2021-05-11, 13:30
Medlem
Kockens är ett utländskt multinationellt bolag så skulle inte vara förvånad om svenskägda santa maria kör på bättre kvalitet.
Citera
2021-05-11, 14:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Japanskrapan
Kolla priset så inser man att BÄGGE tar hutlösa priser.
Rek Willys som har en del kryddor i påsar betydlig billigare.

Till betydligt lägre kvalitet.
Du får det du betalar för, helt enkelt.
Citera
2021-05-11, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cdec
Till betydligt lägre kvalitet.
Du får det du betalar för, helt enkelt.
Dom duger för mig.
Citera
2021-05-11, 15:37
Medlem
Fartarallts avatar
Italiensk salladskrydda, där är skillnaden stor, Santa maria är jättegod och Kockens smakar bara anis, inte alls god.
Citera
2021-05-11, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fartarallt
Italiensk salladskrydda, där är skillnaden stor, Santa maria är jättegod och Kockens smakar bara anis, inte alls god.

Generellt är kryddblandningar smidiga men av sämre kvalitet än om man blandar själv av respektive kryddor.

Titta på böset i burken med ”pizzakrydda” och jämför med hur det ser ut i burkarna med de ingående kryddorna.
Citera
2021-05-11, 19:31
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fartarallt

Samma sak med grillkrydda. Santa Maria smakar intensivt av klassisk grillkrydda medans Kockens knappt smakar någonting mer än lite salt och paprika.
Citera
2021-05-11, 20:21
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Håller mig bort från både dessa märken. Köper Kryddhuset, Urtekram, Sevan eller i butiker som har utländska. Tycker de smakar mer.
Citera
2021-05-11, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
Kockens är ett utländskt multinationellt bolag så skulle inte vara förvånad om svenskägda santa maria kör på bättre kvalitet.

Vad snackar du om? Kockens är svenskt dumfan. Ägs av bönder i Sydsverige.
Citera
2021-05-11, 21:22
Medlem
A.Noymans avatar
Det är i alla fall stor skillnad på Kania (säljs på Lidl) och andra märken. Kanias kryddor klumpar sig i burken så man måste dunka den i botten för att få ut nåt.
Citera
2021-05-11, 21:48
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Besök närmaste större arablivs för kryddor. Bättre och billigare än Santa Maria, dessutom i förpackningar i storlekar som tål att användas och inte de där sabla pytteglasburkarna som är standard för SM.
Citera
2021-05-11, 23:35
Medlem
Hatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falskson
Har för det mesta kockens kryddor hemma då det är billigare plus att jag inte trodde märkena skiljde sig i kvalle då man har sett kockens i restaurangkök etc men fan jag köpte en santa maria grovmalen svartpeppar på burk och pepparsmaken känns mycket intensivare vill jag hävda. Får köpa nåra fler kryddor och testa men märker ni någon skillnad mellan santa maria och kockens kryddor eller är jag tossig?

Eh.. lite svårt att motivera men "Santa Maria" för mig, smakar bättre.
Citera
2021-05-11, 23:59
Medlem
Det är stor skillnad. Santa Marias är mycket bättre.

Det var inte länge sedan jag köpte Kockens på Willys (där de inte har Santa Maria) och återigen blev jag besviken. I det här fallet gällde det svartpeppar, nån örtkrydda och deras egna indiska kryddblandning. Kanel är mycket stor skillnad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in