Citat:
Ursprungligen postat av
hdsyn
Intressant att se hur många som öppet tar Israels försvar i sociala medier. Enligt mig handlar det mest om att tycka tvärt emot vad vänstern tycker, snarare än att de faktiskt bryr sig om Israel. Det är ett mönster jag tycker jag ser mer och mer just nu.
Observera att jag inte menar att det skulle vara något fel med att ta Israels sida. Jag stör mig extremt mycket på vänsterns (och för den skull medias) ensidiga förståelse för just palestiniernas situation.
Dock känner jag att ju mer jag läser om konflikten på djupet, ju mindre känner jag att jag kan ta någon specifik sida. Jag förstår båda sidor.
Du tycker så för att du är van att se media och vänstern alltid rapportera om det undskefulla Israel och andra sidan med terroristerna Hamas som helgon.
Den här gången har folk börjat vakna upp och börjar se vad terroristerna i Hamas faktiskt själva gör och den utbredda rasismen mot judar som många muslimer delar.
Det du ser är inte att folk stödjer "den andra sidan", du ser bara fler människor som ger en mer nyanserad bild av det hela.