2021-05-12, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
OK, om du inte citerade och anser trådens deltager förstår den meningen du skrev är din och susanna.s slutsats lite lustig om annan gärningsman.

Men kör på, är en petitess och såna har oftast ingen avgörande roll i det hela. Mer än det blir lite fel helt enkelt.

Förstår inte vad du finner för nöje med att fjanta och spela dryg, menmen om det ger dig något så. Du hävdar att det jag skrev var ett citat: varifrån tog jag det citatet?
Jag skrev att jag tror att HR kommer att landa i att annan GM inte kan uteslutas, vilket TR gjorde. Menar du att TR ansåg att annan GM kan uteslutas?
Vad är det som enligt ditt förmenande är lustigt och fel i det jag skrev?
Citera
2021-05-12, 11:47
Medlem
Citat:
Nä, det ska gudarna veta att stabil är det nog en liten krets som anser sd vara. Typ på en hands fingrar.

Fast ska man vara ärlig har vi alla nog missbedömt personer genom åren.
Vi ska komma ihåg att ingen av oss känner PW. Han kanske är en dålig människokännare? Det är det många som är, utan att man är illojal mot sin arbetsgivare, eller försöker mörka eller något annat. Tänk på hur många som faktiskt blivit lurade av SD. Han har ju varit "nattens riddare" och den man har ringt när man haft tummen mitt i handen. Som du säger. Alla har nog missbedömt personer. Man har fått revidera sin uppfattning.

Vad jag förstår så har PW inte direkt sprungit ner dörrarna hos SD som JG gör. JG är bortom all hjälp dock.
Citera
2021-05-12, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Någon som känner PW kan ju fråga varifrån han fick uttrycket.
Jag är helt säker på att han skulle säga att han inte minns, eftersom det är han själv som har hittat på det (eller möjligen SD).

Det är allvarligt när (lite) inblandade poliser hittar på öknamn till mordoffer.
Nu sprider du rykten och felaktigheter. Han är it-forensiker, inte polis. Och dessutom "hittade" han inte på - han berättade att någon nämnt epitet och han själv drog slutsatsen. Var lite försiktig med vad du skriver. Du sprider rykten. Och nej, du kan inte vara säker - du har aldrig träffat någon av de inblandade. Han har dessutom redan berättat varifrån han hörde det.
Citera
2021-05-12, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jo, jag vet.
Vilket gör hans uttalande än mer anmärkningsvärt.
Man får starka känslor och funderingar runt hans val att använda uttrycket.

Vad var hans syfte?

Syfte att väcka tankar om andra möjliga GM eftersom hans polare, Steffe den stabila dykinstruktören omöjligt kan vara mördaren, enligt hans uppfattning?

Var både polaren och chefen Toooony Mööörk naiva? Trots att polaren Steffe i förhör i stort sett har erkänt tidigare dödshot mot offret.

Ändrat versioner löpande om vad han gjorde på mordkvällen.

Först prova vxl 3 ggr, visa vart vid rekonstruktion o sen återta uppgifterna i TR.

Kommit med helt osannolika sexhistorier om blodiga samlag m L som använde hans cykelsadel.

Polaren Steffes detaljminne som selektivt hamnar ur funktion.

Som direkt visste att L inte fanns och därför ingen idé att höra av sig eller leta.

Ringer inga varningsklockor alls hos polarna?
Citera
2021-05-12, 11:55
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag lutar åt samma håll.

Om man tänker på hur Lena levde, med minstingen hemma och med maken i grannskapet, förefaller det inte så sannolikt att det är någon granne som har fällt denna kommentar. Lena var sportig, och aktiv, och även om grannarna såg en mängd olika män komma på besök, borde detta epitet inte vara det som ligger nära till hands.

Men sedan finns det alltid personer som är väldigt fördömande, avundsjuka eller rent av ser ner på ensamstående kvinnor, särskilt kanske om de är attraktiva och har asiatiskt ursprung. Vi har alla sett detta i tråden t ex. Man kan alltså inte helt utesluta att någon granne sagt något liknande utifrån Lenas manliga besök.

Det finns också män som tycker att de är ofantligt roliga när de säger sådan här saker, men egentligen döljer det enbart deras egen sunkiga kvinnosyn (förakt) och egen låga självkänsla. I den här gruppen finns SD. Det kan ju också finnas någon ensamstående incels i grannskapet.

Om jag ska försöka lite mer sakligt och inte vara så enögd, tänker jag att det skulle vara väldigt dumt av PW att i förhör nämna detta om det är han själv som är den som har myntat epitetet. Även om det var SD som sa något liknande om Lena när han hjälpte SD att återställa de påstått raderade bilderna i SDs mobil. Det blir ju lite som att i ett förhör i ett mordfall, sitta och slänga skit över Lena utan annan anledning än just det. Blir lite konstigt.

Möjligen är det SD som har "skämtat" till det i samband med att PW hjälpte honom och bilderna kom upp. SD har ju själv erkänt att han kallat Lena för kinesluder vid något tillfälle, så han är inte främmande för att använda nedvärderande epitet om henne. Det ligger honom nära till hands.

SD skulle kunna ha slängt ur sig PP till PW i samband med fixandet, för att dölja otroheten och anklaga Lena för att vara den som stalkar honom. Men jag tror tvärtom, att SD är stolt över sina erövringar och skryter gärna över det. Minns någon eller några arbetskamrat/er som nämnde detta.

Det finns några möjligheter att SD själv sagt det här till någon och att det vandrat vidare som ett rykte också, till en granne t ex. Eller att SD använt ordet PP till HD i samband med att Lena skickat en bild som HD råkat se och som HD sedan spridit det vidare.

Det finns flera möjligheter.

Som jag ser det borde PW har i samband med att han lämnade uppgiften i förhör, nämnt i vilket sammanhang och vilken granne. Även den som förhörde PW borde ha fångat upp det. Det skulle i verkligheten kunnat vara en viktig sak att utreda. Också en allvarligt nedsättande sak att föra upp i ett förhör när man kopplar det till något.

Jag tänker nog att SD verkar vara en person som är ganska fixerad vid sex och kvinnor. JG och SD hade ju sådana samtal. Och SD har kört ovälkomna sexskämt på sitt jobb. Man kan ju tänka sig att de kompisar SD omger sig med, är sådan som inte har något emot hans billiga och omogna sexanspelningar och kanske även själva är den typen.

Jag kan inte riktigt besluta mig för vad jag tror om varifrån uttrycket har kommit, utan inlägget verkar ha blivit mer en reflektion, men jag lutar ändå åt SDs/HDs håll.

Jag kan tycka att PW använt uttrycket vårdslöst och omdömeslöst om en mördad kvinna som han ändå träffat , men inte kände. Han som anställd hos polisen borde ta stort ansvar över hur han hanterar så värdefyllda epitet och hur det kan påverka inte bara synen på Lena utan hur det kan påverka synen på vem Lena är i själva utredningen. Hans ansvar borde vara att koppla ihop det tydligare med situationen. Det är annars nästan som att han insinuerar något faktiskt. Något väldigt allvarligt. Oavsett varifrån han har hört det.

Ja, antingen har PW hittat på det själv eller så är "grannen" i utsagan SD. Allt annat är helt orimligt.
Efter att ha läst förhör med PW, avlyssnade samtal mellan honom och SD, digitala konverstioner osv så framgår det väldigt tydligt att PW spelar i samma liga som SD.

Det är extremt sjukt att ett vittne i en mordutredning får arbeta aktivt med den och framförallt att det får hantera bevismaterial.
Det är jäv på högsta jävla nivå -har det ens hänt i något annat mordfall i modern tid?

Det här är verkligen något alla rikstäckande tidningar, radio och TV-kanaler borde uppmärksamma.
Det är fan skandal och borde minst sagt leda till en internutredning.
Citera
2021-05-12, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Insåg inte AnSt att hon inte kunde tillräckligt för att ha någon åsikt?
Det tycker jag är väldigt konstigt.

I egenskap av analytiker så kunde hon ha varit kallad för att redogöra för hur samtal och sms gjordes den perioden. Men den tekniska biten hade hon sämre koll på ja.

Hon visste säkert vilka frågor hon skulle få från åklagaren och kände sig säker på dem. Men sen hade advokat CO gjort sin läxa och de frågorna hade hon kanske inte ”räknat med”?
Så de har Telia fått svara på istället då.
Citera
2021-05-12, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Tänk om L fattat och gått vidare där. Då hade antagligen inte den här tråden funnits.

SD behandlade henne som skit men hon tillät det. Så förnedrande att inte släppa en man som hela tiden visade att han valde sin fru. Så desperat att klamra sig fast. Så förödmjukande att under ett helt år tvinga till sig kontakt med hjälp av hot. Hur kunde hon inbilla sig att han älskade henne?

LW förklarade för SD innan SDs och HDs USA-resa att han inte längre hade något grepp om henne. Det tålde inte SD som avslutade hennes jordeliv. SD var rädd för ytterligare avslöjanden för HD och ville inte förlora greppet om LW. Att döda henne gav honom total kontroll. Ett upprepat svar på ditt upprepade inlägg.
Citera
2021-05-12, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Ja, antingen har PW hittat på det själv eller så är "grannen" i utsagan SD. Allt annat är helt orimligt.
Efter att ha läst förhör med PW, avlyssnade samtal mellan honom och SD, digitala konverstioner osv så framgår det väldigt tydligt att PW spelar i samma liga som SD.

Det är extremt sjukt att ett vittne i en mordutredning får arbeta aktivt med den och framförallt att det får hantera bevismaterial.
Det är jäv på högsta jävla nivå -har det ens hänt i något annat mordfall i modern tid?

Det här är verkligen något alla rikstäckande tidningar, radio och TV-kanaler borde uppmärksamma.
Det är fan skandal och borde minst sagt leda till en internutredning.
Om du läst aktbilaga 151 så hade du fått svart på vitt vad som hände. Men många här bryr sig inte om att ta reda på fakta, utan går helst på hörsägegn och gärna broderar ut.
Citera
2021-05-12, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nu sprider du rykten och felaktigheter. Han är it-forensiker, inte polis. Och dessutom "hittade" han inte på - han berättade att någon nämnt epitet och han själv drog slutsatsen. Var lite försiktig med vad du skriver. Du sprider rykten. Och nej, du kan inte vara säker - du har aldrig träffat någon av de inblandade. Han har dessutom redan berättat varifrån han hörde det.

Han är civilt anställd hos polisen vilket gör det hela lika allvarligt i mina ögon. De ska ha samma moral som "riktiga" poliser och statstjänstemän överhuvudtaget om vi ska gå in på detaljer.

Du ska som medborgare veta att individen som sköter ditt ärende är neutral och gör det yttersta för ditt ärende behandlas korrekt. Om vi släpper på det kommer samhället bli skit. Vi har grupper som inte vet ett dyft som försöker undergräva staten, såna som begår fel som statstjänstemän göder dessa grupper.

Är väldigt gammaldags utav mig men att vara statstjänsteman är ett hedersuppdrag och du ska fan sköta ditt uppdrag.

Ursäkta min hårda ton, den var inte emot dig konstnären utan rent allmänt.
Sverige har blivit eller är på väg att bli ett samhälle av gnälliga individer som fan inte klarar av sina uppdrag eller att de som har uppdrag sköter de korrekt men det inte gynnar gnälliga veka personer.

End of rant.
Citera
2021-05-12, 12:52
Medlem
Citat:
Han är civilt anställd hos polisen vilket gör det hela lika allvarligt i mina ögon. De ska ha samma moral som "riktiga" poliser och statstjänstemän överhuvudtaget om vi ska gå in på detaljer.

Du ska som medborgare veta att individen som sköter ditt ärende är neutral och gör det yttersta för ditt ärende behandlas korrekt. Om vi släpper på det kommer samhället bli skit. Vi har grupper som inte vet ett dyft som försöker undergräva staten, såna som begår fel som statstjänstemän göder dessa grupper.

Är väldigt gammaldags utav mig men att vara statstjänsteman är ett hedersuppdrag och du ska fan sköta ditt uppdrag.

Ursäkta min hårda ton, den var inte emot dig konstnären utan rent allmänt.
Sverige har blivit eller är på väg att bli ett samhälle av gnälliga individer som fan inte klarar av sina uppdrag eller att de som har uppdrag sköter de korrekt men det inte gynnar gnälliga veka personer.

End of rant.
Jag håller HELT med dig. Och jag har precis, för tionde gången, läst hans utsago och hans pm i fup. Och han har inte gjort något fel alls. Tvärtom skulle jag vilja säga. När han insåg att det var SDs hus man var på väg till för att hämta datorer etc, så meddelade han direkt jouråklagaren. Han ville inte vara med om det just på grund av sin bekantskap med SD.

När det gäller att extrahera uppgifter från dator och telefon fick han order av sin chef att vara behjälplig pga personalbrist. Begriper inte vad han mer skulle gjort. Men det är bara min enkla åsikt. För min del kommer jag inte diskutera PW mer i tråden - har sagt mitt där. Att han fått bära hundhuvudet i tråden för nästan hela utredningen är vansinnigt.
Citera
2021-05-12, 12:52
Medlem
Citat:
Om du läst aktbilaga 151 så hade du fått svart på vitt vad som hände. Men många här bryr sig inte om att ta reda på fakta, utan går helst på hörsägegn och gärna broderar ut.

Broderar ut? Det vill säga inte följer vad någon konstaterar vara en sanning eller hur menar du nu?

Om din nära anhörig blev mördad skulle du vilja att någon som kände den huvudmisstänkte rörde något i utredningen? Om du svara ja så förstår jag att du tycker det broderas i tråden gällande PW.

Vi har ett offer, som staten ska hjälpa få rättvisa. Vi har offrets anhöriga som ska garanteras den bästa hjälp de kan, objektiv och utan en skugga ska kunna falla på den hjälpen till rättvisa.

PW kan mycket väl vara en skön person och totalt utan skuld, men det är inte helt klart att han är en skön och oskyldig snubbe.
Citera
2021-05-12, 12:55
Medlem
Citat:
Jag håller HELT med dig. Och jag har precis, för tionde gången, läst hans utsago och hans pm i fup. Och han har inte gjort något fel alls. Tvärtom skulle jag vilja säga. När han insåg att det var SDs hus man var på väg till för att hämta datorer etc, så meddelade han direkt jouråklagaren. Han ville inte vara med om det just på grund av sin bekantskap med SD.

När det gäller att extrahera uppgifter från dator och telefon fick han order av sin chef att vara behjälplig pga personalbrist. Begriper inte vad han mer skulle gjort. Men det är bara min enkla åsikt. För min del kommer jag inte diskutera PW mer i tråden - har sagt mitt där. Att han fått bära hundhuvudet i tråden för nästan hela utredningen är vansinnigt.

Han bär inte hundhuvudet, men han ska diskuteras som alla andra i utredningen.

Som jag skrev tidigare. Om du var en nära anhörig till en person som slagits ihjäl med 17 slag. legat övergiven och död i fem dagar. Då vill du ha all hjälp och du vill fan inte en sten ska lämnas orörd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in