2021-05-13, 12:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Tack för filerna. Har nu kompletterat mappen för förhandlingarna i Göta Hovrätt: https://gofile.io/d/IQ0vKb.

Och ser fram emot ljudfilerna om du får tag på dem...

Hej.
Nope, jag har inte lagt in nåt i Göta Hovrätt mappen.
Skickar över min onedrive igen så får du gärna komplettera till den mappen.
Tror att jag har samtliga dokument från Hovrätten och dom är inte så många.
Du har den strax.

Ljudfilerna är på G.
Tyvärr så är inte Stefans "snyft-tal" med.
Just nu hade dom lite tekniska problem då vissa videoinspelningar bara får lämnas ut som ljud, och det måste fixas till innan. Dom har lagt sekretess på själva bilderna.
Förhoppningsvis får jag allt direkt i början av nästa vecka.
Citera
2021-05-13, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Så exakt vad jag tänker och känner!

Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Jag tänker också på den unga tjejen som SD skrek "SVARA! SVARA! SVARA!" och annat till på dyk- eller simforumet. Allt är spekulationer, såklart...

Jag får bara ett svagt minne av att ha läst det där. Har någon av er möjligen länk till eller skärmdumpar från den där sidan i dykforumet?
Citera
2021-05-13, 12:10
Medlem
Philomenas avatar
Tips, ignorera off topic smutskastning om BO. Förnuftiga konton vet vad som är rimligt och inte rimligt om LW och det går inte att övertyga eller överhuvudtaget ens ha en dialog med ett konto som ger intryck av att vara inne i en gränslös spiral av hat, projicering och gud vet vad mer. Hen kommer aldrig att diskutera schysst eller med självinsikt och inga argument fungerar för en person med det beteendet dygnet runt. Vi vet ju inte ens kontots riktiga intentioner? Kanske är det inte ens hat utan bara olika söndra- och härskatekniker för att tysta att viktiga saker om fallet lyfts upp? Det går att ignorera eller tiga ihjäl smutskastningen så ges hen mindre inflytande istället för som nu kan valsa runt tråden dit hen vill. Vi vet redan att hen klipper och klistrar ur FUP samt kommer med ogrundade påståenden. Behåll istället fokus på trådens topic.

Tydligt att syftet är att föra bort samtalet från det som är känsligt och intressant för att få fallet löst. Vi som läst ett tag vet mönstret. Varje gång något av hatkontona drar igång svadan och börjar bete sig hysteriskt så fundera,var det som diskuterades just innan? Vilka personer synades? Vad specifikt kom upp?

Det har lyfts intressanta detaljer både om HD, Kari och om PW på senare tid. Även funderingar om varifrån Snoris fick info innan FUP. Vilka kontakter hade hen med inblandade? Mycket som spekulerats om tidigt men som avfärdats snabbt i tråden har ju på senare tid visat sig intressant. Fortsätt att gräva där är mitt tips!

Fråga: Över åren har flera polisanknytningar uppmärksammats i tråden. Finns det någon sammanställning? Kommer på rak arm på PW, TM, Maarko (stavning?), några kvinnliga poliser (två olika?). Develi som är en fena på sammanställningar, har du lust att gräva vidare kring paret Ds möjliga tentakler in i Örebro polishus?

Och ärligt, kan det finnas något i TMs företag som binder ihop SD-sekten kanske? I detta fall känns det som att fler kan vara perifert inblandade så att de i alla fall tiger om vad de vet för att skydda egna intressen. Må det vara personliga hållhakar SD samlat ihop, förskingring av burkpengar, swingersaktiviteter, burkfusk eller vad som helst som innebär att det är bekvämare att hålla SD och HD bakom ryggen än att det kommer ut.
Citera
2021-05-13, 12:11
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Jag får bara ett svagt minne av att ha läst det där. Har någon av er möjligen länk till eller skärmdumpar från den där sidan i dykforumet?
Det är mååånga "svara".

Finns i spoilern i mitt inlägg:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2021-05-13, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Vem minns inte när paret d inte kunde svara på vart barnen var en helg. HD knullade fisken. SD försökte mörda LW.

HD har dessutom erkännt sig som otrogen inom äktenskapet, synderska. Stena henne.

Ja lite märkligt att de inte kunde svara på det...

Jag tror att Steffe blev så triggad och uppjagad av tanken på att hans ägodel HD var på kärleksträff med en annan man att han kanaliserade den vrede, frustration och kontrollförlust han upplevde i att kalkylera och försöka iscensätta mordet på LW.

I hans skalle var det LWs fel att HD var med en annan snubbe.

Skvaller om grannar och förtal är också synd och det finns massor av bibelcitat gällande det, vilket jag påpekade men ”någon” anmälde kommentaren 😇😜
Citera
2021-05-13, 12:15
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Citronfrommage
Typ 2019 på hösten.
Jag känner honom inte, men jag vet att det finns en PW som har/hade långt skägg och som inte var it-f. Men det kan ju ha funnits två med samma namn.
Är det ingen annan som vet något om detta?
Finns det en eller två PW?
Har PW bytt jobb från att vara IT-forensiker 2018 till att bli vanlig polis 2019?
Citera
2021-05-13, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det är mååånga "svara".

Finns i spoilern i mitt inlägg:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Tackar. Wow.... Jag vet inte om jag har läst allt det där förut.

Han slår sitt eget personliga rekord i sliskighet och svineri. 2 dagar innan barn 1 föds sitter han och raggar och sliskar....

Som jag förstår det är detta (helt eller delvis) inlägg i gästböcker, alltså öppet för alla att läsa?

SD jobbade alltså på Apoteket 2007.
Det påminner om ryktet om att han slog sönder ett bord där i vredesmod. Men då som kund vill jag minnas...
Citera
2021-05-13, 12:53
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Här är länk till dykbloggen.
https://www.dykarna.nu/dykare/2351.html

Runt den 28-29/5 -18 diskuteras det mycket runt den i tråden.

Här är dykbloggen skriven som konversation mellan SD och M*j* i gästboken 2005-2007.

https://www.flashback.org/sp66088012

Här har du en förklaring från @Medinsyn på varför SD skrev SVARA SVARA SVARA ...till tjejen:

Citat:
Ursprungligen postat av Medinsyn
Har följt tråden sedan dag 1 och roats över de många dumheterna som skrivs. Är det enbart begåvningsreserven som skriver (och ger blanka fan i att läsa varandras inlägg) här kan man undra?, och svårt förfärats över det tragiska i händelserna. Kände mig sugen på att få bli en del av denna korkade massa och skaffade nu ett konto . Under tisdagen 15:e maj hade SD kontakt med flera personer som han anade hade kontakt med LW under kvällen och natten. Han fick därför en rätt samlad bild av tidpunkt för försvinnandet tidigt. Om detta pratade han med flera personer, bla UW, polisen, och en mig närstående och flera andra sa han. I det helt frivilliga upplysningsvisa hörandet tidigt på tisdag eftermiddag visade han även den chatt han hade med LW på måndagkvällen för polisen. MVs ord om att han skulle senare på tisdagen förneka denna kontakt förefaller mig minst sagt tveksam. Han är inte korkad. Tror MV är korkad snarare. Ovanstående kan ni se som fakta. Nästa sak har kommit till mig på omvägar, men om SVARA SVARA SVARA tyder på en störning så kan det vara lämpligt att känna till att SD tillsammans med den unga tjejens familj hade en långvarig lek om att SD skulle vara ett syskon i familjen. Den kramen SD krävde svar om ska ha gällt när tjejens riktiga bror kom hem efter längre resa...

Nu tänkte jag inte ge er mer även om jag vet massor som är helt uppåt väggarna fel i era gissningar. Jag kommer inte att svara på följdfrågor, men fortsätta läsa nyfiket. Er ankdamm är för liten för mig att leka i. SD finns i min närhet och jag är mån om honom, även om vi inte har så mycket kontakt för tillfället. Jag tror att ni som försöker rentvå honom borde sluta då det knappast hjälper honom, utan det blir bara mer uppståndelse. Låt rättvisan komma fram utan att elda på flashback.

PS Jag finner det extremt oväntat om det visar sig att SD är gärningsman, men jag utesluter det inte.
Senast redigerad av notknapparen 2021-05-13 kl. 13:00.
Citera
2021-05-13, 12:57
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nej. Men troligen samma plats, i den riktning hon låg i. Det framgick dock inte fr mig.
Varav jag är intresserad av dels att flyktväg är spärrad och om hon var ute i ändamål att reka plats för nya cachen om hon var i dess direkta närhet.

Helt klart inträngd. Röda markeringen som jag har gjort, markerar gunnebostängslet:

https://www.bildtagg.se/bild/I45E8gunnebostangsel
Citera
2021-05-13, 13:12
Medlem
develis avatar
Citat:
Tackar. Wow.... Jag vet inte om jag har läst allt det där förut.

Han slår sitt eget personliga rekord i sliskighet och svineri. 2 dagar innan barn 1 föds sitter han och raggar och sliskar....

Som jag förstår det är detta (helt eller delvis) inlägg i gästböcker, alltså öppet för alla att läsa?

SD jobbade alltså på Apoteket 2007.
Det påminner om ryktet om att han slog sönder ett bord där i vredesmod. Men då som kund vill jag minnas...
Ja, jag skrev om det häromdan, dvs sammanförde grannens uppgift och SDs på dyksidan ang apoteket.

Det är öppet så det har HD lätt kunnat läsa.
Citera
2021-05-13, 13:25
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Helt klart inträngd. Röda markeringen som jag har gjort, markerar gunnebostängslet:

https://www.bildtagg.se/bild/I45E8gunnebostangsel
Tack. Då vet den som lurat ner henne att hon är fångad likt en bur.

Den verkar vara lätt att se, speciellt om man varit och loggat den innan.
Hade HD i åtanke då hon var där igen, drygt 3 v senare, som nyinflyttad och föreslår att paret ska med dit.
Fattar inte öht hur hon skulle kunna missa det LW och andra skriver sen den 5e eller vad det nu var för datum.
De förefaller ha koll på text i loggar som synes.
Citera
2021-05-13, 13:39
Medlem
Är det någon som förstår vad Medinsyn ens menar med detta?

”Nästa sak har kommit till mig på omvägar, men om SVARA SVARA SVARA tyder på en störning så kan det vara lämpligt att känna till att SD tillsammans med den unga tjejens familj hade en långvarig lek om att SD skulle vara ett syskon i familjen. Den kramen SD krävde svar om ska ha gällt när tjejens riktiga bror kom hem efter längre resa...”

Här känns det ju verkligen som att Medinsyn har svalt Stefans ord rakt av utan att ha läst meddelanden själv. Jag får då verkligen inte ihop det där med vad som skrivs iaf. Hur gammal var tjejen?

Förövrigt jätteroligt att Medinsyn skriver ”ovanstående kan ni se som fakta”. Där får man ju åtminstone insyn i hur extremt jävla hjärndöda sekten kring Stefan är. ”Jahaa säger Stefan det? Okej då ser jag det som fakta.”

Också att börja hela inlägget med att håna folks intelligens
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in