2021-05-10, 16:21
Medlem
RamsundAktaRingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Jag är absolut inte överraskad att så mången gamla dött i hemmen och på äldreboenden. Min kära mor har i snitt tre besök om dagen och det är säkerligen mellan 35-40 olika personal som kommer till henne i veckan. Ibland ensamma, men i bland i sjok om tre, fyra stycken (oftast när det skall läras upp folk eller de har lite att göra). Många blattar och negrer såklart, som inte kan ett skit och inte ens kan språket - hur fasiken skall dessa ta till sig hygien- och smittskyddsinformation? Inget driv i dessa och de vill bara dricka kaffe. Lata hjon! De får inte ens damma bakom TVn - har ni hört sådant nys?!

Nej, smittan har inte dödat våra äldre av en slump, det kan jag lova!
Det finns vissa grupper som offras i Sverige. Äldre, unga kvinnor (våldtäkterna), unga män och barn generellt i skolmiljöer där hot o våld är legio. Generellt är hela befolkningen satt under en särskild värdegrund och följer du inte den exkluderas du, särskilt i media men kan gälla även jobb.
Detta är följderna, produkten av den politik som förts under årtionden. Politikerna är skyldiga och de som aldrig gjorde ens ett litet motstånd mot vansinnigheterna.
Även pandemins följder kan delvis räknas in som skapade av politiker. Äldre'vården' bl a.

Tack för din vardagsbeskrivning.
Citera
2021-05-10, 16:24
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDRarSiffrorUrA
Nej.
Dom flesta har ju redan kommit..

Nä?
Citera
2021-05-10, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Vi har inte infört extrema restriktioner snarast är de slappas i Europa. Man kan göra som man vill i stort sett men jag förstår att du tycker det eftersom du har en krog och vill ha fullsmockade bord. Och du vill att spriten ska flöda.

Jag tror allvarligt att vi aldrig kommer att återgå till de gamla kvällsvanorna och bränna alla pengar på krogkvällar. Luncherna de kommer att bestå det märker man men de som märker att plånboken blivit överfull har hittat ny sätt att använda dem.

Gäller evenmangsbranchen också, fotbollen, matchkvällar på O´learys, publiken har blivit bekväm stannar hemma eller har bytt livsstil börjat motionera själv i stället för att titta på andra som tävlar.

"Vi har inte infört extrema restriktioner" skriver du. Nämn ett land i Europa som har haft ens i närheten av så hårda restriktioner som Sverige har nu mellan 1945-2019. Det är klart som fan att det är extremt även om andra är än mer extrema.

Jag skiter i krogen som sagt men det fattar väl inte du hur många gånger jag än skriver det.

Jag vill inte ha ett kinesiskt samhälle där staten detaljstyr vilka verksamheter som är tillåtna och vad folket ska ägna sin fritid åt. Oavsett om det direkt påverkar mig eller inte.

Förstår du detta? Att det kan vara problematiskt att staten förbjuder vissa att göra vissa saker, även om det inte råkar röra just DIG? Och förstår du att även om Sverige skulle återgå till ett normalt samhälle men stora delar av västvärlden skulle fortsätta med stränga restriktioner så skulle det påverka väldigt många människor, även om DU inte skulle lida?
Citera
2021-05-10, 16:29
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frispel2
Så du menar att "dokumentären" VaXXed INTE är partisk? I vilken värd då? Den är ju extremt uppenbart anti-vaccin propaganda?

Oavsett om du kallar den partisk eller inte, så bevisar den sina påståenden på väldigt uppenbara vis. Vetenskapen gås igenom. Hur företag fuskar och fulspelar kring vaccin, döljer och förfalskar forskning för att sälja mer gift. De visste redan från början att deras triple vaccin gav autism. Innan det ens kom ut på marknaden. Men de betalar miljarder för att ljuga i reklamfilmer och annat så att folk ska tro motsatsen.

Sanningen mörkas. De lurade dig totalt, den saken är säker. Grupptänk styr man lätt. Får.
Citera
2021-05-10, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Det är ju jävligt udda att sukta efter någonting vi knappt har förlorat i Sverige under pandemin. Jag förstår inte formuleringar om att vi bör "öppna upp" i Sverige. Vi har ju redan öppet för tusan!

Riktigt öppet är det inte. Stängda krogar å nattklubbar, Ingen publik på diverse saker osv.
Citera
2021-05-10, 16:57
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Vi har inte infört extrema restriktioner snarast är de slappas i Europa. Man kan göra som man vill i stort sett men jag förstår att du tycker det eftersom du har en krog och vill ha fullsmockade bord. Och du vill att spriten ska flöda.

Jag tror allvarligt att vi aldrig kommer att återgå till de gamla kvällsvanorna och bränna alla pengar på krogkvällar. Luncherna de kommer att bestå det märker man men de som märker att plånboken blivit överfull har hittat ny sätt att använda dem.

Gäller evenmangsbranchen också, fotbollen, matchkvällar på O´learys, publiken har blivit bekväm stannar hemma eller har bytt livsstil börjat motionera själv i stället för att titta på andra som tävlar.

"Vi har inte infört extrema restriktioner", inte det?
Nämn ett tillfälle i fredstid i Europa där länder har haft allvarligare restriktioner på plats under lång tid.

Att Sverige inte har de mest extrema restriktionerna jämfört med andra länder, betyder inte att våra restriktioner inte är allvarliga inskränkningar av medborgarnas rättigheter och friheter.
Citera
2021-05-10, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Riktigt öppet är det inte. Stängda krogar å nattklubbar, Ingen publik på diverse saker osv.

Det går alldeles utmärkt att gå på krogen i Sverige. Detta förutsatt att man är villig att vandra hem vid en tidigare tidpunkt.
Ta en sån enkel sak som frisörsalonger och gym. Öppet hela tiden i Sverige men har exempelvis varit stängd i U.K fram till 12:e April. Helt plötsligt började folk säga att dem är avundsjuka på situationen i U.K, detta då dem lyfter hårda restriktioner som vi ändå aldrig har haft i Sverige. Detsamma ser man nu i Belgien och Spanien. Att ha någon som helst avund kring situationen i dessa länder känns jävligt löjligt som boende i Sverige, dessutom förminskas det helvete medborgarna haft i dessa länder.
Vi i Sverige har varit ett jävla paradis av normalitet under denna pandemi.
Citera
2021-05-10, 17:25
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Vår regering, till exempel, har ju gått ut och surrat om att vi inte ska få gå på just det du nämner. Det är ju det vi diskuterar

Jo, men det är ju bara så länge smittan ligger kvar. Om man vill ha ett lydigt folk, som är nöjda och inte ifrågasätter så mycket, så drar man inte in på bröd, vin eller skådespel. "Musik är ett opium för folket", and all that.

Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Diabetes typ 2 och fetma går att undvika helt om man börjar i tid. Tyvärr verkar pandemin bara gjort folk ännu mer överviktiga.

Jaså? För mig och mina närståemde har det varit tvärtom: vi har promenerat och cyklat så mycket som möjligt, för att slippa riskerna med bussen.
Citera
2021-05-10, 17:29
Medlem
Fortsatt nergång i Region Stockholm även om det går långsamt. 2617 fall registrerades denna helg kontra 2798 förra helgen. Även Uppsala verkar ha nått sin topp och smittspridningen tycks dippa rätt ordentligt.
Citera
2021-05-10, 17:38
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Nä?
Jo. Finns ingen region som rapporterar på kvällen vad jag vet. Har du nåt exempel?
Citera
2021-05-10, 18:15
Medlem
Låter inte bra

WHO classifies triple-mutant Covid variant from India as global health risk

https://www.cnbc.com/2021/05/10/who-classifies-triple-mutant-covid-variant-from-india-as-global-health-risk-.html
Citera
2021-05-10, 18:26
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Jag vet mest hur det ser ut i USA. Numera är det i princip enbart plattjordare och anti-vaxers på IVA. För de som är intelligenta är ju numera vaccinerade och immuna. Covid är ju numera en onödig sjukdom, något som man i princip väljer att bli sjuk i genom att vägra vaccinet.

Så hur ser de ut? Vi kan gissa. Tjocka överlag, outbildade, ofta blåhåriga med mycket tatueringar och näsringar. Utlänningar också förstås. Ungefär som anti-vaxxarna i Sverige med andra ord.

Tydligen skäms de som hundar när doktorn frågar varför de inte tagit vaccinet.

Jag har inte följt utvecklingen i Förenta Staterna, men på Our World in Data ser jag att vaccineringen har gått imponerande snabbt.

Jag ser att sedan mitten av april, så har hastigheten på vaccineringen sjunkit avsevärt. Beror det på leveransproblem? Eller beror det på att alla amerikaner som vill ha vaccin nu har fått sitt vaccin?

Såvida behovet av vaccin inom Förenta Staterna har mättats, vad händer då med överskottet av vaccin? Har regeringen börjat tillåta export av fler vacciner än Oxford-vaccinet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in