2021-05-16, 17:26
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Höjde ett varningens finger för dem i inlägget ovan. Ser det inte som en walk in the park för Vegas som haft krångel mot dem redan under grundserien. Med Kaprizov, Zucharello, Fiala och stjärnskottet Eriksson-Ek etc blir det inte lätt. Även Brodin har en jättefin säsong och är underskattad bland de svenska backarna.

Landar väl ändå nånstans i att Vegas bredd över alla positioner är tightare och att till syvene och sist att Wild får ett tuffare jobb att knäcka Fleury/Lehner än för Vegas med Talbot. Så målvaktsspelet avgör.

De ser dock ut att ha nåt riktigt mäktigt på gång inför kommande säsonger. Och visst finns det skrällvarning på både dem och Florida.

Personligen ser jag hellre Minnesota så inte mig emot, bara Avs plockar dem sen

Gällande Florida skulle jag inte ens kalla det skräll om dom vann. Visst, Bolts får tillbaka Stamkos och Kutjerov, men dom hade inte en bra avslutning på säsongen. 60/40 till katterna, säger jag.
Citera
2021-05-16, 18:45
Medlem
appendixxivs avatar
Vilken öppning och första period av caps, ovechkin tacklade allt o alla - även Bäckström lol . vilken energi. Spännande och hård match allt som allt, äntligen slutspel.har varit rätt segt på slutet av säsongen.

Önskar att Reavs i Vegas bjussar på liknande inledning om han spelar, och hoppas Max P. är tillbaks snart han och Stone är jäkla bra ihop
Citera
2021-05-17, 11:32
Medlem
Citat:
Nu när en match redan hunnit spelas så får man skynda på med ett slutspelsbräde.
(Min grundtanke var att skriva långa detaljerade inlägg under varje serie men hejdade mig då det kanske varken finns intresse att läsa eller diskutera, så kommer bara feta vinnaren i varje serie. Om någon däremot vill ha en nyansering eller motivering för någon serie så skriver jag gärna ut då det inte blir för döva öron).

Första rundan:

Stilla havet/Canada
Colorado-St.Louis
Vegas-Minnesota

Toronto-Montreal
Edmonton-Winnipeg

Hela östra sidan
Pittsburgh-NYI
Washington-Boston

Carolina-Nashville
Florida-Tampa Bay

Andra rundan
Colorado-Vegas

Toronto-Edmonton

Pittsburgh-Washington

Carolina-Tampa Bay

Conference-finals

Colorado-Toronto

Pittsburgh-Tampa Bay

Stanley cup-final

Colorado-Tampa Bay

Sen återstår att se hur många som får vara hela, det kan slänga om allting.

Edit: Vem som än tar andra rundan i Pacific och Sydöstra enligt detta bräde tippar jag till final. Vi får se om jag underskattat huvudstadsområdet och Kanada.

Tycker överlag att slutspelet ser ovisst ut på de flesta håll. Egentligen bara att Colorado slår St Louis som jag tycker känns given (så bara därför blir det väl tvärtom). Såg Vegas - Minnesota igår och det var grymt intensivt, bara målen saknades. Minnesota var giftiga, men det är svårt att inte tro på Vegas när de dessutom har Fleury/Lehner som målvaktscombo. Vad jag hört så var även Florida - Tampa väldigt intensiv.

Känns svårt att tippa, hade Capitals som favoriter i öst men nu verkar målvaktsfrågan hänga i luften. Svårt att tippa emot Tampa nu när Kucherov är tillbaka och direkt gör två mål. Om inte lagen i öst sliter ut varandra med ideliga serier som går till game 7 så tror jag på en vinnare från öst. Men om exempelvis Colorade kan få en bekvämare resa till finalen, så kanske det kan väga över.

I natt är det Carolina - Nashville. Tror lite på att Nashville kan ta den serien. De har varit formstarka på vägen fram mot slutspelet.
Citera
2021-05-17, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Koskinen är tyvärr alltför ojämn. Finns ett tiotal bättre finska målvakter i NHL.. minst

Hur skulle du ranka de finska målvakterna, Rask etta?
Citera
2021-05-17, 12:10
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MajorRuffel
Hur skulle du ranka de finska målvakterna, Rask etta?

Saros och Rask får slåss om första spaden i ett OS-lag. Lankinen spår jag en lysande framtid. Kähkönen blir även intressant att följa framledes.
Citera
2021-05-17, 14:33
Medlem
appendixxivs avatar
Högberg med på listan över sämsta målvakter säsongen 2020/2021:

Worst goalies this season
Citera
2021-05-17, 17:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av appendixxiv
Högberg med på listan över sämsta målvakter säsongen 2020/2021:

Worst goalies this season

Är inte förvånad. Han har varit usel denna säsongen. Släpper returer som en amatör, usel positionering där han hamnar helt fel mm. Han blir inte ens qualified av Sens.

Man har inte råd att spela dåligt denna säsong om man är målvakt i Sens:
Söögard med 6 raka vinster i AHL. Meriläinen ser inte dåligt ut han heller. Gustavsson ser riktigt bra ut. Man har D'accord också. Utöver detta har man Murray(som också är med på listan).

Det kokar ner till: Gustavsson tog chansen, Högberg gjorde inte det.

Förvånar mig att Lankinen är med på listan förresten.
Citera
2021-05-17, 19:22
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MajorRuffel

I natt är det Carolina - Nashville. Tror lite på att Nashville kan ta den serien. De har varit formstarka på vägen fram mot slutspelet.

Det är ruskigt svårtippat, men man måste välja något när man skall predicta.
Väl egentligen Toronto och Colorado som känns hyfsat säkra i första rundan. Övriga serier kan gå lite hursomhelst.

Hoppas innerligt du har rätt om Nashville. När man tippar får man på ett sunt sätt kombinera hjärta med hjärna och där var det definitivt hjärna. Gillar inte Canes alls, men är inte blind för deras spel. Starkt av Preds att ta en spot efter att ha varit uträknade.

Edit: Hjärnan kanske hade sagt Canes i runda två också. Tror dock de skulle plocka Florida men att Tampa står pall
Senast redigerad av Kedox 2021-05-17 kl. 19:25.
Citera
2021-05-17, 19:35
Medlem
Kedoxs avatar
Efter inledande matcher kan väl sägas:
Ovi is on a mission, men kan Anderson visa att gammal är äldst såsom Fleury? Boston vill också dansa

Pittsburgh kommer få det svårt om Jarry inte steppar upp. Men isles såg giftigare ut förra året.

Vegas-Minnesota var brutalt. Fleury och Talbot har inget att skämmas för. Men klarar Talbot denna intensitet i upp till 7 matcher? MAF har förstklassig inhoppare.

Floridaderbyt såg jag bara highlights ifrån. Men Tampas PP är brutalt och ser lika slagkraftiga ut som förra året. Kutcherov visar form direkt
Citera
2021-05-17, 20:03
Medlem
appendixxivs avatar
Citat:
Efter inledande matcher kan väl sägas:
Ovi is on a mission, men kan Anderson visa att gammal är äldst såsom Fleury? Boston vill också dansa

Pittsburgh kommer få det svårt om Jarry inte steppar upp. Men isles såg giftigare ut förra året.

Vegas-Minnesota var brutalt. Fleury och Talbot har inget att skämmas för. Men klarar Talbot denna intensitet i upp till 7 matcher? MAF har förstklassig inhoppare.

Floridaderbyt såg jag bara highlights ifrån. Men Tampas PP är brutalt och ser lika slagkraftiga ut som förra året. Kutcherov visar form direkt
Tur att Kucherov e tillbaka i Tampa efter 8 månader skadad/IR. tillbaks precis när slutspelet börjar, hockeygudarna är verkligen deras sida.

måste säga att det är lite roligre och mer intressant att se Vegas mot Minnesota där det var ställningskrig och syrefattigt positionsspel. kamp om varje kvadratcentimeter där varje målchans blir ngt stort och pulshöjande.
I tampa v florida var det hawaiihockey m fullt ös hela tiden, skotten smattrar utan avbrott på båda sidor av rinken o det råder inflation i farliga målchanser. inte så man slutar bry sig men nästan.

det e som schack vs flipperspel. båda e kul på sitt sätt
Citera
2021-05-17, 20:04
Medlem
appendixxivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-dilla
Förvånar mig att Lankinen är med på listan förresten.
fick en bra start, och det var då det rapporterades om det. när han kroknade m tiden förflyttades väl fokuset till nån annan att hypa. vad förfallet beror på vet jag inte men ska vi gissa på sönderläst kanske
Citera
2021-05-17, 21:37
Medlem
Bartman777s avatar
Tog mig friheten att flytta inlägget från matchtråden innan jag svarade...
Citat:
Ursprungligen postat av 1X2Helgardera
Verkar vara en salig blandning av både disciplinära åtgärder och Covid som håller Samsonov och Kuznetskov från laget. Synd, jag tyckte Sammy hade spelat upp sig bra innan han hamnade i onåd. Och betr Kuz så verkar det ju enligt vissa rykten som att dom har planer på att göra sig av med honom helt o hållet...
Inte bra med sådana oroligheter i laget. Hade varit tufft nog att ta sig förbi Bruins även med full harmoni i laget.

Jag håller med om att det känns som en salig blandning av det ena och det andra, ja. Inga direkt klara besked.

Ryktena kring Kuzy har jag inte hört, men det förvånar mig inte heller. Det känns som han varit lite på glid ett tag och min magkänsla har talat/talar om en trade.

Jag har ingen jätteinsikt, men det känns som det varit mycket strul där mellan spelare och klubb/ledning. Jag gillar Kuzy, men blir det en ohållbar situation så litar jag på att ledningen ändå gör det rätta för klubbens bästa.

Vi bör kunna få något bra tillbaka iallafall om det blir aktuellt.

Jag hoppas det löser sig med Samsonov... han har varit en personlig favorit ända sedan jag såg honom i JVM för flera år sedan. Där vill jag verkligen att det bara ska funka igen och att han får bli en långsiktig grundpelare i laget.
Vore synd att "kasta bort" en målvakt som har så mycket i sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in