Citat:
Ursprungligen postat av
Avel
Är han så urbota korkad?
Om det är ”absolut centralmotiv” hos SD att inte avslöja otroheten då med det här mordet hur gick det med den saken nu då med facit i hand?
Känns som hans planering och plan baktände lite vad gäller detta ”centrala motiv”.
Han ba’ ”Om jag mördar LW, låtsas att relationen är avslutad och raderar vår chatt så kommer allt vara lugnt sen”.
Att HD senare dessutom skulle sitta mordmisstänkt och få hans snoppbilder till LW förevisade för sig m.m. så långt verkar han inte ha tänkt han som är så smart och hade tänkt att ”otroheten” inte skulle avslöjas med detta planerade mord.
Är det det centrala motivet så är han kanske en av Sveriges farligaste men framför allt mest korkade personer alltså.
Mörda älskarinnan för att relationen inte ska avslöjas - bra idé alltså...
Jag tror du är inne på helt rätt spår -utan ironin.
Det är ingen lugn, saklig, logisk person vi har och göra med här.
Vid tiden runt mordet är han über stressad och orationell. Katastroftänk och adrenalinstinn är han inträngd i ett hörn. Han tänker inte hela varvet runt.
Det är inte första gången en mördare planerar själva dådet i detalj men därefter saknar logiskt konsekvenstänk och helhetsperspektiv. Madsen och Möller är typexemplar.
Nu ser SDs sig själv som smart och kommer alltså inte åka fast. För han har bla eget bankkort och ingen pågående relation med LW sen 2017. Och vid närmre eftertanke var han inte ute och cykla just när mordet skedde.
Jag tror inte han är smartare än vad du beskriver. Och det vill han dölja till varje pris genom sina utspel och efterkonstruktion av ”sanningar”.