2021-05-10, 22:29
  #5617
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av girl12345
Vem Fan har snackat om heder ditt jävla stolpskott???
Du skrev ju: Hon förstörde ju för sin egen man. Och har därmed skämt ut honom inför hela Sverige. Så hur har hon skämt ut honom, om det inte är heder inblandat? Hur skulle hon gjort istället?
2021-05-10, 22:29
  #5618
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
Haha, jo, hennes bröst är fullt normala och på inget sätt ovanliga. Vilken värld lever du i?

Hon är ju närapå ett flickebarn för guds skull. Inget ovanligt om hon vore fyrtio och ammat ett par ungar. Hur historien ska sluta vad tuttarna anbelangar, det får man se efter tjugo år till
2021-05-10, 22:37
  #5619
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Du skrev ju: Hon förstörde ju för sin egen man. Och har därmed skämt ut honom inför hela Sverige. Så hur har hon skämt ut honom, om det inte är heder inblandat? Hur skulle hon gjort istället?

Jo, har för mig att Alex hade sagt något i stil med att han vill visa för sitt/sina barn att man kan lyckas även i svåra förhållanden. (Risk för att jag minns helt fel.) På det viset så kan man tro att han skämde ut sig och även sitt/sina barn inför deras skolkompisar osv. Lite långsökt, men ändå. Att vslöjas som fuskare när man arbetar med mätteknik är kanske inte det bästa för ens karriär. Jag kan tänka mig att det inte är speciellt ärofullt att upptäckas som Robinsonfuskare eller skattefuskare eller Toblerone-köpare, oavsett vilken kultur man kommer ifrån. Alex barn skäms kanske också.

För att reagera på din sista fråga: om hon hade tänkt fuska (hon möjliggjorde ju fusket) så borde hon också skämmas. Bara för att använda en känd invandrares ord: "här ligger en gravad hund". Alltså, varför avslöjade hon sin man som fuskare och avslöjade att hon själv deltog i fusket?
__________________
Senast redigerad av AcchiaHe 2021-05-10 kl. 22:40.
2021-05-10, 22:43
  #5620
Medlem
ola-hammastroms avatar
Det märks att det var ett ganska tråkigt avsnitt idag
2021-05-10, 22:44
  #5621
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ola-hammastrom
Det märks att det var ett ganska tråkigt avsnitt idag

Så sant, så sant... Transportsträckan, kan man säga.
2021-05-10, 22:47
  #5622
Medlem
Hallå! Visst handlar den här tråden om Robinson? Helt ovidkommande inlägg de senaste sidorna. Skärp er!

Vem tror ni kommer till finalveckan?
Jag hoppas på Dennis, Joanna, Rikard och William
2021-05-10, 22:48
  #5623
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBubs

Dessutom alla extra röster, twister och hemliga immuniteter som överdrivs till förbannelse.

Inte ens de som är duktiga i tävlingarna duger utan det är bara ryggdunkningar, paktande och skitsnack bakom ryggen som gäller.

Efter att ha följt mycket Robinson och då främst från USA och Australien så skulle jag vilja göra dessa ändringar.

* Börja med tre lag, 6 per lag. Inget gränslandet, åker man ut är man ute. Anledningen till att jag vill ha tre lag är för att paktandet blir mer närgående från start. Det blir inga massiva pakter som bara röstar ut en i taget utan mer fragment av små grupper som måste sammarbeta i enstaka omröstningar där sedan kartan "ritas om" efter varje utröstad. En annan effekt när man bara är sex per lag är att de som är dåliga på tävlingar snabbt blir utröstade för att man inte ska hamna i öråd igen.

* Extra rösterna är skit, ska vara en röst per person. Kan dock köpa att någon får en extra röst vid något enstaka tillfälle, men då ska man förtjäna den på något vis. Just nu öser de bara belöningar och fördelar över deltagarna utan att de riskerar något, alla fördelar ska även ha någon baksida.

* Hemliga immuniteter är ett roligt inslag när deltagarna förstår hur de ska användas. De bör även vara fysiska (i form av amulett eller liknande) så att deltagaren måste gömma dem för att inte bli upptäckt. Likaså att de kan gömmas på "farliga ställen" (menar du i bemärkelsen att bli upptäckt när man hittar dem). I "Survivor" är det en vanlig taktik att själv tillverka immuniteter för att lura andra att man har en sådan eller att hävda att någon annan har en.

* Skippa maktens boning, är bara fånigt.

* Låt pristävlingarna bara belöna de som vinner, inget dela maten med gruppen. Gärna att man får åka iväg och välja 1-2 deltagare att följa med.

* Skippa svarta röster av utröstade deltagare. Denna är bara kontraproduktiv då det förhindrar att man röstar ut folk från sin egen pakt då de genast "hämnas". Har man åkt ut har man förlorat och är ute och ska inte påverka spelet mer.

* Juryn till final. Tidigare år har juryn fått rösta ut en person inför finalen. Detta är ju djupt orättvist mot den som faktiskt har besegrat de utröstade att åter igen riskera att de hämnas. De har förlorat, de är ute, är det en "ovärdig" som har kommit så långt borde de väl tagit tag i det innan. Det är trams att folk som åkt ut, förlorat, blivit utröstade ska få hämnas av ren bitterhet.

* Tydligare tävlingar. Saker ska gå sönder, trilla ner, tändas, släckas osv. Inte hålla en kniv ganska rakt ut så länge som möjigt. Hur svårt ska det vara att göra egentligen. Vill även se lite fler smärtsamma uthållighetstävlingar.

Med andra ord: Mer klara regler så att sin taktik och slughet har mer inverkan än massa twister. Hemliga immuniteter är dock en rolig krydda i spelet och skapar osäkerhet och dynamik.
2021-05-10, 22:49
  #5624
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Din jämförelse med den gravade hunden är faktiskt relevant (och väcker roliga minnen), till skillnad från det skräp som 18-åringen girl12345 skriver. Hon borde aldrig skickat pengarna.

Det skall bli skönt att slippa girl12345 snart. Min erfarenhet säger att sådana aggressiva troll brukar överleva 1-2 dygn innan de stängs av. Och nu menar jag inte alls hennes åsikter, där hon ibland har rätt, utan hennes totala brist på förståelse för diskussionsforum.

Ditt nickname beskriver dig väldigt bra!

Detta är en tråd om Robinson. Ska man inte kunna fråga om deltagarna da eller? Och vad har du själv bidragit till i denna tråd?
2021-05-10, 22:54
  #5625
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Din jämförelse med den gravade hunden är faktiskt relevant (och väcker roliga minnen), till skillnad från det skräp som 18-åringen girl12345 skriver. Hon borde aldrig skickat pengarna.

Det skall bli skönt att slippa girl12345 snart. Min erfarenhet säger att sådana aggressiva troll brukar överleva 1-2 dygn innan de stängs av. Och nu menar jag inte alls hennes åsikter, där hon ibland har rätt, utan hennes totala brist på förståelse för diskussionsforum.

Så du tror inte att det kan ha funnits ett annat motiv bakom pengarna? Dvs att Alex och Sofia ville helt enkelt ut från Robinson på ett enkelt och snabbt, och permanent sätt? Det som får mig att tänka är att det inte var Elias och Alex som diskades, utan Alex och Sofia. Till synes gillade de ju inte varandra i TV, men tydligen var det en hel del som pågick som vi inte känner till.
2021-05-10, 22:58
  #5626
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AcchiaHe
Så du tror inte att det kan ha funnits ett annat motiv bakom pengarna? Dvs att Alex och Sofia ville helt enkelt ut från Robinson på ett enkelt och snabbt, och permanent sätt? Det som får mig att tänka är att det inte var Elias och Alex som diskades, utan Alex och Sofia. Till synes gillade de ju inte varandra i TV, men tydligen var det en hel del som pågick som vi inte känner till.
Nej, jag tror faktiskt inte det. Jag tror inte Alex ville hängas ut som fuskare. Elias hade ju också diskats om han var kvar när Ludde kom, men han hade ju redan åkt ut.
2021-05-10, 23:04
  #5627
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AcchiaHe
Bäst om du släpper det. Det finns svenskar som inte accepterar invandrare med egna åsikter och kan tänka sig brunsmeta alla som inte sjunger "Kumbaya" med samma dialekt som de själva.
I Sakoys fall tror jag inte det är anledningen, utan han vill bara göra det klart att även andra generationens invandrare kan vara rasister, vilket girl12345 förnekar. Jag struntar egentligen i vilket, men hon är ju helt enkelt dum i huvudet som inte ens förstår vad frågan gäller.
2021-05-10, 23:04
  #5628
Medlem
Joanna skrev på sin Instagram att hon också blev kontaktad av produktionen som sade åt henne att söka. Så otroligt tråkigt verkligen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in