Citat:
Här får du annat om SD som är som ett karbonpapper om det så är 2017 eller 2018.
Extremt lång chatt, tar ut det centrala för all text måste vändas rätt.
Ändå jävligt långt, sry.
Back to the future.
12 jun 2017
LW: vad är du beredd till?
SD: Direkt efter jobbet är enda möjligheten.
Beredd till fred.
LW: Var? När?
Tornet?
SD: ej tornet. för mycket ögon.
slutar ca 16:30.
Nu bajsa.
Så var ses vi? Min källare (förråd, tvätt upptagen)? Bergrum vid CV? Skogen Varberga?
Well?
SD: Kan sluta nu
Bergrum låter kul.
Kallt och fuktigt.
LW: vid gymmet.
Om femton?
SD: okej
En timme senare:
SD: Det var underbart.
LW: ❤️
SD: Direkt efter jobbet är enda möjligheten.
Beredd till fred.
LW: Var? När?
Tornet?
SD: ej tornet. för mycket ögon.
slutar ca 16:30.
Nu bajsa.
Så var ses vi? Min källare (förråd, tvätt upptagen)? Bergrum vid CV? Skogen Varberga?
Well?
SD: Kan sluta nu
Bergrum låter kul.
Kallt och fuktigt.
LW: vid gymmet.
Om femton?
SD: okej
En timme senare:
SD: Det var underbart.
LW: ❤️
När HD gör ett drag att blockera LW från arbetsgruppen samma dag - så kommer reaktioner från LW.
Vilket inte är konstigt eftersom hon är lika delaktig i arbetet med Geotouren och vill fortsätta. Hon vill heller inte bara försvinna ut i tomma intet inför de andra i gruppen.
Hon förklarar för SD att hon inte ämnar gå på henne hårt - men hon kommer ta en kontakt.
Det centrala är hans reaktioner.
Det är lite "tillbaka till framtiden" över det hela eftersom han är extremt fyrkantig och rigid i sitt beteende/reaktionsmönster - som går hand i hand med att han blir stissig om hans centimetrar, decilitrar och radiotystnad inte åtlyds, dvs kontrollförlust, och sen hot.
Sensmoralen är att det påminner, snudd på identiskt, om hans sms till LW då HD börjat logga hennes cacher.
HD startar, LW ska vara passiv och finna sig i det hela - och så börjar han med sublima hot.
Frågan är hur loggremsan emottogs och samtidigt finns JGs påstående att HD sagt att LW hotat henne i närtid.
Vilket torde vara tillräckligt för att få SD att ticka om kontrollfreaket har samma info från sin madam.
Om ens sant och inte ännu en hater version från HD som tycks gilla att elda i brasan.
Paranoid och bekymrad över sin position inför HD och noll koll på vart han har LW. En sämre sits än nånsin 2018 då HD är ute på vift och har brist på tillitkortet i högsta hugg.
Forts 12 juni - 17.
LW: Jag kommer berätta för henne, inte i hård ton, men tydligt, att det är dåligt av henne. Hon får "gå vidare" på annat sätt. Jag ska också leva. Det är inte jag som varit otrogen,d etä r du. Och du dansar vidare officiellt som om inget hänt. Jag tar det inte själv.
Kommer inte heller uttrycka det som att dt är dåligt av henne.
Men det 'är det.
SD: vänta nu.
Är det ett hot?
LW: Kommer förklara att genom att göra så utesluter hon mig ur arbetsggruppen.
Vadå hot?
Hon gör dåligt i och med detta.
och får veta att jag inte tycker det är okej.
SD: Bara det du kommer säga?
(..)
SD: Du kommer säkert att skriva till tg ikväll. Gör det i lugn ton.
Hennes inställning är att ha noll kontakt med dig. Du är en bekant. Inte en kompis eller vän.
LW: hon kommer få veta att det krockar med respekt för min existens i det fortfarande pågående arbetet med touren, att det agerandet petar mig.
och att jag faktiskt inte kommer att ta det utan att berätta om petningen för de andra.
(..)
SD: Exakt. Du hotar. Men låtsas att det är något annat. Vet att du inte avser att lyssna, visa vilja eller tänka efter eller anpassa dig. Du kommer att släppa lös ett helvete.
Det kan mycket väl bli det sista vi har kontakt nu.
LW: jag släpper lös ett helvete?
Det är hon
SD: sista som i SISTA
LW: det blir det verkligen inte
SD: Du kan kalla det vad du vill.
LW: nu är det du som "hotar"
SD: Jag lägger ingen mer tid på detta nu.
(..)
SD: Vet som sagt att du inte kommer att göra det som är smart, utan du kommer att slå. Välkomnar inte det som kommer.
LW: jag tar inte mera om tg och tourgrupperna med dig då.
"smart".
dvs äta upp hennes förnedring.
SD: Jag kommer sannolikt inte att hjälpa dig med något mer alls, nej. Rätt.
LW: så ni kan fortsätta hålla fanan högt medan jag ska lomma ut, offentligt exkommunicerad.
så nu är det du som avslutar.
du backar altlså totalt nu?
SD: Ja, jag lämnar chatten nu. Har annat att göra. Tvätt och annat. Ser mycket dystert på framtiden nu.
LW: för att hon fryser ut mig.
SD: Blockar om någon timme senast.
(..)
SD: Jag väljer inte kurs. Det gör du när du kommunicerar med tg. Jag kan bara se på.
(..)
LW: Hon är dum. Jag ämnar inte ta det, utan upplysa henne om att jag inte gör det. Det skrämmer skiten ur dig. Och vips ska du avsluta allt igen. Nya anklagelser om att jag kommer göra det och det. Så ruttet, fegt och lågt. Lägg av med det. Skärp dig och fortsätt anstränga dig i stället.
(..)
SD: Om du går på tg nu som du säger, så kommer du inte få de svar du vill. Och då har du målat in dig i ett hörn när du måste börja förklara allt för andra.
Det enda du åstadkommer då är att skada mig. För tgs och din del ändras inget. Så du väljer i så fall att skada mig.
Jag kommer ej att förlikas med det. Kommer att bryta all form av kontakt med dig. Det är inte ett hot. Det är så jag väljer att hantera de som vill mig illa.Jag väljer bort dem. Enkelt. Mitt liv är lätt. Jag väljer bort det som tär och skadar. Kommer göra så med dig med.
Minnena ljusa. Nuet svart. Framtiden inget.
Ab 168
Kommer inte heller uttrycka det som att dt är dåligt av henne.
Men det 'är det.
SD: vänta nu.
Är det ett hot?
LW: Kommer förklara att genom att göra så utesluter hon mig ur arbetsggruppen.
Vadå hot?
Hon gör dåligt i och med detta.
och får veta att jag inte tycker det är okej.
SD: Bara det du kommer säga?
(..)
SD: Du kommer säkert att skriva till tg ikväll. Gör det i lugn ton.
Hennes inställning är att ha noll kontakt med dig. Du är en bekant. Inte en kompis eller vän.
LW: hon kommer få veta att det krockar med respekt för min existens i det fortfarande pågående arbetet med touren, att det agerandet petar mig.
och att jag faktiskt inte kommer att ta det utan att berätta om petningen för de andra.
(..)
SD: Exakt. Du hotar. Men låtsas att det är något annat. Vet att du inte avser att lyssna, visa vilja eller tänka efter eller anpassa dig. Du kommer att släppa lös ett helvete.
Det kan mycket väl bli det sista vi har kontakt nu.
LW: jag släpper lös ett helvete?
Det är hon
SD: sista som i SISTA
LW: det blir det verkligen inte
SD: Du kan kalla det vad du vill.
LW: nu är det du som "hotar"
SD: Jag lägger ingen mer tid på detta nu.
(..)
SD: Vet som sagt att du inte kommer att göra det som är smart, utan du kommer att slå. Välkomnar inte det som kommer.
LW: jag tar inte mera om tg och tourgrupperna med dig då.
"smart".
dvs äta upp hennes förnedring.
SD: Jag kommer sannolikt inte att hjälpa dig med något mer alls, nej. Rätt.
LW: så ni kan fortsätta hålla fanan högt medan jag ska lomma ut, offentligt exkommunicerad.
så nu är det du som avslutar.
du backar altlså totalt nu?
SD: Ja, jag lämnar chatten nu. Har annat att göra. Tvätt och annat. Ser mycket dystert på framtiden nu.
LW: för att hon fryser ut mig.
SD: Blockar om någon timme senast.
(..)
SD: Jag väljer inte kurs. Det gör du när du kommunicerar med tg. Jag kan bara se på.
(..)
LW: Hon är dum. Jag ämnar inte ta det, utan upplysa henne om att jag inte gör det. Det skrämmer skiten ur dig. Och vips ska du avsluta allt igen. Nya anklagelser om att jag kommer göra det och det. Så ruttet, fegt och lågt. Lägg av med det. Skärp dig och fortsätt anstränga dig i stället.
(..)
SD: Om du går på tg nu som du säger, så kommer du inte få de svar du vill. Och då har du målat in dig i ett hörn när du måste börja förklara allt för andra.
Det enda du åstadkommer då är att skada mig. För tgs och din del ändras inget. Så du väljer i så fall att skada mig.
Jag kommer ej att förlikas med det. Kommer att bryta all form av kontakt med dig. Det är inte ett hot. Det är så jag väljer att hantera de som vill mig illa.Jag väljer bort dem. Enkelt. Mitt liv är lätt. Jag väljer bort det som tär och skadar. Kommer göra så med dig med.
Minnena ljusa. Nuet svart. Framtiden inget.
Ab 168
Skärmdump fr SD då HD tagit LWs cacher. Hot om disablad. HD kommer inte ändra sig, hon tar inte hänsyn. LW ska ta det varligt.
LW ska veta vad hon drar igång...
(..)
Jag har ingen aning om hur hon tänker, men jag gissar hon tänker lika. Du får ju såklart framföra åsikter till henne, men hon lär inte ta hänsyn av till andras åsikter. Hon gör sannolikt som hon vill.
Om du framför åsikter så finns nog risken att hon blir än mer sugen på att behålla de loggarna.
Du lär hamna i anmälan till GS samma dag.
Du lär ha mycket små chanser att få rätt. Hennes loggar kommer att sättas tillbaka då.
Tar du bort dem igen så blir du disablad i först tre månader från ditt konto. Hennes kommer sedan att låsas, så du inte mer kan åtgärda dem."
(...)
SD: Jaja. Vi behöver ej fundera så mycket
på det. Du gör som du vill. Mitt tips till dig är att ta det varligt.
Anar du inte vill bli disablad.
Om de ej låser hennes cacher och du tar bort dem ytterligare en gång så låser de ditt konto permanent.
LW: Vadå ta hänsyn till? Loggar hon cacher
hon inte varit felaktig I tar jag väl bort dem hur jag vill?*
Försöker du skrämma mig?
Jag tar direkt med henne nu. Hänvisar till ditt resonemang.
SD: Nej, verkligen inte. Berättar hur det är.
Så du vet vad du drar igång.
Jag är fredlig och informativ."
Jag har ingen aning om hur hon tänker, men jag gissar hon tänker lika. Du får ju såklart framföra åsikter till henne, men hon lär inte ta hänsyn av till andras åsikter. Hon gör sannolikt som hon vill.
Om du framför åsikter så finns nog risken att hon blir än mer sugen på att behålla de loggarna.
Du lär hamna i anmälan till GS samma dag.
Du lär ha mycket små chanser att få rätt. Hennes loggar kommer att sättas tillbaka då.
Tar du bort dem igen så blir du disablad i först tre månader från ditt konto. Hennes kommer sedan att låsas, så du inte mer kan åtgärda dem."
(...)
SD: Jaja. Vi behöver ej fundera så mycket
på det. Du gör som du vill. Mitt tips till dig är att ta det varligt.
Anar du inte vill bli disablad.
Om de ej låser hennes cacher och du tar bort dem ytterligare en gång så låser de ditt konto permanent.
LW: Vadå ta hänsyn till? Loggar hon cacher
hon inte varit felaktig I tar jag väl bort dem hur jag vill?*
Försöker du skrämma mig?
Jag tar direkt med henne nu. Hänvisar till ditt resonemang.
SD: Nej, verkligen inte. Berättar hur det är.
Så du vet vad du drar igång.
Jag är fredlig och informativ."
April 2019
SD: Vad hände dig? Vem hade du retat upp så mycket? Fan att du inte kunde lyssna på folk. Lade du dig i något? (..)