2021-05-13, 01:33
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Sure, men jämföra mig med, snor Johan var över gränsen. Men trivs du med den jämförelsen så. Bättre få reaktioner, då ser man vad motparten går för. Studera reaktionen berättar mycket. Sedan kan det leda till mycket produktivt.

Finns många fåglar, men gruppen är liten..

Min Spekulation är HD med hjälp av sin far. HD är farlig och kaninkokerska.

Nu är det väl så att det var älskarinnan som var kaninkokerska? Ni jobbar hårt för att beskylla HD för LWs negativa sidor. För att få bort fokus från LW? Det var LW som var narccissistisk och visade tecken på att vara bipolär.
Senast redigerad av smokeonthewater 2021-05-13 kl. 01:40.
Citera
2021-05-13, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av subluuna
Vad tror ni? Blir SD friad eller fälld? Jag funderar på om "bevisen" räcker hela vägen, allt pekar kar ju mot honom, men ...

100% att han blir friad. Finns ingenting som binder honom till mordplatsen. Inget mordvapen. Inget som binder honom till brottet överhuvudtaget. Det som finns är indicier.
Väldigt sällsynt att man dömer någon till lagens strängaste straff på så sköra trådar. Vilket Tingsrätten inte heller gjorde. Att Hovrätten skulle bryta upp det domslutet är ännu mer osannolikt
Citera
2021-05-13, 04:11
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Alltid värt ett försök till fusk, tänker fru Struts. "Byter info..." -
Tiden runt bokning USA hade en intressant peak.
HD ändrar tourens lösenord, LW utkastad. Sen har det varit snudd på bråk om en FTF.

26 okt 2017

LW: Jag ser ingen wa från Davidssons i morgon. Däremot fick jag mejl från Hanna (han får ju inte mejla mig) om att de ändrat alla lösenord till tourens mejl. Inget meddelande i förväg om att de skulle ändra, ville jag ta hand om nåt från mina konversationer? Utkastad alltså. Svarar inget nu. Men de kommer få höra att de beter sig lågt.

Nu tar hon det till helt nya nivåer. Vi pratade ju om FTF igår på eventet. Hanna och W kastade sig in till stan för att FTF:a L*åws virtual och tyckte de kom först. Jag tyckte p*aindivine var först eftersom han var den enda som var på plats när jag kom dit. Efter ett par dagar kom L*åw till mig och sa att han tyckte gott jag skulle logga FTF jag med eftersom jag var där samtidigt som P*aindivine.
Jag förstod på honom att det varit tjafs från TD om det hela, men frågade inte om det.

Jag valde att redigera min logg och lägga till FTF - jag var ju där samtidigt. NU, två veckor senare har grannfrun fått syn på min logg och gissa vad? Hon redigerar sin logg ÄNNU en gång, nu med tillägget att hon ser att jag loggat FTF trots att jag inte var där (dvs hon såg mig inte). HERREGUD!

Intressant nog är hennes egen logg inte ens giltig, CO skulle lätt kunna radera den. Hon har inte ens varit vid koordinaterna och gjort uppgiften! Det syns tydligt att de är på trädäcket, uppgiften är att fota sig själv vid statyfundamentet, uttrycks minst sagt glasklart i beskrivningen. Hon är 45-50 m ifrån.
https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?code=GLta11pd

Gick till GC-sidan, det är rena vilda västern.
Hennes dotter berättar om full speed...

Nästa sak.

Foto fr LW 28 feb då hon lanserar My first six string så det lär vara BP.
Bakom ses motorvägen i vinterskrud.

Stod nåt i komplettering om snö ang hålet i backen? Minns inte hur det var.

Noterade Gunnebostängslet till vä. Yrselkänsla... trängd och ingen flyktväg?
I huvudprotokoll ser den skadade stammen spinkigare ut men såg först nu, med zoom, att stängslet är strax bakom.
Ser iaf ut att vara snarlik bark.
Hur högt är stängslet? Burken sitter som i jämnhöjd.

https://www.bildtagg.se/bild/x8bm71cos4fbf1bwvjedqdl
Senast redigerad av develi 2021-05-13 kl. 04:47.
Citera
2021-05-13, 06:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Ändå intressant att du skriver just det ordet. I ett tidigt skede i detta fall blev jag kontaktad av en mycket trovärdig person gällande en familj som bott i Lilla Hjärsta. Innan mordet.

H*ns tonårsdotter (kanske 12-14 år) hade fått obehagliga sexuella, kommentarer när hon var klädd i bikini när hon varit ute en varm sommardag, av just SD. Eller om det till och med var vid flera tillfällen. Jag rekommenderade att h*n skulle be sin vän anmäla detta snarast.

Jag hade glömt bort det helt tills nu, och just då när jag fick reda på det så hade jag inget speciellt sammanhang att koppla det till. Men LW var ju liten och späd, hon med.

OM den fd grannen eller h*ns vän läser här, så bör den nog prata med polisen om h*n inte redan har gjort det.

Jag tänker också på den unga tjejen som SD skrek "SVARA! SVARA! SVARA!" och annat till på dyk- eller simforumet. Allt är spekulationer, såklart...

Men vad som INTE är spekulationer däremot, är att jag pratat med en person nu sista veckan om att det finns en person som är "nära SD" och som nu funderar på att "tala ut" med polisen. Mer kan jag inte säga just nu...för jag vet inte mer just nu.

SD´s dom i HR - nedräkning... Tick, tack, tick, tack....

#TeamÅsaHiding

Bildmix på en levande och glad Len* som någon tog sig rätten att brutalt mörda med 17 slag mot huvud och ansikte
www.bildtagg.se/bild/akkk0foxtbklz824flveummc

Exempel på att den misstänkte visste att det var ingen idé att söka efter Lena
https://forumbilder.com/i/ro6E

Exempel på hur den misstänkte tycker om att hålla vännen JG i ovisshet
https://forumbilder.com/i/roI7

Något som dyker upp i mitt bakhuvud är två saker som SD/JG "pratat" om.

JG påminde/tykade SD vid något tillfälle att han bjudit småflickor på glass (vad kom det sig att han reagerade på det)?

JG/SD diskuterade poliskvinna... kommenterade att hon är nog en flata.

Har ej FUP och kommer inte ihåg ordagrant hur de pratade, kanske någon annan kommer ihåg detta.

Så, lite annat än burkar har dessa två "män" att prata om, kanske inte konstigt att JG insåg att det var en bra ide att sudda under ett polisförhör.

Ps Det finns Nya Hjärsta och Gamla Hjärsta (inte Lilla Hjärsta). Ds
Senast redigerad av Tufsankatt 2021-05-13 kl. 06:58.
Citera
2021-05-13, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Nu är det väl så att det var älskarinnan som var kaninkokerska? Ni jobbar hårt för att beskylla HD för LWs negativa sidor. För att få bort fokus från LW? Det var LW som var narccissistisk och visade tecken på att vara bipolär.

Välkommen åter till kasta skit på mordoffer, the extended version.

Har LW varit häktad misstänkt för mord?
Har lw ljugit i förhör gällande ett mord?
Har LW visat glädje över ett mord?
Har LW fortsatt en relation med sin frånskild nordmiastänkta man?
Har LW loggar sjutton felaktiga loggar knutna till ett mordoffer kort tid efter mordet?

Vill du jag ska fortsätta?

PS varför ska LW vara i fokus, har hon mördat någon? DS
Citera
2021-05-13, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeSedated
Efter TR:s friande dom blev någon så frustrerad så det klottrades på Steffes garageport.
Undrar vad som händer efter HR:s dom?

https://www.bildtagg.se/bild/jeim6yk7kcbkr9le40xw5w4d

Har ju sett massor av tv deckare så finns, allt från stalkande personer som stressar SD, såna som märker honom med en tatuering typ "jag är en mördande skithög" till ingenting.

Jag tror någon kan konfrontera honom. Men att många kommer granska och följa hans steg. Bäst är att paret d aldrig kan lite på någon från nu. Alla kan vilja hitta det som kan fälla honom om han blir friad.
Citera
2021-05-13, 10:26
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Idag är det 13/5, och i morgon är det alltså tre år sen LW berövades möjligheterna att gå på denna jord, möta människor och njuta av livet. Vill minnas att hon uttryckte sej ungefär så om hur hon tänkte sej framtiden.
Idag är det sol och varmt, våren står i full blom. Jag ägnar många tankar åt LW och hennes anhöriga idag, och kommer att göra så även i morgon.
Citera
2021-05-13, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Idag är det 13/5, och i morgon är det alltså tre år sen LW berövades möjligheterna att gå på denna jord, möta människor och njuta av livet. Vill minnas att hon uttryckte sej ungefär så om hur hon tänkte sej framtiden.
Idag är det sol och varmt, våren står i full blom. Jag ägnar många tankar åt LW och hennes anhöriga idag, och kommer att göra så även i morgon.
Man undrar ju lite om SD och HD kommer sätta champagnen på kylning för att fira imorgon med iskallt bubbel? 3 år. Och 75 meter därifrån finns en annan familj med helt andra minnen, och A*rons födelsedag på lördag.

Må SD fällas och få skaka galler. Länge.
Citera
2021-05-13, 10:41
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Man undrar ju lite om SD och HD kommer sätta champagnen på kylning för att fira imorgon med iskallt bubbel? 3 år. Och 75 meter därifrån finns en annan familj med helt andra minnen, och A*rons födelsedag på lördag.

Må SD fällas och få skaka galler. Länge.

Ja fy fan, A*ron kan nog aldrig fira sin födelsedag med glädje igen. Och 75 meter därifrån så sitter Beavis och Butthead och lapar sol.
Citera
2021-05-13, 10:59
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Tiden runt bokning USA hade en intressant peak.
HD ändrar tourens lösenord, LW utkastad. Sen har det varit snudd på bråk om en FTF.

26 okt 2017

LW: Jag ser ingen wa från Davidssons i morgon. Däremot fick jag mejl från Hanna (han får ju inte mejla mig) om att de ändrat alla lösenord till tourens mejl. Inget meddelande i förväg om att de skulle ändra, ville jag ta hand om nåt från mina konversationer? Utkastad alltså. Svarar inget nu. Men de kommer få höra att de beter sig lågt.

Nu tar hon det till helt nya nivåer. Vi pratade ju om FTF igår på eventet. Hanna och W kastade sig in till stan för att FTF:a L*åws virtual och tyckte de kom först. Jag tyckte p*aindivine var först eftersom han var den enda som var på plats när jag kom dit. Efter ett par dagar kom L*åw till mig och sa att han tyckte gott jag skulle logga FTF jag med eftersom jag var där samtidigt som P*aindivine.
Jag förstod på honom att det varit tjafs från TD om det hela, men frågade inte om det.

Jag valde att redigera min logg och lägga till FTF - jag var ju där samtidigt. NU, två veckor senare har grannfrun fått syn på min logg och gissa vad? Hon redigerar sin logg ÄNNU en gång, nu med tillägget att hon ser att jag loggat FTF trots att jag inte var där (dvs hon såg mig inte). HERREGUD!

Intressant nog är hennes egen logg inte ens giltig, CO skulle lätt kunna radera den. Hon har inte ens varit vid koordinaterna och gjort uppgiften! Det syns tydligt att de är på trädäcket, uppgiften är att fota sig själv vid statyfundamentet, uttrycks minst sagt glasklart i beskrivningen. Hon är 45-50 m ifrån.
https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?code=GLta11pd

Gick till GC-sidan, det är rena vilda västern.
Hennes dotter berättar om full speed...

Nästa sak.

Foto fr LW 28 feb då hon lanserar My first six string så det lär vara BP.
Bakom ses motorvägen i vinterskrud.

Stod nåt i komplettering om snö ang hålet i backen? Minns inte hur det var.

Noterade Gunnebostängslet till vä. Yrselkänsla... trängd och ingen flyktväg?
I huvudprotokoll ser den skadade stammen spinkigare ut men såg först nu, med zoom, att stängslet är strax bakom.
Ser iaf ut att vara snarlik bark.
Hur högt är stängslet? Burken sitter som i jämnhöjd.

https://www.bildtagg.se/bild/x8bm71cos4fbf1bwvjedqdl

Om man tittar på Lena bild med lådan fastspänd på trädstammen, kan man se att trädet står tillsammans med ett par mindre träd i en klunga.

Den trädstam (markerat C i FUP) som har skador i barken står solitär, något lutad och har en litet vriden stamdel nertill:

https://www.bildtagg.se/bild/nhupi1c5u2ar5gxoyc0jyhvx
https://www.bildtagg.se/bild/c04nenobw2asqziw6fuwhj5m

Man kan se att till vänster i bild finns t ex ett träd med grövre stam.

Jag tror inte att det är samma träd.
Citera
2021-05-13, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Angående filmen som någon sett. Kan SD ha stalkat henne och filmat henne tillsammans med någon annan? Var det den filmen han hotade att sprida? Sprider han den nu för att förstöra hennes rykte? Räcker det inte med att hon är död?

Inlägg från 2019-07-17 kl 15.15 (sid 4091 enl min sidräkning)

Intressant om du kan svara på dina egna frågor från början av tråden.
Vad tror du nu?

"Räcker det inte med att hon är död"?... Ja, där kan jag verkligen hålla med dig!
Citera
2021-05-13, 12:03
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Om man tittar på Lena bild med lådan fastspänd på trädstammen, kan man se att trädet står tillsammans med ett par mindre träd i en klunga.

Den trädstam (markerat C i FUP) som har skador i barken står solitär, något lutad och har en litet vriden stamdel nertill:

https://www.bildtagg.se/bild/nhupi1c5u2ar5gxoyc0jyhvx
https://www.bildtagg.se/bild/c04nenobw2asqziw6fuwhj5m

Man kan se att till vänster i bild finns t ex ett träd med grövre stam.

Jag tror inte att det är samma träd.
Nej. Men troligen samma plats, i den riktning hon låg i. Det framgick dock inte fr mig.
Varav jag är intresserad av dels att flyktväg är spärrad och om hon var ute i ändamål att reka plats för nya cachen om hon var i dess direkta närhet.
Senast redigerad av develi 2021-05-13 kl. 12:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in