Citat:
Ursprungligen postat av
Returpapper
Vi har inte infört extrema restriktioner snarast är de slappas i Europa. Man kan göra som man vill i stort sett men jag förstår att du tycker det eftersom du har en krog och vill ha fullsmockade bord. Och du vill att spriten ska flöda.
Jag tror allvarligt att vi aldrig kommer att återgå till de gamla kvällsvanorna och bränna alla pengar på krogkvällar. Luncherna de kommer att bestå det märker man men de som märker att plånboken blivit överfull har hittat ny sätt att använda dem.
Gäller evenmangsbranchen också, fotbollen, matchkvällar på O´learys, publiken har blivit bekväm stannar hemma eller har bytt livsstil börjat motionera själv i stället för att titta på andra som tävlar.
"Vi har inte infört extrema restriktioner" skriver du. Nämn ett land i Europa som har haft ens i närheten av så hårda restriktioner som Sverige har nu mellan 1945-2019. Det är klart som fan att det är extremt även om andra är än mer extrema.
Jag skiter i krogen som sagt men det fattar väl inte du hur många gånger jag än skriver det.
Jag vill inte ha ett kinesiskt samhälle där staten detaljstyr vilka verksamheter som är tillåtna och vad folket ska ägna sin fritid åt. Oavsett om det direkt påverkar mig eller inte.
Förstår du detta? Att det kan vara problematiskt att staten förbjuder vissa att göra vissa saker, även om det inte råkar röra just DIG? Och förstår du att även om Sverige skulle återgå till ett normalt samhälle men stora delar av västvärlden skulle fortsätta med stränga restriktioner så skulle det påverka väldigt många människor, även om DU inte skulle lida?