2021-05-16, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coba
Fan vad dåligt israeltroll du är. Vad gör du i Sverige? Skryter om israels pass och pissar på vårt?
Fyi: svenskt pass är ett av de starkaste i världen din djävla tönt.

Eremona2.0 inlägg var vettigt rakt igenom men som duktigt litet troll så undvek du allt relevant och riktade in dig på nåt fjompigt. Klassisk whataboutism som vanligt från såna som er.
Vettigt rakt igenom? Israel begått mord på sin egna bef?? Tvi!!
Citera
2021-05-16, 11:20
Medlem
Cobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JDH
Vettigt rakt igenom? Israel begått mord på sin egna bef?? Tvi!!
Jaja, whataboutistiska israeltroll. Bra jobbat, enligt manualen.
Nu ska du och de andra anställda få fortsätta försvara nazisternas aktioner i lugn och ro ett tag. Från mig iaf.

Men en avrundade filosofisk fråga?
Vad skulle Moses säga om att Israel blivit nazistiskt?
Citera
2021-05-16, 11:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Du tycker så för att du är van att se media och vänstern alltid rapportera om det undskefulla Israel och andra sidan med terroristerna Hamas som helgon.

Den här gången har folk börjat vakna upp och börjar se vad terroristerna i Hamas faktiskt själva gör och den utbredda rasismen mot judar som många muslimer delar.

Det du ser är inte att folk stödjer "den andra sidan", du ser bara fler människor som ger en mer nyanserad bild av det hela.

Nej det gör jag inte. Som jag skrev om du läser hela mitt inlägg så stör även jag mig på medias ensidiga rapportering.
Citera
2021-05-16, 11:22
Bannlyst
Citat:
Säg inte till mig vad jag gör. Citera det tack! Jag ignorerar absolut inte dessa. Jag förstår att Hamas använder det för att rättfärdiga och hjärntvätta. Att vi hatar alla palestinier. Trist att du också gått på den

Jag citerade ju dig. Jag sa att man kan förstå båda sidor, du svarade med att endast fokusera på Hamas. Ergo: du ignorerar övriga palestinier. Hur skulle du själv beskriva ”vanliga” palestiniers situation?
Citera
2021-05-16, 11:23
Medlem
Haaretz visar nu bilder på alla judar som har dött, 11 totalt och 650 skadade. Riktiga dödssiffran är större enligt andra uppgifter men givetvis vill inte Israel gå ut med det för då firar terror organisation Hamas. Israel firar liv, dom firar död. Jag vill ha fred. Ockupationen måste ta slut, är inte hållbart. Hamas kastade stenar 20år sen nu har dom missiler. Mass förstörelse överallt i Israel, över 2000 hem förstörda. Folk är rädda hela tiden. När ska det ta slut?
Citera
2021-05-16, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coba
Jaja, whataboutistiska israeltroll. Bra jobbat, enligt manualen.
Nu ska du och de andra anställda få fortsätta försvara nazisternas aktioner i lugn och ro ett tag. Från mig iaf.

Men en avrundade filosofisk fråga?
Vad skulle Moses säga om att Israel blivit nazistiskt?
Du kan inte separera nazismen från judehatet. Att Israel skulle vara nazistiskt är löjligt och du vet det. Anställd? Du har dålig koll men detta hindrar inte dig från att vara pinsamt offensiv. Du skriker förolämpningar och sen slår du igen dörren? Likt ett barn.
Citera
2021-05-16, 11:34
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Det gör du inte om du är neutral. Förstår bådas sidor. Läs på vad Amnesty säger om Hamas behandling av sin egna befolkning! Sen sätter du in det i ekvationen hur de agerar mot Israel genom att du nu vet hur de behandlar sina egna...
Det är lite gulligt när just du använder ord som neutralitet och Amnesty.
Har du läst på vad Amnesty har för åsikter gällande Israel. Det finns ju en del så jag tog ett exempel på måfå. Där kanske du som är neutral kan hitta något att lära dig utav.

Stop supporting Israeli settlements on occupied Palestinian land
Citat:
For the last 50 years, Israel has been forcing thousands of Palestinians off their land, occupying and illegally using it to create settlements that exclusively house Jewish Israeli settlers.

Call on your government now to ban Israeli settlement goods from entering your markets, and to stop companies based in your country operating in settlements or trading in their goods - and help put an end to the cycle of violations suffered by Palestinians living under Israel’s occupation.
https://www.amnesty.org/en/get-involved/take-action/Stop-supporting-Israeli-settlements-on-occupied-Palestinian-land/
Citera
2021-05-16, 11:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hdsyn
Konflikten handlar om mycket mer än Hamas. Du ignorerar helt alla "vanliga" palestiniers hopplöshet

Ja, du har rätt, det handlar om väldigt mycket mer..

Igår såg jag en video på en helt vanlig palestinie stå från sin balkong inne i Gaza och filma när det smällde som mest.

O vet du vad? Han var inte ett dugg rädd.. Han vet och litar på Israel..
Vilket betyder att dom flesta där nog förstår att det stora problemet faktiskt är Hamas..

Så det är rätt fucked up av dig att sitta o försöka vara neutral i det här.
Citera
2021-05-16, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Det är lite gulligt när just du använder ord som neutralitet och Amnesty.
Har du läst på vad Amnesty har för åsikter gällande Israel. Det finns ju en del så jag tog ett exempel på måfå. Där kanske du som är neutral kan hitta något att lära dig utav.

Stop supporting Israeli settlements on occupied Palestinian land

https://www.amnesty.org/en/get-involved/take-action/Stop-supporting-Israeli-settlements-on-occupied-Palestinian-land/
Jag är inte neutral... pro Israel... men objektiv
Citera
2021-05-16, 11:40
Medlem
Problemet är Israels girighet som utsätter judars liv för terror antat. Hade israel bara accepterad -67 gränser så hade inget av detta hänt. Så många judar har dött nu, fler kommer att dö. När ska isaeliska staten förstå det?
Citera
2021-05-16, 11:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Ja, du har rätt, det handlar om väldigt mycket mer..

Igår såg jag en video på en helt vanlig palestinie stå från sin balkong inne i Gaza och filma när det smällde som mest.

O vet du vad? Han var inte ett dugg rädd.. Han vet och litar på Israel..
Vilket betyder att dom flesta där nog förstår att det stora problemet faktiskt är Hamas..

Så det är rätt fucked up av dig att sitta o försöka vara neutral i det här.

Det var många slutsatser du kunde dra av att se en snubbe stå på en balkong.
Citera
2021-05-16, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 812258
Går ju inte att ha ett samtal med en korkad sionist, kanske du också ska ha stryk?
Så du går in i israel Palestina tråden och slutar att diskutera när du upptäckter att någon försvarar Israel (dum sionist enl dig). Det är fan som att bada men sluta för man blivit våt!! Seriöst vad är detta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in