2021-05-16, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Jag har inte kallat evenemanget ett organiserat och aktivt mord
Måste du tom ljuga om vad jag skriver? Gå tillbaka och läs ordentligt och ta en nypa luft.
Jag har påstått att religiösa stollerier ligger bakom dålig säkerhet ...
Dör 45 personer (inklusive barn) pga "en hal ramp", måste man hitta en förklaring
Detta är inte bara ojsan hoppsan saker som bara händer ...
Inte? Du skrev "sannolikt för att religiösa politiker drivit fram en farlig situation" "trampa ihjäl varandra pga religiösa påbud"

Du menar alltså att den israeliska staten organiserat detta. Sen har judarna trampat ihjäl varandra för att dem andra också är judar? Förstår du hur sjuk du framstår. Förklara eller förnedra dig
Citera
2021-05-16, 10:51
Bannlyst
Intressant att se hur många som öppet tar Israels försvar i sociala medier. Enligt mig handlar det mest om att tycka tvärt emot vad vänstern tycker, snarare än att de faktiskt bryr sig om Israel. Det är ett mönster jag tycker jag ser mer och mer just nu.
Observera att jag inte menar att det skulle vara något fel med att ta Israels sida. Jag stör mig extremt mycket på vänsterns (och för den skull medias) ensidiga förståelse för just palestiniernas situation.
Dock känner jag att ju mer jag läser om konflikten på djupet, ju mindre känner jag att jag kan ta någon specifik sida. Jag förstår båda sidor.
Citera
2021-05-16, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hdsyn
Intressant att se hur många som öppet tar Israels försvar i sociala medier. Enligt mig handlar det mest om att tycka tvärt emot vad vänstern tycker, snarare än att de faktiskt bryr sig om Israel. Det är ett mönster jag tycker jag ser mer och mer just nu.
Observera att jag inte menar att det skulle vara något fel med att ta Israels sida. Jag stör mig extremt mycket på vänsterns (och för den skull medias) ensidiga förståelse för just palestiniernas situation.
Dock känner jag att ju mer jag läser om konflikten på djupet, ju mindre känner jag att jag kan ta någon specifik sida. Jag förstår båda sidor.
Det gör du inte om du är neutral. Förstår bådas sidor. Läs på vad Amnesty säger om Hamas behandling av sin egna befolkning! Sen sätter du in det i ekvationen hur de agerar mot Israel genom att du nu vet hur de behandlar sina egna...
Citera
2021-05-16, 10:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JDH
Det gör du inte om du är neutral. Förstår bådas sidor. Läs på vad Amnesty säger om Hamas behandling av sin egna befolkning! Sen sätter du in det i ekvationen hur de agerar mot Israel genom att du nu vet hur de behandlar sina egna...
Konflikten handlar om mycket mer än Hamas. Du ignorerar helt alla "vanliga" palestiniers hopplöshet, vilken är orsaken till att Hamas aldrig kommer få slut på martyrer.
Citera
2021-05-16, 11:02
Medlem
Citat:
Konflikten handlar om mycket mer än Hamas. Du ignorerar helt alla "vanliga" palestiniers hopplöshet, vilken är orsaken till att Hamas aldrig kommer få slut på martyrer.
Säg inte till mig vad jag gör. Citera det tack! Jag ignorerar absolut inte dessa. Jag förstår att Hamas använder det för att rättfärdiga och hjärntvätta. Att vi hatar alla palestinier. Trist att du också gått på den
Citera
2021-05-16, 11:02
Medlem
Cobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oasble
UN mötet om eldupphör i Israel.
Stöd: Kina, Estland, Frankrike, Indien, Irland, Kenya, Mexico, Niger, Norge, Ryssland, Tunisien, UK, Vietnam

Veto: USA

https://www.aa.com.tr/en/middle-east/us-blocks-friday-un-security-council-meeting-on-gaza-israel/2240660
Terroriststater stödjer terrorsiststater.

Du tycker antagligen fortfarande att världen stöttar den nazistiska terroriströrelsen israel?

Nu har ju de flesta av oss redan fattat att du är ett israeltroll.

Tycker synd om människorna därnere som är fast i det judiska och det islamska oket.

Hur många här inne har koll på BDS-informationen om en vill bojkotta israeliska produkter?
Citera
2021-05-16, 11:05
Medlem
Ja Hamas är en produkt av situationen. Självklart skulle försvinnandet av Hamas om man inte är smart skapa ett liknande ledarskap. Men om Israel skulle få bort Hamas skulle dem kunna styra ersättarna i en mer demokratisk och human riktning allt annat är osannolikt.
Citera
2021-05-16, 11:08
Medlem
fittslems avatar
Citat:

Du tycker så för att du är van att se media och vänstern alltid rapportera om det undskefulla Israel och andra sidan med terroristerna Hamas som helgon.

Den här gången har folk börjat vakna upp och börjar se vad terroristerna i Hamas faktiskt själva gör och den utbredda rasismen mot judar som många muslimer delar.

Det du ser är inte att folk stödjer "den andra sidan", du ser bara fler människor som ger en mer nyanserad bild av det hela.
Citera
2021-05-16, 11:09
Medlem
Cobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oasble
Osanning. Jag hade kunnat tänka mig att bo i Israel. Men till skillnad från andra länder i MÖ så är det svårt att få medborgarskap. Kanske undgått dig att Israel är ett vanligt turistresemål i västvärlden. Men likt USA, och till skillnad från Sverige så har det israeliska passet ett värde.
Fan vad dåligt israeltroll du är. Vad gör du i Sverige? Skryter om israels pass och pissar på vårt?
Fyi: svenskt pass är ett av de starkaste i världen din djävla tönt.

Eremona2.0 inlägg var vettigt rakt igenom men som duktigt litet troll så undvek du allt relevant och riktade in dig på nåt fjompigt. Klassisk whataboutism som vanligt från såna som er.
Citera
2021-05-16, 11:10
Medlem
Nu har man sovit och hade ett litet väldigt litet hopp om att få vakna upp se att andra muslimska terrorister vilka som helst lagt sig i det här för att hjälpa hamas. Men nej inga absolut inga är på islamisternas sida. Många här skriver om värsta stödet världen över ååå wow vilja fina demonstrationer av vår flyktingar. Dom har svikit fattar ni inte? Med stöd menar jag riktig hjälp i verkligheten fysisk utan snack för att rädda Palistinsks liv och besegra Israel. Ja för 100 gången USA är på Israels sida som alltid jävla dryga vissa är snacka massa presidenter och vem som stöder vem i USA lägg ner kommer alltid va så här.

Kom igen nu fram med material som visar några som stöttar muslimerna på riktigt...
Citera
2021-05-16, 11:13
Medlem
Isrsel har också haft en kvinna som PM...medans Sveriges över 100 år har inte....

Citat:
Ursprungligen postat av Lampadusaaa
Det är demokrati i Israel. Väljarna röstar fram vilka ledare de vill. Tror inte de tycker det är lika intressant med kvotering som vi här i Sverige.

Vilket vi här i Sverige uppenbarligen inte har lyckats så bra med heller då vi bara har haft vita män som statsministrar.
Citera
2021-05-16, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
När man läser vittnesmålen från de nyhetsbyråer som vistats där i 10-15 år, från några utav de 60 boende där och från ägaren, alla känner alla i huset., så låter det inte rimligt att några Hamas ska ha gömt sig där. Återigen en iDFsanning, en standard förklaring till allt dom bombar.. Troligtvis handlar det om att tysta journalister.

Händelsen fördöms kraftigt utav FNs general sekreterare Antonio Guterres.

UN Secretary General 'deeply disturbed' by Israeli strike on Gaza media building

https://www.france24.com/en/live-news/20210515-un-secretary-general-deeply-disturbed-by-israeli-strike-on-gaza-media-building

Man tycker folk borde lärt sig vid det här laget gällande iDF. När IDF tweetar så får man tänka tvärtom, markinvasionen var en bluff, metrobombningarna misslyckades, inget Hamas i något av de tre mediabyggnader som man jämnat med marken. the IDF saga continues.
Var väll även en del av komplexet som var privata bostäder. Vilket företag eller nyhetsbyrå håller koll på alla som rör sig i en sån byggnaden. Det är omöjligt.
Sen finns det ingen sanning längre. IDF hamas alla har sin agenda och den hjälper inte civilbefolkningen i Israel eller Palestina just nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in