2021-05-10, 23:06
  #5629
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallsinnig
Hallå! Visst handlar den här tråden om Robinson? Helt ovidkommande inlägg de senaste sidorna. Skärp er!

Vem tror ni kommer till finalveckan?
Jag hoppas på Dennis, Joanna, Rikard och William
Du frågar vem man tror men du skriver de du hoppas. Jag hoppas nog på samma, men jag tror att max två av dem är i bland de fyra sista.
2021-05-10, 23:08
  #5630
Moderator
Dr Kings avatar
Håll er till att diskutera programmet i denna tråd. Vad som är renrasig svensk o.s.v. får ni diskutera i andra trådar.

/Moderator
2021-05-10, 23:08
  #5631
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AcchiaHe
Så du tror inte att det kan ha funnits ett annat motiv bakom pengarna? Dvs att Alex och Sofia ville helt enkelt ut från Robinson på ett enkelt och snabbt, och permanent sätt? Det som får mig att tänka är att det inte var Elias och Alex som diskades, utan Alex och Sofia. Till synes gillade de ju inte varandra i TV, men tydligen var det en hel del som pågick som vi inte känner till.

Om man vill avbryta Robinson är det ju bara att göra det. Tror du på riktigt att produktionen kan tvinga en kvar?
2021-05-10, 23:10
  #5632
Medlem
imrichbitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallsinnig
Hallå! Visst handlar den här tråden om Robinson? Helt ovidkommande inlägg de senaste sidorna. Skärp er!

Vem tror ni kommer till finalveckan?
Jag hoppas på Dennis, Joanna, Rikard och William

Håller med, även om Joanna har sjunkit ett eller två pinnhål sedan hon kom till maktens boning och började gadda ihop sig med Olivia....inte så smickrande sida hos henne.
Jag skulle kunna byta ut Joanna mot Ludde. Jag har full förståelse för att många stör sig på honom, men till hans försvar måste jag säga att han är ung. Men jag gillar hans civilkurage, han har alltid stått upp mot psykopaten Alex.
Och på tal om Alex, hur roligt kan det vara för hans barn att pappa åkte ut pga fusk? Bra förebild där!
2021-05-10, 23:14
  #5633
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lampadusaaa
Om man vill avbryta Robinson är det ju bara att göra det. Tror du på riktigt att produktionen kan tvinga en kvar?

Inte tvinga - men man har skrivit under ett kontrakt. Kontrakt måste fullföljas. Då kan man kanske inte bara säga "jag vill inte". Men om man blir utkastad så är det en annan femma. Kanske...

Snillen spekulerar... ... ...
2021-05-10, 23:17
  #5634
Medlem
ola-hammastroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Bla bla bla bla.....bla bla bla bla...nått ologiskt och mer bla bla bla bla

Jag vet att jag har sagt att jag ska ignorera dig men fan vad jobbig du är.. Det enda du har som agenda HELA TIDEN är att sätta folk i fack.. och gärna väldigt sjuka sådana dessutom.

Nån använder ordet "skämmas" då är du där och : "du sa "skämmas" det är lika med hederskultur och det är lika med mord och sen är det lika med pedofil och sen är det lika med fusk, du har säkert problem med auktoriteter osv och osv"

Och det är samma jävla skit hela tiden men du ger dig på nya varje dag med precis samma jävla sjuka anklagelser.. Du grepar efter strån hela tiden för att få kasta ur dig dom här anklagelserna..
Varför? Vad är det frågan om? Vad har du varit med om?
2021-05-10, 23:21
  #5635
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AcchiaHe
Nja, som jag uppfattade det: från början var det frågan om Alex härkomst - som kan vara intressant av disparata anledningar. (Obs! Jag menar inte "desperata".) "CS" använde frågan som förevändning till att provocera "girl" alldeles i onödan genom att avkräva definitionen vad "girl" räknar som svensk. Denna definition blev lite olyckligt formulerad - och "CS" behövde då inte dra fram sitt släktträd till 1850 eller 1650 eller vad det nu var. Jag uppfattade "CS" som mästrande och sittande på riktigt höga hästar, medan "girl" var lite överentusiastisk med att låta sig bli provocerad.

Så där har vi nog aningen olika åsikter. :-)
Nja, detta var ursprunget till min kritik: (FB) Robinson Sverige 2021
Annars håller jag med dig.
2021-05-10, 23:21
  #5636
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Nej, jag tror faktiskt inte det. Jag tror inte Alex ville hängas ut som fuskare. Elias hade ju också diskats om han var kvar när Ludde kom, men han hade ju redan åkt ut.
Precis. Alex ville ju in i Robinson igen, för att hämnas.
2021-05-10, 23:22
  #5637
Medlem
farlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AcchiaHe
Inte tvinga - men man har skrivit under ett kontrakt. Kontrakt måste fullföljas. Då kan man kanske inte bara säga "jag vill inte". Men om man blir utkastad så är det en annan femma. Kanske...

Snillen spekulerar... ... ...

De har skrivit kontrakt men produktionen kan inte tvinga någon som vill lämna att vara kvar, deltagarna är ju inte livegna.
Sedan är det klart att produktionen vill att alla ska fullfölja för förändringar ruckar schema samt upplägg men de kan aldrig tvinga någon.
2021-05-10, 23:23
  #5638
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ola-hammastrom
Bla bla bla bla.....bla bla bla bla
Du gör oftast kopplingar där du hoppar över flera steg. Inte ens lönt att förklara för dig.
2021-05-10, 23:25
  #5639
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Precis. Alex ville ju in i Robinson igen, för att hämnas.

Japp, det var det som han hävdade när han röstades ut. Men jag undrar hur mycket det är vi inte ser och hur mycket det är som hamnar utanför kamerorna? Kan inte släppa än det här med att Alex och Sofia påstås knappt ha pratat med varandra - och så plötsligt skaffar Alex fram pengar åt Sofia för att köpa mat. Vi kommer nog aldrig veta hela storyn.
2021-05-10, 23:27
  #5640
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farling
De har skrivit kontrakt men produktionen kan inte tvinga någon som vill lämna att vara kvar, deltagarna är ju inte livegna.
Sedan är det klart att produktionen vill att alla ska fullfölja för förändringar ruckar schema samt upplägg men de kan aldrig tvinga någon.
Verkar rimligt, men hur fick man Wrenkler att stanna så länge? Om jag minns rätt, så sade man till honom att man bara kan åka ut i öråd, när han ville hem.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in