2021-05-14, 23:22
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Snälla du, efter din analys över den elfte maj 2018 gav jag dina så kallade försök att "nyansera" och få "klarhet". Vi kommer inte längre i detta än så.

Analysera och klargör, helt ok. Men räkna inte med hyllningar alla gånger. Sånt är livet. Ibland funderar jag över din agenda, ibland tror jag det nog bara är någon form av trots, ibland bryr jag mig inte.

Kör du på om HD, jag tar ledigt och tar och ser lite beck med en stänkare. *blink*.

Men för i helvete kom in i matchen, Det finns inte ett enda jävla bevis på att HD var på brottsplatsen och slog ihjäl LW med 17 slag. Tvärtom så låg hon i sin säng med sitt barn. Att HD blev häktad är tack vare skinkryttaren pastejköks älskaren och inte minst smygbögen JG. HD satt utredningshäktad i en vecka tills klåparna på Örebro polisstation kling och klang insåg att dom hade nada,zero,njet på HD. Eter det så sa lokalvårdaren till grova brott att det är nog SD ni letar efter. Oj då sa kling, det var värst sa klang, Och resten är historia. Men skål på dej Dragonhuvud007.
Citera
2021-05-14, 23:27
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Om 25 minuter har det gått exakt 3 år sedan Lena mördades.

Jag hoppas att SD har den goda smaken att inte besöka mordplatsen som han gjorde på ett- års dagen.

Om han gör det, hoppas jag att någon annan är där för att hedra Lena, och omöjliggör ett besök bakom planket.

Själv hoppas jag att SD på denna dag har den goda smaken att ställa sej mitt i vägen på motorvägen och invänta en långtradare. SD som huvkråka på en Scania.
Citera
2021-05-14, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Men för i helvete kom in i matchen, Det finns inte ett enda jävla bevis på att HD var på brottsplatsen och slog ihjäl LW med 17 slag. Tvärtom så låg hon i sin säng med sitt barn. Att HD blev häktad är tack vare skinkryttaren pastejköks älskaren och inte minst smygbögen JG. HD satt utredningshäktad i en vecka tills klåparna på Örebro polisstation kling och klang insåg att dom hade nada,zero,njet på HD. Eter det så sa lokalvårdaren till grova brott att det är nog SD ni letar efter. Oj då sa kling, det var värst sa klang, Och resten är historia. Men skål på dej Dragonhuvud007.
Finns inte ett enda bevis på att SD var på brottsplatsen heller. Bara en massa spekulationer
Citera
2021-05-14, 23:32
Medlem
Citat:
Om 25 minuter har det gått exakt 3 år sedan Lena mördades.

Jag hoppas att SD har den goda smaken att inte besöka mordplatsen som han gjorde på ett- års dagen.

Om han gör det, hoppas jag att någon annan är där för att hedra Lena, och omöjliggör ett besök bakom planket.

Ja det känns väldigt dystert att tänka på. Särskilt om samhället nu kanske misslyckas med att få honom fälld för detta trots alla ansträngningar.

Samtidigt får vi sätta vårt hopp till hovrätten att de trots allt fått en juridisk krok om detta som sitter.

Skulle det inte gå vägen där så får vi fortsätta kika lite här och där efter nån teoretisk chans att få grepp på vad som hände för tre år sen. Sanningen finns ju därute nånstans.
Citera
2021-05-15, 00:10
Medlem
Stefaaaan Davisson står o grinar i rätten att han minsann inte är en kvinnohatare, samtidigt har han skickat in en video till den kvinnliga åklagaren där han utrycker sitt hat mot denne, vilket pucko men man blir ju inte så förvånad, numer vet svenska folket vem SD är och hur han betett sig och hur korkad och osmart han är, ska bli fint när domen kommer, livstid såklart!!!!
Senast redigerad av Grubbelman 2021-05-15 kl. 00:13.
Citera
2021-05-15, 00:19
Medlem
Citat:
Personangrepp, det var att ta i (av mig)!

Jag menade mer kritik mot åklagaren. Det var allvarlig kritik också.
Alltså kanske inte heller att all kritik var obefogad, men som skir´benten ovan skrev, har väl åklagrna rätt i att mordvpnet som skanas inte r en brist i utredningen.

Jag funderar ibland om det var så att åklage ÅH ville få just denna domare i TR utbytt just av en anleningen (att han inte hade synpunkter på att en kollega (?) fick tjänst i Örebro (?) trots en dom i just "våld i nära relation" (minns jag rätt här?). Det kna väl kännas knepigt. ÅH lämnade väl in en ansökan om koll om jäv med tanke på att BL hade varit ansvarig i (termerna kommer jag ej ihåg) för avlyssning mm i just SDs fall. Veti inte om jag fattar hur detta kan vara jäv, särskilt som det verkar finnas så många andra gränsfall av jäv inom utredningen.

Har med omedelbarhetsprincipen att göra. Eftersom domaren hade varit delaktigt i beslut om häktning och husrannsakan av HD och SD, så sitter han på överflödsinformation (som inte försvaret har fått ta del av). Antag att SD hade blivit dömd i första instans, då hade försvaret kunnat hävda jäv och om det då hade ansetts korrekt så hade rättegången förklarats ogiltig. Åklagaren begärde därför prövning av jäv innan förhandlingarna i TR för att ev. slippa ta om rättegången. Tror vi kan glömma att det var personligt mot domaren. Hade varit oklokt av åklagaren att inte begära prövning av jäv.

Det har vid domstolens prövning av hemliga tvångsmedel lämnats information
dels avseende Stefan Davidsson dels avseende tidigare medmisstänkt som i och
för sig har influtit i förundersökningen men som, såvitt nu kan överblickas, inte
kommer att belysas vid den kommande huvudförhandlingen. Det har också
vid domstolens prövning av de hemliga tvångsmedlen lämnats information som
inte har kommit att flyta in i förundersökningen mot Stefan Davidsson.
Försvaret, som inte är part i ärendet avseende hemliga tvångsmedel vare sig
beträffande Stefan Davidsson eller tidigare medmisstänkt, har inte i sin helhet
tillgång till den information som lämnats.
Det är åklagarens uppfattning att Björn Lindén i sin egenskap av beslutsfattare
kan anses ha överskottsinformation. Detta är särskilt tydligt i aktuellt fall där
åtal bara väckts mot en av de två dåvarande misstänkta och då Björn Lindén
har fattat beslut om hemliga tvångsmedel som riktat sig mot såväl Stefan
Davidsson som tidigare medmisstänkt. Jag önskar därför få prövat om det
föreligger jäv enligt 4 kap 13 § p 10 rättegångsbalken.
Åklagaren menar att det är av vikt att beslutet får överklagas särskilt och att
prövning sker innan huvudförhandling påbörjas. Om detta inte tillåts och
hovrätten senare gör en annan bedömning av frågan så måste hela
huvudförhandlingen som är planerad till 20 dagar tas om, vilket skulle innebära
betydande olägenheter för alla parter.
Citera
2021-05-15, 00:19
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Det första stycket: skarp analys om ensam gärningsman. Det är exakt så jag resonerar.

Tack. Det har värkts fram här förstås. Man kan också våga hypotesen att det cerebrala och sociala trixandet med ett otrohetsförhållande får honom (någon som honom) att tro att man kan ro ett mord i hamn. Vilket nog delvis bygger på missuppfattningen att folk (utöver de närmaste) ger ett skvatt i vad han annars egentligen säger. Sen tycks ju även cachandet o arbetsuppgifter i jobbet och vad han än tar sig för bygga på en del dubbelspel. Han kanske kan tro att det gjort honom särskilt lämpad. Och att det handlar om att inte bli påkommen. Dessvärre gör hans kvalitéer honom då också genast särskilt misstänkt. Det är ju lite sådär också, som det ser ut, att man gärna vill få lite beröm när man har gjort ngt bra...

Om det är han o han kan dömas
Citera
2021-05-15, 00:33
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
I dag lyssna jag på HDs TR förhör, igen. Hon säger där att hon inte visste om deras fortsatta affär efter avslöjandet. Faktiskt tror jag henne här.

För syftet med USA resan var att satsa på förhållandet igen. Det skulle inte funka om LW riskerade avslöja något.

Nu har jag kört med att SDs motiv med en reunion med HD handlar om pengar inte kärlek. Så ja i hans sjuka värld hade detta fulspel gärna få fortsatt i all evighet.
Med LW eller någon annan för det är stendött på den fronten mellan SD/HD.

(Jag är ju av uppfattningen att SD triggas mer av sina amorteringskrav än av sina närmastes väl och ve.)

Säkert därför HD i sitt uppvaknande söker sexuell bekräftelse utanför sitt äktenskap med JS för det får hon inte av SD.
Så tänker jag.
Citat:
Kan hålla med att det fanns mer och trycka på gällande SDs paranoia men det har inte heller framgått helt klart i förundersökningen. Han säger i TR typ att hon blev tillräckligt frisk igen för han att fortsätta med henne. (Vad fn nu det är)
Hans paranoia är tydligare än rött neon i red Light district i förundersökningen.
Problemet är inte att nåt är varken otydligt eller en bristvara. Det beror på vart ÅK lägger tyngden.

Han är en egocentrerad gris som slickar sig runt munnen 2015 om att snart få ligga med HD, det framkommer i FUP.
Hon köper allt bs och håller med om att hon var ett tomt skal - det legaliserar hans knullande.

Även om hon uppenbart kompartmentaliserar - vill leva i en utopisk dröm om mannen, myten, legenden med visioner om kärnfamiljen - så är LW en allvarlig konkurrens sen år tillbaka.

Ju mer hon piggnar till, ju mer Rt mot LW.
Men han släpper inte taget, även om det kan förefalla i text att hon är som en blodigel med Adhd och tjatig är hon. Han är vettskrämd att lämna digitala spår eftersom HD snokar upp dem hela tiden, han charmar desto mer IRL.

LWs foto feb 2018 på en megamacka och medföljande text ger en vink om hur dubbel han är mot henne.
Han är där på morgonen, masserar hennes trasiga ben, har sensuellt sex och smyger sen ner i köket.
Han kommer upp tillbaka, bär henne ner för trappan och har haft en färdig deg med sig dit och gräddar nybakat bröd och bjuder på en brakfrukost.

Rena mitt livs novell.

Självklart smörjer han HD på samma sätt, annars vore de inte kvar och suktade efter idioten.

Vad jag menar är att HD a) de facto vet om otroheten länge innan mars 2017 men samlar bevis och,
b) i februari 2018 så är fortsatt umgänge LW/SD en orsak till skilsmässan.
Hon har utfärdat livslångt kontaktförbud.

Det finns inte på kartan att hon skulle tro nåt annat med den historiken, en försmådd och ursinnig kvinna - men hon har inte bevis likt föregående kriser är sensmoralen och;

Hon skiljer sig för att återförenas och återfå tilliten för SD.

Att hon är otrogen, ljuger och kör dubbelt är tydligen av mindre vikt.

Hon sitter och ältar till JS som om han vore klagomuren personifierad, och han trånar om HDs gunst likt LW gjort genom åren.

Två veckor efter hans skilsmässa är hon på säker mark, drämmer skilsmässopapper i bordet - men sen är han för kvävande och dumpas efter mordet.
Tack för kaffet.

Lämpligt nog placerar hon sig 60 m från LWs altan.
Märkligt nog eftersom LW är så psykiskt sjuk, instabil och rent farlig med tanke på barnen..

SD i sin tur är paranoid att HD ska få veta nåt om fortsatt otrohet, han har köpt sig tid till augusti med LW ang att hållas i skymundan.
Varav LW inte får logga det de gjort ihop på tex påsk:
Nordsjön som hon nämner på mordkvällen att hon inte ska logga - men drämmer sen iväg en loggremsa där systerhax inte finns med.
Slumpen?

Dvs det bråk som HD initierat och hätskt förfasas över med JG i slutet på april, ironiserar om deras kärleksfulla promenader.
Som sen påstår via JG att LW hotat henne i tiden upp till mordet. Om ens sant och frågan är hur det låter till SD.

JG tycker iaf att de ska leta efter kroppen hos henne den 18 maj så nåt bekymrar honom allvarligt.
Kanske enda gången han är ärlig mot sig själv, dvs äkta oro initialt.
Sen börjar han snabbt ljuga igen för att framstå i bättre dager, rensar bilder på polistoaletten och svansar runt pakten igen.

Så nog finns det ett hav att ösa motiv ur som berör paranoia, hat och svartsjuka i ett pågående triangeldrama.
Senast redigerad av develi 2021-05-15 kl. 00:50.
Citera
2021-05-15, 00:57
Medlem
develis avatar
Citat:
Inte för att jag tror att hon var på BP och slog ihjäl LW, men så sent som 2019-08-28 har hon iaf inget alibi.
Citat:
FL: Mmh.
MT: Eeh, och sov med dom. Så, och det är ju inget alibi har jag förstått det som.
FL: Nej och .. det.. det vidgår du det som du har sagt tidigare så att säga. Det..
MT: Ja nej jag har inget annat och lägga till.
FL: Nej.
Citera
2021-05-15, 00:59
Medlem
Citat:

1) faktiskt inte jätteovanligt att "misstänka" och därmed kunna häkta MGM:s kvinna i syfte att skrämma henne att ange MGM för att slippa åtalas och dömas för ett brott hon inte begått.

2) att HD låg och sov med dottern hela natten är ju hennes egna ord. Hon kan ju i teorin ha gått upp efter att dottern somnat. Lämnat rummet/ huset för att sen återvända. Om så "bara" för att låta SD spola av sig där efter mordet.

Säger inte att jag tror att det är så, men hennes alibi är knappast starkt.
Citera
2021-05-15, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja det känns väldigt dystert att tänka på. Särskilt om samhället nu kanske misslyckas med att få honom fälld för detta trots alla ansträngningar.

Samtidigt får vi sätta vårt hopp till hovrätten att de trots allt fått en juridisk krok om detta som sitter.

Skulle det inte gå vägen där så får vi fortsätta kika lite här och där efter nån teoretisk chans att få grepp på vad som hände för tre år sen. Sanningen finns ju därute nånstans.

Mm kommer nya bevis på något sätt fram så finns ju en teoretisk möjlighet till resning i Högsta Domstolen.
Att den skyldige skulle få samvetskval och erkänna är nog för mycket att hoppas på tyvärr.
Citera
2021-05-15, 01:20
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
"Det är åklagarens uppfattning att Björn Lindén i sin egenskap av beslutsfattare kan anses ha överskottsinformation. Detta är särskilt tydligt i aktuellt fall där åtal bara väckts mot en av de två dåvarande misstänkta och då Björn Lindén
har fattat beslut om hemliga tvångsmedel som riktat sig mot såväl Stefan Davidsson som tidigare medmisstänkt.

Jag önskar därför få prövat om det föreligger jäv enligt 4 kap 13 § p 10 rättegångsbalken.
Hur bedömdes jäv och av vem i HovR?
Eller mer konkret, hur gick argumenten.

Fattar inte vad som menas, har de inte fått gehör tidigare?
Citat:
Åklagaren menar att det är av vikt att beslutet får överklagas särskilt och att prövning sker innan huvudförhandling påbörjas.

Om detta inte tillåts och hovrätten senare gör en annan bedömning av frågan så måste hela huvudförhandlingen som är planerad till 20 dagar tas om, vilket skulle innebära betydande olägenheter för alla parter.
Senast redigerad av develi 2021-05-15 kl. 01:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in