2021-05-15, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Du bestämmer inte vad min avsikt är.

Om SD blir frikänd kan det bero på alla hennes karlar. Att det inte går att utesluta annan GM.
Men... hör du inte själv hur dumt det låter? Har du ens LÄST domen från tingsrätten?

Din avsikt helt klar för den som läst ens 10% av dina inlägg.
Citera
2021-05-15, 16:05
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
En mycket bra och koncis beskrivning.

HD tror att LW var problemet och nu när hon är borta är problemet borta.
HD fattar inte att SD:s otrohet var problemet.
Blir han inte inlåst så kommer han att leta efter någon annan att vara otrogen med.
Undrar när HD ska fatta det?
Kommer hon att förvänta sig fler mord i så fall?

Personligen är jag tveksam till att han fått till det sexuellt med fler kvinnor än HD och LW i hela sitt liv. Det finns inget som tyder på det. Ingen tycks ju minnas att han träffat någon tjej innan HD. Eller efter.

Så går han fri från detta, så lär han nog inte ha så lätt att få till det med någon ny. De flesta kvinnor fastnar inte för folk som limmar och kletar sig fast ohämmat som han gör, och på allt och alla av kvinnligt kön. Typ kvinnliga poliser. Tonårstjejer. HD´s väninnor. För att nämna några...

Men däremot NÄR (förhoppningsvis) han sen sitter inne på livstid, så lär han bli nerlusad med fan-mail, från alla underliga kvinnor som av någon skruvad anledning skriver till allsköns mördare och annat skräp i våra olika grova fängelse. Då får han nog många erbjudanden. Och inne på kåken får han säkert erbjudande med...

SD´s dom i HR - Nedräkningen aka The Final Countdown... Tick, tack, tick, tack....

#TeamÅsaHiding

Kumla-Näcken?

https://www.bildtagg.se/bild/ey6vgaypfg84gva35bku58p
Citera
2021-05-15, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Personligen är jag tveksam till att han fått till det sexuellt med fler kvinnor än HD och LW i hela sitt liv. Det finns inget som tyder på det. Ingen tycks ju minnas att han träffat någon tjej innan HD. Eller efter.

Så går han fri från detta, så lär han nog inte ha så lätt att få till det med någon ny. De flesta kvinnor fastnar inte för folk som limmar och kletar sig fast ohämmat som han gör, och på allt och alla av kvinnligt kön. Typ kvinnliga poliser. Tonårstjejer. HD´s väninnor. För att nämna några...

Men däremot NÄR (förhoppningsvis) han sen sitter inne på livstid, så lär han bli nerlusad med fan-mail, från alla underliga kvinnor som av någon skruvad anledning skriver till allsköns mördare och annat skräp i våra olika grova fängelse. Då får han nog många erbjudanden. Och inne på kåken får han säkert erbjudande med...

SD´s dom i HR - Nedräkningen aka The Final Countdown... Tick, tack, tick, tack....

#TeamÅsaHiding

Kumla-Näcken?

Enligt hans mamma, så var Steffe minsann populär bland tjejerna..
eller så kan det varit så att mamma fått samtal från flickors mödrar om att Steffe betett sig olämpligt och mamma tolkat det som att han var populär och busig?
Familjen var inte normal, efter det lilla som framkommer i FUP
Citera
2021-05-15, 16:12
Medlem
Citat:

Jag har fått intrycket av att hans oskuld togs av HD. Så jag är av samma uppfattning som du. Han har nog varit knepig i hela sitt liv. Brorsan hans har aldrig sett honom med en tjej innan HD, sa han i förhör. Och hon var ju dessutom lik deras mor. Urk. Samt att mor och son pussades på munnen ända upp i vuxen ålder, det är lite grisigt. Lite sjukt. Eller är det bara jag som reagerar på att det är incest-aktigt?
Citera
2021-05-15, 16:22
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Birger
Jag tror att Mållgankvällen var tänkt som mordkväll men att han bangade ur och började improvisera. Kvällarna är för lika och avvikande och det är nog något med badhuset, som inte besöks annars, som är viktigt för planen. Hur ofta glömmer han mobilen hemma?

Han kan t.ex. ha känt sig tvungen att ringa polisen för att få koll på hur fort de kan tänkas rycka ut? Hade otur och snubblar ut ur skogen precis när de kommer? Får improvisera igen.

Han har stor övertro på sin egen förmåga och som du säger, även minst sagt glappande analysförmåga, vilket gör att för mig är ingenting för korkat för den pajasen. Är väl dit jag ville komma.
Det tror jag också.
Han ville kunna peka på att det funnits obehagliga personer i närheten när LW hittades död.
Han kanske räknade med att polisen inte alls skulle komma.
Jag tror inte han gjorde det för att han ville se hur lång tid det tog innan de dök upp.
När han väl hade ringt polisen så ändrade han sina planer av okänd orsak.
Citera
2021-05-15, 16:22
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag har fått intrycket av att hans oskuld togs av HD. Så jag är av samma uppfattning som du. Han har nog varit knepig i hela sitt liv. Brorsan hans har aldrig sett honom med en tjej innan HD, sa han i förhör. Och hon var ju dessutom lik deras mor. Urk. Samt att mor och son pussades på munnen ända upp i vuxen ålder, det är lite grisigt. Lite sjukt. Eller är det bara jag som reagerar på att det är incest-aktigt?

Nej, du har rätt i det, det är riktigt äckligt! Det är mycket i FUP som fått mig att må illa. Inte bara själva mordet och all skit SD, HD och JG utsatte LW för innan mordet, utan alla dessa underliga, ljugande och avtrubbade (?) personligheter. Twin Peaks känns normalt i jämförelse...

Man vill liksom bada i Klorin och kaustiksoda för att rena sig från detta fall. Men man vet att man aldrig kommer kunna tvätta av obehaget. Någonsin.

Hon (mamman) har dock inte varit i TR med handen på hjärtat eller avfyrat uppmuntrande leenden mot sin son, vad jag vet? Det var det HD´s mamma som gjorde.

#TeamÅsaHiding

Trailer för kortfilmen ”Goddag Domkraftskaft - Hjärstamannen på solskenshumör”:

https://gofile.io/d/mG9dzO

Stefan skriver ”kärleksbrev” till ÅH

https://www.bildtagg.se/bild/0yswacc8q8y2ts6ypvevn8z6
Citera
2021-05-15, 16:26
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Oj vad mycket du hängt upp dig på och du gillar verkligen detaljer när du har svårt för de lite större perspektiven som diskuteras.

Öknamn per definition vet jag inte om jag var inne på men dyker det upp nakenbilder lite oväntat så måste man kunna ta det både med en nypa humor och allvar utan att kränka någon.
De kanske inte dök upp oväntat.
SD kanske ville visa bilder på sin älskarinna men så kunde inte PW beskriva det så då säger han att han råkade se.
HD råkade också se någon nakenbild på LW.

Hur många tror på att SD är så klantig att han "råkar" visa fotona?
Han är nog tillräckligt kunnig i hur mobilen fungerar för att inte råka visa bilder han inte vill visa.
Citera
2021-05-15, 16:27
Medlem
Man undrar hur Steffaaan Davissons barn mår, tänk att ha en pappa som ljuger för polis/åklagare, bedragit deras mor i många år, har blodigt sex i deras hus, mördar och dessutom har en röst som låter som en inte helt utvecklad tonåring, skulle vara intressant att höra hur de diskuterar där hemma, måste kännas tungt för barnen,kan man tycka, men Steffepånken tycker nog allt är frid o fröjd, skönt att veta att denne snart sitter på livstid och då kan man hoppas att barnen får bra hjälp från samhället
Citera
2021-05-15, 16:28
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:

#TeamÅsaHiding

Kumla-Näcken?

De flesta kvinnorna skrämmer han nog iväg men han kommer i alla fall att jaga och ragga så mycket han kan.
Det är konstigt om inte HD fattar det och ger upp honom.
Citera
2021-05-15, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Glömde svara dig förut insåg jag nu! Nej, du är inte ensam om att reagera på pussandet. Det känns väl också extra weird för att just Stefan är inblandad. Kommer inte ihåg hur hon berättade men pussar hon syskonen på munnen eller bara honom? Har även jag fått intrycket att Hanna och Lena är enda sexpartnerna. Känslan är stark att de andra erövringarna hade framkommit om där varit några.
Citera
2021-05-15, 16:52
Medlem
Citat:

#TeamÅsaHiding

Kumla-Näcken?

Han har säkert haft fler partners, säkert av båda könen. Han är gränsöverskridande till personligheten.
Doch är HD och LW de enda långa relationer han har haft. Dessutom kunde han ha de två igång samtidigt. Två stycken samtidigt. En period as v frossa eufori, livet leker. Pungbråcket jobbar.

Slutet vet ni alla.
Citera
2021-05-15, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
De kanske inte dök upp oväntat.
SD kanske ville visa bilder på sin älskarinna men så kunde inte PW beskriva det så då säger han att han råkade se.
HD råkade också se någon nakenbild på LW.

Hur många tror på att SD är så klantig att han "råkar" visa fotona?
Han är nog tillräckligt kunnig i hur mobilen fungerar för att inte råka visa bilder han inte vill visa.

Om jag förstått PW:s redogörelse rätt så har SD inte varit med då PW återskapat bilderna. M a o så såg PW bilderna i SD:s frånvaro.

I det här fallet då, bara för att vara tydli, så var bilderna raderade vilket betydde då att SD inte hade några bilder alls att visa upp för någon förrän PW återskapat dem.

Sen kan man ju sia om hur kunnig han var med tanke på att han lyckades radera alla bilder men han kan ju ha klantat sig på nåt sätt såklart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in