• 2
  • 3
2021-05-11, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
Kockens är ett utländskt multinationellt bolag så skulle inte vara förvånad om svenskägda santa maria kör på bättre kvalitet.

Santa Maria skapade tacos, jag säger bara det.
Citera
2021-05-12, 04:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekotomten
Vad snackar du om? Kockens är svenskt dumfan. Ägs av bönder i Sydsverige.

Jasså du.
Amerikanska tobaksbolaget kraft foods köpte ju upp kockens men ser att du ha rätt de la ner tillverkningen i sveige i början av 2000 och svenskarna öppnade upp igen.
Citera
2021-05-12, 09:04
Medlem
Äsch. Skulle alla som påstår att Santa Marias kryddor är bättre göra ett blindtest skulle de nog behöva få äta upp sina påståenden här. Men klart det låter mer som man tillhör aristokratin om man försöker få det att låta som skillnaden är signifikant och att man själv bara kan använda premiumprodukter.

Med det sagt så tycker jag att man gott kan köpa Santa Maria ändå. Det är ju ett coolt och passande namn på ett företag som sysslar med kryddor, burkarna är snyggt designade och de ägnar sig inte åt massa HBTQ- och BLM-trams, vilket är ganska unikt numera. Så man kan ju fortsätta köpa deras produkter ändå bara av den anledningen.
Citera
2021-05-12, 09:10
Medlem
gonewiththewinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Samma sak med grillkrydda. Santa Maria smakar intensivt av klassisk grillkrydda medans Kockens knappt smakar någonting mer än lite salt och paprika.

Instämmer jag köper bara Santa Maria de är godast har mest smak ni som säger ingen skillnad eller något annat ni är säkert köpta
Citera
2021-05-12, 13:02
Medlem
falsksons avatar
Kockens kryddor har åkt ner i soptunan och ersatts av santa maria's grejer. Så nu ska kocken själv laga en och en annan rätt och sen säga sitt.
Citera
2021-05-15, 14:32
Medlem
Märker ingen större skillnad. Däremot har jag slutat köpa Santa Maria på grund av den idiotiska designen på deras nya lock.
Citera
2021-05-15, 23:28
Medlem
Vem0ths avatar
Tycker Santamarias örtkryddor är i mycket högre kvalité än Kockens. T ex timjan, oregano och rosmarin. Men paprika och vitpeppar märker jag ingen skillnad på.
Citera
2021-05-15, 23:36
Jag köper i stort sett aldrig någon av dem. Jag tycker att de är för dyra, helt enkelt. Jag köper en hel del kryddor och då går det inte att köpa svenska "märkeskryddor". Istället blir det ett sammelsurium av Eldorado, Ica, lokala turklivset, Gekås, Borgeby, små etniska butiker, Normal osv. Överallt där det säljs kryddor i lite större plastpåsar för bra priser, alltså. Varför köpa en liten glasburk med paprikapulver för trettio spänn från Kockens när man kan få en stor påse från Ungern eller Kroatien på lokala Hassans Livs för femton?
Citera
2021-05-16, 02:22
Medlem
Kallebollans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anvandarnamn2
Märker ingen större skillnad. Däremot har jag slutat köpa Santa Maria på grund av den idiotiska designen på deras nya lock.

Kan bara hålla med, Santa Maria har straffat ut sig från mitt hushåll på grund av den usla förpackningen
Citera
2021-05-16, 03:37
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Jag köper i stort sett aldrig någon av dem. Jag tycker att de är för dyra, helt enkelt. Jag köper en hel del kryddor och då går det inte att köpa svenska "märkeskryddor". Istället blir det ett sammelsurium av Eldorado, Ica, lokala turklivset, Gekås, Borgeby, små etniska butiker, Normal osv. Överallt där det säljs kryddor i lite större plastpåsar för bra priser, alltså. Varför köpa en liten glasburk med paprikapulver för trettio spänn från Kockens när man kan få en stor påse från Ungern eller Kroatien på lokala Hassans Livs för femton?

Det är saftiga kilopriser på kryddor! Särskilt då det är sådana där små glasburkar.

Men man ska akta sig för sådan där "billiga" kryddor i plastpåsar från exempelvis Willys.

Kryddpeppar, vitlökspulver och lagerblad smakar i stort sett ingenting jämfört med dyrare märken. Men vitlök ska vara färsk. Lagerblad kan man odla själv i kruka.
Citera
2021-05-18, 13:46
Medlem
falsksons avatar
Santa maria smakar bättre på alla plan. Kockens kryddor ut ur Svea Rike!
Citera
2021-05-18, 20:53
Medlem
Liberationfronts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falskson
Jag har jobbat inom restaurang så jag kommer inte acceptera att du ifrågasätter mina smaklösar. Det var skillnad på svartpepparn.

Det räknas inte när man varit diskare.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in