2021-05-13, 18:50
Medlem
cocaineducks avatar
Tjena,

Jag har tidigare gjort överföringar från Swedbank till Kraken och investerat i lite magiska internet-pengar för ett par år sedan. Som läget ser ut just nu så har det ju blivit en liten peng.

Men som jag har förstått situationen så accepterar nu inte Swedbank längre pengar till eller från krypto-handlare som kraken, då dom endast bedriver verksamhet med gammal hederlig penningtvätt från ryska oligarker och inte suspekta saker som en löntagare som väljer att investera en del av sin lön i legitima tillgångar som dom inte orkat förstå ännu.

Vilken bank har ni erfarenhet av fungerar? Jag har läst runt lite men det känns som det är så spridda skurar. För vissa går det, men inte för andra. Inläggen är gamla, eller handlar om att försöka undvika skatt, handlar om massa spridd trading fram och tillbaka som kan se suspekt ut osv.

Jag vill göra det här helt och hållet "vitt", jag har inget problem med att betala skatt, redovisa mina insättningar, kommer bara göra någon insättning/uttag per år osv. Vart vänder jag mig lämpligast enligt er erfarenhet och hur lägger man fram det?

Tack och hej.
Citera
2021-05-13, 21:24
Medlem
Brukar använda Revolut som "bank" för att för över pengar från kryptobörs. Finns också localbitcoins där det finns möjlighet att sälja/köpa bitcoin mot Swish.
Citera
2021-05-13, 21:31
Medlem
cocaineducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspirer
Brukar använda Revolut som "bank" för att för över pengar från kryptobörs. Finns också localbitcoins där det finns möjlighet att sälja/köpa bitcoin mot Swish.

Inte kollat så noga på Revolut, kan man föra över pengar till ett vanligt bankkonto med det? Det jag har hört om den tjänsten innan är att dom har ett kort man kan använda för att handla med osv.

Jag skulle dock vilja ha tillgång till pengarna i sig, så att säga. Är det möjligt?
Citera
2021-05-13, 21:40
Medlem
Kom ihåg att du måste skatta för vinsten.
Citera
2021-05-13, 21:45
Medlem
cocaineducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av framtidaledare
Kom ihåg att du måste skatta för vinsten.

Har inga problem att skatta, det är inräknat och klart. Måste bara komma förbi landet Fyrkants märkliga överbeskyddande attityd och få ut pengarna först så farbror staten kan få sin hacka.
Citera
2021-05-13, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cocaineduck
Har inga problem att skatta, det är inräknat och klart. Måste bara komma förbi landet Fyrkants märkliga överbeskyddande attityd och få ut pengarna först så farbror staten kan få sin hacka.

Satsa på Dogecoin.
Citera
2021-05-13, 21:48
Medlem
cocaineducks avatar
Citat:
Satsa på Dogecoin.

Skulle aldrig röra något Elon Musk har tagit i med en 20m påle.
Citera
2021-05-13, 22:54
Medlem
fittslems avatar
Varför inte bara försöka överföra allt direkt till din Svenska bank? Blir ju bara suspekt om du skyfflar runt det. Alla banker delar ju info med varandra så dom kan kolla upp det om dom vill.
Tror dom flesta banker funkar om pengarna kommer från en av dom större exchanges, hört dock att ICAbanken är rätt anti.

Citat:
Satsa på Dogecoin.

Tror ingen är sugen på att investera i pump & dump hund shit coins längre.
Senast redigerad av fittslem 2021-05-13 kl. 22:59.
Citera
2021-05-13, 23:11
Medlem
cocaineducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Varför inte bara försöka överföra allt direkt till din Svenska bank? Blir ju bara suspekt om du skyfflar runt det. Alla banker delar ju info med varandra så dom kan kolla upp det om dom vill.
Tror dom flesta banker funkar om pengarna kommer från en av dom större exchanges, hört dock att ICAbanken är rätt anti.

Väldigt mycket olika bud, men jag har läst mycket kring att just Swedbank är en av dom knepigaste, tillsammans med ICA som sagt. Har läst folk som har problem med i princip alla banker i Sverige på olika sätt men det är ju svårt att kvantifiera vilken typ av handel varje sådant enskilt fall har bedrivit som gjort det suspekt för just dem på den banken men inte för någon annan.
Tror att Swedbank är no-go, så letar i första hand en annan Svensk bank att byta helt och hållet till om dom accepterar insättningar från Kraken. Men om ingen vill ha mig som kund så måste man väl börja titta på utländska banker istället som andra-val.

I absolut värsta fall får det väl bli någon sketchy OTC deal.

Jag skulle bara vilja att det var lättare att göra rätt för sig i det här landet ibland.
Citera
2021-05-13, 23:30
Medlem
Jag har fört över pengar från Coinbase och Crypto.com till Swedbank utan problem. Mellan 10–80 000 kr. Inga frågor av något slag.
Citera
2021-05-13, 23:34
Medlem
cocaineducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittis
Jag har fört över pengar från Coinbase och Crypto.com till Swedbank utan problem. Mellan 10–80 000 kr. Inga frågor av något slag.

Nyligen?
Citera
2021-05-13, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cocaineduck
Nyligen?

För ett par månader sen. Har de börjat jävlas mer på sistone? Jag har nyligen använt kort när jag köpt ICX på Crypto.com, även det utan problem. Lyckligtvis har jag även ett franskt bankkonto om de börjar jävlas.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in