Citat:
Ursprungligen postat av
Teerix65
Nä men det är inte heller att dra en gräns och fördöma det som inte är OK. Ska han bli belönad för att det finns bakomliggande orsaker till hans beteende? Isf ska Pedram m fl ursäktas för sina icke-acceptabla beteenden också.
Jag svarade på en kommentar som sa att Simon inte är otäck mot andra men DET ÄR HAN över en gräns som iaf överskrider vad JAG är beredd att acceptera som ett OK beteende.
Belönad i vilket hänseende då? Genom att vinna? Som jag sagt till dig innan: BB är inte och ska inte spegla verkligheten.
Att DU tycker han är "otäck" är verkligen bara din egen tolkning, de allra flesta ser att det Simon gör till 98% går ut över honom själv. Simon har aldrig skadat någon, aldrig haft som uppsåt eller syfte att på något sätt skada någon. Ja, Tanja får sig en känga ibland, men också hon ser att Simon i grund och botten inte gör det han gör för att han är "otäck", utan för att han är en osäker, trasig själ som inte vet hur han ska deala med sitt omättliga mindervärdeskomplex.
Det Pedram gjort är OTÄCKT, däremot, och talar för och visar ett beteende som går ut över långt fler än honom själv – även utanför huset. Det är skillnad på dåliga beteenden och dåliga beteenden, ibland måste man kunna ha två tankar i huvudet samtidigt.