2021-05-10, 14:41
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Jag jobbar 100% och har gjort under hela pandemin förutom 2 månader permittering i somras vilket var mycket skönt.

I övrigt har jag levt ungefär som vanligt förutom att jag inte kunnat gå på sport.

Jag skiter i krogen nu för tiden eftersom jag är vuxen och har egen "krog" hemma men det betyder inte att jag ska förbjudas att besöka krogen om jag inte tar ett speciellt vaccin.

Ygeman är för övrigt med och beslutar lagar i Sverige. Om du tänker efter riktigt så det knakar - hur tror du att det senaste året på längre sikt påverkar folks rörelsefrihet? Tror du det kommer bli strängare eller lättare begränsningar, eller oförändrat från innan pandemin?

I Sverige stängde vi inte ner allt, men vi har infört extrema restriktioner. Förstår du inte det?

Fast i vems intresse skulle det vara, att ha kvar de ljumma restriktioner som vi har eller har haft? Vem är intresserad av att folk inte ska få gå på bio, opera, konsert eller teater? I vems intresse ska antalet besökare på restauranger och i butiker begränsas? Detta innebär ju bara permitteringar, konkurser och fler arbetslösa, och kostnaden för sådant hamnar i slutändan på Staten.
Citera
2021-05-10, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Nej det är dessvärre sant..

Men glöm inte att bakom dessa anonyma nick gömmer det sig en salig blandning av liten andel obegåvade, bigPharma anställda (gäller försvara sitt företag och den eventuella bonus), journalister.. nåja aktivister, FOI och MSB anställda för att försvara regeringens hållning, mfl var syfte är att driva fåren mot Keminjekltionen men framför allt Vaccintionspassen (som de nu vill få oss att kalla GrönaCerifikat.. my ass!).

Hahahahaha!

Ni är för söta era små foliehattar!

Bara för att vi inte är svagbegåvade och har hittat nya vänner bland de andra konspirationsteoretikerna, så innebär inte detta att vi är anställda av någon specifik eller styrs av illuminati.

Vi klarar bara helt enkelt att ta till oss enkel information och fakta. Vi ser inte heller konspirationer i allt som försiggår på jorden.

Hur har det förresten gått med att samhället aldrig skall öppna upp? Israel börjar redan närma sig normalläge. UK är på god väg och många andra länder lyfter restriktioner varje dag..
Citera
2021-05-10, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast i vems intresse skulle det vara, att ha kvar de ljumma restriktioner som vi har eller har haft? Vem är intresserad av att folk inte ska få gå på bio, opera, konsert eller teater? I vems intresse ska antalet besökare på restauranger och i butiker begränsas? Detta innebär ju bara permitteringar, konkurser och fler arbetslösa, och kostnaden för sådant hamnar i slutändan på Staten.

Hört talas om Illuminati och snubbarna från mars?
Det är dessa som styr! Jag lovar…

Svälj ett tuggummi var åttonde år, så sabbar du ”the Matrix”
Det var det senaste jag hörde från dylika mongoloider…

Att man får blodproppar av vaccinet är egentligen fel. Det är microchipet som fastnat..
Citera
2021-05-10, 14:54
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Jag önskar att man även pratade om vilka som vårdas på IVA just nu och vad de har för bakomliggande sjukdomar, femta, diabetes, trångbodda invandrare etc.

All nyansering är viktig för att vi ska kunna undvika sådan här skit i framtiden. Hade det skett innan sociala medier fått fästa hade vi troligtvis inte märkt av pandemin ens.
Diabetes och fetma kan man se i Intensivvårdsregistret.
9844 personer har vårdats på IVA hittills och av dessa finns diabetes och/eller fetma hos 3321 personer, rätt precis 1/3.
Senast redigerad av Surtruten 2021-05-10 kl. 14:56.
Citera
2021-05-10, 14:56
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:

Bidragsberoende är en stats ultimata maktmedel - det kan hålla den mest energiske meningsmotståndaren på mattan. Styr även vart medborgaren får befinna sig och du har den perfekta marionetten.
Citera
2021-05-10, 14:57
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Diabetes och fetma kan man se i Intensivvårdsregistret.
9844 personer har vårdats på IVA hittills och av dessa finns diabetes och fetma hos 3321 personer, rätt precis 1/3.
Diabetes typ 2 och fetma går att undvika helt om man börjar i tid. Tyvärr verkar pandemin bara gjort folk ännu mer överviktiga.
Citera
2021-05-10, 14:59
Medlem
Citat:

Vår regering, till exempel, har ju gått ut och surrat om att vi inte ska få gå på just det du nämner. Det är ju det vi diskuterar
Citera
2021-05-10, 15:11
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Diabetes typ 2 och fetma går att undvika helt om man börjar i tid. Tyvärr verkar pandemin bara gjort folk ännu mer överviktiga.
Var det verkligen allt du ville diskutera kring diabetes och fetma i samband med corona?
Mycket skrik för lite ull kan man säga.
Citera
2021-05-10, 15:13
Medlem
Citat:
Jag önskar att man även pratade om vilka som vårdas på IVA just nu och vad de har för bakomliggande sjukdomar, femta, diabetes, trångbodda invandrare etc.

All nyansering är viktig för att vi ska kunna undvika sådan här skit i framtiden. Hade det skett innan sociala medier fått fästa hade vi troligtvis inte märkt av pandemin ens.

Jag vet mest hur det ser ut i USA. Numera är det i princip enbart plattjordare och anti-vaxers på IVA. För de som är intelligenta är ju numera vaccinerade och immuna. Covid är ju numera en onödig sjukdom, något som man i princip väljer att bli sjuk i genom att vägra vaccinet.

Så hur ser de ut? Vi kan gissa. Tjocka överlag, outbildade, ofta blåhåriga med mycket tatueringar och näsringar. Utlänningar också förstås. Ungefär som anti-vaxxarna i Sverige med andra ord.

Tydligen skäms de som hundar när doktorn frågar varför de inte tagit vaccinet.
Senast redigerad av Harrywinston 2021-05-10 kl. 15:16.
Citera
2021-05-10, 15:18
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Det finns massa data om du googlar om långtidscovid, det är inte min känsla.
Att du att några andra är emot vaccinationer, det är helt upp till er men blanda inte ihop det med att många av oss har eller kommer att ta vaccinet, jag struntar i hur du gör och jag försöker inte påverka som många livrädda antivaxxers gör
Varför så rädd för vaccin? eller är du rädd för själva sprutan?

Enligt denna artikeln så har 1 miljon britter långtidscovid, tyvärr låst artkel. Känns inte som något man vill ha precis.
Citera
2021-05-10, 15:25
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDRarSiffrorUrA
Hahahahaha!

Ni är för söta era små foliehattar!

Bara för att vi inte är svagbegåvade och har hittat nya vänner bland de andra konspirationsteoretikerna, så innebär inte detta att vi är anställda av någon specifik eller styrs av illuminati.

Vi klarar bara helt enkelt att ta till oss enkel information och fakta. Vi ser inte heller konspirationer i allt som försiggår på jorden.

Hur har det förresten gått med att samhället aldrig skall öppna upp? Israel börjar redan närma sig normalläge. UK är på god väg och många andra länder lyfter restriktioner varje dag..

Kan du vara mer precis istället för att låta din känslor svälla över...?

1. Varsågod.. här har du en "konspirationsteori".. läs gärna igenom.. med risk att du sätter eftermiddagskaffet i vrångstrupen

2. Är det regeringen som fattar de yttersta besluten eller är det som i det här fallet en EU representant, Jospeh Borell???? .. eller är dokumentet från FOI oxå en konspirationsteori?

3. Notera hur man istället för bemöta kritik.. demoniserar (precis som här på FB). Kalla kritik och ifrågasättande från medborgarna för Antagonism?

Ur rapporten som FOI släppte lägligt i November 2020.

"Studier har även visat att grupper på sociala medier med
vaccinationsmotståndare har växt kraftigt under de senaste
månaderna
vilket gör att felaktig och missvisande information,
medvetet eller omedvetet, riskerar att allvarligt påverka
framtida vaccinationskampanjer
. Josep Borrell, Europeiska
unionens höga representant för utrikesfrågor och säkerhetspolitik,

sammanfattade nyligen utvecklingen med att ”desinformation
kan döda”.

Kriser skapar kognitiva sårbarheter, det vill säga svårigheter
att förstå till exempel sammanhang eller orsak och
verkan, som utnyttjas av antagonister för framgångsrik
påverkan. Ett framtida psykologiskt försvar kommer att
behöva arbeta långsiktigt och kontinuerligt med att identifiera,
förstå, förebygga och hantera kognitiva risker och
sårbarheter.
Coronapandemin har tydliggjort att konspirationsteorier
och grupperingar som frodas och växer
sig starka skapar sårbarheter som antagonister kan missbruka.
Resultatet kan bli minskad vaccineringsgrad, våld
och vandalisering av 5G-master eller betydligt mer omfattande
samhällsstörningar. Våra kognitiva sårbarheter måste
hanteras och skyddas innan de exploateras av antagonister.

Källa FOI:
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&ved=2ahUKE wjLydbpsdDuAhWIjosKHUtTBikQFjAAegQIAhAC&url=https% 3A%2F%2Fwww.foi.se%2Frest-api%2Freport%2FFOI%2520Memo%25207349&usg=AOvVaw3NO c2ySc0lVO3WOm91MuF-
Citera
2021-05-10, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDRarSiffrorUrA
Hört talas om Illuminati och snubbarna från mars?
Det är dessa som styr! Jag lovar…

Svälj ett tuggummi var åttonde år, så sabbar du ”the Matrix”
Det var det senaste jag hörde från dylika mongoloider…

Att man får blodproppar av vaccinet är egentligen fel. Det är microchipet som fastnat..

Äh, vafan, alla vet väl att det är dessicant-påsarna man ska svälja om man vill ur matrixen. Du är ju oseriös.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in