2021-05-12, 22:44
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Tack develi, du förklarar det mycket bättre och framförallt mer sansat än vad jag gör!😅

Här får du annat om SD som är som ett karbonpapper om det så är 2017 eller 2018.
Extremt lång chatt, tar ut det centrala för all text måste vändas rätt.
Ändå jävligt långt, sry.

Back to the future.

12 jun 2017
Samma dag:
När HD gör ett drag att blockera LW från arbetsgruppen samma dag - så kommer reaktioner från LW.
Vilket inte är konstigt eftersom hon är lika delaktig i arbetet med Geotouren och vill fortsätta. Hon vill heller inte bara försvinna ut i tomma intet inför de andra i gruppen.
Hon förklarar för SD att hon inte ämnar gå på henne hårt - men hon kommer ta en kontakt.

Det centrala är hans reaktioner.

Det är lite "tillbaka till framtiden" över det hela eftersom han är extremt fyrkantig och rigid i sitt beteende/reaktionsmönster - som går hand i hand med att han blir stissig om hans centimetrar, decilitrar och radiotystnad inte åtlyds, dvs kontrollförlust, och sen hot.

Sensmoralen är att det påminner, snudd på identiskt, om hans sms till LW då HD börjat logga hennes cacher.
HD startar, LW ska vara passiv och finna sig i det hela - och så börjar han med sublima hot.

Frågan är hur loggremsan emottogs och samtidigt finns JGs påstående att HD sagt att LW hotat henne i närtid.
Vilket torde vara tillräckligt för att få SD att ticka om kontrollfreaket har samma info från sin madam.
Om ens sant och inte ännu en hater version från HD som tycks gilla att elda i brasan.

Paranoid och bekymrad över sin position inför HD och noll koll på vart han har LW. En sämre sits än nånsin 2018 då HD är ute på vift och har brist på tillitkortet i högsta hugg.

Forts 12 juni - 17.
Mars 2018
Skärmdump fr SD då HD tagit LWs cacher. Hot om disablad. HD kommer inte ändra sig, hon tar inte hänsyn. LW ska ta det varligt.
LW ska veta vad hon drar igång...
Hoppar man ytterligare ett år fram ser det ut så här:

April 2019
SD: Vad hände dig? Vem hade du retat upp så mycket? Fan att du inte kunde lyssna på folk. Lade du dig i något? (..)
Citera
2021-05-12, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av subluuna
Vad tror ni? Blir SD friad eller fälld? Jag funderar på om "bevisen" räcker hela vägen, allt pekar kar ju mot honom, men ...

Han blir aldrig friad. Kanske svensk domstol friar honom. Men...
Citera
2021-05-12, 22:45
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Absolut kan det ha hänt. Minns alla pm som kom in till många av oss i Bjärredtråden. Då ändrades reglerna för skickande av PM, så att sprillans nya konton INTE skulle kunna skicka PM. Man måste varit medlem i 30 dagar OCH skrivit minst 50 inlägg. Men det känns inte orimligt att det är som du skriver.

Det finns hatfyllda människor därute. Och det finns säkert ett helt gäng killar som fått nobben av LW och som är skitsura och kan kalla henne både det ena och det andra. SD är en av dom eftersom LW började dra sig tillbaka från honom och inte kände att han hade makt över henne längre. Fast han stt ju inlåst vid tillfället.

Det duger ju inte att snacka skit öppet IRL - man talar inte illa om de döda. Så då kan man få hjälp av vissa av flashbacks skribenter. som fullständigt tappat sin integritet. Ett utmärkt sätt att baktala LW och hylla SD samt tycka synd om HD.

Svårt att veta hur det har gått till, men det är ingen slump att den enda personen i hela flashback som skrivit just det epitetet innan FUP är just S-J i denna tråd. Det är för mig ett tecken på att det inte är en slump!

Det finns ju flera möjligheter här hur det kommit till tråden innan FUP, och om en person nämnt det i Hjärsta, kan ju denna person fört det vidare till andra. Antingen med vilja att skada, eller bara för att personen är en sådan person som gillar att snacka skit om andra.

Det är hur som helst väldigt obehagligt och alla som får pm i tråden bör tänka på att eftersom man är anonym här, kan man inte lita på information som skickas i pm.

Dessutom handlar "information" ofta om tolkningar. Du vet ju inget om vem som skickar info. Det skulle ju till och med kunna vara så illa att det är mördaren själv som skickar pm till någon, eller någon som känner berörda men som vill föra ut viss information för att sabba tråden. Vi vet ju att en person försökte göra det, vilket misslyckades. I det här fallet kan det inte vara ett riktigt troll, eftersom det faktiskt sedan har visat sig att just epitetet visade sig finnas med i FUP, och även där är ju informationen mycket vag om exakt hur, när, av vem och i vilket sammanhang. Obs, jag tror dock inte att PW ljuger, men är möjligen vag av skäl som bara han vet.

Om nu SD är oskyldig till mordet, då skulle den här personen som skickar pm till skribenter i tråden verkligen kunna vara av intresse som alternativ gm. En person som visar ett otroligt agg mot Lena, som skickar anonyma pm till skribenter i en fb- tråd för att smutskasta henne, men som ändå verkar ha viss insyn?

Jag skulle väl säga att en person som har ett ärligt uppsåt, borde själv skriva i tråden istället för att gömma sig bakom pm. Om jag minns rätt hävdades det att eftersom det blev många skribenter som "angrep" de som talade illa om Lena, ville inte kontot själv skriva. Garderar mig mot att minnas fel här.

Ett lömskt sätt att föra ut sitt budskap, vilket får mig att i allra högsta grad ifrågasätta agendan och även sanningshalten, även om viss information visar att personen har någon slags inblick.
Citera
2021-05-12, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Sure, men jämföra mig med, snor Johan var över gränsen. Men trivs du med den jämförelsen så. Bättre få reaktioner, då ser man vad motparten går för. Studera reaktionen berättar mycket. Sedan kan det leda till mycket produktivt.

Finns många fåglar, men gruppen är liten..

Min Spekulation är HD med hjälp av sin far. HD är farlig och kaninkokerska.
Ha ha... ber om ursäkt. Jag skulle inte nämnt hans nick. Tänkte mer på skribenter som är på bråkhumör vad man än skriver. Sorry. Skall inte mer hända.

Ja, HD ÄR verkligen en kaninkokerska. Och hon har vetskap om precis allt kring mordet. Ingen av dom kommer någonsin gå helt säkra.
Citera
2021-05-12, 22:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Peters "egna antagande" står som en sanning i en förundersökning och ni är flera som försvarar honom.
Dessutom har han (eftersom ingen annan känner till uttrycket) ]kvittrat i örat på en tidigare deltagare i den här tråden för att verkligen se till att öknamnet sprids.
Det kvittrandet gjorde han innan förundersökningen blev offentlig.
Det kallar jag förtal.
Jag kanske hörde det från en granne i trakten, och då blir det förstås genast ok att skriva det.

Den där PW - är han tjänstledig nu?
Citera
2021-05-12, 23:15
Medlem
develis avatar
Citat:
Snygg jämförelse. Nu är det ju så att han tog sitt ansvar och han gick inte in i den första husrannsakan. Han tog sitt ansvar vid varje enskilt moment där han märkte att SD var involverad. HAN tog ansvar. Hade han arbetsvägrat så hade det kanske det gått ännu mer åt helvete eftersom det inte fanns någon personal som kunde hjälpa till med extraheringen. Du gör lite som Snor-johan gjorde, blandar och ger lite som du vill - bara du får bråka lite.
Vad är du inte fattar?

Han kan likt vilken anställd person som helst - och i högsta grad med vetskap om att han inte ska vara delaktig - gå vidare med sin information uppåt.
Har han gjort det till spaningsledning är det mer än beklagligt.

Arbetsvägran. Personalbrist.
Om Nurnberg är ett tyngre exempel så är civilkurage ett annat.
Som anställd har man ett ansvar och inte bara se ut som en fågelholk.
Ett ansvar av olika grad beroende på tjänst och befattning.
Vore det ett mindre privat företag kan jag begripa om folk hukar.
Om jag skulle lyda blint är det risk att folk skulle dö som flugor, då skiter jag liksom inte i om det rör allvarliga saker på mitt jobb.
Populär?
Inte ett dugg.

Vad som än har hänt förefaller det weird.
Senast redigerad av develi 2021-05-12 kl. 23:19.
Citera
2021-05-12, 23:20
Medlem
Citat:
Man får heller inte spekulera i någons identitet, så det tänker jag låta bli. Däremot önskar jag att vi nån gång får se ett slut på den här skiten. Att folk slutar kalla LW fula tillmälen bara för att de KAN och att hennes mördare Stefan Davidsson åker dit på livstid.

Det verkar som om det var första gången han nämnde "P-Pastor". Har sökt bland inläggen hen gjort. Men endast tillbaka till oktober 2019. Så frågan är.... varifrån fick han det?

Det där epitetet har jag för mig snurrade i tråden nästan från scratch. Pre fup. Men det var kanske liknande epitetet, inte exakt samma.
Citera
2021-05-12, 23:27
Medlem
Citat:
Ha ha... ber om ursäkt. Jag skulle inte nämnt hans nick. Tänkte mer på skribenter som är på bråkhumör vad man än skriver. Sorry. Skall inte mer hända.

Ja, HD ÄR verkligen en kaninkokerska. Och hon har vetskap om precis allt kring mordet. Ingen av dom kommer någonsin gå helt säkra.

Vill förtydliga, nurnberg har inget med graden av det som skett. Bara som ett i mänskligheten vigtigaste domslut.

Du kan inte gömma dig bakom "jag lydde order". För mig är den domen poesi likt "i have a dream" och vissa av churchills tal.
Citera
2021-05-12, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Vill förtydliga, nurnberg har inget med graden av det som skett. Bara som ett i mänskligheten vigtigaste domslut.

Du kan inte gömma dig bakom "jag lydde order". För mig är den domen poesi likt "i have a dream" och vissa av churchills tal.
Han borde plockats bort direkt. Absolut. Inte några veckor senare. Däremot avskyr jag orättvisor, och att han ska stå framför sin spaningsledare eller ful och säga att "jag vägrar" är för mig orealistiskt. Inte för dig och develi, jag respekterar det, men för mig är det det.
Citera
2021-05-12, 23:57
Medlem
develis avatar
Citat:
Han borde plockats bort direkt. Absolut. Inte några veckor senare. Däremot avskyr jag orättvisor, och att han ska stå framför sin spaningsledare eller ful och säga att "jag vägrar" är för mig orealistiskt. Inte för dig och develi, jag respekterar det, men för mig är det det.
Orättvisor? Blev han ett offer?
Vem pratar om arbetsvägran?
Det diskuteras att LYFTA frågan vidare. Han ger sig själv både hängslen och livrem om han sen fortsatt ska utföra ett olämpligt jobb.
Risken med att hänga i chefens kjol eller byxröv är att det blir ord mot ord.
Fan vet vad en skitchef kan vrida ihop för att skydda sig själv när det väl smäller.

Det finns skydd som anställd, det finns meddelarfrihet och det finns visselblåslagar om man tar det ur ytterligare perspektiv.

"Jag fick inte göra det dagen före men sen går det bra" - med ett skitargument som personalbrist från chefen?

I min värld är mordutredningar allvar; hur polisens arbete ser ut både rent generellt samt vid Fu.
Risk för jäv, risk att förstöra bevis är tillräckligt vid en riskanalys - oavsett om det skett eller inte.
Senast redigerad av develi 2021-05-13 kl. 00:02.
Citera
2021-05-13, 01:20
Medlem
IWannaBeSedateds avatar
Efter TR:s friande dom blev någon så frustrerad så det klottrades på Steffes garageport.
Undrar vad som händer efter HR:s dom?

https://www.bildtagg.se/bild/jeim6yk7kcbkr9le40xw5w4d
Citera
2021-05-13, 01:27
Medlem
Citronfrommages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Under vilka år var han som du känner inte it-forensiker?
Typ 2019 på hösten.
Jag känner honom inte, men jag vet att det finns en PW som har/hade långt skägg och som inte var it-f. Men det kan ju ha funnits två med samma namn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in