2021-05-16, 22:02
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattias1975

men visst, det finns många dåliga. de jag nämnde v bara de som dök upp. listan på sämst skulle bli lång om man tänkte efter
Lista ?

Den sämsta filmen ni sett efterfrågas.
Citera
2021-05-16, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Lista ?

Den sämsta filmen ni sett efterfrågas.

tänkte på lista över alla usla för att sen välja vilken som är sämst. men de jag nämnde va de först jag tänkte på
Citera
2021-07-25, 18:49
Medlem
SilentSilvers avatar
Mysterious skin, Drive, Batman vs Superman och Forrest gump.

Alla tillräckligt jobbiga att se för att ge mig gåshud.
Citera
2021-07-25, 19:31
Medlem
Dobbelss avatar
Efter mycket om och men har jag, med viss stolthet, lyckats genomlida Foodfight. Det är en film som ger försäkringsbolag ett ansikte och får The Room att likna Citizen Kane. Då vet man att botten är nådd.
Citera
2021-07-25, 19:49
Medlem
Citat:
1 - traffic
2 - de misstänkta
3 - leon
4 - insider
5 - american beauty

Nu var det jävligt länge sen jag såg Leon, men jag minns den som ganska hyfsad ändå. Långt ifrån den sämsta film jag sett i alla fall. En motivering varför man tycker filmerna är dåliga hade ju varit nått som höjt ribban på trådstarten lite.

Skräckfilmer blir ju ofta väldigt dåliga eftersom karaktärerna måste vara stenkorkade så att inte storyn spricker. Bristande specialeffekter, transparent handling och kasst skådespeleri är väl också ganska standard inom den genren.

Såg "us" nyligen, och det kan nog vara bland det sämsta jag sett sen "evil dead 2", av just de ovanstående anledningarna.
Citera
2021-07-25, 20:32
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av journeyman2k
Nu var det jävligt länge sen jag såg Leon, men jag minns den som ganska hyfsad ändå. Långt ifrån den sämsta film jag sett i alla fall. En motivering varför man tycker filmerna är dåliga hade ju varit nått som höjt ribban på trådstarten lite.

Skräckfilmer blir ju ofta väldigt dåliga eftersom karaktärerna måste vara stenkorkade så att inte storyn spricker. Bristande specialeffekter, transparent handling och kasst skådespeleri är väl också ganska standard inom den genren.

Såg "us" nyligen, och det kan nog vara bland det sämsta jag sett sen "evil dead 2", av just de ovanstående anledningarna.

Nu föll du för en tjugo år gammal trollning. Grattis.
Citera
2021-07-25, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SadEyes
Nu föll du för en tjugo år gammal trollning. Grattis.

Hahah ja nån trött jävel måste ju lyckas med det också 🤣
Citera
2021-08-08, 18:01
Medlem
Suicide squad den senaste filmen, fy fan vad dålig den var. Var skeptiskt till ettan men denna var tusen ggr värre.
Dålig humor
Dålig handling
Dålig klädstil så fruktansvärt töntiga dom såg ut, hela filmen blev löjlig när man såg hur dom klädde sig
Dåliga power var inte ens roliga, förstörde hela filmen.
Citera
2021-08-08, 18:22
Medlem
Sean banan inuti seanafrika: Dåliga skådisar. Driver med Kikki Danielsson för mycket. Har en del dold och även uppenbar rasism. Knappt någon handling alls. För mycket Fis/bajs skämt.

Sune i Fjällen: För många kiss och bajs skämt. Skämt man inte förstår vad som ska vara det roliga. Dåliga skådisar. Scener som kunde visas men bara berättas om (En TV går sönder genom att Rudolf leker med en boll). Massvis av uppenbar produkt placering.

Jango On tour: Dåliga skådisar. Knappt någon handling. Horribelt ful furrie i form av en räv, som dricker öl eller energidrycker.
Citera
2021-08-11, 15:44
Medlem
Giggsys avatar
Svenska hjältar från 1997 med bl.a Loffe Carlsson och Klimax från Tre kronor.
Osammanhängande handling och i slutet träffas två av huvudrollerna(ovanstående) på en bensinmack som sprängs i luften.
Citera
2021-08-11, 19:58
Bannlyst
Army of darkness tyckte jag var helt värdelös när jag såg den! Tråkig och löjlig humor, irriterande huvudperson, total avsaknad av skräck. Nej, den gillar inte jag. Det är nog den sämsta film jag sett.
Citera
2021-08-13, 15:32
Medlem
Docklands avatar
"Sagan om ringen" av Peter Jackson eg. bör jag inte uttala mig då jag lämnade salongen efter någon timma drygt.
Det spelades in två uppföljare också, kanske skulle ge någon av dessa en chans. Men den första filmen var helt ointressant.
Böckerna är dock fantastiska och Peter Jackson har gjort åtminstone en bra film jag sett några gånger.

"Forrest gump"

Denna såg jag hela då jag tyckte om scenografin. Men Tom Hanks, lika engagerande som valfri Harrison Ford-rulle.

Annars vet jag inte, jag ser oftast, ser sällan klart filmer jag inte tycker är bra. Det låter lite väl masochistiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in