2021-05-15, 12:08
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Censurera? Er avsikt är att fullständigt förgöra LWs rykte. Avsikt. Det ordet gör att det ni sysslar med är förtal, oaktat att det står i en FU. Din annonymitet skyddar dig. Men om ni skrivit under egna namn då hade ni sedan länge själva stått bakom skranket och troligtvis dömts till höga böter för förtal av avliden.

Min avsikt är att få fram sanningen, hur skitig den än är, eftersom jag tror att motiv och GM finns att finna där någonstans bland alla hennes karlar.
Citera
2021-05-15, 12:10
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Den trådskrivaren är en av få som har rapporterat från verkligheten istället för att hitta på sagor som ni två gör. Det är väldigt synd att ni har tystat denna källa som säkert skulle ha mycket mer att bidra med till tråden om inte ni och er flock attackerade så fort hen skriver något.

Hen har berättat vad hen hört. Någon har sagt att HD har alibi. Någon har sagt att MH var en trevlig kvinna.

Är det vanligt att en flock attackerar andra skribenter och försöker censurera en hel tråd?

Mycket av det som denna skribent skrev - och kritiserades för - tidigt i tråden bekräftades ju faktiskt sedermera av FUP. Synd att skribenten slutade skriva här, eftersom hens inlägg bidrog till att skapa en mer verklighetstrogen och nyanserad beskrivning av BO och hennes relationer jämfört med den - tyvärr väldigt ensidiga - bild av BO som försöker förmedlas i tråden numera.

(Det finns inget skäl whatsoever att BO förtjänade att mördas, men när skadan tyvärr är skedd så måste man i en riktig utredning vända på alla stenar, även de som kanske bidrar till att det framkommer en mer realistisk bild av BO. Annars kan möjliga motivbilder missas, och det är väl bl.a. detta som lett till att TR inte godtagit åklagarens framställan att SD per definition är den som bedöms ha genomfört mordet. Min gissning är att HR kommer fram till samma slutsats).
Citera
2021-05-15, 12:11
Medlem
[quote=develi|75880709]Om HD är avskriven har inget med saken att göra.
Hon ska inte åtalas (iaf inte nu). Det är hans motiv.

HD, rädslan att LW ska säga nåt och avslöja otroheten är absolut centralmotiv.
Han är paranoid ända från mars 2017, än värre maj 2018 när HD tagit ut skilsmässa och han vill ha henne tiilbaka.
LW tystas ner.

Målsägandebiträdet (och advokat i grunden) har helt rätt fokus:

"– Det är när han riskerar att förlora NN (exhustrun) som han blir riktigt farlig, säger Ester Andersson Zandvoort."[/QUOT]

Ja och gissningsvis kulminerar paranoian till ren handlingskraft i SDs huvud efter det att LW tänder ett Liljeholmens för honom, när hon lite sarkastiskt kommenterar JS övernattning hos HD.

Då först fattar han att det krävs mer än lögner för att rädda skinnet.
Citera
2021-05-15, 12:12
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Eller kan det vara så att denne trådskrivare kom på att hens "vänner" inte var tillförlitliga?

Jag vet varför hen inte skriver här längre och det beror på dig och flocken.
Vad har du överhuvudtaget själv bidragit med? Ingenting. Du har under tre år suttit här och skrivit lögner för att dölja sanningen.
Citera
2021-05-15, 12:17
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Ja och gissningsvis kulminerar paranoian till ren handlingskraft i SDs huvud efter det att LW tänder ett Liljeholmens för honom, när hon lite sarkastiskt kommenterar JS övernattning hos HD.

Då först fattar han att det krävs mer än lögner för att rädda skinnet.
Hon förstår inte allvaret och han blir kränkt.

Loggremsan tror jag är hot stuff likaväl (versus tidigare skrift ang Nordsjön)

.
Citera
2021-05-15, 12:23
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det är det centrala motivet, han vill ha HD tillbaka.
Det är inte LW han jagar.
Henne jagar han med RT, hon får inte logga och visa att de umgås.

Om du törs smyga hit skrev LW bland sina sista meningar:

Gjorde till dig och mig
Om du törs smyga hit i kväll kan vi är. Tar lite med A nu
❤️

inte värst unik att vara stressad, pressad och tvingas göra val och tysta ner.

Bra idé är ju en rätt korkad mening. Mord är aldrig bra.

Lika lite som att SD är en erfaren, vältränad mördare som utfört det perfekta brottet.
Går han fri beror det på en rutten spaning och Fu.

Vad HD sysslar med skrev jag om nyss:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Spekulation, som alltid, men baserad på tre år här, med FUP, med TR, med HR och med samtal med folk som känner inblandade personer.

Detta var kattens lek med råttan. Och vi vet alla vad katten gör med råttan när han lekt färdigt. Han visar upp den döda råttan för husbonden.

Det fanns bara ett sätt att göra för avsluta otroheten och bevisa för henne att det var hon som var hans drömkvinna. Så, så blev det.

HD 2016: "Nej, hon får leva"

HD 15/5-2018: "Hoppas att hon är död"

SD 15/5-2018: "Det ska bli så bra nu."

Någon i familjen om SD och HD: ”Där HD pekar, där gräver SD...”

SD´s dom i HR - Nedräkningen aka The Final Countdown... Tick, tack, tick, tack....

#TeamÅsaHiding

Kärleken blommar:

https://www.bildtagg.se/bild/o90hw19vua4329cls8jl5sd
Senast redigerad av Fröken_Sverige 2021-05-15 kl. 12:26.
Citera
2021-05-15, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Spekulation, som alltid, men baserad på tre år här, med FUP, med TR, med HR och med samtal med folk som känner inblandade personer.

Detta var kattens lek med råttan. Och vi vet alla vad katten gör med råttan när han lekt färdigt. Han visar upp den döda råttan för husbonden.

Det fanns bara ett sätt att göra för avsluta otroheten och bevisa för henne att det var hon som var hans drömkvinna. Så, så blev det.

HD 2016: "Nej, hon får leva"

HD 15/5-2018: "Hoppas att hon är död"

SD 15/5-2018: Det ska bli så bra nu.

Någon i familjen om SD och HD: ”Där HD pekar, där gräver SD...”

SD´s dom i HR - Nedräkningen aka The Final Countdown... Tick, tack, tick, tack....

#TeamÅsaHiding

Kärleken blommar:

https://www.bildtagg.se/bild/o90hw19vua4329cls8jl5sd
Klockrent. Och han visade verkligen upp genom att direkt gå hem till HD och berätta. Min spekulation.
Citera
2021-05-15, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Är han så urbota korkad?

Om det är ”absolut centralmotiv” hos SD att inte avslöja otroheten då med det här mordet hur gick det med den saken nu då med facit i hand?

Känns som hans planering och plan baktände lite vad gäller detta ”centrala motiv”.

Han ba’ ”Om jag mördar LW, låtsas att relationen är avslutad och raderar vår chatt så kommer allt vara lugnt sen”.

Att HD senare dessutom skulle sitta mordmisstänkt och få hans snoppbilder till LW förevisade för sig m.m. så långt verkar han inte ha tänkt han som är så smart och hade tänkt att ”otroheten” inte skulle avslöjas med detta planerade mord.

Är det det centrala motivet så är han kanske en av Sveriges farligaste men framför allt mest korkade personer alltså.

Mörda älskarinnan för att relationen inte ska avslöjas - bra idé alltså...
Får jag fråga varför du utgår från att Stefan är ett kriminellt geni?
Citera
2021-05-15, 12:52
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Klockrent. Och han visade verkligen upp genom att direkt gå hem till HD och berätta. Min spekulation.

Eller genom att låta HD iaktta/delta.

Hon är navet i fallet. Om hon också inte är GM/GP så är hon katalysator för utvecklingen och utgången.

Min spekulation.
Citera
2021-05-15, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Är han så urbota korkad?

Om det är ”absolut centralmotiv” hos SD att inte avslöja otroheten då med det här mordet hur gick det med den saken nu då med facit i hand?

Känns som hans planering och plan baktände lite vad gäller detta ”centrala motiv”.

Han ba’ ”Om jag mördar LW, låtsas att relationen är avslutad och raderar vår chatt så kommer allt vara lugnt sen”.

Att HD senare dessutom skulle sitta mordmisstänkt och få hans snoppbilder till LW förevisade för sig m.m. så långt verkar han inte ha tänkt han som är så smart och hade tänkt att ”otroheten” inte skulle avslöjas med detta planerade mord.

Är det det centrala motivet så är han kanske en av Sveriges farligaste men framför allt mest korkade personer alltså.

Mörda älskarinnan för att relationen inte ska avslöjas - bra idé alltså...

Jag tror du är inne på helt rätt spår -utan ironin.

Det är ingen lugn, saklig, logisk person vi har och göra med här.

Vid tiden runt mordet är han über stressad och orationell. Katastroftänk och adrenalinstinn är han inträngd i ett hörn. Han tänker inte hela varvet runt.

Det är inte första gången en mördare planerar själva dådet i detalj men därefter saknar logiskt konsekvenstänk och helhetsperspektiv. Madsen och Möller är typexemplar.

Nu ser SDs sig själv som smart och kommer alltså inte åka fast. För han har bla eget bankkort och ingen pågående relation med LW sen 2017. Och vid närmre eftertanke var han inte ute och cykla just när mordet skedde.

Jag tror inte han är smartare än vad du beskriver. Och det vill han dölja till varje pris genom sina utspel och efterkonstruktion av ”sanningar”.
Senast redigerad av viperstyle 2021-05-15 kl. 13:01.
Citera
2021-05-15, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Eller genom att låta HD iaktta/delta.

Hon är navet i fallet. Om hon också inte är GM/GP så är hon katalysator för utvecklingen och utgången.

Min spekulation.
Jag vet inte... det där fetade. Men med tanke på hur hon svamlade i polisförhören så är det inte helt omöjligt. Flera gånger sa hon att hon inte vågade säga något ifall hon sa fel. Det finns ju faktiskt inga fel att säga i ett polisförhör så länge man talar sanning. Men det klarade hon inte. Hon sa också flera gånger att hon vägrar svara på fler frågor. Hon visste ALLT - även om hon inte deltog eller såg något. Det är det som är så otäckt - att två så iskalla människor finns i en och samma familj.

Att sitta och ljuga under många förhör går inte. Då skall man ha ett väldigt bra minne. Sanningen finns i hjärnan och att bortse från sanningen och komma ihåg lögnerna är svårt. Men man kan inte bli åtalad för lögner. Det är inte förbjudet att ljuga i förhör. Och i hennes fall är det heller inte åtalbart att ljuga inför sittande rätt.

Vilket jävla case.
Citera
2021-05-15, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hon förstår inte allvaret och han blir kränkt.

Loggremsan tror jag är hot stuff likaväl (versus tidigare skrift ang Nordsjön)

.

Haha ja stubinen var redan tänd och loggremsan fick det väl till och brinna ännu fortare 💣
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in