2021-05-12, 05:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Undrar just nu varför du försöker undervisa oss i utrednings metodik för förskoleklass? I detta fallet fanns det SD och några andra, de andra kan avföras.

Så kom till sak.
Och då är frågan har tillräckligt med snokande lagts på de andra, tydligen ansåg ju tingsrätten inte alternativa gärningsmän kunde uteslutas, snart får vi veta hur hovrätten bedömer det.
Citera
2021-05-12, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Tänk om L fattat och gått vidare där. Då hade antagligen inte den här tråden funnits.

SD behandlade henne som skit men hon tillät det. Så förnedrande att inte släppa en man som hela tiden visade att han valde sin fru. Så desperat att klamra sig fast. Så förödmjukande att under ett helt år tvinga till sig kontakt med hjälp av hot. Hur kunde hon inbilla sig att han älskade henne?

- tänk om SD hade varit man nog att hålla sig till sin fru som han lovade henne efter att HD avslöjat honom. SD behandlar HD också som skit!

Vad tänker du ang HD nu när hon vet allt? Borde hon släppa denne "man" som förödmjukade henne i såå många år? Som förmodligen är en mördare...

HD har fortfarande sin chans, till skillnad från LW, att skippa eländet till "man" (innan det ev händer ytterligare något förskräckligt)! Hon klamrar sig fast... trots så mycket svart på vitt vad han går för. Inte ens mr "rätt ska vara rätt" verkar ha någon vilja att hjälpa sin dotter att komma på rätt spår... tvärtom.

Om jag inte har helt fel så går det att adoptera vuxna personer, om de ordinarie föräldrarna går med på det. Undrar om det är något SOA tänkt på/funderat över?
Citera
2021-05-12, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
PWs tömning av LWs mobil skedde i de nämndas regi.

PW:
" P uppfattade det som att det var känt hos
spaningsledningen, PS och JR, att P hade koppling till Stefan. "

Och vad menar du med det?
Att alla tre har varit med i att manipulerat tekniska bevis?

Det är knappast spaningsledningen som beordrat PW att tömma LW:s enheter. Den avdelningen har ju också ett par chefer. Men skulle det vara så så undrar jag var olyckan är skedd?

Eller hade du nåt konkret att komma med mer än misstänkliggöranden?

Väldigt långsökt nu vad PW kan ha hittat på. Utan bevis. Att du tycker han skulle ha backat av princip har vi fattat sen första inlägget men chefen där var då av annan åsikt än du är nu.
Senast redigerad av Avel 2021-05-12 kl. 08:21.
Citera
2021-05-12, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s
Och då är frågan har tillräckligt med snokande lagts på de andra, tydligen ansåg ju tingsrätten inte alternativa gärningsmän kunde uteslutas, snart får vi veta hur hovrätten bedömer det.

Tror HR kommer fram till samma bedömning: att SD inte i tillräckligt hög grad kan knytas till BP vid tidpunkten för mordet samtidigt som annan GM inte kan uteslutas.
Citera
2021-05-12, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
- tänk om SD hade varit man nog att hålla sig till sin fru som han lovade henne efter att HD avslöjat honom. SD behandlar HD också som skit!

Vad tänker du ang HD nu när hon vet allt? Borde hon släppa denne "man" som förödmjukade henne i såå många år? Som förmodligen är en mördare...

HD har fortfarande sin chans, till skillnad från LW, att skippa eländet till "man" (innan det ev händer ytterligare något förskräckligt)! Hon klamrar sig fast... trots så mycket svart på vitt vad han går för. Inte ens mr "rätt ska vara rätt" verkar ha någon vilja att hjälpa sin dotter att komma på rätt spår... tvärtom.

Om jag inte har helt fel så går det att adoptera vuxna personer, om de ordinarie föräldrarna går med på det. Undrar om det är något SOA tänkt på/funderat över?
Det är fruktansvärt vidrigt att SOA står bredvid SD, som har gjort hans egen dotter så olla.
Det måste kännas, tillskillnad feån HDs uttalande om att LW hade svikit henne som en vän.
De var aldrig vänner.
Ens föräldrar däremot, borde rimligen stå bakom sina barn, såvida det inte är så att SOA skyddar HD genom att stötta SD genom rättegångarna, för att blåsa bort allt som möjligen kan peka mot dottern, som han kanske vet är den verkliga gärningsmannen?
Citera
2021-05-12, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Tror HR kommer fram till samma bedömning: att SD inte i tillräckligt hög grad kan knytas till BP vid tidpunkten för mordet samtidigt som annan GM inte kan uteslutas.

ett, att tro är att icke veta. Vi ser ju.
två, vet du varför meningen utformas så? Eller slänger du dig bara med ett citat? Intressant veta, inget elak fråga bara nyfiken på hur många som förstår meningen.
Citera
2021-05-12, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Du svävar iväg om pedofili bland simtränare utan minsta på fötterna.

Hade inte "simmar iväg utan simfötter på fötterna" varit vitsigare...
Har aldrig påstått något om peofili. Hebefili däremot. Men inte att HD utsatts. (Vet ju inte ens om hon tävlade på elitnivå eller bara vanliga klubbmästerskap).

Bara att risken finns att hon bär på trauman som kan förklara varför hon stannat så länge hos en man som de flesta skulle ha lämnat långt tidigare. Och eftersom jag råkar ha insyn i simmarvärlden från den tid hon var aktiv så nämnde jag att det var väldigt vanligt att elittränare utnyttjade tonårsflickor sexuellt på den tiden. Det var bara en parentes. Hennes beteende kan naturligtvis grundas på helt andra saker.

Men att PPD ensamt skulle vara orsaken tror inte jag. PPD är inte likställt med att bete sig empatilöst när barnen är i tonåren. Eller att stanna hos, och efter skilsmässan ändå hänga med en man som inte bara är sjukt respektlös mot kvinnan utan dessutom mot barnen.

Att hon är och varit utsatt för en störd mans kontroll betyder inte att hon själv inte kan vara en empatilös person.

Jag tycker HD är intressant kopplat till brottet för mycket av motivet cirklar kring henne. Och att hennes hat fortsatt vara så starkt...

En annan orsak till att jag tycker det är relevant att diskutera HD är för att försöka förstå orsaken bakom hennes tystnad, att hon tummar på sanningen under ed för att skydda en man som bedragit henne och orsakat att hon och barnen hängs ut på nätet... Varför skyddar hon honom? Eller är det sig själv hon skyddar?
Citera
2021-05-12, 08:57
Medlem
SloppySecondss avatar
Kände inte Stefan någon domare som simmade och ville kramas även där ?
Öknamn osv minns inte vad gamla skribenter kallade henne.. spelar egentligen inte någon roll.
Kanske får det en fin skylt över hans huvud ... "ingen rök utan eld"
Gissningsvis döms han inte eller hans expertvittne "K*rlsson Strandl*"

Firesnake: Jag har också hört det du pratar om, ryktesvägen.
Citera
2021-05-12, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
ett, att tro är att icke veta. Vi ser ju.
två, vet du varför meningen utformas så? Eller slänger du dig bara med ett citat? Intressant veta, inget elak fråga bara nyfiken på hur många som förstår meningen.

Håller helt med om ett: att tro är icke att veta. Men förstår ej riktigt vad du menar med två: ”varför meningen utformas så”?🤔
Citera
2021-05-12, 09:00
Medlem
När faller domen?
Citera
2021-05-12, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Hade inte "simmar iväg utan simfötter på fötterna" varit vitsigare...
Har aldrig påstått något om peofili. Hebefili däremot. Men inte att HD utsatts. (Vet ju inte ens om hon tävlade på elitnivå eller bara vanliga klubbmästerskap).

Bara att risken finns att hon bär på trauman som kan förklara varför hon stannat så länge hos en man som de flesta skulle ha lämnat långt tidigare. Och eftersom jag råkar ha insyn i simmarvärlden från den tid hon var aktiv så nämnde jag att det var väldigt vanligt att elittränare utnyttjade tonårsflickor sexuellt på den tiden. Det var bara en parentes. Hennes beteende kan naturligtvis grundas på helt andra saker.

Men att PPD ensamt skulle vara orsaken tror inte jag. PPD är inte likställt med att bete sig empatilöst när barnen är i tonåren. Eller att stanna hos, och efter skilsmässan ändå hänga med en man som inte bara är sjukt respektlös mot kvinnan utan dessutom mot barnen.

Att hon är och varit utsatt för en störd mans kontroll betyder inte att hon själv inte kan vara en empatilös person.

Jag tycker HD är intressant kopplat till brottet för mycket av motivet cirklar kring henne. Och att hennes hat fortsatt vara så starkt...

En annan orsak till att jag tycker det är relevant att diskutera HD är för att försöka förstå orsaken bakom hennes tystnad, att hon tummar på sanningen under ed för att skydda en man som bedragit henne och orsakat att hon och barnen hängs ut på nätet... Varför skyddar hon honom? Eller är det sig själv hon skyddar?

Om jag kommer ihåg rätt så var väl HD aldrig "under ed".
Citera
2021-05-12, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Om jag kommer ihåg rätt så var väl HD aldrig "under ed".

Aha okej, tack för rättelsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in