2021-05-11, 07:32
  #1417
Bannlyst
Henrik Engblom kan få en fin säsong som hinderryttare om han fortsätter få ritter av De Burca.
Citera
2021-05-11, 08:26
  #1418
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
Egentligen är det vansinne att gå emot Laguna Seca, men jag tror att det kan vara dags för Guidetti den här gången (och Jessica Ohlsons första tränarseger sedan 2018). Är bättre än talet och får 10 kg(!) av favoriten. Handicaå den här gången och det är tufft för 3-åringar att slå äldre hästar så här tidigt på säsongen. Finns fler segerbud - bl.a. lågviktaren Positano - med Guidetti blir min förstahäst.

Förstår inte varför hon hade en förinspelad stallvisning. Ellinor Rasmusson får pluspoäng för att hon hade det live och tog med publikfrågor.
Citera
2021-05-11, 09:44
  #1419
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Avlans
Förstår inte varför hon hade en förinspelad stallvisning. Ellinor Rasmusson får pluspoäng för att hon hade det live och tog med publikfrågor.

Var hittar man den?
Citera
2021-05-11, 10:26
  #1420
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
Var hittar man den?

Mingalopphäst på ansiktsboken
Citera
2021-05-11, 18:29
  #1421
Bannlyst
Det är inte givet på förhand vad som ska drickas när det vankas säsongspremiär i Göteborg. Men jag tänker så här: Det var ju till stor del holländska köpmän som byggde upp Göteborg, så det får bli något holländskt. Nu vimlar det inte av starka drycker från Nederländerna på Systembolaget. Populärast är Bols bananlikör. Nu råkar det vara Bert Karlssons favorit och även om jag inte har något emot "bävern" så gör ju det bananlikören lite "proletär" - skällsord för folklig, sådant som jag vanligtvis skyr som pesten - men det får jag leva med den här gången.

Och då kan jag lika gärna fortsätta på det "proletära" spåret och äta en Göteborgsklassiker - Hel Special.

Så får det bli, som Ivares brukar säga.
Citera
2021-05-11, 19:49
  #1422
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avlans
Förstår inte varför hon hade en förinspelad stallvisning. Ellinor Rasmusson får pluspoäng för att hon hade det live och tog med publikfrågor.

Inaktiverade kommentarer på Youtubesändningen. Dålig stil om man vill hörsamma eventuella intressenter.
Citera
2021-05-11, 19:51
  #1423
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
Henrik Engblom kan få en fin säsong som hinderryttare om han fortsätter få ritter av De Burca.

Ska inte Kevin Parkin rida
Citera
2021-05-11, 20:12
  #1424
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kudsen
Ska inte Kevin Parkin rida

Kevin rider för Wahl och Kuszli.
Citera
2021-05-12, 04:27
  #1425
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
Kevin rider för Wahl och Kuszli.

Kevin har ridit ut för De Burca med ett gäng vinnare och bra placeringar 2020. Mer än hälften av alla ritter var för De Burca. Först i år som han rider ut åt Wahl och Kuzli.
Citera
2021-05-12, 04:59
  #1426
Medlem
Ridarvode på hinder.

Shane tar tydligen 1600(!) medans de som oftast rider hinderlöp tar 6-800. Förmodar att det inte finns önskan om att rida hinderlöp men ändå skriver man ut ett saftigt arvode. Bättre att låta det stå blankt om man inte har ambitioner att rida ut på hinder.

När amatörryttare rider ut på hinder, brukar de få någon form av "arvode"? Står ju inget om arvode på SG men ger man något ändå? Tänker typ Stern, han rider ofta ut i hinderlöpen och gör det helt ok. Men helt gratis?
Citera
2021-05-12, 06:54
  #1427
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ikirk
Ridarvode på hinder.

Shane tar tydligen 1600(!) medans de som oftast rider hinderlöp tar 6-800. Förmodar att det inte finns önskan om att rida hinderlöp men ändå skriver man ut ett saftigt arvode. Bättre att låta det stå blankt om man inte har ambitioner att rida ut på hinder.

När amatörryttare rider ut på hinder, brukar de få någon form av "arvode"? Står ju inget om arvode på SG men ger man något ändå? Tänker typ Stern, han rider ofta ut i hinderlöpen och gör det helt ok. Men helt gratis?

Jag vet inte hur det är nu, men förr kunde amatörryttare få en tusenlapp eller så om det gick bra.
Citera
2021-05-12, 08:15
  #1428
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikirk
Ridarvode på hinder.

Shane tar tydligen 1600(!) medans de som oftast rider hinderlöp tar 6-800. Förmodar att det inte finns önskan om att rida hinderlöp men ändå skriver man ut ett saftigt arvode. Bättre att låta det stå blankt om man inte har ambitioner att rida ut på hinder.

När amatörryttare rider ut på hinder, brukar de få någon form av "arvode"? Står ju inget om arvode på SG men ger man något ändå? Tänker typ Stern, han rider ofta ut i hinderlöpen och gör det helt ok. Men helt gratis?

Haha, har han själv valt ut den summan? Inte SG?

Ja det händer att de får betalt. Ibland via Swish eller så fakturerar ryttare själva via f-skatt eller företag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in