2021-05-17, 11:50
Medlem
Sockerpappans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Ballonger!

Det är ingen brist på idéer. Explosiva ballonger blåser från Gaza till Israel..

https://www.jpost.com/breaking-news/fires-in-eshkol-region-incendiary-balloons-detected-667529

Jösses. Inte konstigt att de dödar fler av sina egna Palestinska barn, och kvinnor... än de har ihjäl Israeler...

"Jag vet, vet, vi släpper det i luften, och låter vinden avgöra vem som dör!"
Citera
2021-05-17, 12:13
Medlem
Fieldxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JDH
Palestina har alltså dödat 10 Israeler och 20 palestinier. Läs den meningen en gång till 10 israeler och 20 palestinier.

LOL. Roligaste jag läst idag
Citera
2021-05-17, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerpappan
Jösses. Inte konstigt att de dödar fler av sina egna Palestinska barn, och kvinnor... än de har ihjäl Israeler...
"Jag vet, vet, vi släpper det i luften, och låter vinden avgöra vem som dör!"

Lite lika som judarna. ” Jag vet, vi testar att vräka flyktingar från Jerusalem och ser vad som händer. Hamas varningar är säkert en bluff”.
Citera
2021-05-17, 12:24
Medlem
Hörde nyss en reporter på Al Jazeera, som var nära att träffas av en israelisk misill, kalla offer martyrer. Det är typiskt ett ord muslimer använder. Hur opartiska och objektiva är Al Jazeeras reportrar, och hur nära sanningen är Israels påstående att byggnaden de bombade, som Al Jazeera hade som bas, användes av Hamas?
Citera
2021-05-17, 12:25
Medlem
Sockerpappans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoffSvek
Lite lika som judarna. ” Jag vet, vi testar att vräka flyktingar från Jerusalem och ser vad som händer. Hamas varningar är säkert en bluff”.

Du vet att man inte är en flykting om man bor kvar och lever där man alltid har bott va?

För att vara en flykting, måste man fly...

Flyktingskapet sitter inte i pigmentet eller nationaliteten, som du verkar tro.
Citera
2021-05-17, 12:29
Medlem
Palestinska frihetskämpar har nu lyckats få träff på en sionist terrorist fartyg.
Citera
2021-05-17, 12:38
Medlem
Är det någon som har koll på den konstgjorda andningen (miljardbidrag till Gaza och Israel?
Det bör vara gigantiska summor som pumpats in i de stridande parterna i flera decennier ...

Det är flera olika penningsströmmar (på båda sidor). Det är bistånd, vapenaffärer, svarta pengar, mutor osv. En riktig djungel. Men att det handlar om åtskilliga miljarder dollar kan vi vara säkra på.

På sätt och vis är det en patetisk konflikt. Båda sidor framstår som kroniskt bidragsberoende. Och jag vet faktiskt inte vad sionisterna är kaxiga för.. Efter 70 år har de fortfarande inte vunnit, trots massivt stöd från supermakten USA och USA:s sionistlobby. Och bakom Hamas finns fler fiender att beta av.

Efter 70 år bränner de fortfarande enorma summor på kriget och har lyckats skapa en pytteliten befolkning på en yta stor som Småland. Inte undra på att de desperat vill expandera.
Citera
2021-05-17, 12:41
Medlem
terrorist staten israel har nu börjat använda vit fosfor igen. som alltid. när deras bomber inte stoppar moståndsrörelsen så börjar dom fula sig som vanligt.
Citera
2021-05-17, 12:42
Medlem
Alsenos avatar
BREAKING BREAKING SUPERBREAKING

Hamas tunnlar sönderbombade. Palestinierna har inte lyckats återta någonting!
Citera
2021-05-17, 12:48
Medlem
raket anfall beersheva och eshkol från idag video:
https://streamable.com/9ajjye
Citera
2021-05-17, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerpappan
Du vet att man inte är en flykting om man bor kvar och lever där man alltid har bott va?

För att vara en flykting, måste man fly...
Flyktingskapet sitter inte i pigmentet eller nationaliteten, som du verkar tro.

Flera boende eller anhöriga i Sheikh Jarrah är just flyktingar från kriget 1948. Snacka om sjukt att fördrivas igen….
Citera
2021-05-17, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalleSvartBoll
terrorist staten israel har nu börjat använda vit fosfor igen. som alltid. när deras bomber inte stoppar moståndsrörelsen så börjar dom fula sig som vanligt.

Klart dom använder det - men har du källa?
Israel kommer dock inte att göra något som man inte gjort förut.
Israel har använt vit fosfor förut, man har torterat människor, man har använt drönare, man har avrättat människor point blank på gatan, man har massakrerat barn osv ...
Allt har gjorts och problemet är ändå inte löst.
"Fysiskt tryck" kallar israelerna tortyr, om jag minns rätt..
Omskrivningar funkar alltid..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in