2021-05-14, 11:19
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Det hade inte ens gått två timmar efter privatpersoner larmade om en livlös kropp när SD berättade i chatt till Jan* O att det var bekräftat Len* och i nästa meddelande skrev att det fick inte kompisen skriva något om...

Ikväll var det tre år sen Len* fick uppleva det fruktansvärt brutala slutet då mördaren bestämt sig för att hon inte skulle få leva.
Hur kan mördaren leva med sig själv efter ett så brutalt mord?
Hur kan de som vet saker fortsätta hålla tyst och leva med sig själva?
Det kan inte vara ett liv i frid.

En tanke är att Len*a och hennes anhöriga ska få en slags upprättelse med domen och ett erkännande från mördaren. Det sista är väl en utopi, men det finns mördare som tänker om för att få frid i sitt sinne. Nu tror jag inte denna mördare tillhör den kategorin eftersom den som alla spår leder till verkar vara klädd i ett osynligt stålpansar när det gäller empati till andra.

Ja, inte tror jag att han någonsin kommer att erkänna.
Jag tror faktiskt inte att han lider av brottet som sådant, mer än av efterverkningarna. Dvs att han tappat sin status, att han har varit misstänkt i åratal och varit häktad. Att han måste sätta av timmar i en rättssal och förklara sig. Kanske tär det på honom också att Lena har försatt honom i den här sitsen.

Mitt hopp är ändå till JG, som SD har haft nära kontakt med under många år.
Kanske sitter han på någon ytterligare pusselbit, som grämer honom?

HD är förmodligen förlorad så länge SD är i hennes närhet.

Kan det finnas någon annan som har kommit på något som skaver?
Senast redigerad av notknapparen 2021-05-14 kl. 11:25.
Citera
2021-05-14, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G26
Om du inte förstått det redan så är det HD som i samförstånd begått detta. Och det bör rendera i ett livstidsstraff. För båda. Tyvärr tappade åkl bollen
Det är väl inte omöjligt att HD synas när SD döms?
SOA lär åka med på ett bananskal, JG. Många som kommer falla med SD
Citera
2021-05-14, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Tack själv för svar! Jag delar inte din uppfattning rörande anledningen till att många i tråden ser det som planerat. Min uppfattning är att många tagit till sig rättsläkarens utlåtande och har tilltro till den.

Eftersom din reflektion ger dig ett ej planerat mord skulle det vara intressant att få inblick i hur dina tankar är rörande med vad GM åsamkade Lenas skador. Tänker du att det bara var våld mot Lena utan tillhygge?
Hej igen!
Ett försök till klarläggande genom följande retoriska frågor:
Tror inte du att många här i tråden skulle se det som "värre" om en gärningsperson i förväg planerar att döda sitt offer än att dödandet sker mer av impuls och efter ett på platsen uppkommet bråk?
En planerande gärningsperson, en med syfte att döda. är väl ändå en mer klandervärd person än den som i en situation tappar kontroll och därigenom "råkar" döda?

Det fetade:
Kan du i korta ordalag redovisa vad rättsläkaren uttalade i frågan om [ev] planering?

Din avslutande fråga:
Har ej läst nåt utlåtande från rättsläkaren i detta ärende och har därför ingenting att bidraga med.
Men en sak är säker: Om det hade varit frågan om upprepat våld (17 eller 19 skador nånting) utan tillhygge -tja, då hade SD inte varit misstänkt öht!
Då hade man vid kroppsbesiktningen den 15 maj 2018 noterat skador på SD:s händer.
SD uppvisade inga skador på händerna.

Ergo: Antingen är i så fall SD inte gärningsperson
-eller så har han använt ett eller flera tillhyggen vid dödandet.
Citera
2021-05-14, 12:26
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Idag är det exakt tre år sedan Lena mördades!
Inget att fira, men jag gör min egen pepp- lista för att stärka mig inför HR dom 28 maj.

Jag har nu lagt till förslagen från Krimprofessorn och Bengt- Birger (nedan strecket)
Det är bara att fylla på för vem som vill:

Indikerar att SD och ingen annan är gm:

- Vem kan få ut Lena från sin lägenhet påklädd?
- Vem kan få ut Lena utan att hon skriver till någon annan att hon har besök?
- Vem skulle kunna locka ut Lena sent på kvällen?
- Vem kan få ut Lena utan att det finns tydliga spår i kommunikation?
- Vem har haft inbjudan sent på kvällen utan svar?
- Vem har Lena haft en sen kommunikation med som innefattat en inbjudan?
- Vem har motiv och ett hat?
- Vem känner till mord/fyndplats?
- Vem känner till området så att en flyktväg blir lätt utan att någon ser/hör?
- Vem känner till Lenas koder?
- Vem skulle "råka" logga in på Lena konto 05:23? Dvs, vem skulle både känna till Lenas inloggningsuppgifter och dessutom ha intresse av att göra det timmar efter mordet?
- Vem har Lenas DNA i sin plös (just där den blodfläck faktiskt finns)
- Vem har Lenas blod på sin tvättmaskin, precis vid handtaget och lämpligen just efter mordet?
- Vem har lämnat DNA på Lenas ring, torts att hon har händerna nerblodade till tusen efter att ha försökt att skydda sitt huvud, trots att hon kramats, brottats, cyklat, diskat, tvättat händerna, gjort massor av saker?
- Vem sa att det är bekräftat Lena bara timmar efter att kroppen hade hittats.
- Vem hade en konfliktfylld relation med offret, med hot över sig att Lena skulle avslöja förhållandet, samtidgt som mgm har sagt till flera andra vittnen att han vill återförenas med sin fd hustru.
- Vem skulle ha intresse av att ta Lenas mobil i hennes ficka?

-----------------------------------------------------------------------------------------------
Krimprofessorn:
- Vem raderade hundratals bilder från sin mobiltelefon i samband med att han skulle på polisförhör?
- Vem ljög för polisen om sin identitet veckan innan mordet när hen anmälde att hen kände sig hotad av ett påhittat ungdomsgäng?
------------------------------------------------------------------------------------------------
Bengt- Birger:
- Vem ljög om sitt förhållande med Lena för polisen och visade upp en redigerad konversation?
- Vem har planterat uppgifter hos vittnen?
- Vem hade sin utebelysning släckt just mordnatten men ingen annan natt?
- Vem delar inte med sig av inloggningsuppgifter för att fria sig själv?
- Vem hade ett färskt sår i samma höjd som Lenas huvud borde varit på och ljög om det?
- Vem uttalade sig om att mordet aldrig kommer att lösas trots att han inte borde ha en aning om bevisläget?

Fyller på:

-Vem påstår att det bara är han själv som vet om han mördat LW eller ej (och att "ni andra" kan bara gissa)?

SD konstaterar detta faktum och erkänner därmed att han ÄR mördaren.

Hade mördaren varit någon annan hade de varit minst två som visste om SD mördat LW eller ej.
Någon av dessa "ni andra" hade kunnat vara mördaren och därmed inte behövt "gissa" exempelvis.

SD är ett dumtrögt ologiskt psykopatmördarwierdo.
Citera
2021-05-14, 12:28
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Det är väl inte omöjligt att HD synas när SD döms?
SOA lär åka med på ett bananskal, JG. Många som kommer falla med SD

Den slutsatsen har jag inte uppfattat att det skulle kunna finnas någon som helst substans i, baserat på vare sig FUP eller rättegångarna.

Edit; men du kanske skojade.
Citera
2021-05-14, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Du får gärna motivera VARFÖR du anser att. mordet inte var planerat.. Jag tror tvärtom att mordet verkligen var planerat. Med tanke på hur omgivningen ser ut var det trots allt kanske den bästa platsen i Lenas och SDs närhet. Bristen på spår av DNA, avsaknaden av Lenas mobtfn och ring och i allmänhet välstädat på platsen (liksom hemma hos SD). Det sanslösa övervåldet talar också för att det inte var någon okänd person för Lena som utförde mordet.

Men som sagt gärna en motivering från dig varför du anser mordet oplanerat. Ditt påstående att många i tråden anser mordet planerat beror nog på att det uppfattas betydligt värre än ett "oplanerat" mord. Rena rama galimatias enligt mig!!
Det fetade:
Ledsen men jag förstår ej vad du menar.

Domstolar i Sverige anser att ett planerat dödande är ett allvarligare brott än att döda någon i hastigt mod.

Du ber mig berätta för dig varför jag anser dödandet vara oplanerat?
Ledsen, men det har jag gjort i tråden upprepade gånger. Du kan nog söka på 'pianotråd, skrik, minuter, motorväg, rasta hundar'.
Citera
2021-05-14, 12:56
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ja, inte tror jag att han någonsin kommer att erkänna.
Jag tror faktiskt inte att han lider av brottet som sådant, mer än av efterverkningarna. Dvs att han tappat sin status, att han har varit misstänkt i åratal och varit häktad. Att han måste sätta av timmar i en rättssal och förklara sig. Kanske tär det på honom också att Lena har försatt honom i den här sitsen.

Mitt hopp är ändå till JG, som SD har haft nära kontakt med under många år.
Kanske sitter han på någon ytterligare pusselbit, som grämer honom?

HD är förmodligen förlorad så länge SD är i hennes närhet.

Kan det finnas någon annan som har kommit på något som skaver?

Det är jävligt gött att konstatera att det i slutändan är SD som ensam får genomlida konsekvenserna av hemlighetsmakeriet -det han så gärna villa hålla fortsatt borta från omvärlden.
Nu har det mesta kommit ut, svart på vitt, inför hela svenska folket.
Vi kan läsa varenda liten avvikande och sjuk detalj i FUP.
Vi kan döma honom, var och en för sig och tillsammans i denna tråd.
Han har noll kontroll på detta och måste bara tugga i sig det hela.

Det måste svida jävligt hårt i det lilla psykopatmördarwierdot att han måste utstå allt detta medan LW slipper undan helt och hållet.

Och allt detta till SD:s allra egna förtjänst -hade han inte mördat LW hade ingen FUP funnits.
Citera
2021-05-14, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Den slutsatsen har jag inte uppfattat att det skulle kunna finnas någon som helst substans i, baserat på vare sig FUP eller rättegångarna.

Edit; men du kanske skojade.
Orolig eller?

Vem vet vad Stefan berättar om eller har bevis på ifall han döms? Vem vet om det förekommit telefonavlyssning igen och vad som framkommit där?

Jag tänker lite på Karin Lilja(också extremt grandios) som rände runt och trodde hon var lite safe efter att torpeden hon anlitade för att mörda sin exman dömdes i tingsrätten. Fanns mycket smaskigt material från avlyssningen där och en av hennes medåtalade la även fram sanningen. 15 år blev hennes dom i hovrätten.
Citera
2021-05-14, 13:06
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja, inte vet jag om det är mitt förstånd som det är fel på.

Jag tror inte som du.
Vad gäller åklagaren och bollen, så har ju HD varit häktad och undersökt. Det fanns inget som kunde binda henne till brottet.

Min tro är att HD betett sig misstänkt, och har motivet. Det var viktigt för åklagaren att få bort HD som misstänkt om hon ville fälla SD.

Visserligen har åklagaren lagt in en brasklapp vad gäller SD som gärningsman: "Stefan Davidsson har ensam eller tillsammans och i samförstånd med annan person" begått mordet enligt stämningsanökan.

Jag förmodar att hon har haft HD i åtanke där.

Helt säker kan man inte vara, med jag tror inte att HD varit med på brottsplatsen vid mordet.
Nej, man hittar väl inte spår på BP från de personer som skyddar en brottsling eller anstiftar ett mord. Om nu så vore fallet.

En fråga ang foto fr juli 2017 iom att jag inte deltagit i tråden i tre år, att det redan diskuterats alltså.
En vedervärdig dag fö in memoriam..
Mina tankar går till barnen. ❤️

PW var nyss på tapeten och sa att det var nåt eftersträvansvärt att ta selfie ihop med polis (han dög dock iom att han arbetade inom polisen) då han tog cache ihop med LW.

Är det här en sån slags bild som menas?
JG verkar lägga upp nån minnesbild fr 2012 i juli 2017:
https://www.bildtagg.se/bild/zs12wb2s46vs5coxrjyyx4n9

På tal om HD så ser hon jätteglad ut (juli-17) ihop med nya pakten, det har ju skett skiftbyte i teamet fyra månader innan:
https://www.bildtagg.se/bild/xrma1jcf3zhyqclroaywt7q7
Senast redigerad av develi 2021-05-14 kl. 13:12.
Citera
2021-05-14, 13:40
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Idag är det exakt tre år sedan Lena mördades!
Inget att fira, men jag gör min egen pepp- lista för att stärka mig inför HR dom 28 maj.

Jag har nu lagt till förslagen från Krimprofessorn och Bengt- Birger (nedan strecket)
Det är bara att fylla på för vem som vill:

Indikerar att SD och ingen annan är gm:

- Vem kan få ut Lena från sin lägenhet påklädd?
- Vem kan få ut Lena utan att hon skriver till någon annan att hon har besök?
- Vem skulle kunna locka ut Lena sent på kvällen?
- Vem kan få ut Lena utan att det finns tydliga spår i kommunikation?
- Vem har haft inbjudan sent på kvällen utan svar?
- Vem har Lena haft en sen kommunikation med som innefattat en inbjudan?
- Vem har motiv och ett hat?
- Vem känner till mord/fyndplats?
- Vem känner till området så att en flyktväg blir lätt utan att någon ser/hör?
- Vem känner till Lenas koder?
- Vem skulle "råka" logga in på Lena konto 05:23? Dvs, vem skulle både känna till Lenas inloggningsuppgifter och dessutom ha intresse av att göra det timmar efter mordet?
- Vem har Lenas DNA i sin plös (just där den blodfläck faktiskt finns)
- Vem har Lenas blod på sin tvättmaskin, precis vid handtaget och lämpligen just efter mordet?
- Vem har lämnat DNA på Lenas ring, torts att hon har händerna nerblodade till tusen efter att ha försökt att skydda sitt huvud, trots att hon kramats, brottats, cyklat, diskat, tvättat händerna, gjort massor av saker?
- Vem sa att det är bekräftat Lena bara timmar efter att kroppen hade hittats.
- Vem hade en konfliktfylld relation med offret, med hot över sig att Lena skulle avslöja förhållandet, samtidgt som mgm har sagt till flera andra vittnen att han vill återförenas med sin fd hustru.
- Vem skulle ha intresse av att ta Lenas mobil i hennes ficka?

-----------------------------------------------------------------------------------------------
Krimprofessorn:
- Vem raderade hundratals bilder från sin mobiltelefon i samband med att han skulle på polisförhör?
- Vem ljög för polisen om sin identitet veckan innan mordet när hen anmälde att hen kände sig hotad av ett påhittat ungdomsgäng?
------------------------------------------------------------------------------------------------
Bengt- Birger:
- Vem ljög om sitt förhållande med Lena för polisen och visade upp en redigerad konversation?
- Vem har planterat uppgifter hos vittnen?
- Vem hade sin utebelysning släckt just mordnatten men ingen annan natt?
- Vem delar inte med sig av inloggningsuppgifter för att fria sig själv?
- Vem hade ett färskt sår i samma höjd som Lenas huvud borde varit på och ljög om det?
- Vem uttalade sig om att mordet aldrig kommer att lösas trots att han inte borde ha en aning om bevisläget?

Psykologiskt och även praktiskt är det här ett mord begått av en ensam gärningsman. Våldsutvecklingen liksom tillfället gripet delvis i flykten (eller åtm utnyttjandet av tidsluckan) kort före resan är ”fixarens” modus — blixten mcqueen, o den ”motvilligt” excellente tidsoptimeraren. Utförande o plan reflekterar den ensamme GMs huvud. All form av exteriör reflektion med en part hade (givet vad vi vet) i detta fall lett till dubier o andra lösningar. En medagerande HD på platsen hade varit närmast en absurditet med de 17 slagen o liket lämnat i snåret. Hon är GMs barns mor, GM skulle inte utsätta henne för detta och hon skulle inte utsätta sig själv. ”Hemligheten” bakom tidsoptimering o otrohet, tidsutnyttjande o utnyttjande av omgivningen mm bygger på att GM är ensam om sina planer, och att endast han känner till vad som rör sig i hans huvud.

Härav säkerligen också en av fallets egenheter: få andra skulle nog tyckt det var så ljus idé att slå till då och där och trott sig kunna komma undan med det. Det är en svaghet som bygger på att en ensam person låter egot få styra över förståndet. Men denna ”dristighet” eller ”kallblodighet” över alla förväntningar betalade sig när kroppen inte påträffades, eftersom brottets karaktär o lokal då förblev okänd o dna-spår gick förlorade. Möjligen hade den skapat en gnutta frist även om kroppen hittats men jag tvivlar på att det handlat om mer än minuter eller timmar. Egot har svällt till förblindning. Det må ha ropats på död eller vadsom från HD men i detta specifika fall är skulden definitionsmässigt hos ”fixaren”. Han skulle aldrig dela med sig av det nöjet. Detta är personligt. Och HD har knappast motivet i form av den långdragna ”insubordinationen” från LWs sida (som GM (och LW) uppelever den). Skulle jag säga.

Om GM nu är GM och kan dömas.

Vad som skulle utgöra bevis av ovanstående kanske andra kan avgöra....
Senast redigerad av Lonnrot 2021-05-14 kl. 13:59.
Citera
2021-05-14, 13:40
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nej, man hittar väl inte spår på BP från de personer som skyddar en brottsling eller anstiftar ett mord. Om nu så vore fallet.

En fråga ang foto fr juli 2017 iom att jag inte deltagit i tråden i tre år, att det redan diskuterats alltså.
En vedervärdig dag fö in memoriam..
Mina tankar går till barnen. ❤️

PW var nyss på tapeten och sa att det var nåt eftersträvansvärt att ta selfie ihop med polis (han dög dock iom att han arbetade inom polisen) då han tog cache ihop med LW.

Är det här en sån slags bild som menas?
JG verkar lägga upp nån minnesbild fr 2012 i juli 2017:
https://www.bildtagg.se/bild/zs12wb2s46vs5coxrjyyx4n9

På tal om HD så ser hon jätteglad ut (juli-17) ihop med nya pakten, det har ju skett skiftbyte i teamet fyra månader innan:
https://www.bildtagg.se/bild/xrma1jcf3zhyqclroaywt7q7

Skyddande av brottsling ger väl inte livstids straff?
Och vad gäller anstiftande tror jag att det blir oerhört svårt att bevisa?
Såvitt jag vet finns det inget svart på vitt på det.

Om ingen erkänner.

Kvar blir då att HD skulle ha deltagit i mordet på något sätt.

Jag skrev dock att man inte kunde vara säker.
Citera
2021-05-14, 13:49
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Fyller på:

-Vem påstår att det bara är han själv som vet om han mördat LW eller ej (och att "ni andra" kan bara gissa)?

SD konstaterar detta faktum och erkänner därmed att han ÄR mördaren.

Hade mördaren varit någon annan hade de varit minst två som visste om SD mördat LW eller ej.
Någon av dessa "ni andra" hade kunnat vara mördaren och därmed inte behövt "gissa" exempelvis.

SD är ett dumtrögt ologiskt psykopatmördarwierdo.

Ja, inte finns det någon oskyldig person som skulle sitta och köra gissningleken med JG på det sättet, särsklt som JG verkligen visar att han inte mår bra av det! JG skickar bild från begravningsplatsen med ord om att detta är vad han åker förbi varje dag.

En oskyldig människa hade naturligtvis lugnat JG och sagt att det försår du väl att jag ALDRIG skulle kunna göra en sådan sak.

SD älskar katt- och- råtta lekar. Det är en ren njutning för honom.

JG har ju sagt i förhör att SD ibland är oempatisk och att han pratar i gåtor. Här är exakt ett sådant exempel.

Lägger till till listan:

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in