Citat:
Ursprungligen postat av
firebird1974
Den här USA historien förbryllar mej, HD ska resa till vilket pris som helst, SD är misstänkt, SD börjar tjura som ett barn och skriver till HD att han ska minsann inte ut på någon resa. HD får väl en fråga efter USA resan att om inte SD blivit med på resan skulle hon ha rest ändå, Och HD svarar då att hon skulle ha rest ensam. Men då kan inte återföreningen ha varit det primära målet med resan utan det sekundära målet. Jag ser HD som en is drottning, hon är bortskämd av sin far och får sin mor att gå på äggskal runt henne. Och psykosen i London tror jag mer är att HD är en primadonna som har lärt sej att hålla andan tills hon svimmar om hon inte får som hon vill.
Det hon säger i rätten är rent bs. Hon hade inte åkt utan honom enligt uppgifter FUP.
Den är mycket konstigt med resan - speciellt ihop med att vara skild med intention att återförenas - och därav funderar jag kring symbolvärde, om hon vill ha en sorts nystart ända från 1998 (förlovningen).
Typ, gör om, gör rätt.
Katharsis.
Hon tycks ju dressera honom via brist-på-tillit-kortet (kräver dolt KK för att kunna åberopas..) och över ett år efter mordet sitter han och tackar för att hon får honom att utvecklas.
Finns en del som är väldigt fixerade vid symboler, cykler och omen.
Hon är besatt av LW och helt övertygad att allt är hennes fel allena. Snudd på paranoid vilket inte är konstigt innan skilsmässan men efter 19 februari är det weird. Normalt folk skiljer sig... För att skiljas. Råkar de sen återförenas framöver är det nåt helt annat.
Lägg till symbolvärdet kring vigseln.
Inte för att hon spelar i samma division öht, men du minns JMs svammel om hur hon såg på att båda "råkade" dö i augusti, samma månad bägge två. Det var karma. Hon lät snudd på som om hon trodde sig själv just där och då (dissociation).
Ergo: Hon satte det utanför sig själv. Självrättfärdigade, flyttade skuldfrågan till offren själva och nån högre makt. Det straffade sig att vara dum mot superegot och meganarcisssisten Joh.