2021-03-03, 07:54
Medlem
S.O.Stolps avatar
Redneg

Jag har bara sett trailern, men den kan vara den sämsta trailer jag sett.

Redneg utspelas i en nära framtid, i en fallen värld efter ett förödande världskrig mellan kvinnor och män.

Endast en procent av världens befolkning har överlevt kriget och de flesta är kvinnor. De få överlevande männen dödas eller fångas av kvinnliga grupper, drivna av visionen och beslutsamheten att bygga en ny värld, endast styrd av kvinnor.

I den här extraordinära filmen möter vi Noland. En före detta lärare som förlorade sin fru och son i kriget. Noland bor i skogen, och en dag möter han en grupp kvinnor, ledd av deras hänsynslösa ledare "Tamara". Detta är början på en brutal jakt och kamp för överlevnad.

Vi ser Emelie Dahlskog, Felicia Englund, Linda Freij m.fl i denna osannolika och gripande framtidsskildring, där kvinnorna tar över världen.

P.S Redneg blir gender baklänges
Citera
2021-03-03, 08:59
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Barbet Schroeders "La Vallée" från 1972 var tamejfan osebar. Halva filmen är bara random infödingar som tittar på kameran och undrar vad dom ska göra. Andra halvan är halvnakna hippies som mumlar och kommer av sig.
Schroeder hade gjort bättre filmer innan, och lyckades dessutom ragga upp Pink Floyd för att göra filmmusiken till det här praktfiaskot (musiken förekommer sparsamt, vilket annars hade räddat upp filmen lite misstänker jag). Schroeder gick ju vidare och gjorde hyfsade filmer som "Ensam kvinna söker...", men här var han verkligen ute och cyklade.
Citera
2021-03-03, 13:43
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Redneg

Redneg utspelas i en nära framtid, i en fallen värld efter ett förödande världskrig mellan kvinnor och män.

Endast en procent av världens befolkning har överlevt kriget och de flesta är kvinnor. De få överlevande männen dödas eller fångas av kvinnliga grupper, drivna av visionen och beslutsamheten att bygga en ny värld, endast styrd av kvinnor.

I den här extraordinära filmen möter vi Noland. En före detta lärare som förlorade sin fru och son i kriget. Noland bor i skogen, och en dag möter han en grupp kvinnor, ledd av deras hänsynslösa ledare "Tamara". Detta är början på en brutal jakt och kamp för överlevnad.

Vi ser Emelie Dahlskog, Felicia Englund, Linda Freij m.fl i denna osannolika och gripande framtidsskildring, där kvinnorna tar över världen.

P.S Redneg blir gender baklänges

Kommer nog bomba totalt, get woke go broke
Citera
2021-04-18, 14:08
Medlem
peterZiipens avatar
Lars von Triers Antichrist. Rekommenderar ingen att se den.
Citera
2021-04-19, 15:30
Medlem
Motorprinsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
Kommer nog bomba totalt, get woke go broke

2,3 på IMDb är nog det lägsta jag sett.

Men under 100 betyg.

Edit: Såg trailern. Kan det vara ett skämt?
Senast redigerad av Motorprinsen 2021-04-19 kl. 15:33.
Citera
2021-05-13, 15:11
Medlem
2n00b4Us avatar
Shadow in the Cloud (2020) https://www.imdb.com/title/tt9691136/

Sätter en varning här, se inte denna film!

Handlingen låter ju lite lockande: "A female WWII pilot traveling with top secret documents on a B-17 Flying Fortress encounters an evil presence on board the flight."

Men redan 10 minuter in så ångrar man att man satte igång den här filmen. Alla män på flygplanet får en liten kort introduktion i början av filmen där de kliver fram ur skuggan, så klart är de stereotypen av hur man beskriver män idag; De talar ner till Chloe's karaktär, tror inte på att hon har en pilotutbildning, drar sexistiska skämt osv. Så fortsätter det hela filmen. Det finns ändå nån enstaka cool scen med lite mystik o så, men sen finns det också ett par riktigt töntiga scener som när Chloe's karaktär faller ut ur flygplanet genom ett hålet där "Ball Turret" låg innan det blev sönderskjutet och precis när hon har fallit ner o flyger genom luften så exploderar ett annat flygplan som befinner sig precis under och tryckvågen av explosionen kastar henne tillbaka in i sitt eget flygplan.

Betyg: 0/5 om det går att ge en film noll så, annars 1/5.
Citera
2021-05-13, 15:29
Medlem
2n00b4Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Redneg

Varför blir man inte förvånad när man inser att det är en svensk produktion Producenterna kommer ju aldrig få se sina pengar igen. Att de bara ens använde Gender baklänges som titel till filmen visar väl vilken nivå den kommer hålla. Jag såg trailern och kan hålla med om att det var bland det sämsta jag har sett.
Citera
2021-05-16, 20:23
Medlem
Adelaides avatar
En vild gissning säger att Rocky måste vara världens mest ointressanta filmserie. Stallone som vill bli bäst på boxning, jaha? När jag såg första filmen så satt jag bara och väntade på slutet. Såg den med vänner, vilket är enda anledningen till att jag inte stängde av den efter 40 minuter. Nu har jag ju bara sett ettan, men kan inte tänka mig att någon av uppföljarna är bättre.

Nej du Stallone, det här var inget vidare.
Citera
2021-05-16, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
En vild gissning säger att Rocky måste vara världens mest ointressanta filmserie. Stallone som vill bli bäst på boxning, jaha? När jag såg första filmen så satt jag bara och väntade på slutet. Såg den med vänner, vilket är enda anledningen till att jag inte stängde av den efter 40 minuter. Nu har jag ju bara sett ettan, men kan inte tänka mig att någon av uppföljarna är bättre.

Nej du Stallone, det här var inget vidare.
Är du säker på att du såg Rocky från 1976?
Jag har nämligen motsatt erfarenhet att jag såg ner på serien tills jag fick se den filmen.
Nu tycker jag det är en lysande film. Underdogen och den där arbetar stilen på filmen är suverän.

Sämsta filmen jag sett är "Möt Joe Black" kanske för att förväntningarna var för höga.
Senast redigerad av Joltino 2021-05-16 kl. 20:48.
Citera
2021-05-16, 20:53
Medlem
Dune
blair witch
autopsy
Citera
2021-05-16, 21:09
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattias1975
Dune
blair witch
autopsy

Obegripligt att man tycka att dessa filmer är SÄMST, när det finns tusentals identiska thrillers som är helt omöjliga att komma ihåg, oavsett hur många gånger man ser dom. Att det inte är din kopp te, ok, men SÄMST?
Citera
2021-05-16, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Obegripligt att man tycka att dessa filmer är SÄMST, när det finns tusentals identiska thrillers som är helt omöjliga att komma ihåg, oavsett hur många gånger man ser dom. Att det inte är din kopp te, ok, men SÄMST?

jag brukar undvika det som inte känns bra. men dessa slank igenom.
men visst, har säkert missat många bra oxå på de sättet. va nära att missa en ok vet jag. med hopkins. fracture.

men visst, det finns många dåliga. de jag nämnde v bara de som dök upp. listan på sämst skulle bli lång om man tänkte efter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in