2021-05-06, 11:37
  #1405
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
Nej, jag har inte hört något. Men han finns väl fortfarande i bakgrunden, i skuggan om man vill göra sig lustig.

På tal om Dennis, har hört att Meglio numera är skolhäst på en ridklubb nere i Tiveden. Där sägs han ha sällskap av en annan ex-galoppör, Nathalie Mortsens All My Lovin. Den spelade man in några kronor på ...

Åh Alma!! 😍 Hon stod ju hos Jessica Long först. Efter Dragon Pulse.

Carry on Derryck (sprang i Dubban) som fanns hos Claes Björling och en mycket kort sejour hos Nathalie Mortensen är också lektionshäst i Östergötland.

Två vääääldigt snälla fullblod
Citera
2021-05-06, 13:20
  #1406
Bannlyst
Noterar att Karl Peter Andersen - "Kalle Dansk" som tränade fina stoet Halfsong, som nästa vann Svenskt Derby 2003 - har avslutat sin licens. Med ålderns rätt, han är 84 år.

Organizers seger över Halfsong - med hals - är nog det tråkigaste jag upplevt i Svenskt Derby. Ett amatörtränat sto, uppfött av tränarens syster, med svenskuppfödde stjärnan Songline (som tyvärr heller aldrig fick vinna Svenskt Derby) som pappa, som tar hem derbyt hade varit så roligt. Mycket roligare än ännu en norsk miljardärägd häst toppat enbart för derbyt. Organizer visade inte mycket efter det.

Halfsong gladde oss i alla fall i ett par säsonger till. Tyvärr fick hon starta i några år för mycket och hon sjönk från hcp 90 till hcp 71. Det är alltid lika smärtsamt att se. Ett annat exempel är High As a Kite, som bl.a. vann Svenskt 1000 Guineas och Norsk Derby.
Citera
2021-05-07, 17:11
  #1407
Bannlyst
På förhand en svårlöst V64-omgång väntar på söndag. Zeider spikar Marta, Ivares chansspikar Valon i brist på andra möjligheter. Det kan bli riktigt bra med pengar.

Vi vet att Marta är en topphäst och hon ska förstås ses med toppchans. Men man ska nog dubbla med Miss Maybach, som tar ledningen och kan bli svårslagen därifrån. Freed from Desire kommer att nog att få en kanonsäsong och hamna uppåt 90 i hcp, jag tycker att hon nästa visade det vid en av segrarna ifjol. Men hon ska väl ha gräs och har antagligen inget med segerstriden här att göra.

Ivares spikar som sagt Valon i V64-2. Djärvt att singla en häst som inte vunnit på mycket länge. Han ska med på kupongen, men garderas. High Max är förstahästen för mig. Hade vunnit senast om PA haft is i magen och inte gått i vida spår i sista sväng. Visar mer än 67 och det är bra chans. Värst emot är Enkrona som har ett lopp i kroppen. Ylva Brandts hästar går bra och tar minst en pinne på söndag - Enkrona kan vara den som tar den. Label Black är inte så tokig. Inte kan väl Liars Corner vinna direkt i års- och Sverigedebuten?

Silversprinten kan man kanske helgardera, även om Hypochondriac står hårt inne. Bandola och Houston Heat förstahästar.

Iidor Almqvist blir nog stor favorit amatörlöpet. Det köper jag inte. Nej, här tror jag stenhårt på Saint Jimmy. bara Tina H rider med huvudet så ska det vara god segerchans.

Guldhandicapen skulle man vilja helgardera, men det har jag nog inte råd med. Men många streck blir det ... Grimeford Lane står bäst inne i löpet, men har ju inte vunnit på evigheter. Kanske har det släppt igen för Lushes Lashes? Castashadow med Ulrika? Plantstepsdream ända från Malmö ... Ja, som sagt, måla på ...

I Sunday Special blir nog Sharp Eye favorit. Den fick jag in som spik förra gången, men nu blir det tuffare. Visst kan han vinna, för motståndet är inte så blodigt den här gången. Men jag har tokfeeling för Hootenanny. Toppform, får 3 kg av Sharp Eye som är första hotet, Elione upp. Kan vara en chansspik. Heart of Dreams är en bra häst. Lopp i kroppen, lärlingslättnad. Bäst inne tycker jag att Paakame Enki står, men hon har ju inte start på länge. Oddshöjande kombbud precis som Double Rock i onsdags. Jungle Dream blir överstreckad.
Citera
2021-05-08, 06:39
  #1408
Medlem
Avlanss avatar
Varför rider inte norrmännen här när de inte får rida lopp i Norge? Resa får de väl för all del? Sätta sig i bil och köra?
Citera
2021-05-08, 12:01
  #1409
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Avlans
Varför rider inte norrmännen här när de inte får rida lopp i Norge? Resa får de väl för all del? Sätta sig i bil och köra?

Carlito har väl några avstängningar att ta igen, de andra (Sandro, Alan m.fl.) kanske inte tycker det är värt att köra till Stockholm eller Malmö för en eller ett par ritter. Kan nog vara svårt att få ritter, de flesta tränare har ju redan en eller två fasta ryttare som de använder. Blir nog fler som rider här när baggarna kommer med sina hästar - det vill säga när storloppssäsongen drar igång. Då vill vi se Jan-Erik också! Men kanske vi får se någon av dem redan i Göteborg nästa helg?

Är det förresten någon som vet hur det står till med gräsbanan i Göteborg? Är den redo för tävlingar?
Citera
2021-05-08, 12:55
  #1410
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
Carlito har väl några avstängningar att ta igen, de andra (Sandro, Alan m.fl.) kanske inte tycker det är värt att köra till Stockholm eller Malmö för en eller ett par ritter. Kan nog vara svårt att få ritter, de flesta tränare har ju redan en eller två fasta ryttare som de använder. Blir nog fler som rider här när baggarna kommer med sina hästar - det vill säga när storloppssäsongen drar igång. Då vill vi se Jan-Erik också! Men kanske vi får se någon av dem redan i Göteborg nästa helg?

Är det förresten någon som vet hur det står till med gräsbanan i Göteborg? Är den redo för tävlingar?

Lägg till lärlingarna Kaia och Nora.
Citera
2021-05-08, 14:12
  #1411
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Avlans
Lägg till lärlingarna Kaia och Nora.

Ja, det borde ju kunna få ritter i Sverige. Vimlar ju inte av duktiga lärlingar.

Nu meddelas att Övrevolls tävlingar kan bli inställda i ytterligare två veckor. Förlängda restriktioner till 21 maj, så 17 Mai-tävlingarna blir nog inställda.
Citera
2021-05-08, 16:53
  #1412
Bannlyst
Bravo Shane! 6.72 gav ett fint tillskott till morgondagens spel, som inleds med Rocker Sam. Kan man hoppas på 6.72 igen?
Citera
2021-05-08, 21:48
  #1413
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
Ja, det borde ju kunna få ritter i Sverige. Vimlar ju inte av duktiga lärlingar.

Nu meddelas att Övrevolls tävlingar kan bli inställda i ytterligare två veckor. Förlängda restriktioner till 21 maj, så 17 Mai-tävlingarna blir nog inställda.

Tycker ärligt talat de enda lärlingarna som verkar någorlunda seriösa är Emma Nordin, Angelika Berg och Alina Öhgren.

Bara att läsa senaste domstolsrapporterna :-)))
Citera
2021-05-08, 21:49
  #1414
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
Bravo Shane! 6.72 gav ett fint tillskott till morgondagens spel, som inleds med Rocker Sam. Kan man hoppas på 6.72 igen?

Blir nog vansinnigt lågt. Den ska väl bara vinna?
Citera
2021-05-09, 14:46
  #1415
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Avlans
Blir nog vansinnigt lågt. Den ska väl bara vinna?

Jo, så blev det ju. Tur att det finns. Göran lät ju väldigt uppåt på Teerex så den fick komma med som tvåa.

Blev en riktigt bra dag på spelet, med bl.a. fin komb Enkrona-Label Black och mitt stora drag Hootenanny som inte gjorde mig besviken.
Citera
2021-05-11, 07:05
  #1416
Bannlyst
Egentligen är det vansinne att gå emot Laguna Seca, men jag tror att det kan vara dags för Guidetti den här gången (och Jessica Ohlsons första tränarseger sedan 2018). Är bättre än talet och får 10 kg(!) av favoriten. Handicaå den här gången och det är tufft för 3-åringar att slå äldre hästar så här tidigt på säsongen. Finns fler segerbud - bl.a. lågviktaren Positano - med Guidetti blir min förstahäst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in