2021-03-27, 06:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Har testat det och det tog ett antal veckor innan det tog effekt.
Slutade efter ca. 8 veckor då Johannesört har en förmåga att "kollidera" med andra kosttillskott och mediciner och jag märkte ingen wow effekt av Johannesört.
Något som jag tycker fungerar bra för att hålla tillbaka stress är Glycin, en billig aminosyra man kan ta året runt som håller kortisolet i schack.
Detta använder jag dagligen.
1gr Glycin morgon och kväll.
Sensoril kväll.
7 Keto morgon, kväll.
L Theanin morgon, kväll.

Askorbinsyra sänker väl kortisol också? Litegrann iaf. Vet inte hur mycket. Har tyvärr mycket problem med stress och oro, även om ja lever ett väldigt lugnt, stilla och hälsosamt liv och äter mycket hälsosamt. Precis köpt ashwaganda sensoril som ja hoppas ska lugna mitt inre och min kropp. Känner nästan konstant stress i fötterna, benen, magen osv. Dagtid är det värst, på kvällen är det lugnare och ja sover bra. Vad är det bästa kosttillskott mot stress och oro, vet du det?behöver verkligen något, äkta johannesört skulle ja behöva också, men vet inte var ja får tag i det, många är ju fejkprodukter som inte fungerar.
Citera
2021-04-05, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Japp, KSM66 eller Sensoril är att rekommendera för bäst effekt.

Vad är alla skillnaderna mellan sensoril och ksm? Vill gärna veta. Vilken är bäst mot stress? Vilken höjer testot mest? Skulle man kunna ta ksm (energi, vakenhet) på morgonen och sedan sensoril (lugnande) på kvällen? Känner mig seg och trött när ja tar sensoril direkt när jag vaknar med kaffe. Tar 2 kapslar morgon och 2 på kvällen.
Citera
2021-05-13, 00:07
Medlem
Köpte en burk Ashwagandha för några månader sen, men började inte ta det regelbundet förräns några veckor sedan.

Har varit allmänt stressad i cirka 1 års tid, vaknat med obehagliga hjärtklappningar och känt allmän ångest över studier.
Sen jag började ta 2 kapslar om dagen har detta nästan försvunnit helt. Det är helt otroligt. Vaknar upp skönt som fan och känner inte den obehagliga stressen längre.

Man blir inte heller beroende av skiten. Det ger liksom inte något rus. Man känner sig bara mer lugn än vanligtvis skulle jag säga.
Mycket imponerad!
Citera
2021-05-16, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UngBarbar
Köpte en burk Ashwagandha för några månader sen, men började inte ta det regelbundet förräns några veckor sedan.

Har varit allmänt stressad i cirka 1 års tid, vaknat med obehagliga hjärtklappningar och känt allmän ångest över studier.
Sen jag började ta 2 kapslar om dagen har detta nästan försvunnit helt. Det är helt otroligt. Vaknar upp skönt som fan och känner inte den obehagliga stressen längre.

Man blir inte heller beroende av skiten. Det ger liksom inte något rus. Man känner sig bara mer lugn än vanligtvis skulle jag säga.
Mycket imponerad!

Vilket märke tar du? Även intresserad av vilket märke andra tar som känner att de fått en positiv effekt.

Sedan är jag också nyfiken på vad någon skrev här innan att ta Ksm varianten på morgonen och Sensoril varianten på kvällen? Då kanske man får det bästa av båda?
Citera
2021-08-14, 16:40
Medlem
Stonedboys avatar
Har kört ksm-66 i snart 2 veckor. Märkte inte så mycket i början men nu känner man skillnad. Mer avslappnad och lugn, bättre humör också. Riktigt hårt morgonstånd sexlusten har blivit ännu värre än innan, otroligt kåt hela tiden.

Har nästan blivit ett heltidsjobb för att få komma till nu
Citera
2021-11-11, 13:23
Medlem
Hej...

Alltså jag är lite förbluffad över detta preparat. Jag läste igenom lite av er tråd och bedömde att majoriteten här fått oerhört positiva resultat.
Jag har kört en tablett om dagen i ca två veckor och jag kan inte riktigt tro att det är sant. Det är för bra för att vara sant..
Jag blir nästan lite skeptisk och undrar om någon här upplevt någon biverkning, eller abstinens då ni slutat?

Jag har testat mycket samt flera olika sorters antidepp. Lider av en svårhanterlig inre stress som jag jobbar konstan med och nu efter två veckor med ashwaganda så känner jag mig liksom för det mesta rättså lugn. Stressen är BETYDLIGT reducerad men utan att jag på något sätt känner mig avtrubbad. Det är inte placebo eftersom jag ofta får det i början när jag testar något men det avtar alltid efter någon dag. Jag mår betydligt bättre och hanterar stress eller ångest på ett betydligt enklare sätt. Känner att hela mitt system får andas och hamnat i större balans. Om många upplever samma sak som jag så tänker jag bara: oh my att antidepp ens existerar. Ok dramatiskt inlägg men är verkligen så förvånad...
Citera
2021-11-16, 21:26
Medlem
Utopia.s avatar
Har tagit 1000-1500mg per dag i snart en vecka och effekten blir bara starkare för var dag. Jag tycker nästan att det ligger i gränslandet mellan en drog och en nootropic. Mår verkligen bra på detta., nästan för bra.

Jag tror iofs att jag har en underaktiv sköldkörtel (gjort blodtest som visat detta, borde följa upp med nytt test) och ashwagandha ska ju stimulera sköldkörteln så det kanske ger extra effekt på mig.
Citera
2021-11-19, 15:13
Medlem
Kan man redan efter några dagars användning (2 tabletter om dagen) känna en påtaglig trötthet? Eller tar det betydligt längre tid innan man märker av något?
Citera
2021-11-24, 11:23
Medlem
Provat detta en "kur" innan men kände mig bara blödig och sämre än vanligt så slutade efter några veckor. Gått några månader nu sen senaste försöket nyss börjat en ny omgång då jag skulle vilja åt dom kortisolsänkande egenskaperna. Är det någon minimum tid eller någon dos för att det ska fungera. Är det fler än jag som får denna negativ respons/bieffekter. Är ksm 66 jag har
Citera
2021-11-24, 21:45
Medlem
Jag märkte inge skilland alls
Citera
2022-01-02, 19:51
Medlem
Jag provade ta ashwaganda då jag haft långvarig stress, hormon obalans får lätt inflammationer i huden Speciellt kring Pms lr vid stress, har Pms besvär, sömnnesvär osv
Mycket tack vare mediciner som insomnings tabletter och adhd medicin,
Har dock bra fettförbränning, läkhud, det som kallad optimalt blodtryck (sneppet lägre en normalt)
Tagit ksm66 1 tablett på 300mg 3 gånger (1 per dag) vid alla de tillfällena så fick jag lite magknip och lite lös i magen, trött, frösen speciellt om händer och fötter, sämre sömn fast det kan bero på att jag slutat med insomnings tabletterna, kan det vara så att mitt kortisol värde egentligen är för lågt och att då ashwaganda förvärrar situationen? Eller att mina binjurar producerar för lite hormon redan? För känns som jag får motsatt effekt mot vad ashwaganda ska göra, ska kolla upp mina hormon värden, vet inte vart men jag får väl ringa VC så får de guida mig 🤷‍♀️
Citera
2022-01-07, 16:52
Medlem
Tagit min första dos KSM-66 för några timmar sedan. Känner en avslappnad känsla och hjärtat slår lite lugnare, smått euforiskt också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in