Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Du svävar iväg om pedofili bland simtränare utan minsta på fötterna.
Hade inte "simmar iväg utan simfötter på fötterna" varit vitsigare...
Har aldrig påstått något om peofili. Hebefili däremot. Men inte att HD utsatts. (Vet ju inte ens om hon tävlade på elitnivå eller bara vanliga klubbmästerskap).
Bara att risken finns att hon bär på trauman som kan förklara varför hon stannat så länge hos en man som de flesta skulle ha lämnat långt tidigare. Och eftersom jag råkar ha insyn i simmarvärlden från den tid hon var aktiv så nämnde jag att det var väldigt vanligt att elittränare utnyttjade tonårsflickor sexuellt på den tiden. Det var bara en parentes. Hennes beteende kan naturligtvis grundas på helt andra saker.
Men att PPD ensamt skulle vara orsaken tror inte jag. PPD är inte likställt med att bete sig empatilöst när barnen är i tonåren. Eller att stanna hos, och efter skilsmässan ändå hänga med en man som inte bara är sjukt respektlös mot kvinnan utan dessutom mot barnen.
Att hon är och varit utsatt för en störd mans kontroll betyder inte att hon själv inte kan vara en empatilös person.
Jag tycker HD är intressant kopplat till brottet för mycket av motivet cirklar kring henne. Och att hennes hat fortsatt vara så starkt...
En annan orsak till att jag tycker det är relevant att diskutera HD är för att försöka förstå orsaken bakom hennes tystnad, att hon tummar på sanningen under ed för att skydda en man som bedragit henne och orsakat att hon och barnen hängs ut på nätet... Varför skyddar hon honom? Eller är det sig själv hon skyddar?