2021-05-15, 12:45
Avslutad
Dorion presskonferens 40 min - säsongslut:

Sammanfattning:

Funderar på Tkachuk. Vad är ett rimligt kontrakt för honom?

Garrioch menar på att man vill ha ett långtidskontrakt(8 år) med "Significant amount". Vissa menar på att han är lite överskattad, defensivt finns mycket att förbättra, han är inte i nivå med elite forwards etc.

Är han värd 8års-8M t.ex.?
Citera
2021-05-15, 13:22
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-dilla
- Stutzle: High-end skill. Fin Hockey-IQ. Kommer bli en elite-winger. Lite nedåt senaste måndaden, men jobbar stenhårt och har karaktär. Bor med Norris och Tkachuk, vilket han även kommer göra nästa säsong. Något jag vill tillägga är hans val av ordet winger, vilket kan hinta mot att man inte kommer satsa på honom som center i framtiden trots allt.
Jag har en liten crush för spelare som är mångsidiga, men som framförallt kan spela på olika positioner.

Intressant observation från din sida. Dock är ju det fina att Stutzle lätt skulle kunna vikariera som center om det behövs framöver, trots förmodad inskolning som wing.

Jag är lite avundsjuk på er vad gäller Stutzle och Tkachuk.

Tack för din genomgång!
Citera
2021-05-15, 17:37
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Dorion presskonferens 40 min - säsongslut:

Sammanfattning:

Funderar på Tkachuk. Vad är ett rimligt kontrakt för honom?

Garrioch menar på att man vill ha ett långtidskontrakt(8 år) med "Significant amount". Vissa menar på att han är lite överskattad, defensivt finns mycket att förbättra, han är inte i nivå med elite forwards etc.

Är han värd 8års-8M t.ex.?

8M?! Aldrig i livet! Han har haft en riktigt bra säsong men han är inte lika talangfull som brorsan i grunden.
Citera
2021-05-15, 18:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
8M?! Aldrig i livet! Han har haft en riktigt bra säsong men han är inte lika talangfull som brorsan i grunden.

Håller med dig, men är rädd för att Sens kommer ge honom ett sådant kontrakt. Hoppas Dorion lever upp till sina ord om cap och långsiktigt tänk nu.
Citera
2021-05-15, 20:37
Medlem
Hoppas Van kan sänka Edm ordentligt idag. Edmonton är ett lag som bara har två spelare och alla andra tvingas slava för dem. Äckligt.
Citera
2021-05-15, 21:35
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Hoppas Van kan sänka Edm ordentligt idag. Edmonton är ett lag som bara har två spelare och alla andra tvingas slava för dem. Äckligt.

Jo för Vancouver är ju absolut inte bara om Boeser och den skadade mesen från Ånge eller så. Hjälper nog mycket att vinna idag. Gianluigi är tyst om sitt skitlag.
Citera
2021-05-15, 22:39
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp

Vore bättre för Nucks att få stryk i kvarvarande matcher, så får dom i alla fall ett garanterat högt draftval. Säsongen är slut för deras del ändå, annat än på papper.
Citera
2021-05-16, 12:12
Medlem
Kedoxs avatar
Nu när en match redan hunnit spelas så får man skynda på med ett slutspelsbräde.
(Min grundtanke var att skriva långa detaljerade inlägg under varje serie men hejdade mig då det kanske varken finns intresse att läsa eller diskutera, så kommer bara feta vinnaren i varje serie. Om någon däremot vill ha en nyansering eller motivering för någon serie så skriver jag gärna ut då det inte blir för döva öron).

Första rundan:

Stilla havet/Canada
Colorado-St.Louis
Vegas-Minnesota

Toronto-Montreal
Edmonton-Winnipeg

Hela östra sidan
Pittsburgh-NYI
Washington-Boston

Carolina-Nashville
Florida-Tampa Bay

Andra rundan
Colorado-Vegas

Toronto-Edmonton

Pittsburgh-Washington

Carolina-Tampa Bay

Conference-finals

Colorado-Toronto

Pittsburgh-Tampa Bay

Stanley cup-final

Colorado-Tampa Bay

Sen återstår att se hur många som får vara hela, det kan slänga om allting.

Edit: Vem som än tar andra rundan i Pacific och Sydöstra enligt detta bräde tippar jag till final. Vi får se om jag underskattat huvudstadsområdet och Kanada.
Senast redigerad av Kedox 2021-05-16 kl. 12:22.
Citera
2021-05-16, 12:37
Medlem
1X2Helgarderas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Nu när en match redan hunnit spelas så får man skynda på med ett slutspelsbräde.
(Min grundtanke var att skriva långa detaljerade inlägg under varje serie men hejdade mig då det kanske varken finns intresse att läsa eller diskutera, så kommer bara feta vinnaren i varje serie. Om någon däremot vill ha en nyansering eller motivering för någon serie så skriver jag gärna ut då det inte blir för döva öron).

Första rundan:

Stilla havet/Canada
Colorado-St.Louis
Vegas-Minnesota

Toronto-Montreal
Edmonton-Winnipeg

Hela östra sidan
Pittsburgh-NYI
Washington-Boston

Carolina-Nashville
Florida-Tampa Bay

Andra rundan
Colorado-Vegas

Toronto-Edmonton

Pittsburgh-Washington

Carolina-Tampa Bay

Conference-finals

Colorado-Toronto

Pittsburgh-Tampa Bay

Stanley cup-final

Colorado-Tampa Bay

Sen återstår att se hur många som får vara hela, det kan slänga om allting.

Edit: Vem som än tar andra rundan i Pacific och Sydöstra enligt detta bräde tippar jag till final. Vi får se om jag underskattat huvudstadsområdet och Kanada.
Ser väl inte helt orimligt ut. Vill dock värna för Boston och Florida.
Men är du säker på att lagen möts i Conference finals? Vill minnas att de fyra Division-vinnarna kommer att seedas 1-4. Vilket i så fall skulle innebära att de kan mötas över gränserna redan i semi-finalen.
Citera
2021-05-16, 13:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox

Första rundan:

Stilla havet/Canada
Vegas-Minnesota

Vill gärna se din motivering då jag tror att Wild kan överraska här nämligen.
Citera
2021-05-16, 13:04
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1X2Helgardera
Ser väl inte helt orimligt ut. Vill dock värna för Boston och Florida.
Men är du säker på att lagen möts i Conference finals? Vill minnas att de fyra Division-vinnarna kommer att seedas 1-4. Vilket i så fall skulle innebära att de kan mötas över gränserna redan i semi-finalen.

Ska inte svära på hur conference-finalerna kommer se ut har fått olika bud så gick helt enkelt på hur tillgängliga brackets är utformade.

Caps-Boston kommer bli snortight och kan nästan slantsinglas om men Ovis vansinne kommer greja det, får han feelingen är han som en ostoppbar 25-åring.
Är målvaktsfrågan där som jag bekymmrar mig över. Vaněček med en skada efter första matchen vi får se hur det blir med, Anderson tar rodret och har ett bra facit, men hur länge orkar han då 40-strecket hägrar? Vart Samsonov håller hus har jag ingen aning om.

Är vaksam över Florida, vet att de har saker på gång. Men Tampas rutin som ett permanent slutspelslag numera och förstärkta med Savard samt att Kucherov och Stamkos kommer tillbaka lär knappast ligga dem i fatet, tror inte Florida grejar det. De har väl dock störst potential att bli "årets Dallas".

Annars ser jag fram emot Colorado-Vegas som jag räknar med vinner sina serier (även om man inte skall räkna bort Minnesota). Där lär det bli fullt krig, båda åkte ju på snöpliga respass mot Dallas förra året. De är fullt medvetna om att de har två av de absolut starkaste lagen i ligan. Vinnaren där kan mycket väl bli den som höjer bucklan.
Citera
2021-05-16, 13:18
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Vill gärna se din motivering då jag tror att Wild kan överraska här nämligen.

Höjde ett varningens finger för dem i inlägget ovan. Ser det inte som en walk in the park för Vegas som haft krångel mot dem redan under grundserien. Med Kaprizov, Zucharello, Fiala och stjärnskottet Eriksson-Ek etc blir det inte lätt. Även Brodin har en jättefin säsong och är underskattad bland de svenska backarna.

Landar väl ändå nånstans i att Vegas bredd över alla positioner är tightare och att till syvene och sist att Wild får ett tuffare jobb att knäcka Fleury/Lehner än för Vegas med Talbot. Så målvaktsspelet avgör.

De ser dock ut att ha nåt riktigt mäktigt på gång inför kommande säsonger. Och visst finns det skrällvarning på både dem och Florida.

Personligen ser jag hellre Minnesota så inte mig emot, bara Avs plockar dem sen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in