2021-05-16, 11:54
Bannlyst
Simon sover bort alla chanser att vinna miljonen.
Dessutom röstar hans kontoansvariga kvar Pedram 👮🏽‍♀️
4 i final betyder att Judith lr Nardos kommer till final, tål verkligen inte höra Judith 🤮🤮🤮🤮🤮
2021-05-16, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teerix65
Double standards... dina argument kan jag vända direkt tillbaka.

Simons beteende påminner om en unge som tror/tycker att grannens barn fått mer lördagsgodis. Därför trotsar han, därför är han taskig med grannens unge och därför lägger han sig på golvet i affären och skriker när han inte får som han vill.

Jag är ledsen att han ballat ur så över alla gränser de senaste veckorna. Såklart handlar det om påfrestningen i huset men den utstår övriga deltagare också. Enligt min tolkning mår pojken inte bra, vilket avspeglas i ett beteende som inte är OK (så, nu fick jag med bakomliggande faktorer också, men jag kan inte VETA nåt om dessa faktorer eftersom jag inte har tillgång till Simons hjärna... jag gissar).

Det enda man kan se och dra slutsatser av är beteendet och om Simon trots det beteende han uppvisar tar sig till final signalerar det samma sak som när föräldern i exemplet ovan ger efter och köper godis till sin unge som ligger på golvet och skriker.
Fast du glömmer, som alltid, en viktig detalj som jag påpekat för dig flera gånger: Det här är är ett underhållningsprogram på tv.

Bara för att man tycker Simon _som karaktär i ett program_ är underhållande betyder det inte att man på något sätt står bakom hans beteende varken i eller utanför programmet. Att man finner hans, till synes ganska oförargliga, utspel underhållande talar inte alls för att det är ett beteende man skulle uppmuntra utanför den egoistiska underhållningsaspekten.

Tror de allra flesta kan skriva under på att man hade hatat att umgås med Simon när han kukar ur, men att han kan vara underhållande att TITTA på. Det är dags för dig att förstå skillnaden nu, det har gått 92 dagar.
2021-05-16, 11:55
Medlem
ollepolle90s avatar
BB supportergrupp Facebook

Vem röstar du kvar?

Emelie 586

Madde 323

Prinsessan av Persien 287
2021-05-16, 11:59
Medlem
Pedram är desperat efter tv-tid nu.
2021-05-16, 12:01
Medlem
Paladins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurtbullen10
Pedram är desperat efter tv-tid nu.
Haha!
Läste detta. Gick in i liven och ser direkt Pedram göra någon slags kycklingdans blandat med crip-walk. Så ja. Du är spot-on!
2021-05-16, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ollepolle90
BB supportergrupp Facebook

Vem röstar du kvar?

Emelie 586

Madde 323

Prinsessan av Persien 287
Hahahaha vafan olle

frustade ut genom näsan
2021-05-16, 12:07
Medlem
Conny63s avatar
Röstar Madde självklart 👍
2021-05-16, 12:10
Medlem
Hydraulslangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeligModer
1. Simon har aldrig spottat _på_ någon.
2. Skulle du läsa lite i tråden så hade du sett att majoriteten fördömer hans beteende.
3. Om du skulle läsa IGEN så hade du sett att folk gör precis det du påstår att du gör – skiljer på hans beteende och person.

Ingen (eller i alla fall få) försvarar hans beteende. Det man gör är att se bakom det. Man ser VARFÖR han beter sig som han gör och man har en förståelse för det. Allting handlar om uppsåt, och Simon har inget ont uppsåt (till skillnad från t ex VV eller Mergim som är rent av ONDA personer). Alla som är någorlunda människokännare ser och förstår att Simon strugglar af med sig själv, och känner både empati och sympati för honom.

Att vilja att han vinner/stannar osv är inte att backa hans beteende.

Citat:
Belönad i vilket hänseende då? Genom att vinna? Som jag sagt till dig innan: BB är inte och ska inte spegla verkligheten.

Att DU tycker han är "otäck" är verkligen bara din egen tolkning, de allra flesta ser att det Simon gör till 98% går ut över honom själv. Simon har aldrig skadat någon, aldrig haft som uppsåt eller syfte att på något sätt skada någon. Ja, Tanja får sig en känga ibland, men också hon ser att Simon i grund och botten inte gör det han gör för att han är "otäck", utan för att han är en osäker, trasig själ som inte vet hur han ska deala med sitt omättliga mindervärdeskomplex.

Det Pedram gjort är OTÄCKT, däremot, och talar för och visar ett beteende som går ut över långt fler än honom själv – även utanför huset. Det är skillnad på dåliga beteenden och dåliga beteenden, ibland måste man kunna ha två tankar i huvudet samtidigt.
Bra skrivet Moder! 👏
2021-05-16, 12:11
Bannlyst
Undrar om alla kommer sitta nominerade på typ torsdag, och en åker ut på fredag och en på lördag 👮🏽‍♀️🤷🏻‍♂️
2021-05-16, 12:18
Medlem
ollepolle90s avatar
Citat:
Hahahaha vafan olle

frustade ut genom näsan

Vår käre Kermith, må han leva i dammen, kom på det fina smeknamnet 😊
2021-05-16, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ollepolle90
Vår käre Kermith, må han leva i dammen, kom på det fina smeknamnet 😊
vad har hänt med kermith? 🤣
2021-05-16, 12:23
Medlem
Hydraulslangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scalping
Inte sett BB på väldig många år, men har det aldrig skett några mord i husen? Vore inte konstigt om det skedde nån gång. Nån som går bananas med köttkniv när alla sover vore mumma för TV-bolagen, även om säsongen skulle ta slut abrupt.
Förr eller senare lär ju något sånt hända iaf i sådana här sjuka TV-shower. Om de bara gör utrymmet lite trängre och castar människor på gränsen till att flippa.
Har nog varit nära ögat (mord alltså) med galningarna Mergim och vidriga Victoria? 😁

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in