2021-05-14, 16:16
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Angående sårskadan på SDs ben och de här piggarna med mellanrum är det ingen trådsanning.

Lyssna på rättsläkaren A*leksandra L*azarevics vittnesförhör, hon bekräftar det i sin analys.

https://gofile.io/d/UFN1m3

Tack!

Jag lägger sällan själv "trådsanningar" på minnet
(mer än de spekulationer jag tycker "bär")
utan jag försöker lägga på minnet det som bevisligen har kommit fram i FUP och diverse uttalanden från "fackmän".
Och jag vet att jag själv har reagerat på sårskador på ben + träd som ett EVENTUELLT tekniskt bevis.
Vilket det annars är sparsamt med, så än viktigare i detta fall.
Lätt glömma men detta är ett tekniskt bevis, möjligen.

Nåväl.

Tack för du gjorde input!
Citera
2021-05-14, 16:27
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Idag är det exakt tre år sedan Lena mördades!
Inget att fira, men jag gör min egen pepp- lista för att stärka mig inför HR dom 28 maj.

Jag har nu lagt till förslagen från Krimprofessorn och Bengt- Birger (nedan strecket)
Det är bara att fylla på för vem som vill:

Indikerar att SD och ingen annan är gm:

- Vem kan få ut Lena från sin lägenhet påklädd?
- Vem kan få ut Lena utan att hon skriver till någon annan att hon har besök?
- Vem skulle kunna locka ut Lena sent på kvällen?
- Vem kan få ut Lena utan att det finns tydliga spår i kommunikation?
- Vem har haft inbjudan sent på kvällen utan svar?
- Vem har Lena haft en sen kommunikation med som innefattat en inbjudan?
- Vem har motiv och ett hat?
- Vem känner till mord/fyndplats?
- Vem känner till området så att en flyktväg blir lätt utan att någon ser/hör?
- Vem känner till Lenas koder?
- Vem skulle "råka" logga in på Lena konto 05:23? Dvs, vem skulle både känna till Lenas inloggningsuppgifter och dessutom ha intresse av att göra det timmar efter mordet?
- Vem har Lenas DNA i sin plös (just där den blodfläck faktiskt finns)
- Vem har Lenas blod på sin tvättmaskin, precis vid handtaget och lämpligen just efter mordet?
- Vem har lämnat DNA på Lenas ring, torts att hon har händerna nerblodade till tusen efter att ha försökt att skydda sitt huvud, trots att hon kramats, brottats, cyklat, diskat, tvättat händerna, gjort massor av saker?
- Vem sa att det är bekräftat Lena bara timmar efter att kroppen hade hittats.
- Vem hade en konfliktfylld relation med offret, med hot över sig att Lena skulle avslöja förhållandet, samtidgt som mgm har sagt till flera andra vittnen att han vill återförenas med sin fd hustru.
- Vem skulle ha intresse av att ta Lenas mobil i hennes ficka?

-----------------------------------------------------------------------------------------------
Krimprofessorn:
- Vem raderade hundratals bilder från sin mobiltelefon i samband med att han skulle på polisförhör?
- Vem ljög för polisen om sin identitet veckan innan mordet när hen anmälde att hen kände sig hotad av ett påhittat ungdomsgäng?
------------------------------------------------------------------------------------------------
Bengt- Birger:
- Vem ljög om sitt förhållande med Lena för polisen och visade upp en redigerad konversation?
- Vem har planterat uppgifter hos vittnen?
- Vem hade sin utebelysning släckt just mordnatten men ingen annan natt?
- Vem delar inte med sig av inloggningsuppgifter för att fria sig själv?
- Vem hade ett färskt sår i samma höjd som Lenas huvud borde varit på och ljög om det?
- Vem uttalade sig om att mordet aldrig kommer att lösas trots att han inte borde ha en aning om bevisläget?

Mycket bra lista från både dig och de andra, Nötis! Den kan antagligen göras oändlig. Klart att det var (åtminstone) SD och lika klart är det att HD har en eller annan betydande roll i detta, precis som när hon svarade på frågan om hon varit med andra män än SD: "både före, under och efter...".

28/5 så blir det livstid för SD. Sen följer...?

Hoppas nu att den/de som inte pratat ut innan, gör det NU!

SD´s dom i HR - Nedräkningen aka The Final Countdown... Tick, tack, tick, tack....

#TeamÅsaHiding

Bildmix på en levande och glad Len* som någon tog sig rätten att brutalt mörda med 17 slag mot huvud och ansikte
www.bildtagg.se/bild/akkk0foxtbklz824flveummc

Exempel på att den misstänkte visste att det var ingen idé att söka efter Lena
https://forumbilder.com/i/ro6E

Exempel på hur den misstänkte tycker om att hålla vännen JG i ovisshet
https://forumbilder.com/i/roI7
Citera
2021-05-14, 16:32
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ja, det är ungefär så som jag minns det.
Jag håller med om att hon menade att såret inte var så gammalt som från den 10:e som SD hävdar.

Minns däremot inte att hon sa något specifikt om något tillhygge eller liknande som kunde ha orskat skadan?

Därav min undran om just detta med"piggar" på ett mordvapen skulle vara spekulationer från tråden och inte från rättsläkaren.

Men har inte tid nu att lyssna igenom exakt vad hon säger om skadan.

Jag vågar inte säga om just hon drog slutsatsen angående verktyg.

Utan det jag i första hand tänker på är att hon beskrev de 2 utstickande delarna och dess mått
i jämförelse med de som satt på trädet....
Verktyget (mordvapnet menar jag så klart) är borta dock.

Jag kan inte låta bli att bara tillägga att jag tyckte ÅH:s kommentar angående mordvapnet
i slutklämmen var enkelt/koncist och träffande:

- Mordvapnet saknas, det är ingen brist-utan ett faktum att förhålla sig till!!!

Så snyggt tänkt/sagt!

För ja, det saknas....
Och jaa det vore riktigt bra om det fanns att tillgå...
Men nu saknas det och man måste kunna döma ändå
om det finns tillräckligt i ÖVRIGT.
Så tolkar jag det.
Citera
2021-05-14, 16:37
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ja, inte finns det någon oskyldig person som skulle sitta och köra gissningleken med JG på det sättet, särsklt som JG verkligen visar att han inte mår bra av det! JG skickar bild från begravningsplatsen med ord om att detta är vad han åker förbi varje dag.

En oskyldig människa hade naturligtvis lugnat JG och sagt att det försår du väl att jag ALDRIG skulle kunna göra en sådan sak.

SD älskar katt- och- råtta lekar. Det är en ren njutning för honom.

JG har ju sagt i förhör att SD ibland är oempatisk och att han pratar i gåtor. Här är exakt ett sådant exempel.

Lägger till till listan:

-Vem tittar på bilder av sin långvariga älskarinnas sönderslagna ansiktet/skalle och säger att hans första tanke är "blodsmak i munnen"?

SD´s dom i HR - Nedräkningen aka The Final Countdown... Tick, tack, tick, tack....

#TeamÅsaHiding
Citera
2021-05-14, 16:40
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
SD är helt nojig i relation till HD är mitt korta svar. Att han har kontrollförlust över bägge begriper vem som helst:
Livrädd sen åratal att LW ska berätta, på betydligt mer osäker mark än tidigare med HD - och inbillar sig att hon inte vet.
Vilket hon i sin tur verkar vilja bejaka så att hon kan fortsätta älta och oroas och tjata om brist på tillit. Lika lögnaktig i just den frågan.

Beträffande släppt i brist på bevisning, att ha agerat i periferin, så vore hon inte den första - varav anstiftan är mycket svårt att bevisa.
En juridisk reminder.

En del nytt för mig rörande HD i dina två inlägg. Jag har likväl inte påstått att HD är eller har agerat i nån bemärkelse idealt. Det är ju också som så att polisen hämtar in henne med buller o bång. Hade hon haft korten klara för sig själv så hade det knappast varit nödvändigt. Hon verkar tänka med fel kroppsdel. Om man säger så. Det är kanske mänskligt nånstans. Iofs.

Jag är int jurist men föreställer mig att lite anstiftan här o var i hörnen kanske man får leva med. Det finns då värre sorter. Och sånt som psykologiskt o ekonomiskt o anant övertag. Eller underläge. Och hot o påtryckningar med konsekvenser. Jag uppfattar inte att polisen funnit stöd för att HD krävde att LW skulle mördas. Det blir liksom nån form av underkännande av SDs förmåga till självbehärskning också.

Kråksången med anstiftan är väl annars ofta att det går prima att döma till mord även om inte mördaren pekar ut anstiftaren. Det senare är mördarens hopp om lindrigare påföljd och avbördande av en del av skulden genom erkännande av handlingen men subtraktion på uppsåtets o motivets område. Det måste ju göras troligt då. Svårigheten i vårt fall skulle väl ligga i om mordet skett gemensamt o i samförstånd. Men så verkar det ju inte ha varit. Därutöver skulle ju HD kunna ha skuld som hon inte kan ställas till svars för. Och som SD möjl ”tar med sig” i finkan, om han åker in. Det måste kanske åkl o domstol få avgöra. Och SD. Han kan ju börja tala en dag, om han får ha hälsan. Och HD inte kommer o hälsar på ibland. Med fikabullar. Och nåra mystar.

Och återigen : på tre år har inte SD kommit på bättre tankar då.
Senast redigerad av Lonnrot 2021-05-14 kl. 16:51.
Citera
2021-05-14, 16:49
Medlem
Citat:
Ja, det är ungefär så som jag minns det.
Jag håller med om att hon menade att såret inte var så gammalt som från den 10:e som SD hävdar.

Minns däremot inte att hon sa något specifikt om något tillhygge eller liknande som kunde ha orskat skadan?

Därav min undran om just detta med"piggar" på ett mordvapen skulle vara spekulationer från tråden och inte från rättsläkaren.

Men har inte tid nu att lyssna igenom exakt vad hon säger om skadan.

Nej några slutsatser om tillhygget framkommer inte under de öppna dörrarna. Möjligen i de stängda.

Hon använder inte ordet ”tillhygge” om SDs uppkomna skada, bara om orsaken till LWs uppkomna skador.

Däremot säger hon att SDs skada är orsakat av ett ”föremål”- ett smalt, tunt, hårt föremål med 2 vassa utstickande piggar..osv.

Rättsläkaren gör ingen komparativ analys av SDs och LWs skador i det öppna förhöret, möjligen i det stängda.

Spekulation är väl om samma typ av föremål/tillhygge kan matchas till LWs skador och trästammen.
Senast redigerad av viperstyle 2021-05-14 kl. 16:54.
Citera
2021-05-14, 16:52
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
-Vem tittar på bilder av sin långvariga älskarinnas sönderslagna ansiktet/skalle och säger att hans första tanke är "blodsmak i munnen"?

#TeamÅsaHiding

Oj behöver de tre veckor till för det. Var värst.
Citera
2021-05-14, 16:54
Medlem
Citat:
Nej några slutsatser om tillhygget framkommer inte under de öppna dörrarna. Möjligen i de stängda.

Hon använder inte ordet ”tillhygge” om SDs uppkomna skada, bara om orsaken till LWs uppkomna skador.

Däremot säger hon att SDs skada är orsakat av ett ”föremål”- ett smalt, tunt, hårt föremål med 2 vassa utstickande piggar..osv.

Spekulation är väl om samma typ av föremål/tillhygge kan matchas till LWs skador och trästammen.
Var i all världen har du läst/hört detta? Den enda skada SD hade var ett litet, hyfsat färskt, sår på ena smalbenet? Eller har jag missat något (vilket absolut inte är omöjligt)?
Citera
2021-05-14, 16:57
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:

Rättsläkaren gör ingen komparativ analys av SDs och LWs skador i det öppna förhöret möjligen i det stängda.

Ok, då måste jag bara höra:

-hade man inte observerat 2 utstickande märken på trädstammens slagmärken??

För det var just det jag från början menade/trodde, att möjligen samma fanns på både ben/träd.

Eller är det bara trådens spekulation?
Citera
2021-05-14, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Var i all världen har du läst/hört detta? Den enda skada SD hade var ett litet, hyfsat färskt, sår på ena smalbenet? Eller har jag missat något (vilket absolut inte är omöjligt)?

Det kommer i från TR:s förhöret av Rättsläkarn AL.

FYI: Tydligen hade han ett flertal ospecificerade sår i olika läkststadier på kroppen.
Citera
2021-05-14, 17:00
Medlem
Citat:
Det kommer i från TR:s förhöret av Rättsläkarn AL.

FYI: Tydligen hade han ett flertal ospecificerade sår i olika läkststadier på kroppen.
Hoppsan. Intressant. Jag hoppas att Hovrätten tagit hänsyn till det i domen. Låter i alla fall lovande.
Citera
2021-05-14, 17:02
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Oj behöver de tre veckor till för det. Var värst.

Trevligt att se dig igen, Lonnrot! Vi behöver ditt fantastiska språk här då och då, som balsam för våra trötta hjärnor. Du kan egentligen skriva om vad som helst. Men det är bäst när du skriver om fallet.

Nu räknar vi ner och ser fram emot en dom som ger LW och hennes familj någon typ av upprättelse i detta helvete de levt i tre långa år.

En liten hälsning från den egna släkten fick SD/HD i FUP i alla fall:

"Där HD pekar - där gräver SD".

"SD och HD är en och samma person. De är ETT".

#TeamÅsaHiding

Trailer för kortfilmen ”Goddag Domkraftskaft - Hjärstamannen på solskenshumör”:

https://gofile.io/d/mG9dzO

Stefan skriver ”kärleksbrev” till ÅH

https://www.bildtagg.se/bild/0yswacc8q8y2ts6ypvevn8z6
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in