Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-04-07, 12:01
  #129685
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Det känns helt sjukt när man ser att Systerh*x har FTF:at en av de tre nya myster som släppts idag. Kanske de har släppts just idag för att inte SD ska ha en chans att ta en FTF och andra ska våga sig ut i terrängen, men HD ser till att ha något att göra när exmaken är vid rättssalen.
FTF:en blir även SD:s sen när de gifter om sig och slår ihop sina GC-konton?

http://www.geocaching.com/seek/log.a...1-f6f16634c24b
Hahaha, OM hon tagit den, det vet man ju inte med tanke på hennes oförmåga att tala sanning

Hoho, reviewers? Kanske dax att utesluta oärliga geocacheare?
Citera
2021-04-07, 12:02
  #129686
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Undrar det? Han är kanske inte tvungen att gå igenom den, då han är den åtalade?

Det är i synnerhet den mordåtalade som måste gå igenom säkerhetskontroller som finns.
Citera
2021-04-07, 12:03
  #129687
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Först: Tack för alla de olika länkarna du klistrar in! Bra med påminnelse då och då! 👍

HD uttrycker att "man minns de specifika delarna". I detta fall samtal med L*na och blödande sex.
I övrigt när HD tillfrågas som vittne/misstänkt så uppstår remarkabla minnesluckor. HD minns inte om hon raderat telefonen på USA-resan eller på vägen till flygplatsen, HD minns inte att hon pratat med sin chef, tidigt på morgonen, angående att L*na är död (innan polisen fick reda på det), HD minns inte ens av vem hon fick reda på att L*na var död.
Det finns mer märkliga minnesbilder/luckor i hennes utsagor. Det är dags att belysa VAD hon kommer ihåg i relation till vad hon inte kommer ihåg.
Sen utröna vilka frågor HD inte vill svara på, inte vill spekulera om eller inte vill ge en kommentar till. De är rätt många och tuffa samt avgörande frågor.
Hur kan HD t.ex. komma ihåg just det där med blödande sex? Och varför kommer HD inte ihåg om L*na har varit inbjuden i HD:s nya bostad...
Det känns som att det sista undvikande svaret lämnas öppet med flit. Om polisen t.ex. skulle finna blod i HD:s golvbrunnar skulle HD kunna säga att "Jajust, hon var ju här en gång och lånade badrummet. Hon blödde väl, därför har ni hittat spår hos mig".

Som någon skrev nyss: HD är ingen dumbom snarare tvärtom. Det psykiska mående var nog skiftande från en tid till annan men ska nog inte intecknas som statiskt över många år.
Som HD:s chef sa: Hon är en av mina bästa sköterskor".
Så vi ska nog även rikta lampan mer åt HD:s håll än vad som är gjort nu.

Kommer HD och JG vittna? Vet du det?
Citera
2021-04-07, 12:03
  #129688
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Om jag minns rätt så var hans chef med domkraften delägare i vattentornet. SD var en av få som hade nyckel. SD är nog inte anställd längre vid Tyréns och chefen har ju golat ner honom så det kan vara sannolikt att SD inte har tillträde till ”sextornet” längre.
Eller har jag blandat ihop chefer?

Du har blandat ihop cheferna och det kan jag förstå eftersom ingen av dem verkar särskilt begeistrad i SD. Det är chefen för Exac*t (f d Mätcent*r) som har med Vattentornet att göra och har kontor där. Det var han som berättade att SD tog sig in i lokalerna mitt i natten och filmade när han åkte rullskridskor efter han slutat på företaget.
Citera
2021-04-07, 12:03
  #129689
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Undrar det? Han är kanske inte tvungen att gå igenom den, då han är den åtalade?

Är det någon som borde kollas så är det nog den åtalade. Inte minst i detta fall.
Citera
2021-04-07, 12:05
  #129690
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Åklagaren har spelat upp flera larmsamtal, bland annat från när kroppen hittades av en privatperson.
Citat:
Åklagaren Åsa Hiding har även gått igenom mordplatsen. Bilder på var kroppen låg och skador på ett intilliggande träd där flera flisor saknat.


Citat:
Hiding sa också att offret utsatts för en , citat, "ursinnig attack".

Mer live från NA.SE här:

https://www.na.se/artikel/just-nu-ha...n-senaste-nytt

#TeamÅsaHiding Tick, tack, tick, tack....

P7 där SD berättat att han blir sexuellt attraherad av ilska
https://docdro.id/78GdMlp
Citera
2021-04-07, 12:07
  #129691
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det är ju klart att Lenas grannar inte hörde skriken! Hon låg ju bakom bullerplanket som ju är avsett att stänga ute ljud.

Ett bullerplank stänger knappast ute allt ljud. Det var dessutom en förhållandevis tyst kväll, troligtvis mycket mindre trafik på motorvägen än dagtid.
Citera
2021-04-07, 12:08
  #129692
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Tror att han i såfall kommer skylla mordet på HD, eller att hon är delaktig. SD är inte den typen som tänker falla ensam, det är jag rätt säker på.
Paret har haft ett år på sig att utarbeta en strategi med nya lögner. Tillsammans eller var för sig.

Tror inte det finns på kartan att han erkänner något som det inte finns konkreta bevis för.
Frågan är om han inte av strategisk skäl skulle försöka hålla HD utanför så han kan ha henne på utsidan för att sköta sina ärenden och befeielsekamp.

Han har säkert något trams i ryggan för att få uppmärksamhet.
Citera
2021-04-07, 12:11
  #129693
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Det skulle i så fall vara helt ny information för mig om det stämmer. Jag hittar endast att det gäller vid följande punkter.

Hovrätten ger prövningstillstånd i fyra fall:

När hovrätten är tveksam till om tingsrätten dömt rätt.

Om det behövs för att hovrätten ska kunna bedöma om tingsrätten dömt rätt.

Om det är viktigt att hovrätten prövar målet för att andra domstolar ska få vägledning inför framtida bedömningar av liknande frågor.

När det annars finns synnerliga skäl att pröva överklagandet, till exempel att tingsrätten har begått ett allvarligt misstag.
Det du rabblar upp efter att ha googlat och kopierat är i tvistemål och vissa brottmål. Jag talar om mordåtal och dom vid mord. Inget annat. Det är det enda som ger automatiskt prövningstillstånd i Hovrätten vid överklagan.
Citera
2021-04-07, 12:14
  #129694
Avstängd
Avd.9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Det känns helt sjukt när man ser att Systerh*x har FTF:at en av de tre nya myster som släppts idag. Kanske de har släppts just idag för att inte SD ska ha en chans att ta en FTF och andra ska våga sig ut i terrängen, men HD ser till att ha något att göra när exmaken är vid rättssalen.
FTF:en blir även SD:s sen när de gifter om sig och slår ihop sina GC-konton?

http://www.geocaching.com/seek/log.a...1-f6f16634c24b

Hannas man, och pappan till hennes barn (jag vet att dom är bullshit-skilda) har idag traskat in i rättsalen anklagad för mord. Ett mord där hon själv har varit misstänkt i (och fortfarande är inofficiellt)
OCH FITTAN ÄR UTE OCH LETAR BURKAR.!!!!!!!!

Hanna - Finns det verkligen inget annat att fokusera sig på idag???? Typ en mordrättegång !!!!!

Detta visar bara en enda sak för mig. Hannas loggning av burkar är ett sjukt missbruk. Hanna lever för att logga burkar. Det är inte en hobby utan ett tvång. Hon MÅSTE HA sina burkar på samma sätt som en knarkare behöver sina droger.
Och där har vi Motivet till Lenas död.
Hanna sket fullständigt i att Stefan knullade med Lena, för Hanna knullade själv med Sillen. men när Lena tog bort hennes 17 fusk-loggar så fixade inte Hanna det. Hanna bara måste han dom 17 Fuskloggarna så hon fuskar dit dom igen, och Lena raderar såklart dessa 17 Fuskloggar ännu en gång.
Då fattades beslutet att Lena måste bort.
PANG - Därför dödas Lena med just 17 slag i ansiktet.

Hanna är delaktig i mordet på Lena Wesström.
Citera
2021-04-07, 12:15
  #129695
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Tror inte det finns på kartan att han erkänner något som det inte finns konkreta bevis för.
Frågan är om han inte av strategisk skäl skulle försöka hålla HD utanför så han kan ha henne på utsidan för att sköta sina ärenden och befeielsekamp.

Han har säkert något trams i ryggan för att få uppmärksamhet.

Kanske dags för honom att tala om vad han ”vet” och inte hålla på och mala om att det är polisens uppgift att utreda mordet. Han ”vet” ju vem som har gjort det. Åtminstone visste han det tidigt i utredningen, om jag inte missminner mej.
Citera
2021-04-07, 12:16
  #129696
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu har ju försvaret haft ett helt år på sig att rota vidare, till skillnad mot förra året då de bara fått delar av FUP lite i taget. Då ligger de lite i bakvatten, mot åklagarens övertag med hela utredningen och ett helt team bakom sig.

Ni har ju åklagaren inte många starka indicier, vilket förstås gör att det blir lättare att så frön av tvivel.

Jag kan dock inte riktigt förstå att varje indicium i ett indiciemål måste vara starkare än i ett mål där man har bindande bevisning.

Jag har sett och hört det du länkar till.

Och visst, som du säger, det finns ju något knasigt i att Lena inte går ut ur bilen när han ber henne, men det är otäckt hur det från ett lugn bara snäpper till. Jag är övertygad om att det är det som skrämde Lena, att hon "känner monstret därinne", men chocken kommer efteråt.

Det fanns ju en bakomliggande historia också (fasiken nu har jag glömt varifrån jag fick vetskap om det, men det var mycket sent i tråden. Och inte minns jag inte heller vad det var exakt, men det var något med present. FUP?).

Min uppfattning är att SD använder den bestraffning han vet är effektivast på Lena när han vill ha kontroll över henne, och då vet han att födelsedagar och närhet betyder enormt för Lena.

Det var så som jag minns det, eller om jag har fått för mig det , ett avtal mellan dom att han skulle hem till henne och äta tårta (typ) och lämna över present för att fira hennes födelsedag.

Men så blev han förbannad över något och straffar henne genom att ta tillbaka löftet. Och det slutar med att de tjafsar. Och hon vill prata klart och han vill att hon går ut.

Det finns flera ställen i FUP (Jag önskar att jag hade gjort en sammanställning) där SD säger att han kommer berätta si och så hur det gick till. Man förstår att han vill få det att framstå som att hon hållit i växelspaken och på så sätt brutit naglarna och sedan har hon snubblat och skadat sig på asfalten. Man kan förstå av hur han lägger upp det att det inte är sanningen. Hon konfronterar honom också med "varför ljög du" i förhör. Han erkänner inte. Lena hävdar aldrig att det var ett grovt våld eller att hon gick ut direkt.

Jag vet inte om det är något som är av vikt i en rättegång, särskilt som att det är viktiga punkter som ännu inte har fått svar.

Hon vet att hon anmält något som inte kanske skulle leda till något, men hon känner, helt riktigt, att här är det ett obehagligt och okontrollerat beteende som visar att han snäpper.

Naturligtvis gör Lena fel genom att inte lämna bilen, och deras kamp är en representation av deras "terrorkamp".

Oj, nu for mina tankar iväg igen.

För att återgå till dina tankar, är det svårt att förstå hur Lena som inte verkar sakna uppvaktning från flera väldigt fina och bra personer, väljer SD. Jag kan verkligen inte se det hon gjorde.

Samtidigt har vi fått glutta in i ögonblick i SDs själ som är skrämmande. Det hade inte Lena fått se i början.

Det är väl det som är så otrevligt, att han på ytan är som en lite skojig kille, som har många vänner och intressen, men inuti finns ett riktigt, riktigt otäckt mörker. Och det var det Lena såg så småningom.

Letsdoit har skrivit några riktigt bra inlägg som visar "the beast inside". På tal om kalla ögon.

Uppskattar det långa svaret. Med LW visar han väl en sida fullt ut som andra bara kan ana.
Just att han ”snäpper” till där och blir våldsam mot LW i bilen är rätt så talande. Bättre att styra mot polishuset om hon inte kliver ur bilen än att ta till våld från ”ingenstans”.

Hans ögon i den videon är talande.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback