Det stämmer bra att man gick igenom detta, jag tycker han finner sig ojävig fort. Vet inte vad som finns offentligt om Björn eller inte så är lite bunden just nu. Kan återkomma i ämnet om intresse finns.
Uttrycket know your enemy är viktigt.
Jag tror det finns intresse, inte minst om han nu sitter som en jäkla flaskhals och styr TR domar utefter dagsformen.
Potentiellt skulle offer som ej orkar driva ärenden vidare till HovR bli jäkligt lidande med en sån som han. Och med resultat att GM går fria.
Finns kanske en anledning att han just sitter som domare i TR och inte högre upp i trappen?
Allt som belyser fallet är av intresse så återkom gärna!
Psykologiskt och även praktiskt är det här ett mord begått av en ensam gärningsman. Våldsutvecklingen liksom tillfället gripet delvis i flykten (eller åtm utnyttjandet av tidsluckan) kort före resan är ”fixarens” modus — blixten mcqueen, o den ”motvilligt” excellente tidsoptimeraren. Utförande o plan reflekterar den ensamme GMs huvud. All form av exteriör reflektion med en part hade (givet vad vi vet) i detta fall lett till dubier o andra lösningar. En medagerande HD på platsen hade varit närmast en absurditet med de 17 slagen o liket lämnat i snåret. Hon är GMs barns mor, GM skulle inte utsätta henne för detta och hon skulle inte utsätta sig själv. ”Hemligheten” bakom tidsoptimering o otrohet, tidsutnyttjande o utnyttjande av omgivningen mm bygger på att GM är ensam om sina planer, och att endast han känner till vad som rör sig i hans huvud.
Härav säkerligen också en av fallets egenheter: få andra skulle nog tyckt det var så ljus idé att slå till då och där och trott sig kunna komma undan med det. Det är en svaghet som bygger på att en ensam person låter egot få styra över förståndet. Men denna ”dristighet” eller ”kallblodighet” över alla förväntningar betalade sig när kroppen inte påträffades, eftersom brottets karaktär o lokal då förblev okänd o dna-spår gick förlorade. Möjligen hade den skapat en gnutta frist även om kroppen hittats men jag tvivlar på att det handlat om mer än minuter eller timmar. Egot har svällt till förblindning. Det må ha ropats på död eller vadsom från HD men i detta specifika fall är skulden definitionsmässigt hos ”fixaren”. Han skulle aldrig dela med sig av det nöjet. Detta är personligt. Och HD har knappast motivet i form av den långdragna ”insubordinationen” från LWs sida (som GM (och LW) uppelever den). Skulle jag säga.
Om GM nu är GM och kan dömas.
Vad som skulle utgöra bevis av ovanstående kanske andra kan avgöra....
Det första stycket: skarp analys om ensam gärningsman. Det är exakt så jag resonerar.
Var det mitt resonemang om att han ringde in polisen till det område han tänkte mörda LW i som du tänkte på? Första planerade mordet med den varianten jag läst om iaf.
Eller att han gymmade, skickade selfies och läste mejl och cyklade förbi en kompis som visade att han planerade mord den natten?
Han ”kallpratar” med grannen med hund om man vill hårddra det.
Då du och andra menar att han ”gjorde sig upptagen”. Han skulle vara så upptagen innan och efter mordet men inte UNDER det. Med massa hushållsysslor och såna aktiviteter som ”halva Örebro” ägnade sig åt den kvällen antagligen.
Jag har även belyst att förutom gymmandet så var SD väldigt aktiv de flesta dagar annars också kanske du inte missat. Full fart. Gjorde sig alltså ”upptagen” alla dagar med allt han tog sig för.
Förklara gärna det vansinniga i att ifrågasätta åklagarens tes med ovan resonemang innan du idiotförklarar mig helt.
Han åker till Viken båda dagarna.
Han ”glömmer” mobilen båda dagarna.
11/5 har han stämt träff med LW för vilken gång i ordningen på 6-7 år vid samma tid på dygnet?
Jag ber om ursäkt men jag ser inte det solklara som andra gör att ser att den kvällen skulle hon dö. Känslan kan man få men så värst annorlunda betedde han sig inte den kvällen om det är det du är inne på.
Nä vi ser du inte ser det. Men värför älta det nu. Är det inte passé och över.
För min del dig mitt "förtroende" gälla klarhet och fakta eller whatever tidigare än detta. Gällande 11 maj lär vi inte komma någonstans, jag finner noll lust diskutera det ytterligare med dig. Vi är oeniga och lär så förbli. Ser du någon som vill diskutera det med dig, kör. Ser du någon eller nogra som håller med dig, kör.
Jag är fel man att ta detta med.
Jag ser 11 maj, som någon form av planerad elakhet emot LW. Jag ser att HD och hennes roll som bidragande till mordet. Finn dig idet.
Ja det skulle rimligt förklara en liten mängd av SDs DNA på ringen.
Kan hålla med att HD är svår att skaffa sig en klar uppfattning om.
Domens argument om ringen och avsatt dna är ju helt skruvad. Men avsättning i samband med att plocka av en ev riskabel ring är en intressant tanke fr dig.
Jag tror personligen de vunnit mer om de haft ett mer renodlat motiv kring hans paranoia ang HD. Det är ju ett hav att ösa ur.
Hon är ett offer ur ett perspektiv, men suspekt ur ett annat och hon kan rakt inte jämföras positionsmässigt med LW.
Han har en helt annan approach mot henne även om han är en manipulativ skitstövel och ljuger henne full.
Han får kränka henne, men ingen annan. Ett skevt beskydd.
En annan orsak till att jag håller låg profil om stackars HD är att jag riskerar läsa subjektivt och kicka in på empati.
Lite kort om HD så tänker jag ur perspektiv forskningsmetodik. Jag har ett par huvudfrågor och det som finns i det insamlade materialet (nu FUP) kan förhoppningsvis ge nån vägledning. Det berör objektivitet.
Krasst sett har hon genomskådat honom för länge sen även om han tror att han är Einstein och guds gåva till kvinnorna.
Hon visste långt innan 2017 och hon visste att de fortsatt 2018 när hon tar ut skilsmässa.
Att hon skulle inbilla sig att han inte är med LW när hon väl drar från huset tar jag inte för troligt. Hon kör sitt brist på tillit och ljuger som en häst travar.
Frågan är vad det förekommer för rävspel.
Men HAN tror att hon inte vet och LW hamnar ännu farligare position när relationen med HD peakat från riskabel (RT) till oerhört skört (fr 19 februari och nyskilda JS två veckor innan).
Red alert i SDs rigida hjärna och han hamnar i ett vägval. IMO.
[att han mördat betvivlar jag inte, men just här finns öppen fråga om HDs ev inblandning]
I hans bubbla hade han nog gärna pippat vidare om HD och LW vore mer fogliga.
Han är som en karikatyr över otrogna, stereotypa mansgrisar som kör dubbelt.
En kokerska i köket, en piga i salongen och en älskarinna i sängen.
Senast redigerad av develi 2021-05-14 kl. 22:00.
Både ja och nej, lagen är lite luddig om jäv. Har inte dokumentet framför mig och har ju inte alla förutsättningar. Kan ju finnas praxis i ämnet som jag har noll koll över, är tack och lov ingen praktiserande jurist.
Vi diskuterade jäv gällande pw, där fick jag beröm av vissa och mindre beröm från vissa, är inget orakel. Men där förelåg ju jäv helt klart eftersom han ej fick deltaga i husrannsakan.
Utesluter i get avseende HD, förutom att det är stor sannolikhet att hon ej var på platsen.
Sjuka sumbioser osar genom historian.
"nu blir det bra".
Tror inte heller att hon var på plats, mem resten håller jag öppet.
Det är för mycket konstigheter kring henne.
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Jag tror det finns intresse, inte minst om han nu sitter som en jäkla flaskhals och styr TR domar utefter dagsformen.
Potentiellt skulle offer som ej orkar driva ärenden vidare till HovR bli jäkligt lidande med en sån som han. Och med resultat att GM går fria.
Finns kanske en anledning att han just sitter som domare i TR och inte högre upp i trappen?
Allt som belyser fallet är av intresse så återkom gärna!
😂
Får bli en internutredning där också.
P7an är en ren katastrof så den får de hoppa över.
Vore det inte så tragiskt och allvarligt i grunden så är det som en scen ur Muppet show. Varenda statist finns från den där som ser ut som ett stuprör och piper till Scooter som ränner runt och servar. Likt JG.
Dagbok Utskriftsdatum 2021-03-16
Målnummer: B 2705-18
Jävsinvändning från åklagare
Föreläggande e-postat till Advokat Ester Andersson Zandvoort, Advokat Ingvar Backman, Advokat Christoffer Olsson. Kopia av aktbilaga 175 översänt till Advokat Ester Andersson Zandvoort, Advokat Ingvar Backman, Advokat Christoffer Olsson.
Tjänsteanteckning
Under måndagen inför ett förestående planeringsmöte 200212 med åklagarna, försvararna och målsägande biträdet gick jag igenom de ärenden om hemlig övervakning av telekommunikation HÖK och hemlig avlyssning HAK där jag fattat beslut som rör den misstänkte och tidigare medmisstänkt. Efter mötet blev jag varse ytterligare några fall där jag fattat beslut om HÖK eller HAK. Jag har för åklagaren redogjort för den information som jag fått genom ingivna PM i ärendena och den övriga information som jag fått vid dessa sammanträden och antecknat i protokoll vid enskilda samtal med kå Åsa Hiding samt försäkrat mig om att all denna information framgår av förundersökningspromemorian. Vid planeringsmötet och vid ytterligare ett samtal med försvaret, advokat Backman har jag berättat om huvuddragen av den information jag fick vid sammanträdena för HÖK- och HAK-prövning. Någon ytterligare sidoinformation utöver vad som antecknats i sammanträdesprotokol
len har inte kommit mig till del.
Citat:
Även om jag under tiden förundersökning bedrevs i ärendet fattat beslut vid sex olika tillfällen så har jag inte sett mig förhindrad att handlägga målet.
Antecknat av Björn Lindén
Vad han tycker är ju rätt ointressant, likaså att han snackat med försvaret - av vem bedömdes detta?
Domens argument om ringen och avsatt dna är ju helt skruvad. Men avsättning i samband med att plocka av en ev riskabel ring är en intressant tanke fr dig.
Jag tror personligen de vunnit mer om de haft ett mer renodlat motiv kring hans paranoia ang HD. Det är ju ett hav att ösa ur.
Hon är ett offer ur ett perspektiv, men suspekt ur ett annat och hon kan rakt inte jämföras positionsmässigt med LW.
Han har en helt annan approach mot henne även om han är en manipulativ skitstövel och ljuger henne full.
Han får kränka henne, men ingen annan. Ett skevt beskydd.
En annan orsak till att jag håller låg profil om stackars HD är att jag riskerar läsa subjektivt och kicka in på empati.
Lite kort om HD så tänker jag ur perspektiv forskningsmetodik. Jag har ett par huvudfrågor och det som finns i det insamlade materialet (nu FUP) kan förhoppningsvis ge nån vägledning. Det berör objektivitet.
Krasst sett har hon genomskådat honom för länge sen även om han tror att han är Einstein och guds gåva till kvinnorna.
Hon visste långt innan 2017 och hon visste att de fortsatt 2018 när hon tar ut skilsmässa.
Att hon skulle inbilla sig att han inte är med LW när hon väl drar från huset tar jag inte för troligt. Hon kör sitt brist på tillit och ljuger som en häst travar.
Frågan är vad det förekommer för rävspel.
Men HAN tror att hon inte vet och LW hamnar ännu farligare position när relationen med HD peakat från riskabel (RT) till oerhört skört (fr 19 februari och nyskilda JS två veckor innan).
Red alert i SDs rigida hjärna och han hamnar i ett vägval. IMO.
[att han mördat betvivlar jag inte, men just här finns öppen fråga om HDs ev inblandning]
I hans bubbla hade han nog gärna pippat vidare om HD och LW vore mer fogliga.
Han är som en karikatyr över otrogna, stereotypa mansgrisar som kör dubbelt.
En kokerska i köket, en piga i salongen och en älskarinna i sängen.
Kan hålla med att det fanns mer och trycka på gällande SDs paranoia men det har inte heller framgått helt klart i förundersökningen. Han säger i TR typ att hon blev tillräckligt frisk igen för han att fortsätta med henne. (Vad fn nu det är)
I dag lyssna jag på HDs TR förhör, igen. Hon säger där att hon inte visste om deras fortsatta affär efter avslöjandet. Faktiskt tror jag henne här.
För syftet med USA resan var att satsa på förhållandet igen. Det skulle inte funka om LW riskerade avslöja något.
Nu har jag kört med att SDs motiv med en reunion med HD handlar om pengar inte kärlek. Så ja i hans sjuka värld hade detta fulspel gärna få fortsatt i all evighet.
Med LW eller någon annan för det är stendött på den fronten mellan SD/HD.
(Jag är ju av uppfattningen att SD triggas mer av sina amorteringskrav än av sina närmastes väl och ve.)
Säkert därför HD i sitt uppvaknande söker sexuell bekräftelse utanför sitt äktenskap med JS för det får hon inte av SD.
Så tänker jag.