2021-05-14, 18:02
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
En del nytt för mig rörande HD i dina två inlägg. Jag har likväl inte påstått att HD är eller har agerat i nån bemärkelse idealt. Det är ju också som så att polisen hämtar in henne med buller o bång. Hade hon haft korten klara för sig själv så hade det knappast varit nödvändigt. Hon verkar tänka med fel kroppsdel. Om man säger så. Det är kanske mänskligt nånstans. Iofs.

Jag är int jurist men föreställer mig att lite anstiftan här o var i hörnen kanske man får leva med. Det finns då värre sorter. Och sånt som psykologiskt o ekonomiskt o anant övertag. Eller underläge. Och hot o påtryckningar med konsekvenser. Jag uppfattar inte att polisen funnit stöd för att HD krävde att LW skulle mördas. Det blir liksom nån form av underkännande av SDs förmåga till självbehärskning också.

Kråksången med anstiftan är väl annars ofta att det går prima att döma till mord även om inte mördaren pekar ut anstiftaren. Det senare är mördarens hopp om lindrigare påföljd och avbördande av en del av skulden genom erkännande av handlingen men subtraktion på uppsåtets o motivets område. Det måste ju göras troligt då. Svårigheten i vårt fall skulle väl ligga i om mordet skett gemensamt o i samförstånd. Men så verkar det ju inte ha varit. Därutöver skulle ju HD kunna ha skuld som hon inte kan ställas till svars för. Och som SD möjl ”tar med sig” i finkan, om han åker in. Det måste kanske åkl o domstol få avgöra. Och SD. Han kan ju börja tala en dag, om han får ha hälsan. Och HD inte kommer o hälsar på ibland. Med fikabullar. Och nåra mystar.

Och återigen : på tre år har inte SD kommit på bättre tankar då.
Vad pratar du om?
Leva med anstiftan här och där? Hot och underläge?
Det är lika viktigt att få tag på uppdragsgivaren och domen faller därefter likaså, lika allvarligt.
Den som anstiftar lär vara högt upp och angelägen.

Kråksången är om anstiftaren hållet sig bortom digital media och är slug nog att inte lämna spår. Att de ses lär inte vara ett problem som partners till skillnad från tex Lilja och andra som hon engagerade vid mordförsök på exmaken..

Vilket hon nämner i annat sammanhang (att hon är smartare än så) dvs att hon inte vräker sitt hat över LW i text då hon börjar logga hennes cacher (skrivet till JS på viber).

Vad som i grunden diskuterats är motiv.

Att hon inte skulle kunna ha motiv vilket jag anser är en väldigt märklig åsikt och likaså som om hennes barn skulle vara nåt vaccin mot inblandning och planering.
Det finns en risk att det snarare kan vara tvärtom, varav jag beskrev om hatobjektet LW skulle bli barnens styvmor.
Att ha samröre med LW om hon blev SDs partner.
Enligt JS så får hon negativa reaktioner bara att vara i närheten av hennes burkar - så mycket avskyr hon henne.
Du kan väl lätt föreställa dig resten.

Sen så är hon allt annat än rumsren i sitt beteende.

2013 börjar hon komma tillbaka på banan från depressioner. Hon kör bil i England med två små barn och SD med handen i gips för att jaga burkar.

2014/15 är det fara å färde med äktenskapet. SD rustar för ny familj i huset och renoverar.
Målar i LWs hårstrå han hittat i kalsongerna med väggfärgen Soft och planerar Kilimanjaro februari 2017.

TB beskriver att HD är relativt likt sig sen 3-4 år efter depressioner (i.e sen 2014/15).

2015 börjar HD monitorera SD och begränsa hans nattliga GC. De gör familjeresor, han suktar efter att sexlivet ska återuppstå.

2016 har hon har återfått sexlusten och ligger med SD sen hösten 2016, i samma veva som hon tycker att hatobjektet får leva.
Det är Geotour och många järn i elden.

2017 gör hon revolt i mars, hon har vetat om otroheten länge, bla följt deras aktiviteter på nätet och får väninnan KH att ringa hotellet i Sthlm för hon ska samla bevis.

Nu är det livstids kontaktförbud, full insyn i mobiler och konton som gäller för SD.

JG får hon över till tystnadsplikten, LW får officiella förhållningsregler och han identifierar sig med offret HD.
I ett år rövslickar han paret D och är ursinnig på syndabocken LW, helt i parite med HDs önskemål.

Han startar upp sitt Rt, lika nojig som ett år senare då det handlar om mord. SD är givetvis lika helnöjd med skuldförskjutningen, det lugnar ner HD.

Juni 2017
SD: Repetition: Du och jag har inget längre. Noll. Allt är historia och borta. Det finns inget vi nu.
hon sa igår.
Hörs.
(..)
SD: officiellt är vi noll.
Jag tycker det är rimligt och rätt med noll.
(..)

HD beskriver i förhör hur hon var avundsjuk på att LW hade roligt i burkskogen med SD och JG.
Hon skiner som en sol i juli 2017. La ut en bild tidigare:
https://www.bildtagg.se/bild/xrma1jcf3zhyqclroaywt7q7

Hennes hat är som en blöt filt, vilket återspeglas i hennes och JGs chatt ända bort i slutet april efter att hon startat att logga LWs cacher.
Hon loggar om 10 juni då LW är mördad och inte kan protestera. Helt utan skrupler.

JG vet inte hur han ska ta i så att det riktigt framgår hur enig han är med HDs snack om att LW är instabil och läskig, man vet aldrig vad hon tar sig till.
Han kryddar SDs eviga att LW är psykisk sjuk med ett felstavat "skizofren" och tycker att hon borde uteslutits helt från turen.
Det hade givetvis inte gått eftersom HDs mål är att upprätthålla fasader men låtsas som det regnar.
Det hade väckt frågor bland folk och totalt ramaskri från LW. Alldeles för riskabelt för official shaming.

För att knyta ihop säcken kring kontrollfreaket SD är det mer än uppenbart att han är gravt oroad om och inför HD.

▪️ATT SD är en störd kontrollfreak råder ingen tvekan. Han är absurd med sina centimetrar, deciliter och snokande och tappar det helt vid kintrollförlust. Ett av hans mer autistiska särdrag som övergår i hot och hämnd.
▪️ATT hon är offer för otrohet råder ingen tvekan.
▪️Föga förvånande beter hon sig likt Säpo när hon jagar runt i alla konton pga av sin notoriskt otrogna partner - men skyller allt på LW vilket är ut i det blå,

Men;

Att minimera att hon inte är otrogen, ljuger, snokar, kräver och kontrollerar och framställa henne som mer passiv och skör - har inte bas i FUP.

I HovR framställs SD som kontrollerande.
Det är bra. För det är han.
JS vittnar om hur han glor i hennes konton.

HD hamnar dock ett offerperspektiv.
Men följande ska inte ramla bort ur HDs perspektiv rent kronologiskt och vad hon sysslar med själv.

Hon är otrogen i om äktenskapet sen dec 1017 med JS som bara är en vän ända till slutet på april (ang vad som är läsbart).

Han tar tydligen ut skilsmässa först.
Dvs den som sen kväver henne och har ett bäst-före datum.

LW 28 feb:
-för tre veckor sedan berättade S*illen för H att han skulle skilja sig
-dagen efter fick hans egen fru veta det
-två veckor senare säger H samma sak hemma.

Notera följande innan skilsmässan och hennes förfasande om att SD kollar hennes digitala trafik:

7 feb 2018

-Hanna ertappade S med att blåljuga om nåt hon redan visste
-hon ställde frågor, han blånekade
-frågade om, så inget missförstånd kunde finnas
-fortsatt nekande
-då presenterade hon tung, glasklar teknisk bevisning

28 feb, LW om samma händelse och om kommunikationen med JS:
Men för ett par veckor sedan sa hon till honom att hon hade lite känsligt innehåll i sin mejl, "nu vill jag inte att du går in där längre"
-de har ju haft alla konton (tillsynes) öppna för varandra
-han kollade såklart, massor
-han säger att han inte såg nåt anmärkningsvärt
-efter några dagar frågade hon om han låtit bli
-Han vill väl inte erkänna
-han ljög såklart
-hon ställde på, hårdare
-nekade
-sen presenterade hon data
-Hon ville väl trycka dit honom ..
-då hade hon lärt sig hur man spårar alla aktiviteter på google
(..)

Ergo:
▪️Hon snokar för att hon inte vill att hennes otrohet inte ska uppdagas.
▪️Överdrivet betonat så hon kan fortsätta drilla med SD om sin brist på tillit.
▪️Hon ljuger SD full om att JS bara är en vän.
Skriver sitt jag älskar dig och trånar efter SD innan mordet och resan.
... Och väldigt länge efter mordet. Senast snuttiga i ett tält i bokskogen Skåne.

Det finns ett mordoffer i den här sörjan och hon heter Lena och mördades på dagen för tre år sen.

Eftersom HD gullar med äcklet SD så är hon lågt prioriterad som nåt offer för min del.

Än mindre om det finns risk för skyddande som kan påverkar åtalet så att han frias.

Samt beroende på - och i sin värsta form - om hon är direkt inblandad. För motiv har hon så det räcker till och blir över och ful som satan är hon när man navigerar bland hennes hat.
Citera
2021-05-14, 18:06
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
Tack snälla för hjälpen!

Ja han borde rimligen ha många frågor om han var oskyldig
och mycket oro vad som kan ha hänt,
men jag tänker att det ändå inte är tillräckligt.
Han kan vara udda, bara så...
Jag menar då i lagens mening.

Däremot är det viktigt om han säger något före upptäckten av L
som indikerar på att han "vet" något som ingen annan vet.
Typ "Nu ska allt bli så bra"...
Inga bevis men indikation möjligen.

Eller hur man nu ska formulera sig.

Tack igen, du är en klippa!

Jo, det är sant, att han skulle bara kunna vara udda.

Men det bli väl den sammantagna bilden som gör att det blir en viktigare pusselbit än om det inte inte fanns tusen andra bitar som passade in.

Får lyssna på rättsläkarens vittnesmål igen. Passar sällan bra att göra när man har familj!
Citera
2021-05-14, 18:09
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
Ok, då måste jag bara höra:

-hade man inte observerat 2 utstickande märken på trädstammens slagmärken??

För det var just det jag från början menade/trodde, att möjligen samma fanns på både ben/träd.

Eller är det bara trådens spekulation?

På den översta skadan i trädet ses en tydligt mindre fördjupning mitt i, något vasst har alltså gått in djupare där och "karvat ur" en liten flisa (som även den syns tydligt på bild 13 i aktbilaga 145).
Citera
2021-05-14, 18:11
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Angående sårskadan på SDs ben och de här piggarna med mellanrum är det ingen trådsanning.

Lyssna på rättsläkaren A*leksandra L*azarevics vittnesförhör, hon bekräftar det i sin analys.

https://gofile.io/d/UFN1m3
Japp och som vi tidigare diskuterat så kan ha dragit det själv i benet i allt kaos på BP.
Enligt mig i april.
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Varav handtag till domkraft har en pigg.

"slutsatsen är att det specifika högre såret på höger underben är stadd i läkning och konstaterar att det är orsakat av ett smalt, hårt och tunt föremål med 2 utstickande vassa detaljer om 0,1-0,2 cm mellanrum.”
Senast redigerad av develi 2021-05-14 kl. 18:23.
Citera
2021-05-14, 18:12
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
-Vem tittar på bilder av sin långvariga älskarinnas sönderslagna ansiktet/skalle och säger att hans första tanke är "blodsmak i munnen"?

SD´s dom i HR - Nedräkningen aka The Final Countdown... Tick, tack, tick, tack....

#TeamÅsaHiding

Då lägger vi den otäcka kommentaren till listan!
Helt sjukt obehagligt.

Citera
2021-05-14, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, så himla bra sagt!

Jag reagerade på det i domen, hur jag upplevde att domen inte var riktigt objektiv, utan blev närapå ett personangrepp på åklagaren.

Min tanken då var mest att det är väl vanligt att gm gömmer mordvapnet, förstör det eller liknande, precis som att mobiler också gör det.

Det var väl precis det där att rättläkaren skulle ha gjort någon bedömning om sår skadan i förhållande till ett möjligt mordvapen och skadorna i trädet som jag inte minns att rättsläkaren gjorde något uttalande om eller koppling till.

Blir lite mycket att lyssna till just nu, men det är intressant. Jag vet dock att det har diskuterats i tråden.

Intressant du koppla ihop domen med just personangrepp på åklagarn.

Då kanske det ändå blev lite av pay back time från TR:s domare då åklagarn lät göra en officiell reprimand om domarens (o) lämplighet pga dess våld i nära relation- eller hur det nu var?
Citera
2021-05-14, 18:28
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Nej några slutsatser om tillhygget framkommer inte under de öppna dörrarna. Möjligen i de stängda.

Hon använder inte ordet ”tillhygge” om SDs uppkomna skada, bara om orsaken till LWs uppkomna skador.

Däremot säger hon att SDs skada är orsakat av ett ”föremål”- ett smalt, tunt, hårt föremål med 2 vassa utstickande piggar..osv.

Rättsläkaren gör ingen komparativ analys av SDs och LWs skador i det öppna förhöret, möjligen i det stängda.

Spekulation är väl om samma typ av föremål/tillhygge kan matchas till LWs skador och trästammen.

Tack!!

Nu minns jag det du skriver " ett ”föremål”- ett smalt, tunt, hårt föremål med 2 vassa utstickande piggar" faktiskt.

Jämförelse med trädstammen minns jag dock inget om. Jag tänker att det är just detta som har diskuterats i tråden av någon/några.

Jag minns att jag kolade på skadorna i trädet men tyckte att det var oerhört svårt att de just något sådant på bilderna.

Jag tror också att jag själv gjorde kopplingen då om en skada från en avbruten kvist (i samband med mordet då), då jag själv hållt på med arbete på tomten eller på landet och fått rispor på benen som blir just som parellella repor.

MEN: en viktig skillnad här är att runt dessa repor som SD har finns ett större rött område. Det får man definitivt inte av sepor från kvistar.

Jag ska lyssna som sagt efter maten och jogingturen!

Citera
2021-05-14, 18:29
Medlem
develis avatar
Citat:

Då kanske det ändå blev lite av pay back time från TR:s domare då åklagarn lät göra en officiell reprimand om domarens (o) lämplighet pga dess våld i nära relation- eller hur det nu var?
Vi får hoppas HovR håller sig till juridik, det är mycket tyckande i den domen i förhållande till vad de baserar sina åsikter på (i.e omedelbarhetsprincipen) versus jouråklagaren också (De har noll insyn, lyssnar enögt på ett vittne).

Han kanske har en issue ang åklagarämbetet?
Senast redigerad av develi 2021-05-14 kl. 18:46.
Citera
2021-05-14, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Japp och som vi tidigare diskuterat så kan ha dragit det själv i benet i allt kaos på BP.
Enligt mig.

Varav handtag till domkraft har en pigg.

"slutsatsen är att det specifika högre såret på höger underben är stadd i läkning och konstaterar att det är orsakat av ett smalt, hårt och tunt föremål med 2 utstickande vassa detaljer om 0,1-0,2 cm mellanrum.”

Ja jag tror som du- att det uppstod i allt tumult. Han kan orsakat det själv alt. att LW fått in en träff på det.

Med skaftet som vapnet har han väl haft typ nästan 1 m slagvidd.

Min teori är att första slaget kom bakifrån, det överensstämmer bra med den fega lilla människa han är.
Citera
2021-05-14, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vad pratar du om?
Leva med anstiftan här och där? Hot och underläge?
Det är lika viktigt att få tag på uppdragsgivaren och domen faller därefter likaså, lika allvarligt.
Den som anstiftar lär vara högt upp och angelägen.

Kråksången är om anstiftaren hållet sig bortom digital media och är slug nog att inte lämna spår. Att de ses lär inte vara ett problem som partners till skillnad från tex Lilja och andra som hon engagerade vid mordförsök på exmaken..

Vilket hon nämner i annat sammanhang (att hon är smartare än så) dvs att hon inte vräker sitt hat över LW i text då hon börjar logga hennes cacher (skrivet till JS på viber).

Vad som i grunden diskuterats är motiv.

Att hon inte skulle kunna ha motiv vilket jag anser är en väldigt märklig åsikt och likaså som om hennes barn skulle vara nåt vaccin mot inblandning och planering.
Det finns en risk att det snarare kan vara tvärtom, varav jag beskrev om hatobjektet LW skulle bli barnens styvmor.
Att ha samröre med LW om hon blev SDs partner.
Enligt JS så får hon negativa reaktioner bara att vara i närheten av hennes burkar - så mycket avskyr hon henne.
Du kan väl lätt föreställa dig resten.

Sen så är hon allt annat än rumsren i sitt beteende.

2013 börjar hon komma tillbaka på banan från depressioner. Hon kör bil i England med två små barn och SD med handen i gips för att jaga burkar.

2014/15 är det fara å färde med äktenskapet. SD rustar för ny familj i huset och renoverar.
Målar i LWs hårstrå han hittat i kalsongerna med väggfärgen Soft och planerar Kilimanjaro februari 2017.

TB beskriver att HD är relativt likt sig sen 3-4 år efter depressioner (i.e sen 2014/15).

2015 börjar HD monitorera SD och begränsa hans nattliga GC. De gör familjeresor, han suktar efter att sexlivet ska återuppstå.

2016 har hon har återfått sexlusten och ligger med SD sen hösten 2016, i samma veva som hon tycker att hatobjektet får leva.
Det är Geotour och många järn i elden.

2017 gör hon revolt i mars, hon har vetat om otroheten länge, bla följt deras aktiviteter på nätet och får väninnan KH att ringa hotellet i Sthlm för hon ska samla bevis.

Nu är det livstids kontaktförbud, full insyn i mobiler och konton som gäller för SD.

JG får hon över till tystnadsplikten, LW får officiella förhållningsregler och han identifierar sig med offret HD.
I ett år rövslickar han paret D och är ursinnig på syndabocken LW, helt i parite med HDs önskemål.

Han startar upp sitt Rt, lika nojig som ett år senare då det handlar om mord. SD är givetvis lika helnöjd med skuldförskjutningen, det lugnar ner HD.

Juni 2017
SD: Repetition: Du och jag har inget längre. Noll. Allt är historia och borta. Det finns inget vi nu.
hon sa igår.
Hörs.
(..)
SD: officiellt är vi noll.
Jag tycker det är rimligt och rätt med noll.
(..)

HD beskriver i förhör hur hon var avundsjuk på att LW hade roligt i burkskogen med SD och JG.
Hon skiner som en sol i juli 2017. La ut en bild tidigare:
https://www.bildtagg.se/bild/xrma1jcf3zhyqclroaywt7q7

Hennes hat är som en blöt filt, vilket återspeglas i hennes och JGs chatt ända bort i slutet april efter att hon startat att logga LWs cacher.
Hon loggar om 10 juni då LW är mördad och inte kan protestera. Helt utan skrupler.

JG vet inte hur han ska ta i så att det riktigt framgår hur enig han är med HDs snack om att LW är instabil och läskig, man vet aldrig vad hon tar sig till.
Han kryddar SDs eviga att LW är psykisk sjuk med ett felstavat "skizofren" och tycker att hon borde uteslutits helt från turen.
Det hade givetvis inte gått eftersom HDs mål är att upprätthålla fasader men låtsas som det regnar.
Det hade väckt frågor bland folk och totalt ramaskri från LW. Alldeles för riskabelt för official shaming.

För att knyta ihop säcken kring kontrollfreaket SD är det mer än uppenbart att han är gravt oroad om och inför HD.

▪️ATT SD är en störd kontrollfreak råder ingen tvekan. Han är absurd med sina centimetrar, deciliter och snokande och tappar det helt vid kintrollförlust. Ett av hans mer autistiska särdrag som övergår i hot och hämnd.
▪️ATT hon är offer för otrohet råder ingen tvekan.
▪️Föga förvånande beter hon sig likt Säpo när hon jagar runt i alla konton pga av sin notoriskt otrogna partner - men skyller allt på LW vilket är ut i det blå,

Men;

Att minimera att hon inte är otrogen, ljuger, snokar, kräver och kontrollerar och framställa henne som mer passiv och skör - har inte bas i FUP.

I HovR framställs SD som kontrollerande.
Det är bra. För det är han.
JS vittnar om hur han glor i hennes konton.

HD hamnar dock ett offerperspektiv.
Men följande ska inte ramla bort ur HDs perspektiv rent kronologiskt och vad hon sysslar med själv.

Hon är otrogen i om äktenskapet sen dec 1017 med JS som bara är en vän ända till slutet på april (ang vad som är läsbart).

Han tar tydligen ut skilsmässa först.
Dvs den som sen kväver henne och har ett bäst-före datum.

LW 28 feb:
-för tre veckor sedan berättade S*illen för H att han skulle skilja sig
-dagen efter fick hans egen fru veta det
-två veckor senare säger H samma sak hemma.

Notera följande innan skilsmässan och hennes förfasande om att SD kollar hennes digitala trafik:

7 feb 2018

-Hanna ertappade S med att blåljuga om nåt hon redan visste
-hon ställde frågor, han blånekade
-frågade om, så inget missförstånd kunde finnas
-fortsatt nekande
-då presenterade hon tung, glasklar teknisk bevisning

28 feb, LW om samma händelse och om kommunikationen med JS:
Men för ett par veckor sedan sa hon till honom att hon hade lite känsligt innehåll i sin mejl, "nu vill jag inte att du går in där längre"
-de har ju haft alla konton (tillsynes) öppna för varandra
-han kollade såklart, massor
-han säger att han inte såg nåt anmärkningsvärt
-efter några dagar frågade hon om han låtit bli
-Han vill väl inte erkänna
-han ljög såklart
-hon ställde på, hårdare
-nekade
-sen presenterade hon data
-Hon ville väl trycka dit honom ..
-då hade hon lärt sig hur man spårar alla aktiviteter på google
(..)

Ergo:
▪️Hon snokar för att hon inte vill att hennes otrohet inte ska uppdagas.
▪️Överdrivet betonat så hon kan fortsätta drilla med SD om sin brist på tillit.
▪️Hon ljuger SD full om att JS bara är en vän.
Skriver sitt jag älskar dig och trånar efter SD innan mordet och resan.
... Och väldigt länge efter mordet. Senast snuttiga i ett tält i bokskogen Skåne.

Det finns ett mordoffer i den här sörjan och hon heter Lena och mördades på dagen för tre år sen.

Eftersom HD gullar med äcklet SD så är hon lågt prioriterad som nåt offer för min del.

Än mindre om det finns risk för skyddande som kan påverkar åtalet så att han frias.

Samt beroende på - och i sin värsta form - om hon är direkt inblandad. För motiv har hon så det räcker till och blir över och ful som satan är hon när man navigerar bland hennes hat.

Hon kör bil i England några år innan mordet och ligger med nån kille nån månad bara innan hon skiljer sig från mannen som bedragit henne i 6-7 år och planerar mord på LW strax efter romantiska weekenden för att få lite lugn och ro i livet?

Börja GC-sommaren med lite mord i all enkelhet låter det rimligt?

HD:s roll i detta, om ens någon, är isf efter mordet skett. Nåt håller hon käften om antagligen då hon och SD verkar rätt nära.

Så jag återkommer nog också till barnen här, låter det rimligt att hon skulle tillåta det ”hallabaloo” som ett mord innebär med tanke på att hon ”skyddar” dem mot så ”små” grejer som när SD härjar om kaninburar och luften i skolan?

Skrikande bli hämtad av polisen för barnens trygghets skull?

Det är jättebra att du har koll på vad hon gjort innan mordet men som sagt hennes roll i detta har nog varit att sopa ”lite” efter SD och då åter igen för att försöka hålla ihop nån form av ”tillvaro”. Allt det ”konstiga” med HD sker efter mordet. Tiden innan mordet fanns väl inga skäl för gripande/häktning/misstanke mord egentligen?

Inte djävulens advokat här för nåt skit har hon hittat på men tycker det är på lite väl lösa boliner du för fram anklagelserna om delaktighet i själva mordet på nåt sätt. Finns värre triangeldramer som inte slutat med mord osv menar jag. Och jämförelsen med Lilja kan knappast göras då det är milsvid skillnad i omständigheterna.
Citera
2021-05-14, 18:37
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Personangrepp, det var att ta i (av mig)!

Jag menade mer kritik mot åklagaren. Det var allvarlig kritik också.
Alltså kanske inte heller att all kritik var obefogad, men som skir´benten ovan skrev, har väl åklagrna rätt i att mordvpnet som skanas inte r en brist i utredningen.

Jag funderar ibland om det var så att åklage ÅH ville få just denna domare i TR utbytt just av en anleningen (att han inte hade synpunkter på att en kollega (?) fick tjänst i Örebro (?) trots en dom i just "våld i nära relation" (minns jag rätt här?). Det kna väl kännas knepigt. ÅH lämnade väl in en ansökan om koll om jäv med tanke på att BL hade varit ansvarig i (termerna kommer jag ej ihåg) för avlyssning mm i just SDs fall. Veti inte om jag fattar hur detta kan vara jäv, särskilt som det verkar finnas så många andra gränsfall av jäv inom utredningen.
Citera
2021-05-14, 18:38
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
På den översta skadan i trädet ses en tydligt mindre fördjupning mitt i, något vasst har alltså gått in djupare där och "karvat ur" en liten flisa (som även den syns tydligt på bild 13 i aktbilaga 145).

Tack!

Viper gav också info angående min fråga.

Då är min nästa fråga:

-gjordes det någon analys på skadorna på trädet i förhållande till benen??
Jag menar en ordentlig och "fackmannamässig" analys
för att bekräfta likheterna på skadorna
alternativt, tvärtom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in