2021-05-12, 00:55
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Simmarkompisen du tänker på är nog Andre*s Marklu*d.
PW och SD träffades ca 2000 (?) då SD var PW:s dykinstruktör.
Det flyter ihop lite i det grumliga vattnet.

PW:
"Som dykinstruktör var Stefan glad och positiv och kunde ta att man retades med honom. I det tidigare dykgänget så tror P att det är A*ndreas M*arklund som har bäst kontakt med Stefan nu."
Citera
2021-05-12, 01:00
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Skämtar du? Kredd, för vad? Nej, poliskåren 2018 i Örebro var åt helvete, frågan är om det blivit bättre? Svågerpolitik när den är som bäst. Jobbiga medarbetare som kan sätta käppar i karriärshjulet med att avslöja att kompetensen inte finns för befattningarna, de gör man sig av med.
Springare och Rydén hade knäckt hela skiten, istället blev det en sönderkokt kalopps av det hela
PWs tömning av LWs mobil skedde i de nämndas regi.

PW:
" P uppfattade det som att det var känt hos
spaningsledningen, PS och JR, att P hade koppling till Stefan. "
Citera
2021-05-12, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
PWs tömning av LWs mobil skedde i de nämndas regi.

PW:
" P uppfattade det som att det var känt hos
spaningsledningen, PS och JR, att P hade koppling till Stefan. "
Exakt hur uppfattade han det?
Låter lika säkert som att hunden åt upp hemläxan!
Citera
2021-05-12, 02:26
Medlem
develis avatar
Just another year...

5 apr 2017
Det är ju extremt hemligt att vi fortfarande hörs, nästan belagt med dödsstraff vid avslöjande.

6 april 2017
varit förhållandevis mjuk idag, mild liksom
Men stenhård i sin linje
Inte lagt så mycket skuld idag på mig.

Men att linjen är bergfast, att jag vetat i månader att det aldrig skulle bli vi, att han älskar H, att han nu ska gå med henne, och jag får anpassa mig, vi ska inte ha nån kontakt alls, hon ska få allt hon pekar på, i morgon bär det av på den helgaktivitet som varit hans och min, hon ska få upprättelse - uttalat av dem båda.
Citera
2021-05-12, 02:29
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Såg nåt jag började fundera över.

Först hennes psykiska problematik som är på tapeten.
De träffades - 96, HD var väl 22 år då (?).

HD pratar om nån tidigare issue med sin mor ihop med obearbetad förlossningsdepression då hon får recidiv i depression.

Hennes syster beskriver att HD står sin far närmare, det samma ses via HD själv i förhör.
Han är hennes förtroliga och hjälper henne med allt.
Men hon nämner bägge föräldrarna som de hon är mest förtrolig med.
Systern säger hon har mer nära relation med sin mor och hon verkar gå som på äggskal när det kommer till HD.
Tycker HD det är ok att ha kvar SD så tycker hon så också. Hon vill inte ställa frågor för HD är skör, hon tycker lika som HD i andra frågor.

Nu tycks relationer vara under kontroll, systrarna bad om julklapp; att få göra nån gemensam upplevelse ihop. I mitten på april drar de till Aten, mamma betalade.

Men via LW kommer det fram mer fragment från bak i tiden.
"Med synnerligen komplicerad relation till sin storasyster"
"Som alltid stått MYCKET närmare deras mamma"

1996 säger LW att HD, systern och deras mor varit i London nån gång (framkommer ej när) och HD hade fått nåt nåt utbrott av psykisk karaktär, tror LW skrev psykosliknande och att de fått "baxa" hem henne.
Hittar det inte just nu.
Med tanke på hur curlad hon är, föräldrarna har barnen konstant när hon reser runt, så undrar jag om det bottnar i ren avundsjuka mot systern.

Nästa tanke.

HDs iver att komma iväg till USA, fira halva livet ihop och återförenas är uppenbar.
Det blev en resa!!!!!
Hennes kärnfamiljsresonemang är som taget ur nån film. Mamma, pappa, barn.

Hon är extremt fixerad att komma iväg, tycks mer oroad över att resan uteblir än misstanken som hovrar över SD.
Hennes första tankar vid LWs försvinnande är att det kan ta bort fokus - om SD ska älta LW under resan.
Hur hennes död skulle kunna påverka henne.

Varför USA. Har de varit där tidigare? Vart förlovade de sig?
Det går märkligt nog i 10 årsintervaller:
1998 förlovning.
2008 vigsel.
2018 tar HD tar ut skilsmässa (bort med prosten), men drömmer om återförening i USA.
... och ett mord dess innan.

Den här USA historien förbryllar mej, HD ska resa till vilket pris som helst, SD är misstänkt, SD börjar tjura som ett barn och skriver till HD att han ska minsann inte ut på någon resa. HD får väl en fråga efter USA resan att om inte SD blivit med på resan skulle hon ha rest ändå, Och HD svarar då att hon skulle ha rest ensam. Men då kan inte återföreningen ha varit det primära målet med resan utan det sekundära målet. Jag ser HD som en is drottning, hon är bortskämd av sin far och får sin mor att gå på äggskal runt henne. Och psykosen i London tror jag mer är att HD är en primadonna som har lärt sej att hålla andan tills hon svimmar om hon inte får som hon vill.
Citera
2021-05-12, 02:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mirdidjul66
Systerhax

Premium MemberPremium Member

Caches Found6422

Found it Found it 2018-06-26
En "extra" cache som loggades påvägen hemåt. TFTC

För drygt 3 år sedan under en USA-resa tillsammans med HerrTD föddes tankarna på att skapa en Geotour i Örebro. En helt galen idé som sakta växte fram till en verklighet. Sommaren 2016 lanserades The Heart of Sweden GeoTour efter mycket arbete tillsammans med flera medcachare. Nu närmar sig slutet och vad passar då bättre än att logga de sista burkarna tillsammans med HerrTD. Det har varit ett nöje att logga alla GeoTourburkar då det är hög klass på burkarna samt att jag har upplevt hela Örebrolän på ett annat sätt än jag gjort tidigare. Under denna sista soliga dag med GeoTourburkar blev det förstås lite andra burkar också.

Det intressanta är att inte Herr TD INTE loggat den här under gårdagens geocaching med sitt ex
De var i USA 2015?
Citera
2021-05-12, 03:02
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Just another year...

5 apr 2017
Det är ju extremt hemligt att vi fortfarande hörs, nästan belagt med dödsstraff vid avslöjande.

6 april 2017
Men stenhård i sin linje

Men att linjen är bergfast, att jag vetat i månader att det aldrig skulle bli vi, att han älskar H, att han nu ska gå med henne, och jag får anpassa mig, vi ska inte ha nån kontakt alls, hon ska få allt hon pekar på, i morgon bär det av på den helgaktivitet som varit hans och min, hon ska få upprättelse - uttalat av dem båda.

Tänk om L fattat och gått vidare där. Då hade antagligen inte den här tråden funnits.

SD behandlade henne som skit men hon tillät det. Så förnedrande att inte släppa en man som hela tiden visade att han valde sin fru. Så desperat att klamra sig fast. Så förödmjukande att under ett helt år tvinga till sig kontakt med hjälp av hot. Hur kunde hon inbilla sig att han älskade henne?
Senast redigerad av smokeonthewater 2021-05-12 kl. 03:11.
Citera
2021-05-12, 03:19
Medlem
Citronfrommages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
P*eter W*ickström. Han var it-forensiker. Men jag är osäker på om han arbetade som polis eller var civilanställd. Det kan vara jag som blandar ihop folk.
Själv blir jag väldigt osäker på om det finns två P*eter W på polisen i Örebro. Den jag känner till var inte it-forensiker, men han kan ju ha bytt över dit.
Citera
2021-05-12, 04:07
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Tänk om L fattat och gått vidare där. Då hade antagligen inte den här tråden funnits.

SD behandlade henne som skit men hon tillät det. Så förnedrande att inte släppa en man som hela tiden visade att han valde sin fru. Så desperat att klamra sig fast. Så förödmjukande att under ett helt år tvinga till sig kontakt med hjälp av hot. Hur kunde hon inbilla sig att han älskade henne?
Applicera det som står på år 2018 och ta dig en ny funderare.

Vad som händer om LW glappar nåt om hans fortsatta kontakt.

Om exet H som ska få upprättelse.

"Det ska bli så bra nu."

För du vet väl om att mördaren har skulden vid ett mord?
Likaväl som att denna mördare hade huvudsakliga skulden vid otrohet som gift.

5 apr 2017

6 april 2017
Men stenhård i sin linje

Men att linjen är bergfast, att jag vetat i månader att det aldrig skulle bli vi, att han älskar H, att han nu ska gå med henne, och jag får anpassa mig, vi ska inte ha nån kontakt alls, hon ska få allt hon pekar på, i morgon bär det av på den helgaktivitet som varit hans och min, hon ska få upprättelse - uttalat av dem båda
Citera
2021-05-12, 04:34
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Den här USA historien förbryllar mej, HD ska resa till vilket pris som helst, SD är misstänkt, SD börjar tjura som ett barn och skriver till HD att han ska minsann inte ut på någon resa. HD får väl en fråga efter USA resan att om inte SD blivit med på resan skulle hon ha rest ändå, Och HD svarar då att hon skulle ha rest ensam. Men då kan inte återföreningen ha varit det primära målet med resan utan det sekundära målet. Jag ser HD som en is drottning, hon är bortskämd av sin far och får sin mor att gå på äggskal runt henne. Och psykosen i London tror jag mer är att HD är en primadonna som har lärt sej att hålla andan tills hon svimmar om hon inte får som hon vill.
Det hon säger i rätten är rent bs. Hon hade inte åkt utan honom enligt uppgifter FUP.
Den är mycket konstigt med resan - speciellt ihop med att vara skild med intention att återförenas - och därav funderar jag kring symbolvärde, om hon vill ha en sorts nystart ända från 1998 (förlovningen).
Typ, gör om, gör rätt.
Katharsis.

Hon tycks ju dressera honom via brist-på-tillit-kortet (kräver dolt KK för att kunna åberopas..) och över ett år efter mordet sitter han och tackar för att hon får honom att utvecklas.

Finns en del som är väldigt fixerade vid symboler, cykler och omen.
Hon är besatt av LW och helt övertygad att allt är hennes fel allena. Snudd på paranoid vilket inte är konstigt innan skilsmässan men efter 19 februari är det weird. Normalt folk skiljer sig... För att skiljas. Råkar de sen återförenas framöver är det nåt helt annat.
Lägg till symbolvärdet kring vigseln.

Inte för att hon spelar i samma division öht, men du minns JMs svammel om hur hon såg på att båda "råkade" dö i augusti, samma månad bägge två. Det var karma. Hon lät snudd på som om hon trodde sig själv just där och då (dissociation).
Ergo: Hon satte det utanför sig själv. Självrättfärdigade, flyttade skuldfrågan till offren själva och nån högre makt. Det straffade sig att vara dum mot superegot och meganarcisssisten Joh.
Senast redigerad av develi 2021-05-12 kl. 05:05.
Citera
2021-05-12, 04:46
Medlem
develis avatar
HDs rapande om att det var så bristande förtroende som nära vän (att det var huvudproblemet) verkar inte stämma.

2017
LW:
"H har aldrig varit min vän. Men ytlig fb-vän byggt på att vi är grannar och ge-kretsen."
Senast redigerad av develi 2021-05-12 kl. 04:52.
Citera
2021-05-12, 04:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Exakt hur uppfattade han det?
Låter lika säkert som att hunden åt upp hemläxan!
16 maj var det den spaningsledning som stod och de lär ta del av PM på material.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in