2021-05-14, 20:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Ja tanken har absolut slagit mig att LW haft en ”avsiktsring” från SD.

Oavsett om den varit med eller utan inskription har den haft ett symbolvärde för de två. Och en klar anledning för SD att avlägsna den en gång för alla.

Tänker då om han kan nuddat till den andra ringen och lämnat DNA när han plocka av omlottringen?
Kommer du ihåg om dessa satt bredvid varandra?

Märker att det är många detaljer jag glömmer med tiden.

Angående HD tror jag inte hon är skyldig till själva mordet. Det är SD ensam om (i min värld).

Jag tror absolut hon är fylld och så färgad av allt
hat mot LW att hon inte alltid tänker klart. Flera års undertryckta självkänslor och victim blaming från SD har gett HD en syn på LW med oproportionerlig skuld i det hela. Kanske den enda skyldiga i hennes värld.

Jag tror hon var helt ärlig när hon sa att hon hoppades hon var död. Och jag tror det varit ett riktigt stort nöje för henne och jävlas med LWs av/på loggade casher.
Jag tror hon njuter med och mäta sig med LW i fråga av uppmärksamhet av män. Jag tror hon fortfarande är djupt besatt av hat mot LW.

Vidare tror jag att hon indirekt och ovetande triggade SD till mordet när hon flyttade. Varför även Telegram initieras mellan SD och LW 1 april.

Jag tror HD är ”patologiskt lojal” och i flera år duperad av SD och hans sjuka offerliknande ”hittepåhistorier”.

Jag tror hon varit ytterst naiv och godtrogen gentemot SD. Han har manipulerat henne från dag 1 i detta fallet och fått henne att gå hans ärenden med diverse lögner och städerier etc.
Jag är inte så säker på att hon då exakt visste vad hon egentligen gjorde. Jag tror SD kan ha lagt upp det som en skrämseltaktik typ ”att du måste göra/säga detta och detta för annars kan jag åka dit och då rasar vårt liv och jag är ju oskyldig”. För ja jag tror inte SD erkänt mordet för någon, inte ens HD.

När poletten trilla ner för HD tror jag var när hon började diskuteras i denna tråden.

Idag vet hon definitivt att hon skyddat och fortsätter skydda en mördare.

Det är vad jag tror just nu om HD. Men det har ändrats och kan ändras igen.

Haha blev nästan en hel följetong!
Citat:
Tänker då om han kan nuddat till den andra ringen och lämnat DNA när han plocka av omlottringen?
Smart tänkt som fortsättning på teserna.

Ang HD sätter jag henne inte i nån konkret nisch, håller öppet, för att inte riskera missa nåt vid läsning.
Senast redigerad av develi 2021-05-14 kl. 20:42.
Citera
2021-05-14, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
De finns överallt. Mer tidigare inom juridiken förut, de som studerade under sextio och sjuttio talet. De sa att minst hälften hade en autism diagnos. Kan iofs vara bra om man ska tolka lagen ordagrant.
Men rättsväsendet i Sverige är inte vara lagtext, du har praxis och förarbeten och även litteratur som ska bakas ihop till rättvisa.

Som du säger kommer HovR (förhoppningsvis) döma ur en uteslutande juridisk synvinkel som leder till upprättelse och därmed rättvisa.

Sen kommer det alltid finnas vissa avarter som förgyller vardagen gissar jag 😉
Citera
2021-05-14, 20:48
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Jag tror tvärtom att han tyvärr är väldigt nöjd med att kunna sitta och hitta på i stort sett vad som helst om LW och deras relation och sexliv utan att hon har chans att försvara sig och ge sin version.

Sen tror jag även att en del av honom njuter av uppmärksamheten han får de gånger han får tillfälle att sitta och tala fritt.

Och det är ju heller inte SD ensam som får genomlida konsekvenserna. Förutom LWs familj som faktiskt hängs ut av vissa så får ju HD sitt privatliv, medicinska historik och awkward sexchatt med JS uthängd till allmän beskådan.
Även deras barn, föräldrar och i viss mån syskon har hamnat under lupp.

Vissa av deras vänner och inte minst JG lyfts ju fram i inte allt för smickrande dager. Kan ju inte vara så där jättekul för en man med stort kontaktnät att förknippas med en man som SD som sin bff.

Man får intrycket att för JG var vänskapen med SD viktigare än vänskapen med LW.
Men jag tror att JG kanske kommer tänka om... Nu när FUP visar sanningen om SD.
Allt annat skulle ju sätta JG i ett väldigt dåligt ljus.

Jag avser relationen SD-LW, SD får bara tugga i sig att nästan allt det som han ville dölja för omvärlden nu finns utlagt, svart på vitt, till världens beskådan.
Alla som vill kan läsa FUP, döma honom, håna honom, skaka på huvudet åt honom etc. Han har noll kontroll över det.

SD (och alla som vill) kan gå loss hur mycket de bara orkar om LW men faktumet kvarstår: LW kommer aldrig ta del av det och det är just det som är så jävla underbart!
Citera
2021-05-14, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Smart tänkt som fortsättning på teserna.

Ang HD sätter jag henne inte i nån konkret nisch, håller öppet, för att inte riskera missa nåt vid läsning.

Ja det skulle rimligt förklara en liten mängd av SDs DNA på ringen.

Kan hålla med att HD är svår att skaffa sig en klar uppfattning om.
Senast redigerad av viperstyle 2021-05-14 kl. 20:57.
Citera
2021-05-14, 20:54
Medlem
Dagbok Utskriftsdatum 2021-03-16
Målnummer: B 2705-18

Jävsinvändning från åklagare

Föreläggande e-postat till Advokat Ester Andersson Zandvoort, Advokat Ingvar Backman, Advokat Christoffer Olsson. Kopia av aktbilaga 175 översänt till Advokat Ester Andersson Zandvoort, Advokat Ingvar Backman, Advokat Christoffer Olsson.

Tjänsteanteckning
Under måndagen inför ett förestående planeringsmöte 200212 med åklagarna, försvararna och målsägande biträdet gick jag igenom de ärenden om hemlig övervakning av telekommunikation HÖK och hemlig avlyssning HAK där jag fattat beslut som rör den misstänkte och tidigare medmisstänkt. Efter mötet blev jag varse ytterligare några fall där jag fattat beslut om HÖK eller HAK. Jag har för åklagaren redogjort för den information som jag fått genom ingivna PM i ärendena och den övriga information som jag fått vid dessa sammanträden och antecknat i protokoll vid enskilda samtal med kå Åsa Hiding samt försäkrat mig om att all denna information framgår av förundersökningspromemorian. Vid planeringsmötet och vid ytterligare ett samtal med försvaret, advokat Backman har jag berättat om huvuddragen av den information jag fick vid sammanträdena för HÖK- och HAK-prövning. Någon ytterligare sidoinformation utöver vad som antecknats i sammanträdesprotokol
len har inte kommit mig till del. Även om jag under tiden förundersökning bedrevs i ärendet fattat beslut vid sex olika tillfällen så har jag inte sett mig förhindrad att handlägga målet.
Antecknat av Björn Lindén
Citera
2021-05-14, 20:57
Medlem
develis avatar
Citat:
Som de säger i engelska parlamentet. Hear hear.

HD är och förbli en kaninkokerska. I min värld dig allt när jag läste om parets tankar om utökat självmord och ev barnamord. Oaktat hennes mående vid tiden hade en normalt funtad person flytt fältet direkt hen börjat må bättre.

Kaninkokerska, lögnare, promiskiös osv osv.

En parasit till människa.
En av de viktigare delarna då jag började fundera kring om hon är ren som (gul) snö.
Ett resonemang som ses när det är rejält skruvat vid aktiv dödshjälp och som värst vid maternal filicide suicide, sistnämnda oftast i gränslandet för psykos vid depression.
Det är dock uttalat 2018 och påminner mig om symbios och pakt.
Vilket även noterats drag av innan detta ens kom fram i dagens ljus. Att de var som Ett.
Att HD gick från att vara en sviken kvinna till en slags allians där de skulle bekämpa LW, syndabocken de enas kring.
Att enas kan skapa starka band, alla är inte av godo.

Att hon sen drar med sig JG som villigt tar hennes parti för att han varit ett offer för otrohet och rövar runt med de tre som om det vore rena sandlådan.
Det finns liknande ting men av mildare grad ang JO. Inte så tight som JG, inte partner som JS men hans kärring ogillade också att HD hade tät kontakt efter skilsmässan.
Samt att han vänder sig bort från LW på hösten och tar cacher med paret D, nåt som var planerat med LW.
Men det kan jag ta separat.
Senast redigerad av develi 2021-05-14 kl. 21:06.
Citera
2021-05-14, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi

... Exakt vad jag tänkte när jag läste domen då den kom ut.
Vad är det för fel på den som skriver?
Hahaha.

Låg central koherens och att bokstavstolka snarare än se helhet (mer subjektivt än objektivt).

Då håller sakta men säkert bli mindre "autister" inom juridiken. Utbildas massor av jurister, de hamnar ofta inom rättsväsendet då de är typ gamla jur kand, samt rättsvetare. Tyvärr är jurist inte en skyddas titel. Finns massor av suspekta organisationer likt nkmr. Googla på den härvan.

Åter till sak, det blir sakta men säkert bättre. Dock många hinder kvar. Kan hålla en föreläsning men riskerar bli off topic.

Men björn tenderar vara det som är på väg bort inom rättsväsendet.
Citera
2021-05-14, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Dagbok Utskriftsdatum 2021-03-16
Målnummer: B 2705-18

Jävsinvändning från åklagare

Föreläggande e-postat till Advokat Ester Andersson Zandvoort, Advokat Ingvar Backman, Advokat Christoffer Olsson. Kopia av aktbilaga 175 översänt till Advokat Ester Andersson Zandvoort, Advokat Ingvar Backman, Advokat Christoffer Olsson.

Tjänsteanteckning
Under måndagen inför ett förestående planeringsmöte 200212 med åklagarna, försvararna och målsägande biträdet gick jag igenom de ärenden om hemlig övervakning av telekommunikation HÖK och hemlig avlyssning HAK där jag fattat beslut som rör den misstänkte och tidigare medmisstänkt. Efter mötet blev jag varse ytterligare några fall där jag fattat beslut om HÖK eller HAK. Jag har för åklagaren redogjort för den information som jag fått genom ingivna PM i ärendena och den övriga information som jag fått vid dessa sammanträden och antecknat i protokoll vid enskilda samtal med kå Åsa Hiding samt försäkrat mig om att all denna information framgår av förundersökningspromemorian. Vid planeringsmötet och vid ytterligare ett samtal med försvaret, advokat Backman har jag berättat om huvuddragen av den information jag fick vid sammanträdena för HÖK- och HAK-prövning. Någon ytterligare sidoinformation utöver vad som antecknats i sammanträdesprotokol
len har inte kommit mig till del. Även om jag under tiden förundersökning bedrevs i ärendet fattat beslut vid sex olika tillfällen så har jag inte sett mig förhindrad att handlägga målet.
Antecknat av Björn Lindén

Det stämmer bra att man gick igenom detta, jag tycker han finner sig ojävig fort. Vet inte vad som finns offentligt om Björn eller inte så är lite bunden just nu. Kan återkomma i ämnet om intresse finns.

Uttrycket know your enemy är viktigt.
Citera
2021-05-14, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Jag avser relationen SD-LW, SD får bara tugga i sig att nästan allt det som han ville dölja för omvärlden nu finns utlagt, svart på vitt, till världens beskådan.
Alla som vill kan läsa FUP, döma honom, håna honom, skaka på huvudet åt honom etc. Han har noll kontroll över det.

SD (och alla som vill) kan gå loss hur mycket de bara orkar om LW men faktumet kvarstår: LW kommer aldrig ta del av det och det är just det som är så jävla underbart!

Så är det, detta finns kvar för evigt lille vandrande pungbråcket. Jag vet du läser här. Vet du blir irriterad, det ger mig njutning. Vi kommer krypa dig under skinnet.
Citera
2021-05-14, 21:20
Medlem
Citat:
Snälla du, efter din analys över den elfte maj 2018 gav jag dina så kallade försök att "nyansera" och få "klarhet". Vi kommer inte längre i detta än så.

Analysera och klargör, helt ok. Men räkna inte med hyllningar alla gånger. Sånt är livet. Ibland funderar jag över din agenda, ibland tror jag det nog bara är någon form av trots, ibland bryr jag mig inte.

Kör du på om HD, jag tar ledigt och tar och ser lite beck med en stänkare. *blink*.

Var det mitt resonemang om att han ringde in polisen till det område han tänkte mörda LW i som du tänkte på? Första planerade mordet med den varianten jag läst om iaf.

Eller att han gymmade, skickade selfies och läste mejl och cyklade förbi en kompis som visade att han planerade mord den natten?

Han ”kallpratar” med grannen med hund om man vill hårddra det.

Då du och andra menar att han ”gjorde sig upptagen”. Han skulle vara så upptagen innan och efter mordet men inte UNDER det. Med massa hushållsysslor och såna aktiviteter som ”halva Örebro” ägnade sig åt den kvällen antagligen.

Jag har även belyst att förutom gymmandet så var SD väldigt aktiv de flesta dagar annars också kanske du inte missat. Full fart. Gjorde sig alltså ”upptagen” alla dagar med allt han tog sig för.

Förklara gärna det vansinniga i att ifrågasätta åklagarens tes med ovan resonemang innan du idiotförklarar mig helt.

Han åker till Viken båda dagarna.
Han ”glömmer” mobilen båda dagarna.
11/5 har han stämt träff med LW för vilken gång i ordningen på 6-7 år vid samma tid på dygnet?

Jag ber om ursäkt men jag ser inte det solklara som andra gör att ser att den kvällen skulle hon dö. Känslan kan man få men så värst annorlunda betedde han sig inte den kvällen om det är det du är inne på.
Citera
2021-05-14, 21:20
Medlem
Citat:
Det stämmer bra att man gick igenom detta, jag tycker han finner sig ojävig fort. Vet inte vad som finns offentligt om Björn eller inte så är lite bunden just nu. Kan återkomma i ämnet om intresse finns.

Uttrycket know your enemy är viktigt.
Kan han verkligen avgöra det själv?
Citera
2021-05-14, 21:29
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Tack!!

Nu minns jag det du skriver " ett ”föremål”- ett smalt, tunt, hårt föremål med 2 vassa utstickande piggar" faktiskt.

Jämförelse med trädstammen minns jag dock inget om. Jag tänker att det är just detta som har diskuterats i tråden av någon/några.

Jag minns att jag kolade på skadorna i trädet men tyckte att det var oerhört svårt att de just något sådant på bilderna.

Jag tror också att jag själv gjorde kopplingen då om en skada från en avbruten kvist (i samband med mordet då), då jag själv hållt på med arbete på tomten eller på landet och fått rispor på benen som blir just som parellella repor.

MEN: en viktig skillnad här är att runt dessa repor som SD har finns ett större rött område. Det får man definitivt inte av sepor från kvistar.

Jag ska lyssna som sagt efter maten och jogingturen!

Har du tittat på fotot i FUP (bild 13 aktbilaga 145)?
I trädskadan högst upp ses tydligt en mindre fördjupning mitt i där något mindre och vasst har "karvat ut" en flisa.

På tal om löpningen har det snarare tillkommit en negativ dimension relaterat till detta fall: det blir jävligt många motvilliga intervaller (varje gång jag passerar en typical vit medelåldersman).

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in