2021-05-11, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Frågan gäller just nu. Som jag sa tror jag kristendom har varit värst historiskt men att islam jobbar sig ifatt och förbi med en hissnande fart.

Det handlar inte bara om att förtrycka kvinnor. Islam är totalitärt när den är som värst och vi har totalitära islamska stater idag.

Islam dödar alla utan urskiljning. Män, kvinnor och barn. Det är den största extremistiska och våldsbejakande rörelsen globalt. Den har stora och aktiva våldsrörelser som vill ta makten i en lång rad länder i mellanöstern och hela Afrika, t o m sub-sahara.

Den är störst t o m i Sverige och den driver för fan skolor i Sverige. Den tar över politiska organisationer som SSU.

Jag ser inte alls samma för katoliker.

Vi skall inte backa mer och n'ästa gång en fatwa utdelas mot en svensk medborgare skall vi kräva att landet från hotet utdelas tar tag i det som det mordhot det är. Vägrar de åtala bojkottar vi, Funkar inte det får vi bilda ett Mossad och nacka den jäveln... vi skall inte backa mer, vi skall inte underkasta oss.

Det verkar nästan vara en kvinnlig reflex det där och kvinnor är ofta just underkastade världen över.

Jag upprepar femicides dvs hatmord på kvinnor baserat på hennes könstillhörighet, är mest förekommande i Latinamerika.
Latinamerika är katolskt kristet och INTE muslimskt.

Det betyder inte att islam kan gå fritt från kritik om patriarkalt kvinnoförtryck.

Men det betyder att du m.fl fan får ger er i att alltid skrika: Muslimer!!!! Eller Invandrare!!! Så fort någon kritiserar just patriarkalt kvinnoförtryck, misogyni eller sexuellt våld etc etc.

Den ”bjälken” sitter lika mycket i båda religionernas ögon, skulle faktiskt hävda att båda religionernas själva huvudfåra just är misogyni och båda älskar att fokusera på ”flisan” de ser hos den andre , medan de glatt ignorerar bjälken hemmavid.

Problemet är spridningen av föreställningen att kvinnor är mäns egendom, och att män har ”rätt” över och till kvinnor.

Den föreställningen florerar hej vilt på detta forum, men det ignorerar du, istället fokuserar du på islam och invandring.

Bright!
Citera
2021-05-11, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caribe
Största våldsbejakarna i vår tid är det kristna landet USA och dess krigsmakt. Kanske säkrast vi förbjuder kristna driva skolor och gå med i politiska ungdomsförbund.

Det där är ju inte ens sant.

Det finns kristna i USA, men deras konstitution är ju sekulär.

Irans konstitution är islamistisk, och de slåss för sin religion.

USA slåss av icke-religiösa motiv och det är religion vi talar om.

För övrigt slåss USA ofta mot just islamismen (om du tänker efter), men svensk vänster vänder rumpan till och underkastar sig.

jag har inte svårt att välja sida där faktiskt, tycker det är märkligt att inte människor som du begriper.

Är du av kvinnligt kön eller genus är det ju begripligt. Ni underkastar er, vilket är historiskt bevisat. Sedan gnäller ni.
Citera
2021-05-11, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Jag upprepar femicides dvs hatmord på kvinnor baserat på hennes könstillhörighet, är mest förekommande i Latinamerika.
Latinamerika är katolskt kristet och INTE muslimskt.

Det betyder inte att islam kan gå fritt från kritik om patriarkalt kvinnoförtryck.

Men det betyder att du m.fl fan får ger er i att alltid skrika: Muslimer!!!! Eller Invandrare!!! Så fort någon kritiserar just patriarkalt kvinnoförtryck, misogyni eller sexuellt våld etc etc.

Den ”bjälken” sitter lika mycket i båda religionernas ögon, skulle faktiskt hävda att båda religionernas själva huvudfåra just är misogyni och båda älskar att fokusera på ”flisan” de ser hos den andre , medan de glatt ignorerar bjälken hemmavid.

Problemet är spridningen av föreställningen att kvinnor är mäns egendom, och att män har ”rätt” över och till kvinnor.

Den föreställningen florerar hej vilt på detta forum, men det ignorerar du, istället fokuserar du på islam och invandring.

Bright!

Den statistiken behöver vi nog se närmare på.

jag fokuserar på islamistisk terror globalt. 160.000 döda.

Citat:
Under perioden 2001–2019 inträffade 31 221 attentat i vilka 146 881 människor dödades enligt en forskare vid Saint Andrews-universitetet och islamistisk terrorism var den mest vanligt förekommande. De flesta offer som dödades i attentat med tolv eller fler dödsoffer var muslimer.[4]

https://sv.wikipedia.org/wiki/Islamistisk_terrorism

Lägg då till det förtryck som uppstår varhelst islamismen tar makten (Iran, talibaner, IS, Saudi etc.)

Jag kan inte till mitt förstånd se katolicismen som ens jämförbar, och det kan tydligen inte Dawkin heller. Jag gissar citatet kom till när IS terropr var som värst. se bilderna och konsekvenserna och kör din kålsuparteori... hur är man funtad då? den etiska kompassen måste vara rejält trasig.
Citera
2021-05-11, 11:48
Medlem
Citat:
Det där är ju inte ens sant.

Det finns kristna i USA, men deras konstitution är ju sekulär.

Irans konstitution är islamistisk, och de slåss för sin religion.

USA slåss av icke-religiösa motiv och det är religion vi talar om.

För övrigt slåss USA ofta mot just islamismen (om du tänker efter), men svensk vänster vänder rumpan till och underkastar sig.

jag har inte svårt att välja sida där faktiskt, tycker det är märkligt att inte människor som du begriper.

Är du av kvinnligt kön eller genus är det ju begripligt. Ni underkastar er, vilket är historiskt bevisat. Sedan gnäller ni.

Deras president, George W Bush, var i allra högsta grad kristen. Framröstad av kristna högern. Otaligt många muslimer har dött på grund av USA:s krig. Där kan vi verkligen snacka våldsbejakande.
Citera
2021-05-11, 11:57
Medlem
Citat:
Deras president, George W Bush, var i allra högsta grad kristen. Framröstad av kristna högern. Otaligt många muslimer har dött på grund av USA:s krig. Där kan vi verkligen snacka våldsbejakande.

Det var inte bara kristna som röstade på honom utan även t ex muslimer. I alla fall i första valet.

Och... det var ett försvarskrig. Bush gick tvärtom till val på en ganska isolanistisk politik. Men muslimsk terror å det grövsta drog USA i krig mot talibanerna. Det var lätt att välja sida.

och han försvarade amerikanska medborgare, även muslimer. Det var muslimer som var soldater i hans armé.

Har du så svårt att skilja på en sekulär demokrati (världens äldsta dessutom) och en islamistisk diktatur skall du nog lugna dig lite.

Din etiska kompass är rejält trasig. Du behöver reparera den.
Citera
2021-05-11, 12:07
Medlem
Citat:
Det var inte bara kristna som röstade på honom utan även t ex muslimer. I alla fall i första valet.

Och... det var ett försvarskrig. Bush gick tvärtom till val på en ganska isolanistisk politik. Men muslimsk terror å det grövsta drog USA i krig mot talibanerna. Det var lätt att välja sida.

och han försvarade amerikanska medborgare, även muslimer. Det var muslimer som var soldater i hans armé.

Har du så svårt att skilja på en sekulär demokrati (världens äldsta dessutom) och en islamistisk diktatur skall du nog lugna dig lite.

Din etiska kompass är rejält trasig. Du behöver reparera den.

Du försvarar en krigsbrottsling som Bush. Snacka om att ha trasig moralisk kompass.

Bush väljarbas var kristna högern. Muslimska väljare i USA är så få att de ej avgör några val.

Det finns kristna i Irans försvarsmakt.
Citera
2021-05-11, 12:15
Medlem
Citat:
Du försvarar en krigsbrottsling som Bush. Snacka om att ha trasig moralisk kompass.

Bush väljarbas var kristna högern. Muslimska väljare i USA är så få att de ej avgör några val.

Det finns kristna i Irans försvarsmakt.

Du försvarar ju Bin Laden och de sjukaste regimerna världen skådat.

Iran har en lagstiftning där Sharia är grundlag.

USA är sekulärt.

Bush fick hälften av rösterna, så många värdekonservativa kristna finns inte i USA. Det var många mittenväljare som röstade på honom.

Herregud... vänstern med sina kålsuparteorier och relativism.
Senast redigerad av ZiggeZiggarett 2021-05-11 kl. 12:17.
Citera
2021-05-11, 12:18
Medlem
Citat:
Du försvarar ju Bin Laden och de sjukaste regimerna världen skådat.

Iran har en lagstiftning där Sharia är grundlag.

USA är sekulärt.

Bush fick hälften av rösterna, så många värdekonservativa kristna finns inte i USA. Det var många mittenväljare som röstade på honom.

Har aldrig försvarat bin Laden.

Bush invaderade Irak för att Gud sa åt honom att göra det. Livsfarlig amerikansk kristen fundamentalism.
Citera
2021-05-11, 12:21
Medlem
Citat:
Har aldrig försvarat bin Laden.

Bush invaderade Irak för att Gud sa åt honom att göra det. Livsfarlig amerikansk kristen fundamentalism.

Jag har aldrig försvarat Bush, jag påpekar dina faktafel.

Jag ser islamism som värre än allt annat, och den är sprungen ur islam.

Du ser allt som en jämnvarm soppa där allt är lika illa. Att spränga 60 skolflickor i luften för att skrämma alla flickor ur skolan... det är inte så farligt, det finns annat som är lika illa.

Nej det finns det fan inte.
Citera
2021-05-11, 12:35
Medlem
Citat:
Jag har aldrig försvarat Bush, jag påpekar dina faktafel.

Jag ser islamism som värre än allt annat, och den är sprungen ur islam.

Du ser allt som en jämnvarm soppa där allt är lika illa. Att spränga 60 skolflickor i luften för att skrämma alla flickor ur skolan... det är inte så farligt, det finns annat som är lika illa.

Nej det finns det fan inte.

Faktafelen står du för då du förnekar att det fanns religiösa motiv bakom Bush-administrationens krig.

Att det inte är så farligt att spränga flickor är dina ord.
Citera
2021-05-11, 12:44
Medlem
Citat:
Den statistiken behöver vi nog se närmare på.

jag fokuserar på islamistisk terror globalt. 160.000 döda.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Islamistisk_terrorism

Lägg då till det förtryck som uppstår varhelst islamismen tar makten (Iran, talibaner, IS, Saudi etc.)

Jag kan inte till mitt förstånd se katolicismen som ens jämförbar, och det kan tydligen inte Dawkin heller. Jag gissar citatet kom till när IS terropr var som värst. se bilderna och konsekvenserna och kör din kålsuparteori... hur är man funtad då? den etiska kompassen måste vara rejält trasig.

Bara så du fattar. Den terrorism inkl 9/11 är NADA jämfört med den terror som väst med USA i täten utsatt delar av muslimska världen för.
Ex. Irakkriget, krig helt baserar på medvetna lögner om massförstörelsevapen skördade ( snabbt överslag efter att ha googlat, ca 2 miljoner liv.

Bara USAs sanktioner mot Iran har kostat mer människoliv än islamsk terrorism i västvärlden.

Lite pregnans om jag får be.

Terror definieras försöka skrämma någon till lydnad, tystnad och/ eller passivitet.

Detta är det även demokratier och hela nationer som sysslar med och inte bara ”terrorister”.
Senast redigerad av Merapi 2021-05-11 kl. 12:51.
Citera
2021-05-11, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Bara så du fattar. Den terrorism inkl 9/11 är NADA jämfört med den terror som väst med USA i täten utsatt delar av muslimska världen för.
Ex. Irakkriget, krig helt baserar på medvetna lögner om massförstörelsevapen skördade ( snabbt överslag efter att ha googlat, ca 2 miljoner liv.

Bara USAs sanktioner mot Iran har kostat mer människoliv än islamsk terrorism i västvärlden.

Lite pregnans om jag får be.

Terror definieras försöka skrämma någon till lydnad, tystnad och/ eller passivitet.

Detta är det även demokratier och hela nationer som sysslar med och inte bara ”terrorister”.

Du för förstå begrepp som försvar och anfall.

Jag försvarade aldrig invasionen av Irak, där saknades koppling till terrorn. Jag försvarar invasionen av Afganistan.

Militärt försvar är aldrig terror. Då kan man hävda att Sovjet var värre än nazityskland och att uinvasionen av Tyskland var orättfärdig. det var den såklart inte, de gav sig ju inte, de var fanatiker. Precis som japanerna och precis som islamisterna.

Någon måste tvingas i det läget och det rättfärdiga är såklart att det är angriparen som får ge vika i sin aggression.

De skall inte få skjuta på sittande fåglar som de gör.
Senast redigerad av ZiggeZiggarett 2021-05-11 kl. 13:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in