Citat:
Ursprungligen postat av
fittslem
Varför inte bara försöka överföra allt direkt till din Svenska bank? Blir ju bara suspekt om du skyfflar runt det. Alla banker delar ju info med varandra så dom kan kolla upp det om dom vill.
Tror dom flesta banker funkar om pengarna kommer från en av dom större exchanges, hört dock att ICAbanken är rätt anti.
Väldigt mycket olika bud, men jag har läst mycket kring att just Swedbank är en av dom knepigaste, tillsammans med ICA som sagt. Har läst folk som har problem med i princip alla banker i Sverige på olika sätt men det är ju svårt att kvantifiera vilken typ av handel varje sådant enskilt fall har bedrivit som gjort det suspekt för just dem på den banken men inte för någon annan.
Tror att Swedbank är no-go, så letar i första hand en annan Svensk bank att byta helt och hållet till om dom accepterar insättningar från Kraken. Men om ingen vill ha mig som kund så måste man väl börja titta på utländska banker istället som andra-val.
I absolut värsta fall får det väl bli någon sketchy OTC deal.
Jag skulle bara vilja att det var lättare att göra rätt för sig i det här landet ibland.