Citat:
Ursprungligen postat av
KingKerry
Tänkte mer på vad du menade med att supporten är efterbliven, om det hade med krypto att göra eller bara allmänt?
Supporten är helt efterbliven. Jag skrev följande när jag skulle öppna ett valutakonto.
Hej SEB. Jag vill öppna ett valutakonto i Euro. Hur öppnar jag ett valutakonto i Euro?
Svaret (efter två veckor): Hej, vilken valuta vill du ha dit valutakonto i? (Jag skämtar inte)
Mitt svar: Euro tack.
Deras svar (efter ytterligare en vecka): Du måste ringa oss. Vi har öppet dygnet runt.
Jag ringer 22:00 : Den avdelning du måste kontakta har öppettider 08:00 till 18:00.
Jag ringer 17:00 : Den avdelning du måste kontakta har så stor belastning att den nu är stängd och det bästa är att ringa precis då de öppnar.
Jag ringer 08:00 : Vad bra. Vi skickar papper som du måste skriva under.
Så efter fem veckor så hade jag mitt valutakonto. Bra kundservice SEB! Sååååå smidigt!
Roligast av allt var att jag antagligen inte behöver något valutakonto för att göra SEPA-överföringar.
Citat:
Ursprungligen postat av
cocaineduck
Vilken typ av screening gör dom? Eller har du bara kunnat skicka utan att prata med dom, och dom har aldrig frågat vart pengarna kommer ifrån?
Det är ju väldigt mycket snack om Know Your Customer regler och individuella bedömningar kring penningtvätt osv tänker jag.
När jag öppnade mitt valutakonto så angav jag att det var för spekulation i kryptovaluta och de verkade ok med det. Dock så verkar man inte behöva ett valutakonto alls för SEPA-överföringar så det kanske är olika från fall till fall.
Jag har dock gjort väldigt få överföringar och mest gjort det för att testa hur det fungerar. Det fungerade för mig i Januari.