2021-05-16, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen
Undra hur peddi kommer reagera när han får träffa tess idag undra om casanovan kommer komma fram igen

Om han flexar med sina muskler kanske han får henne på fall hahah
Att han ens har det i sin vers
2021-05-16, 11:15
Medlem
Raskaoverisens avatar
Madde i bikini
Måste ju tillägga att hon har fint arsle
2021-05-16, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeligModer
1. Simon har aldrig spottat _på_ någon.
2. Skulle du läsa lite i tråden så hade du sett att majoriteten fördömer hans beteende.
3. Om du skulle läsa IGEN så hade du sett att folk gör precis det du påstår att du gör – skiljer på hans beteende och person.

Ingen (eller i alla fall få) försvarar hans beteende. Det man gör är att se bakom det. Man ser VARFÖR han beter sig som han gör och man har en förståelse för det. Allting handlar om uppsåt, och Simon har inget ont uppsåt (till skillnad från t ex VV eller Mergim som är rent av ONDA personer). Alla som är någorlunda människokännare ser och förstår att Simon strugglar af med sig själv, och känner både empati och sympati för honom.

Att vilja att han vinner/stannar osv är inte att backa hans beteende.

Nä men det är inte heller att dra en gräns och fördöma det som inte är OK. Ska han bli belönad för att det finns bakomliggande orsaker till hans beteende? Isf ska Pedram m fl ursäktas för sina icke-acceptabla beteenden också.

Jag svarade på en kommentar som sa att Simon inte är otäck mot andra men DET ÄR HAN över en gräns som iaf överskrider vad JAG är beredd att acceptera som ett OK beteende.
2021-05-16, 11:22
Avstängd
Kraftsamling nu att rösta på madde!! peddot ska ut
2021-05-16, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teerix65
Nä men det är inte heller att dra en gräns och fördöma det som inte är OK. Ska han bli belönad för att det finns bakomliggande orsaker till hans beteende? Isf ska Pedram m fl ursäktas för sina icke-acceptabla beteenden också.

Jag svarade på en kommentar som sa att Simon inte är otäck mot andra men DET ÄR HAN över en gräns som iaf överskrider vad JAG är beredd att acceptera som ett OK beteende.
Belönad i vilket hänseende då? Genom att vinna? Som jag sagt till dig innan: BB är inte och ska inte spegla verkligheten.

Att DU tycker han är "otäck" är verkligen bara din egen tolkning, de allra flesta ser att det Simon gör till 98% går ut över honom själv. Simon har aldrig skadat någon, aldrig haft som uppsåt eller syfte att på något sätt skada någon. Ja, Tanja får sig en känga ibland, men också hon ser att Simon i grund och botten inte gör det han gör för att han är "otäck", utan för att han är en osäker, trasig själ som inte vet hur han ska deala med sitt omättliga mindervärdeskomplex.

Det Pedram gjort är OTÄCKT, däremot, och talar för och visar ett beteende som går ut över långt fler än honom själv – även utanför huset. Det är skillnad på dåliga beteenden och dåliga beteenden, ibland måste man kunna ha två tankar i huvudet samtidigt.
2021-05-16, 11:29
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lambi76
Alla som röstar på Madde... Ni måste allihop vara helt jävla nollade... 90% av det som kommer ur hennes mun är ”typ såhär”, ”asså såhär”, ”liksom”, ”typ” och ”eeeyyyy”.... Hon är det största irritationsmoment i svensk TV... Ut med henne fort som fan... usch
Det handlar endast om att få ut peddot, madde ryker efter
2021-05-16, 11:34
Medlem
Raskaoverisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Jag ser hellre att Madde är kvar några dagar än Peddo.Så mina röster fick Madde denna gång annars är Emelie Nr1 för mig men lär klara sig med bred marginal.
2021-05-16, 11:37
Medlem
Vadå ska alla gamla deltagare in idag eller vad är det ni menar? Har inte längre kvar Cmore och tänkte heller inte fixa det igen. Enda utbudet var väl egentligen Big Brother live men det händer aldrig någonting där så jag snålar in på en hundring eller vad det nu kostar.

Citat:
Ursprungligen postat av Scalping
Inte sett BB på väldig många år, men har det aldrig skett några mord i husen? Vore inte konstigt om det skedde nån gång. Nån som går bananas med köttkniv när alla sover vore mumma för TV-bolagen, även om säsongen skulle ta slut abrupt.
Förr eller senare lär ju något sånt hända iaf i sådana här sjuka TV-shower. Om de bara gör utrymmet lite trängre och castar människor på gränsen till att flippa.
Aldrig hänt, innan dom går in i huset så gör någon psykolog och läkare bedömning på varje individ och ger klartecken på om denne är kapabel till att delta. Och under programmets gång så får dom gå in i bikten då och då för extra kontroller av läkare och psykolog.

Om någon skulle börja bete sig underligt och läkaren eller psykologen säger att personen ska bryta så måste den tas ut. Kan inte komma på om det någonsin hänt men jag vill minnas att en kille tvingades bryta pga att han åkte på en psykos. Han hade gått in i huset tillsammans med sin flickvän, det ryktades om att tennisbollar med ecstacy slängts in i utegården från dennes vänner och att det utlöste psykosen. Han pratade om väldigt osammanhängande saker och riktigt konstiga saker om huset, var otroligt länge sedan så minns fan inte men något i bakhuvudet säger mig att han hette Rickard.

Tror även att han kördes direkt till sjukhus eller psykiatrin när han tvingades bryta.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/a/MgP6BE/big-brother-var-tortyr

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/a/ddLLrJ/ecstasy-i-big-brother
Senast redigerad av Tanakh 2021-05-16 kl. 11:47.
2021-05-16, 11:38
Medlem
Citat:

Pedram har ingen chans att vinna...däremot Madde... Ska vi bli av med den menlösa bruden så är chansen nu eftersom hon annars har stöd från Emelies fans.. UT MED MADDE!!!
2021-05-16, 11:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lambi76
Pedram har ingen chans att vinna...däremot Madde... Ska vi bli av med den menlösa bruden så är chansen nu eftersom hon annars har stöd från Emelies fans.. UT MED MADDE!!!
Madde/peddi har 0 chans att vinna
Citat:
Ursprungligen postat av Raskaoverisen
Jag ser hellre att Madde är kvar några dagar än Peddo.Så mina röster fick Madde denna gång annars är Emelie Nr1 för mig men lär klara sig med bred marginal.
Samma här, han lever på övertid, det gör iofs madde med, men orkar ej se eller höra peddot mer.
2021-05-16, 11:44
Medlem
Citat:
Kraftsamling nu att rösta på madde!! peddot ska ut
Jaa!!! Fan sysslar alla som röstar kvar Pedram?? Kappan efter vinden här på FB!
2021-05-16, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeligModer
Belönad i vilket hänseende då? Genom att vinna? Som jag sagt till dig innan: BB är inte och ska inte spegla verkligheten.

Att DU tycker han är "otäck" är verkligen bara din egen tolkning, de allra flesta ser att det Simon gör till 98% går ut över honom själv. Simon har aldrig skadat någon, aldrig haft som uppsåt eller syfte att på något sätt skada någon. Ja, Tanja får sig en känga ibland, men också hon ser att Simon i grund och botten inte gör det han gör för att han är "otäck", utan för att han är en osäker, trasig själ som inte vet hur han ska deala med sitt omättliga mindervärdeskomplex.

Det Pedram gjort är OTÄCKT, däremot, och talar för och visar ett beteende som går ut över långt fler än honom själv – även utanför huset. Det är skillnad på dåliga beteenden och dåliga beteenden, ibland måste man kunna ha två tankar i huvudet samtidigt.

Double standards... dina argument kan jag vända direkt tillbaka.

Simons beteende påminner om en unge som tror/tycker att grannens barn fått mer lördagsgodis. Därför trotsar han, därför är han taskig med grannens unge och därför lägger han sig på golvet i affären och skriker när han inte får som han vill.

Jag är ledsen att han ballat ur så över alla gränser de senaste veckorna. Såklart handlar det om påfrestningen i huset men den utstår övriga deltagare också. Enligt min tolkning mår pojken inte bra, vilket avspeglas i ett beteende som inte är OK (så, nu fick jag med bakomliggande faktorer också, men jag kan inte VETA nåt om dessa faktorer eftersom jag inte har tillgång till Simons hjärna... jag gissar).

Det enda man kan se och dra slutsatser av är beteendet och om Simon trots det beteende han uppvisar tar sig till final signalerar det samma sak som när föräldern i exemplet ovan ger efter och köper godis till sin unge som ligger på golvet och skriker.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in