2021-05-15, 03:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Men för i helvete kom in i matchen, Det finns inte ett enda jävla bevis på att HD var på brottsplatsen och slog ihjäl LW med 17 slag. Tvärtom så låg hon i sin säng med sitt barn. Att HD blev häktad är tack vare skinkryttaren pastejköks älskaren och inte minst smygbögen JG. HD satt utredningshäktad i en vecka tills klåparna på Örebro polisstation kling och klang insåg att dom hade nada,zero,njet på HD. Eter det så sa lokalvårdaren till grova brott att det är nog SD ni letar efter. Oj då sa kling, det var värst sa klang, Och resten är historia. Men skål på dej Dragonhuvud007.

Ber dig läsa om vad jag skrev i ett senare inlägg. Så jag är rätt bra med i matchen.
Citera
2021-05-15, 03:21
Medlem
develis avatar
I HovR framställs SD som kontrollerande.
Det är bra. För det är han.
JS vittnar om hur han glor i hennes konton.
Kan han bidra till fällande dom så är det ingen som sörjer.
Citat:
J och Hanna har bytt konversationskanaler flera gånger, det är medvetet, mellan mail, messenger och viber för att dölja deras kontakt. (..)
Det här fortsatte även efter Hanna och Stefans skilsmässa. Innan Hannas och Js respektive separationer ville de givetvis även dölja sin relation från sina respektive och
försökte således gömma sin konversation.
😂
Knulliduttanemej då.
Citat:
Men även efter separationerna ville Hanna dölja deras konversation från Stefan.
Nu börjar det bli rejält löjligt.

JS har å ena sidan helt rätt. Hon har inte ett skit med varken SD eller LW att göra efter skilsmässan hon själv begärt:
Citat:
Hanna uttrycker oro över att Stefan och Lena fortsatte att träffas efter separationen. J sa till Hanna att hon skulle släppa det, att de har skilt sig, att Stefan får göra vad han vill. J menade att de nu har gått isär och hon får respektera Stefans val, hur han vill leva sitt liv.
Men HD ljuger och döljer JS precis som LW fått hålla sig i skymundan månad ut och månad in och erkänner inte förrän hon hamnar i en förundersökning.
Du får inte misstro mig, älskling. Du litar väl på att jag berättar om tingen ändras?
Citat:
Hanna pratade om Stefans kontroll under våren 2018. Hanna tyckte det var jobbigt att känna känslan av kontroll från Stefan.
Både otrohetsoffer och svårt kontrollerad.
Citat:
J och Hanna stod varandra som mest känslomässigt nära är under maj 2018.
De puttinuttiga smsen till SD var nog felskickade.

27 april 2018
HD: "Du väckte varma känslor hos mig när jag var hos dig här om kvällen"
SD:"Har alltid de varmaste känslor för dig"

28 april
HD till SD:
"Har känt en längtan efter dig idag."

30 april
HD till SD:
" Du är medveten om att jag fortfarande finns i ditt liv"
Kl 16:01:22:
"Du finns i mitt hjärta ♥️"

3 maj
SD: JÄD
HD: ♥️ Älskar dig."

5 maj
HD till SD:
" Idag har du funnits i mina tankar mer än vanligt, vill krama dig. "

Om JS läst lite mer djuplodande i FUP efter förhör 2020 och kände sig obekväm i rätten nyss, så har jag fullt medlidande för honom.
Han är grundlurad.

Noterbart är som sagt beteende från snokarinnan HD - innan skilsmässan den 19 februari och hennes förfasande till JS om att SD kollar hennes digitala trafik. HON glor nämligen minst lika mycket själv.
Citat:
J vet att Hanna periodvis skrivit på Flasback. J uppmanade henne att inte skriva där.
Periodvis?
8-9 november 2018. Har jag missat nåt?
Citat:
J tror inte Hanna ljuger, men han tror inte att hon har helt koll på var hon fått informationen ifrån. Hon har tappat greppet om var informationen kommer ifrån. Hon vet inte längre om det kommer från media, förhör, Flashback. J uppfattar inte att hon ljuger utan att det faktiskt är så att hon inte minns.
Till exempel hämtade J henne vid polishuset efter ett av de första förhören hon var på i maj 2018, hon var i dåligt skick när han hämtade henne, hon uttryckte själv att hon borde ha kunnat svara på enkla saker som hon nu inte hade förmåga att svara på.
Åh, kära hjärtanes..
Hennes partiella amnesi är inte att leka med.
Hon tappar minnet, hon vet inte, minns inte, hon vill inte svara.

Otrogen sen december ..kräver full insyn i SDs konton ....åberopar grav förtroendebrist.
..berättar den 2 februari:

Visst jag har saker att dölja men det ger inte honom rätt att titta i min mail. Om jag nu talar om vad jagvet finns ju risken att han sett de mail där jag beskrivit vad jag upplevt med dig och vad jag känner för dig och antingen ber mig gå eller att jag inte kan fortsätta ha kontakt med dig.
Båda alternativen skrämmer mig. Tanken på att inte få träffa dig gör så ont. Samtidigt kan jag inte blunda för att han gör som han gör. Han går bakom ryggen och ljuger för mig igen.
Senast redigerad av develi 2021-05-15 kl. 04:07.
Citera
2021-05-15, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Personangrepp, det var att ta i (av mig)!

Jag menade mer kritik mot åklagaren. Det var allvarlig kritik också.
Alltså kanske inte heller att all kritik var obefogad, men som skir´benten ovan skrev, har väl åklagrna rätt i att mordvpnet som skanas inte r en brist i utredningen.

Jag funderar ibland om det var så att åklage ÅH ville få just denna domare i TR utbytt just av en anleningen (att han inte hade synpunkter på att en kollega (?) fick tjänst i Örebro (?) trots en dom i just "våld i nära relation" (minns jag rätt här?). Det kna väl kännas knepigt. ÅH lämnade väl in en ansökan om koll om jäv med tanke på att BL hade varit ansvarig i (termerna kommer jag ej ihåg) för avlyssning mm i just SDs fall. Veti inte om jag fattar hur detta kan vara jäv, särskilt som det verkar finnas så många andra gränsfall av jäv inom utredningen.

T*mmy E*iksson? Han som även somnade under en huvudförhandling...
Han är utlånad till andra tingsrätter nu iaf...
Citera
2021-05-15, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Jag avser relationen SD-LW, SD får bara tugga i sig att nästan allt det som han ville dölja för omvärlden nu finns utlagt, svart på vitt, till världens beskådan.
Alla som vill kan läsa FUP, döma honom, håna honom, skaka på huvudet åt honom etc. Han har noll kontroll över det.

SD (och alla som vill) kan gå loss hur mycket de bara orkar om LW men faktumet kvarstår: LW kommer aldrig ta del av det och det är just det som är så jävla underbart!

SD verkar ju inte varit mer mån om att dölja förhållandet för omvärlden än att han "råkade" låta en bekant se nakenbild på LW I hand telefon. T.o.m LWs barn fattade ju att de var mer än vänner. Han sitter obekymrat och pratar på om cykelsex hit och akrobatsex dit. Får inget intryck av att han skäms för att världen fått veta att han bedragit HD, tvärt om nästan.

Den han var mån om att dölja det för var ju främst HD. Och hon vet ju nu. Och hennes föräldrar är hans största supportrar.

Tror skam är en känsla som han saknar. Det handlar om vad som är bekvämt logistiskt (och i viss mån socialt) och vad som är ekonomiskt fördelaktigt.
- Att allt som kommit fram om honom påverkar hans ekonomiska situation är möjligen vad som stör honom, inte så mycket tanken att folk skakar på huvudet åt honom.
Citera
2021-05-15, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hans paranoia är tydligare än rött neon i red Light district i förundersökningen.
Problemet är inte att nåt är varken otydligt eller en bristvara. Det beror på vart ÅK lägger tyngden.

Han är en egocentrerad gris som slickar sig runt munnen 2015 om att snart få ligga med HD, det framkommer i FUP.
Hon köper allt bs och håller med om att hon var ett tomt skal - det legaliserar hans knullande.

Även om hon uppenbart kompartmentaliserar - vill leva i en utopisk dröm om mannen, myten, legenden med visioner om kärnfamiljen - så är LW en allvarlig konkurrens sen år tillbaka.

Ju mer hon piggnar till, ju mer Rt mot LW.
Men han släpper inte taget, även om det kan förefalla i text att hon är som en blodigel med Adhd och tjatig är hon. Han är vettskrämd att lämna digitala spår eftersom HD snokar upp dem hela tiden, han charmar desto mer IRL.

LWs foto feb 2018 på en megamacka och medföljande text ger en vink om hur dubbel han är mot henne.
Han är där på morgonen, masserar hennes trasiga ben, har sensuellt sex och smyger sen ner i köket.
Han kommer upp tillbaka, bär henne ner för trappan och har haft en färdig deg med sig dit och gräddar nybakat bröd och bjuder på en brakfrukost.

Rena mitt livs novell.

Självklart smörjer han HD på samma sätt, annars vore de inte kvar och suktade efter idioten.

Vad jag menar är att HD a) de facto vet om otroheten länge innan mars 2017 men samlar bevis och,
b) i februari 2018 så är fortsatt umgänge LW/SD en orsak till skilsmässan.
Hon har utfärdat livslångt kontaktförbud.

Det finns inte på kartan att hon skulle tro nåt annat med den historiken, en försmådd och ursinnig kvinna - men hon har inte bevis likt föregående kriser är sensmoralen och;

Hon skiljer sig för att återförenas och återfå tilliten för SD.

Att hon är otrogen, ljuger och kör dubbelt är tydligen av mindre vikt.

Hon sitter och ältar till JS som om han vore klagomuren personifierad, och han trånar om HDs gunst likt LW gjort genom åren.

Två veckor efter hans skilsmässa är hon på säker mark, drämmer skilsmässopapper i bordet - men sen är han för kvävande och dumpas efter mordet.
Tack för kaffet.

Lämpligt nog placerar hon sig 60 m från LWs altan.
Märkligt nog eftersom LW är så psykiskt sjuk, instabil och rent farlig med tanke på barnen..

SD i sin tur är paranoid att HD ska få veta nåt om fortsatt otrohet, han har köpt sig tid till augusti med LW ang att hållas i skymundan.
Varav LW inte får logga det de gjort ihop på tex påsk:
Nordsjön som hon nämner på mordkvällen att hon inte ska logga - men drämmer sen iväg en loggremsa där systerhax inte finns med.
Slumpen?

Dvs det bråk som HD initierat och hätskt förfasas över med JG i slutet på april, ironiserar om deras kärleksfulla promenader.
Som sen påstår via JG att LW hotat henne i tiden upp till mordet. Om ens sant och frågan är hur det låter till SD.

JG tycker iaf att de ska leta efter kroppen hos henne den 18 maj så nåt bekymrar honom allvarligt.
Kanske enda gången han är ärlig mot sig själv, dvs äkta oro initialt.
Sen börjar han snabbt ljuga igen för att framstå i bättre dager, rensar bilder på polistoaletten och svansar runt pakten igen.

Så nog finns det ett hav att ösa motiv ur som berör paranoia, hat och svartsjuka i ett pågående triangeldrama.

Klart det hela handlar om var åkl väljer att lägga tyngden på.
Då hennes framställan var något otydlig och fragmentarisk i TR hade den bevisligen växt fram i HovR. Åkl och m bitr. var mycket mer klara och tydliga - när LW börja lämna miste SD kontrollen (RT) över sitt liv. Och det är den farligaste tiden för kvinnan. Typ.

HD var avskriven och SD alla motiv står i fokus.
Jag tror de fokusera på den lägst hängande frukten att göra juridik av.

Tyvärr har vi inte sett eller hört HovR förhandlingarna ännu och där finns säkert mer än vad som framkommit hittills.
Citera
2021-05-15, 11:06
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Klart det hela handlar om var åkl väljer att lägga tyngden på.
Då hennes framställan var något otydlig och fragmentarisk i TR hade den bevisligen växt fram i HovR. Åkl och m bitr. var mycket mer klara och tydliga - när LW börja lämna miste SD kontrollen (RT) över sitt liv. Och det är den farligaste tiden för kvinnan. Typ.

HD var avskriven och SD alla motiv står i fokus.
Jag tror de fokusera på den lägst hängande frukten att göra juridik av.

Tyvärr har vi inte sett eller hört HovR förhandlingarna ännu och där finns säkert mer än vad som framkommit hittills.
Om HD är avskriven har inget med saken att göra.
Hon ska inte åtalas (iaf inte nu). Det är hans motiv.

HD, rädslan att LW ska säga nåt och avslöja otroheten är absolut centralmotiv.
Han är paranoid ända från mars 2017, än värre maj 2018 när HD tagit ut skilsmässa och han vill ha henne tiilbaka.
LW tystas ner.

Målsägandebiträdet (och advokat i grunden) har helt rätt fokus:

"– Det är när han riskerar att förlora NN (exhustrun) som han blir riktigt farlig, säger Ester Andersson Zandvoort."
Senast redigerad av develi 2021-05-15 kl. 11:17.
Citera
2021-05-15, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Om HD är avskriven har inget med saken att göra.
Hon ska inte åtalas (iaf inte nu). Det är hans motiv.

HD, rädslan att LW ska säga nåt och avslöja otroheten är absolut centralmotiv.
Han är paranoid ända från mars 2017, än värre maj 2018 när HD tagit ut skilsmässa och han vill ha henne tiilbaka.
LW tystas ner.

Målsägandebiträdet (och advokat i grunden) har helt rätt fokus:

"– Det är när han riskerar att förlora NN (exhustrun) som han blir riktigt farlig, säger Ester Andersson Zandvoort."

Är han så urbota korkad?

Om det är ”absolut centralmotiv” hos SD att inte avslöja otroheten då med det här mordet hur gick det med den saken nu då med facit i hand?

Känns som hans planering och plan baktände lite vad gäller detta ”centrala motiv”.

Han ba’ ”Om jag mördar LW, låtsas att relationen är avslutad och raderar vår chatt så kommer allt vara lugnt sen”.

Att HD senare dessutom skulle sitta mordmisstänkt och få hans snoppbilder till LW förevisade för sig m.m. så långt verkar han inte ha tänkt han som är så smart och hade tänkt att ”otroheten” inte skulle avslöjas med detta planerade mord.

Är det det centrala motivet så är han kanske en av Sveriges farligaste men framför allt mest korkade personer alltså.

Mörda älskarinnan för att relationen inte ska avslöjas - bra idé alltså...
Citera
2021-05-15, 11:51
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
SD verkar ju inte varit mer mån om att dölja förhållandet för omvärlden än att han "råkade" låta en bekant se nakenbild på LW I hand telefon. T.o.m LWs barn fattade ju att de var mer än vänner. Han sitter obekymrat och pratar på om cykelsex hit och akrobatsex dit. Får inget intryck av att han skäms för att världen fått veta att han bedragit HD, tvärt om nästan.

Den han var mån om att dölja det för var ju främst HD. Och hon vet ju nu. Och hennes föräldrar är hans största supportrar.

Tror skam är en känsla som han saknar. Det handlar om vad som är bekvämt logistiskt (och i viss mån socialt) och vad som är ekonomiskt fördelaktigt.
- Att allt som kommit fram om honom påverkar hans ekonomiska situation är möjligen vad som stör honom, inte så mycket tanken att folk skakar på huvudet åt honom.
Nej, för tusan. Du har rätt.
Han skulle nog gärna berätta vitt och brett om att han har en älskarinna och signalera att han är en gud i sängen.
Han upprätthåller tystnadspakt och fasader för HDs skull.
Det är hon som vill dölja otrohet och ger förhållningsorder. Det är hon som håller skam i schack, vilket producerar ångest.

Hon vill inte avslöja till GC-världen ( kommer fram i förhör med väninna) och i hennes egen trafik per mail till JS är det ytterst få som vet skriver hon.
Inte ens fortsatt kontakt sen mars 2017 (som orsak till skilsmässa) vill hon berätta mer än till ett fåtal i närmre krets.

Så att hon lever i förnekelse borta i bokskogen är inte värst konstigt.
Till och med att utrota familjen (vilket inkl barn) lyckas hon trivialisera och gör jämförelser i vården samt vänder till sin nån egocentrerad fördel (ta bort hennes lidande) - så vad är ett mord i det stora hela?

Speciellt om det tar bort hennes lidande..

Nu vet alla om att han varit otrogen och ljugit och att hon gjort samma sak.
JS har hon dumpat helt efter han tog kontakt med polisen.
Senast redigerad av develi 2021-05-15 kl. 12:08.
Citera
2021-05-15, 11:51
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu kom jag på varifrån det där "det måste ju vara någon av alla karlar!" kom ifrån:

Observera att jag enbart tar upp detta eftersom det varit på tapeten nyligen. Det innebär inte att jag har förtroende för skribenten.

Inte heller tar jag upp detta för att få fnurra på tråden igen om detta "eviga" uttjatade tema, snarast tvärtom.

Läs mellan raderna...
Tack!

Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Det var bra att Du hittade så vi fick svart på vitt var det uttrycket kom ifrån (blev inte förvånad)!

Det är alltså från samma trådskrivare som "visste" ganska tidigt i tråden att HD hade alibi och som fått till sig att MH var en trevlig kvinna.

(Och som S-J/glorian hänvisat till gång på gång i tråden).

Den trådskrivaren är en av få som har rapporterat från verkligheten istället för att hitta på sagor som ni två gör. Det är väldigt synd att ni har tystat denna källa som säkert skulle ha mycket mer att bidra med till tråden om inte ni och er flock attackerade så fort hen skriver något.
Citat:
Det är alltså från samma trådskrivare som "visste" ganska tidigt i tråden att HD hade alibi och som fått till sig att MH var en trevlig kvinna.

Hen har berättat vad hen hört. Någon har sagt att HD har alibi. Någon har sagt att MH var en trevlig kvinna.

Är det vanligt att en flock attackerar andra skribenter och försöker censurera en hel tråd?
Citera
2021-05-15, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Den trådskrivaren är en av få som har rapporterat från verkligheten istället för att hitta på sagor som ni två gör. Det är väldigt synd att ni har tystat denna källa som säkert skulle ha mycket mer att bidra med till tråden om inte ni och er flock attackerade så fort hen skriver något.

Hen har berättat vad hen hört. Någon har sagt att HD har alibi. Någon har sagt att MH var en trevlig kvinna.

Är det vanligt att en flock attackerar andra skribenter och försöker censurera en hel tråd?
Censurera? Er avsikt är att fullständigt förgöra LWs rykte. Avsikt. Det ordet gör att det ni sysslar med är förtal, oaktat att det står i en FU. Din anonymitet skyddar dig. Men om ni skrivit under egna namn då hade ni sedan länge själva stått bakom skranket och troligtvis dömts till höga böter för förtal av avliden.
Senast redigerad av Picasso2 2021-05-15 kl. 12:10. Anledning: Felstavning
Citera
2021-05-15, 12:01
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Är han så urbota korkad?

Om det är ”absolut centralmotiv” hos SD att inte avslöja otroheten då med det här mordet hur gick det med den saken nu då med facit i hand?

Känns som hans planering och plan baktände lite vad gäller detta ”centrala motiv”.

Han ba’ ”Om jag mördar LW, låtsas att relationen är avslutad och raderar vår chatt så kommer allt vara lugnt sen”.

Att HD senare dessutom skulle sitta mordmisstänkt och få hans snoppbilder till LW förevisade för sig m.m. så långt verkar han inte ha tänkt han som är så smart och hade tänkt att ”otroheten” inte skulle avslöjas med detta planerade mord.

Är det det centrala motivet så är han kanske en av Sveriges farligaste men framför allt mest korkade personer alltså.
Det är det centrala motivet, han vill ha HD tillbaka.
Det är inte LW han jagar.
Henne jagar han med RT, hon får inte logga och visa att de umgås.

Om du törs smyga hit skrev LW bland sina sista meningar:

Gjorde till dig och mig
Om du törs smyga hit i kväll kan vi är. Tar lite med A nu
❤️

Citat:
Mörda älskarinnan för att relationen inte ska avslöjas - bra idé alltså...
inte värst unik att vara stressad, pressad och tvingas göra val och tysta ner.

Bra idé är ju en rätt korkad mening. Mord är aldrig bra.

Lika lite som att SD är en erfaren, vältränad mördare som utfört det perfekta brottet.
Går han fri beror det på en rutten spaning och Fu.

Vad HD sysslar med skrev jag om nyss:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Senast redigerad av develi 2021-05-15 kl. 12:13.
Citera
2021-05-15, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater

Eller kan det vara så att denne trådskrivare kom på att hens "vänner" inte var tillförlitliga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in