Tog mig friheten att flytta inlägget från matchtråden innan jag svarade...
Citat:
Ursprungligen postat av
1X2Helgardera
Verkar vara en salig blandning av både disciplinära åtgärder och Covid som håller Samsonov och Kuznetskov från laget. Synd, jag tyckte Sammy hade spelat upp sig bra innan han hamnade i onåd. Och betr Kuz så verkar det ju enligt vissa rykten som att dom har planer på att göra sig av med honom helt o hållet...
Inte bra med sådana oroligheter i laget. Hade varit tufft nog att ta sig förbi Bruins även med full harmoni i laget.
Jag håller med om att det känns som en salig blandning av det ena och det andra, ja. Inga direkt klara besked.
Ryktena kring Kuzy har jag inte hört, men det förvånar mig inte heller. Det känns som han varit lite på glid ett tag och min magkänsla har talat/talar om en trade.
Jag har ingen jätteinsikt, men det känns som det varit mycket strul där mellan spelare och klubb/ledning. Jag gillar Kuzy, men blir det en ohållbar situation så litar jag på att ledningen ändå gör det rätta för klubbens bästa.
Vi bör kunna få något bra tillbaka iallafall om det blir aktuellt.
Jag hoppas det löser sig med Samsonov... han har varit en personlig favorit ända sedan jag såg honom i JVM för flera år sedan. Där vill jag verkligen att det bara ska funka igen och att han får bli en långsiktig grundpelare i laget.
Vore synd att "kasta bort" en målvakt som har så mycket i sig.