Citat:
Ursprungligen postat av
Hanna-Wigh
Så vi vet inte om de dokument som du har fått tillsända till dig är förfalskningar eller inte?
För at få reda på det så måste någon begära ut orginal dokumntenten.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hanna-Wigh
Jag litar inte på andras ord om detta.
Det trollas rejält och sprids mycket desinformation på detta forum.
(...)
Citat:
Ursprungligen postat av
Hanna-Wigh
Så går det att begära ut handlingarna och vara helt anonym som person?
(...)
Jag har själv beställt ut dommarna direkt från förvaltningsrätten. Domarna existerar.
Kan inte uttala mig om vad andra hävdat att domarna handlar om i tråden. Men det rör sig om två fall av "fortsatt sluten psykiatrisk tvångsvård", ett fall av avskrivning.
Den första domen - meddelades i februari 2012 - beslutade att tvångsvården fick fortsätta i 4 månader.
Den andra domen - meddelades i maj 2012 - beslutade att tvångsvården fick fortsätta i 6 månader.
Den tredje domen - meddelad i maj 2013 - beslutar om avskrivning av målet (om fortsatt TV), då tvångsvården hade upphört.
Låter mina tidigare inlägg ligga till grund för bedömning av min trovärdighet.
Ser inte någon vinning med att publicera domarna, trots att jag skulle ha maskat dessa. Uppmanar att andra inte heller gör det. Jag ifrågasätter att domarna överhuvudtaget kan begäras ut hur som helst. I min mening borde den berörda patientens identitet vara sekretessbelagd.
Argument kan läggas för att sådana uppgifter är relevanta för kvinnans trovärdighet i anklagelserna som diskuteras. Men jobbar man med tesen att kvinnan är psykiskt sjuk, bör hon inte hängas ut - utan få den vård hon behöver. Istället borde man lägga fokus på de (kvinnorna) omkring henne som stöttar henne. (Om nu anklagelserna är falska.)