2019-08-22, 11:03
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firmahasten
Ditt sätt att skriva får mig att sätta morgonkaffet i halsen😁

Har nu slut på mitt pulver , tips på andra bra billiga tillverkare ?
Jag kan tipsa om den tillverkare jag själv använder vilket jag länkade till på förra sidan, du vill bara pröva olika sorter..du är inte nödvändigtvis missnöjd? ska det vara standardiserat extrakt eller råpulver du vill pröva härnäst?

Jag har tvärtemot vad alla andra hört i tråden....fått rekommenderat churna pulver
över standardiserat KSM66, jag märkte inte ett skit på KSM

Citat:
Ursprungligen postat av firmahasten
Sperman har faktiskt blivit vattnigare med klumpar ! Ser konstigt ut men kärringen klagar inte !
Du är oförskämt grafisk nä du använder det där fula ordet, så lägg ägg!....ehm....du säger att kärringen inte klagar på att det kommer tilltagande mängder vätska men in till vilket hål då åsyftas glädjen?
Jag blev ganska intresserad av din tillverkare (inte dina föräldrar! utan Ashwagandha) efter att ha läst ovanstående.

I övrigt har jag gått upp i dos till din nivåer och jag märker jag eventuell lite förbättring i minne, men når inte förväntningar man kan ha när Ash och Gotu Kola vildpulver blandas i samma vattenglas, fast jag är inte helt objektiv då jag är immun mot placeboeffekten och märker inte ens av min ADD medicins förbättringar utan ett testbatteri som uppvisar vad som skett

För mig verkar detta vara rena sockerpillret än så länge, nej jag är fortfarande stressad och koncentrationen har inte förbättrats..jag avbryter mig själv fortsatt hela tiden

Vad gäller mängden mjölke måste jag tittare på om volymen ökat...får sluta ejakulera i kalsingarna av bara komfort utan får springa till badkaret som folk när det är dags
Senast redigerad av Enmansdemo 2019-08-22 kl. 11:59.
Citera
2019-08-23, 04:34
Medlem
soapmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bryling
Har nu ätit Ashwagandha i en vecka utan någon som helst kännbar effekt.

Köpte idag KSM66, vilket var det jag skulle köpt ifrån början, gjorde ett felköp. Hursom, hoppas det ger de resultat som många upplever. D.v.s att det hjälper till med mental balans.
Effekten av KSM66 ska tydligen inte börja fören inom 2-4 veckor. Så jag ser inte att ditt första märke av Ashwagandha; om det funkar alls, skulle ge effekt tidigare än så, så jag tror nog du gav upp lite för tidigt.
Citera
2019-08-27, 16:47
Medlem
Enmansdemos avatar
Bla bla bla skitsnack skitsnack skitsnack..
https://www.theayurvedaexperience.co...ha-helps-acne/
men jag kan inte utesluta att det är min genuppsättning som är unik och inte mottaglig

Vill ni se min nuna, fin-fina bölder till acne varvat med prickig-korv,
naturligtvis är detta stress-utlöst, det som Ash skulle förhindra
Citera
2019-08-28, 07:45
Medlem
Redredwines avatar
Tja.
Jag har nu provat KSM-66 i två veckor och vill berätta min erfarenhet.
Jag märkte ingenting märkvärdigt första dagarna, men det satte igång efter exakt en vecka.
Jag känner som någon tidigare sagt, lite udda men stimulerande känsla. Det är lättare att hantera stress och jag är allmänt mer social och glad under dagen. Det sjuka är nu när jag är inne på min tredje vecka, så kommer effekten väldigt snabbt redan 20 minuter efter intag. Kan vara för att jag tar dem på tom mage precis innan frukost på morgonen.
Dock känner jag att det tinar bort mot kvällen och då kan jag hamna i en sämre limbo. Blir lätt irriterad och somnar nästan sur. Vet inte om det är på grund av detta specifikt eller om kroppen håller inne min vanliga stress som kommer tillbaka när ämnet har 'gått ut'.

Vet inte om jag ska fortsätta eftersom jag blir som jag blir på kvällen men ska ge det en vecka till.

Dosering: 600 mg. Två kapslar.
Citera
2019-09-02, 16:34
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redredwine
Tja.
Jag har nu provat KSM-66 i två veckor och vill berätta min erfarenhet.
Jag märkte ingenting märkvärdigt första dagarna, men det satte igång efter exakt en vecka.
Jag känner som någon tidigare sagt, lite udda men stimulerande känsla. Det är lättare att hantera stress och jag är allmänt mer social och glad under dagen. Det sjuka är nu när jag är inne på min tredje vecka, så kommer effekten väldigt snabbt redan 20 minuter efter intag. Kan vara för att jag tar dem på tom mage precis innan frukost på morgonen.
Dock känner jag att det tinar bort mot kvällen och då kan jag hamna i en sämre limbo. Blir lätt irriterad och somnar nästan sur. Vet inte om det är på grund av detta specifikt eller om kroppen håller inne min vanliga stress som kommer tillbaka när ämnet har 'gått ut'.

Vet inte om jag ska fortsätta eftersom jag blir som jag blir på kvällen men ska ge det en vecka till.

Dosering: 600 mg. Två kapslar.

Om du läste på förpackningen (vilket det inte verkjar som att du har gjort) så står det att man ska ta 1-2 kapslar morgon OCH kväll!
Citera
2019-09-09, 19:48
Medlem
2big4yous avatar
Om ni tar Ashwagandha för lugnande effekt och för att motverka stress rekommenderar jag att ni testar den som "beredd" till Sensoril och inte KSM66.
Citera
2019-09-09, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Om ni tar Ashwagandha för lugnande effekt och för att motverka stress rekommenderar jag att ni testar den som "beredd" till Sensoril och inte KSM66.

Egen erfarenhet?
Citera
2019-09-09, 20:10
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Egen erfarenhet?
Ja, har en betydligt mer lugnande effekt.
När jag tog KSM66 så doserade jag alltid på morgonen för jag hade svårt och somna om jag tog det kvällstid, med Sensoril är det motsatsen, somnar väldigt lätt.
Använder den sensoril som finns hos Gymgrossisten.
Citera
2019-09-09, 20:34
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ja, har en betydligt mer lugnande effekt.
När jag tog KSM66 så doserade jag alltid på morgonen för jag hade svårt och somna om jag tog det kvällstid, med Sensoril är det motsatsen, somnar väldigt lätt.
Använder den sensoril som finns hos Gymgrossisten.

Ok, kanske värt att prova. Har nu ätit först Ashwaghanda, 1gg om dagen, i c:a 2v sedan växlat över till KSM66, 2gg om dagen, vilket intagits i dryga 2v och känner ingen som helst effekt.

Är ute efter en lugnande och rogivande effekt.
Citera
2019-09-09, 21:45
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Ok, kanske värt att prova. Har nu ätit först Ashwaghanda, 1gg om dagen, i c:a 2v sedan växlat över till KSM66, 2gg om dagen, vilket intagits i dryga 2v och känner ingen som helst effekt.

Är ute efter en lugnande och rogivande effekt.
Ja, testa får se vad du tycker.
Kan även lägga till att SNS(kända för kvalietet släppt en ny product som heter "Stress & Anxiety Support" och innehåller per dosering (2 caps)
Sensoril 250mg
Bacopa 150mg
L Theanin 100mg
Rhodial Rosea 250mg
Priset ligger runt $20-25 för 120caps, räcker alltså i 2 månader.
Tyvärr har jag inte sett någon butik i Sverige som säljer denna, går iofs bra att beställa från USA, finns i de flesta stora tillskottsbutiker och det är ju inga olagligheter i denna.
Citera
2019-09-09, 21:56
Medlem
Citat:
Ja, testa får se vad du tycker.
Kan även lägga till att SNS(kända för kvalietet släppt en ny product som heter "Stress & Anxiety Support" och innehåller per dosering (2 caps)
Sensoril 250mg
Bacopa 150mg
L Theanin 100mg
Rhodial Rosea 250mg
Priset ligger runt $20-25 för 120caps, räcker alltså i 2 månader.
Tyvärr har jag inte sett någon butik i Sverige som säljer denna, går iofs bra att beställa från USA, finns i de flesta stora tillskottsbutiker och det är ju inga olagligheter i denna.

Ok, tack för tipset.

Har fått rådet att prova Johannesört men har fått intrycket att det är lite för, ja jag vet inte...mesigt, effektsvagt. Har du erfarenhet av det?
Citera
2019-09-10, 11:21
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ok, tack för tipset.

Har fått rådet att prova Johannesört men har fått intrycket att det är lite för, ja jag vet inte...mesigt, effektsvagt. Har du erfarenhet av det?
Har testat det och det tog ett antal veckor innan det tog effekt.
Slutade efter ca. 8 veckor då Johannesört har en förmåga att "kollidera" med andra kosttillskott och mediciner och jag märkte ingen wow effekt av Johannesört.
Något som jag tycker fungerar bra för att hålla tillbaka stress är Glycin, en billig aminosyra man kan ta året runt som håller kortisolet i schack.
Detta använder jag dagligen.
1gr Glycin morgon och kväll.
Sensoril kväll.
7 Keto morgon, kväll.
L Theanin morgon, kväll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in