2021-05-12, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
" att SD inte i tillräckligt hög grad kan knytas till BP vid tidpunkten för mordet samtidigt som annan GM inte kan uteslutas."

Jag fjantar mig inte och dryg, kanske krävs en dryg person för att känna igen en dryg person.

Om du inte förstår det "lustiga" i det så beklagar jag det hela. Men det finns en liten paradox i det du skriver helt enkelt. Men det var som jag skrev en petites och den landar ovanför ditt huvud med all tydlighet. Då har man lyckas reta upp den första i dag, blir säkert fler vad det lider. FB är fullt av personer som går igång lätt.

Men vi är väldigt off topic nu. För min del hade vi som jag skrev kunnat lösa det via pm, men det gick inte till så. Så moderatorn får gärna plocka bort det.

Sandlåderetoriken imponerar inte. Att inte kunna förmå mer än att bara hävda att andra inte förstår dina imaginära paradoxer ger inga stilpoäng.
Men du erkänner iaf ditt syfte, att ”lyckas reta upp” någon på ett anonymt forum. Också en ambition.

Bara som en avslutande replik: jag tror SD frias av HR. Två tungt vägande skäl till det, tror jag, kommer att vara att HR inte anser att SD kan knytas till BP samt att annan GM inte kan uteslutas.

Det är vad jag tror. Hur det blir återstår att se.
Hoppas det inte blev alltför paradoxalt.
Citera
2021-05-12, 13:25
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Hade inte "simmar iväg utan simfötter på fötterna" varit vitsigare...
Har aldrig påstått något om peofili. Hebefili däremot. Men inte att HD utsatts. (Vet ju inte ens om hon tävlade på elitnivå eller bara vanliga klubbmästerskap).

Bara att risken finns att hon bär på trauman som kan förklara varför hon stannat så länge hos en man som de flesta skulle ha lämnat långt tidigare. Och eftersom jag råkar ha insyn i simmarvärlden från den tid hon var aktiv så nämnde jag att det var väldigt vanligt att elittränare utnyttjade tonårsflickor sexuellt på den tiden. Det var bara en parentes. Hennes beteende kan naturligtvis grundas på helt andra saker.

Men att PPD ensamt skulle vara orsaken tror inte jag. PPD är inte likställt med att bete sig empatilöst när barnen är i tonåren. Eller att stanna hos, och efter skilsmässan ändå hänga med en man som inte bara är sjukt respektlös mot kvinnan utan dessutom mot barnen.

Att hon är och varit utsatt för en störd mans kontroll betyder inte att hon själv inte kan vara en empatilös person.

Jag tycker HD är intressant kopplat till brottet för mycket av motivet cirklar kring henne. Och att hennes hat fortsatt vara så starkt...

En annan orsak till att jag tycker det är relevant att diskutera HD är för att försöka förstå orsaken bakom hennes tystnad, att hon tummar på sanningen under ed för att skydda en man som bedragit henne och orsakat att hon och barnen hängs ut på nätet... Varför skyddar hon honom? Eller är det sig själv hon skyddar?
Enligt FUP:
Hon har tillräckligt med trauman enligt henne själv ang sin syster och mor om du ska titta i bakgrunden.
Citera
2021-05-12, 13:32
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Och vad menar du med det?
Att alla tre har varit med i att manipulerat tekniska bevis?

Det är knappast spaningsledningen som beordrat PW att tömma LW:s enheter. Den avdelningen har ju också ett par chefer. Men skulle det vara så så undrar jag var olyckan är skedd?

Eller hade du nåt konkret att komma med mer än misstänkliggöranden?

Väldigt långsökt nu vad PW kan ha hittat på. Utan bevis. Att du tycker han skulle ha backat av princip har vi fattat sen första inlägget men chefen där var då av annan åsikt än du är nu.
Vad jag menar?
Att info går mellan spaningsledningen på Grova brott.
Eftersom de letar (väldigt dåligt) efter LW.

Du fattade inte varför PW själv drog upp dem?
Citera
2021-05-12, 13:39
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Det är fruktansvärt vidrigt att SOA står bredvid SD, som har gjort hans egen dotter så olla.
Det måste kännas, tillskillnad feån HDs uttalande om att LW hade svikit henne som en vän.
De var aldrig vänner.
Ens föräldrar däremot, borde rimligen stå bakom sina barn, såvida det inte är så att SOA skyddar HD genom att stötta SD genom rättegångarna, för att blåsa bort allt som möjligen kan peka mot dottern, som han kanske vet är den verkliga gärningsmannen?
SOA skyddar HD, han är hennes mest förtoliga.

I snårskogen bland upprätthållande av fasader finns fragment av psykisk ohälsa men samtidigt en väldigt omhändertagen HD.
Hon framstår väldigt favoriserad och curlad.

Föräldrarna (inkl systern) hjälper henne att flytta och renovera.
I mitten av april - 18 åker HD med sin mor och syster till Grekland, en resa de önskat sig i julklapp (som deras mor betalar enligt H på viber).
De har barnbarnen hela sommaren 2018 och likaså varje gång hon är nånstans med SD ang GC eller resor på tu man hand. De var även barnvakt ang USA.
H är i upplösningstillstånd när SD är på förhör, hon oroas över att inte komma till USA.
Hon pratar med sin mor som säger till SOA, han åker dit vid 23-tiden.
Det är även han som är med HD till psykakuten.

Familjen förefaller gå som på äggskal angående hennes sjukdomsbild, ingen vill riskera att göra HD upprörd och hon är servad 24/7.

HD:
"(..) mina föräldrar, som står mig allra närmast."

"(..) .. å pappa .. är en trygghetsperson. mm .. så jag .. pratade mycke och beskrev mycke detaljer å hur jag upplevde å jag bröt ihop där o läkarn fick komma o liksom .. näe .. så .. så det var mest prat om det."

(..) jag tror mest att jag har pratat med mina föräldrar, med min pappa om det här, kanskejag inte alls det har, men det känns så"

"(..) Varför blir det inget slut på det här? Varför händer det inte nånting? Och han är lugnet själv och säger att nu får du låta polisen jobba, dom får ta sin tid det behöver och så lugnar han mig."

SOAs support ang SD återspeglar garanterat det HD önskar.
Citera
2021-05-12, 13:48
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Ja, antingen har PW hittat på det själv eller så är "grannen" i utsagan SD. Allt annat är helt orimligt.
Efter att ha läst förhör med PW, avlyssnade samtal mellan honom och SD, digitala konverstioner osv så framgår det väldigt tydligt att PW spelar i samma liga som SD.

Det är extremt sjukt att ett vittne i en mordutredning får arbeta aktivt med den och framförallt att det får hantera bevismaterial.
Det är jäv på högsta jävla nivå -har det ens hänt i något annat mordfall i modern tid?

Det här är verkligen något alla rikstäckande tidningar, radio och TV-kanaler borde uppmärksamma.
Det är fan skandal och borde minst sagt leda till en internutredning.
Tack för det fetade. Det är det centrala kring PW.
Citera
2021-05-12, 13:54
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s
Och då är frågan har tillräckligt med snokande lagts på de andra, tydligen ansåg ju tingsrätten inte alternativa gärningsmän kunde uteslutas, snart får vi veta hur hovrätten bedömer det.

Om LW inte hade haft så många karlar på sin lista så hade det varit lättare att få SD fälld. Om det bara hade varit SD och någon random att välja på. Men som det är nu så finns det hur många som helst att välja på. Så hennes sätt att leva kan vara anledningen till att hennes mördare går fri.
Citera
2021-05-12, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Hej din Nörd.........
Jodå, jag vet allt att du är lika nördig som jag när det kommer till dokumentationen.
Vi vill ha ALLT.!!!
Finns det en Aktbilaga så skall den in i mappen "Mordet på Lena Wesström.
Därför får du/Ni dom sista Aktbilagorna från Hovrätten.
Absolut inget viktigt, men ändå kul att läsa och att äga.
HA HA HA HA HA HA

Varse go !!

https://docdro.id/7CQuscG

https://docdro.id/FqJOcvY

https://docdro.id/4iS43zW

https://docdro.id/xTfizPp

https://docdro.id/Muzm1TZ

https://docdro.id/DujFf8y

Nu skall jag ut på jakt efter ljudfilerna från Hovrättsförhandlingen.
Måste helt enkelt höra Stefans patetiska "tycka synd om sig själv" tal.
Självklart tänkte Backman att -Varför i helvete kan inte idioten hålla käft, Herregud så jävla
korkad han är, men det är snart över och då slipper jag idioten !!!!

Tack för filerna. Har nu kompletterat mappen för förhandlingarna i Göta Hovrätt: https://gofile.io/d/IQ0vKb.

Och ser fram emot ljudfilerna om du får tag på dem...
Senast redigerad av piastrone 2021-05-12 kl. 14:03.
Citera
2021-05-12, 13:59
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
SOA skyddar HD, han är hennes mest förtoliga.

I snårskogen bland upprätthållande av fasader finns fragment av psykisk ohälsa men samtidigt en väldigt omhändertagen HD.
Hon framstår väldigt favoriserad och curlad.

Föräldrarna (inkl systern) hjälper henne att flytta och renovera.
I mitten av april - 18 åker HD med sin mor och syster till Grekland, en resa de önskat sig i julklapp (som deras mor betalar enligt H på viber).
De har barnbarnen hela sommaren 2018 och likaså varje gång hon är nånstans med SD ang GC eller resor på tu man hand. De var även barnvakt ang USA.
H är i upplösningstillstånd när SD är på förhör, hon oroas över att inte komma till USA.
Hon pratar med sin mor som säger till SOA, han åker dit vid 23-tiden.
Det är även han som är med HD till psykakuten.

Familjen förefaller gå som på äggskal angående hennes sjukdomsbild, ingen vill riskera att göra HD upprörd och hon är servad 24/7.

HD:
"(..) mina föräldrar, som står mig allra närmast."

"(..) .. å pappa .. är en trygghetsperson. mm .. så jag .. pratade mycke och beskrev mycke detaljer å hur jag upplevde å jag bröt ihop där o läkarn fick komma o liksom .. näe .. så .. så det var mest prat om det."

(..) jag tror mest att jag har pratat med mina föräldrar, med min pappa om det här, kanskejag inte alls det har, men det känns så"

"(..) Varför blir det inget slut på det här? Varför händer det inte nånting? Och han är lugnet själv och säger att nu får du låta polisen jobba, dom får ta sin tid det behöver och så lugnar han mig."

SOAs support ang SD återspeglar garanterat det HD önskar.
Vad är egentligen HDs problematik, tänkte om du visste det..
Du kanske är lite duktig på det där.. varför hon är "green lizard" (TG) och *smackar* vid förhören
Något maniskt ?
Citera
2021-05-12, 14:02
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Om LW inte hade haft så många karlar på sin lista så hade det varit lättare att få SD fälld. Om det bara hade varit SD och någon random att välja på. Men som det är nu så finns det hur många som helst att välja på. Så hennes sätt att leva kan vara anledningen till att hennes mördare går fri.
Finns ingenting som står och slår mot nån random, hur mycket du än letar i trosor eller bland polacker.
Han har hela historiken emot sig och motiv.
Att LW var en hotbild mot hans existens relaterat till HD kan man räkna ut med röven.

Det står och faller på bevisning och förhoppningsvis kan alla indicier ihop med befintlig bevisning leda till en fällande dom.

Det har ingenting med hennes leverne att göra öht och den som har huvudsaklig skuld är den fd gifta SD.
Vid otrohet. Som mördare.

Och ja - jag kan tycka och tro att han mördat LW, det tror nämligen ÅK också inkl målsägandebiträde.
Nu får vi hoppas på fällande dom.
Citera
2021-05-12, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater

Om du släpper feberdrömmarna så är du lite fel ute.

Enligt TR logik hade LW kunnat vara mucka och SD hade gått fri. Hur svårt ska det vara få in i din förbittrade hjärna.

Många tror de blir juriska experter efter läst en dom. Är man ett cyklop och hatar brottsoffret blir det inte bättre.
Citera
2021-05-12, 14:05
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Bra att du ser lite nyktert på det här temat!

Ja fhl skulle kanske hängt på där med följdfrågor och kunnat luska ut var ”öknamnet” kom ifrån så hade både de och vi varit kloka på hur det var med den saken. Sen tror jag inte PW hade varit beredd att öppna upp mer än nödvändigt. Skvallret får andra stå för s a s.

Att SD stått för diverse locker room talk får man väl nästan anta då han verkar ha pratat ”brudar” lite här och där. I loggar och annat så är det lite smeknamn och liknande här och där.

Största problemet är väl annars hans approach när det gäller kontakten med kvinnor generellt. Han verkar tycka det är väldigt spännande med tjejer.

Såg förresten att han köpte lite grejer till en metallsvarv eller liknande härom månaden. Ska han svarva till ett nytt domkraftskaft månne?

Jag har lite svårt att se att PW inte skulle svara på fråga om han hade fått den (i vilken situation och av vem). Om det var något han ville dölja, då hade han väl knappast tagit upp frågan ens, känner jag.

Jag har även svårt att tänka mig att han skulle vilja avleda misstankarna från SD, genom att berätta om det här.

Som sagt, nu blir det ju lite tvärtom, att en och annan har funderingar som faller tillbaka på honom själv.

Vi kommer aldrig att få veta svaret, och snart kommer domen. Då är denna fråga en ickefråga, hur som helst. Tror att det är lite meningslöst att fundera vidare.

Haha, några med domkraftshandtagsmord önskar vi inte se fler av i framtiden. Hoppas på att man öht slipper se att SD har utsatt någon för denna typ av "behandling" som vi har sett och minst av allt mord.

Det skulle vara oerhört tragiskt om han blir friad och han begår ett nytt mord. Tror att han helt enkelt inte har tillräckliga resurser at klara av motstånd, relationsproblem och situationer där han känner sig kränkt.

Och kränkt, det tror jag att han har lätt till att känna eftersom han inte klarar av att hantera vardagsproblemen med vanliga lösningar. Hans lösningar är av typen; det kommer att bli konflikter. Konflikter där han lätt kan tappa det som han behöver ha; övertaget.

Han kan få svårt att glänsa och putsa på fasadbygget i Örebro.

Möjligt att han kan byta stad och börja på ny kula.
Citera
2021-05-12, 14:11
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Syftet, vete fan. Dock lustigt att uttrycket dök upp i tråden före fup om jag minns rätt.

Är nog inget vitalt i fallet, men sköna snubbar hö hö inte åt såna smeknamn. Eller i den bästa av världar ges inga såna.

Att uttrycket dök upp i tråden ser jag inte som en slump.
Vi vet att S-J hade en liten pippi som kvittrade.

Det finns säkert andra som har haft "nöjet" att få höra den lilla pippin sjunga.

Påminnelsen om pippin, gör att jag drar slutsatsen att det finns någon därute som är ute efter att smutsmåla Lena i tråden med vilja.

Glöm inte att det handlade även om andra saker som S-J visste. Det var så han uttryckte det. VET var hans uttryck som han använde om t ex bilincidenten. Slutade ofta inläggen sedan med PUNKT eller BASTA.

Jag har mina aningar hur det ligger till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in