Citat:
Ursprungligen postat av
Teerix65
Double standards... dina argument kan jag vända direkt tillbaka.
Simons beteende påminner om en unge som tror/tycker att grannens barn fått mer lördagsgodis. Därför trotsar han, därför är han taskig med grannens unge och därför lägger han sig på golvet i affären och skriker när han inte får som han vill.
Jag är ledsen att han ballat ur så över alla gränser de senaste veckorna. Såklart handlar det om påfrestningen i huset men den utstår övriga deltagare också. Enligt min tolkning mår pojken inte bra, vilket avspeglas i ett beteende som inte är OK (så, nu fick jag med bakomliggande faktorer också, men jag kan inte VETA nåt om dessa faktorer eftersom jag inte har tillgång till Simons hjärna... jag gissar).
Det enda man kan se och dra slutsatser av är beteendet och om Simon trots det beteende han uppvisar tar sig till final signalerar det samma sak som när föräldern i exemplet ovan ger efter och köper godis till sin unge som ligger på golvet och skriker.
Fast du glömmer, som alltid, en viktig detalj som jag påpekat för dig flera gånger:
Det här är är ett underhållningsprogram på tv.
Bara för att man tycker Simon _som karaktär i ett program_ är underhållande betyder det inte att man på något sätt står bakom hans beteende varken i eller utanför programmet. Att man finner hans, till synes ganska oförargliga, utspel underhållande talar inte alls för att det är ett beteende man skulle uppmuntra utanför den egoistiska underhållningsaspekten.
Tror de allra flesta kan skriva under på att man hade hatat att umgås med Simon när han kukar ur, men att han kan vara underhållande att TITTA på. Det är dags för dig att förstå skillnaden nu, det har gått 92 dagar.