Citat:
Ursprungligen postat av
viperstyle
I dag lyssna jag på HDs TR förhör, igen. Hon säger där att hon inte visste om deras fortsatta affär efter avslöjandet. Faktiskt tror jag henne här.
För syftet med USA resan var att satsa på förhållandet igen. Det skulle inte funka om LW riskerade avslöja något.
Nu har jag kört med att SDs motiv med en reunion med HD handlar om pengar inte kärlek. Så ja i hans sjuka värld hade detta fulspel gärna få fortsatt i all evighet.
Med LW eller någon annan för det är stendött på den fronten mellan SD/HD.
(Jag är ju av uppfattningen att SD triggas mer av sina amorteringskrav än av sina närmastes väl och ve.)
Säkert därför HD i sitt uppvaknande söker sexuell bekräftelse utanför sitt äktenskap med JS för det får hon inte av SD.
Så tänker jag.
Citat:
Kan hålla med att det fanns mer och trycka på gällande SDs paranoia men det har inte heller framgått helt klart i förundersökningen. Han säger i TR typ att hon blev tillräckligt frisk igen för han att fortsätta med henne. (Vad fn nu det är)
Hans paranoia är tydligare än rött neon i red Light district i förundersökningen.
Problemet är inte att nåt är varken otydligt eller en bristvara. Det beror på vart ÅK lägger tyngden.
Han är en egocentrerad gris som slickar sig runt munnen 2015 om att snart få ligga med HD, det framkommer i FUP.
Hon köper allt bs och håller med om att hon var ett tomt skal - det legaliserar hans knullande.
Även om hon uppenbart kompartmentaliserar - vill leva i en utopisk dröm om mannen, myten, legenden med visioner om kärnfamiljen - så är LW en allvarlig konkurrens sen år tillbaka.
Ju mer hon piggnar till, ju mer Rt mot LW.
Men han släpper inte taget, även om det kan förefalla i text att hon är som en blodigel med Adhd och tjatig är hon. Han är vettskrämd att lämna digitala spår eftersom HD snokar upp dem hela tiden, han charmar desto mer IRL.
LWs foto feb 2018 på en megamacka och medföljande text ger en vink om hur dubbel han är mot henne.
Han är där på morgonen, masserar hennes trasiga ben, har sensuellt sex och smyger sen ner i köket.
Han kommer upp tillbaka, bär henne ner för trappan och har haft en färdig deg med sig dit och gräddar nybakat bröd och bjuder på en brakfrukost.
Rena mitt livs novell.
Självklart smörjer han HD på samma sätt, annars vore de inte kvar och suktade efter idioten.
Vad jag menar är att HD a) de facto vet om otroheten länge innan mars 2017 men samlar bevis och,
b) i februari 2018 så är fortsatt umgänge LW/SD en orsak till skilsmässan.
Hon har utfärdat livslångt kontaktförbud.
Det finns inte på kartan att hon skulle tro nåt annat med den historiken, en försmådd och ursinnig kvinna - men hon har inte bevis likt föregående kriser är sensmoralen och;
Hon skiljer sig för att återförenas och återfå tilliten för SD.
Att hon är otrogen, ljuger och kör dubbelt är tydligen av mindre vikt.
Hon sitter och ältar till JS som om han vore klagomuren personifierad, och han trånar om HDs gunst likt LW gjort genom åren.
Två veckor efter hans skilsmässa är hon på säker mark, drämmer skilsmässopapper i bordet - men sen är han för kvävande och dumpas efter mordet.
Tack för kaffet.
Lämpligt nog placerar hon sig 60 m från LWs altan.
Märkligt nog eftersom LW är så psykiskt sjuk, instabil och rent farlig med tanke på barnen..
SD i sin tur är paranoid att HD ska få veta nåt om fortsatt otrohet, han har köpt sig tid till augusti med LW ang att hållas i skymundan.
Varav LW inte får logga det de gjort ihop på tex påsk:
Nordsjön som hon nämner på mordkvällen att hon inte ska logga - men drämmer sen iväg en loggremsa där systerhax inte finns med.
Slumpen?
Dvs det bråk som HD initierat och hätskt förfasas över med JG i slutet på april, ironiserar om deras kärleksfulla promenader.
Som sen påstår via JG att LW hotat henne i tiden upp till mordet. Om ens sant och frågan är hur det låter till SD.
JG tycker iaf att de ska leta efter kroppen hos henne den 18 maj så nåt bekymrar honom allvarligt.
Kanske enda gången han är ärlig mot sig själv, dvs äkta oro initialt.
Sen börjar han snabbt ljuga igen för att framstå i bättre dager, rensar bilder på polistoaletten och svansar runt pakten igen.
Så nog finns det ett hav att ösa motiv ur som berör paranoia, hat och svartsjuka i ett pågående triangeldrama.