2021-05-10, 11:48
  #5449
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karrankarran
Jag tycker inte om Ludde men han verkar vara rätt smart, i alla fall där inne i Robinson. Han tänker smart, till skillnad från vissa andra.

Nu måste det väl snart vara dags för individuella tävlingar där den som kommer sist får lämna direkt. Då ryker nog Annki och Annica omgående. Det är helt sanslöst hur dåligt de presterar i tävlingar.

William måste knipa immunitet efter immunitet om han ska lyckas hålla sig kvar. Om han skulle ta sig så långt tills det bara är typ fyra kvar, då gamla deltagare ska komma tillbaka och rösta ut någon inför finalen, så tror jag dock att han lär bli utröstad då.

Har en känsla av att Rickard kan ta sig långt. Har ni någon känsla gällande vem vinnaren kan vara? Jag tror fortfarande att det är Dennis som vinner.
Stämmer, Ludde är smart.

Om nu William kniper immunitet efter immunitet och klarar sig till sista dagen med fyra kvar, så hade jag absolut sett honom som den mest värdiga vinnaren någonsin. Jag hade haft samma uppfattning även om jag varit med själv.
2021-05-10, 11:49
  #5450
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Jag har sagt det förut och nu säger jag det igen. Joanna – vilken gudomlig skönhet. Hennes anlete och blick där hon stod på gungbrädan och slog ut storbögen William var så ljuvligt skön. Ja mer än så – ord räcker inte

Signifikativt värre med de tre fuskarna – överallt likadant. Är det inte bostadsbidrag, momsbedrägerier, assistansfusk m.m osv i all oändlighet ja så är det i Robinson.
Vilket lugn det blev i Gränslandet förresten när väl kaosmänniskorna fått packa sig iväg.

Satan så pinsamt å se överlöperskan Annki slicka Maktens Bonings rövar som hon gjorde. Tror hon paktat så väl när hon klarar sig enkom för hon tillsammans med Annica är de svagaste tävlande och några som alla vill ha med sig till en final.

Kul att det blev Ludde som fick återvända så det kommer att hända nåt. Wilma måste nog vara en av de absolut mest slätstrukna personerna någonsin i Robinsons hela historia. En tjej helt utan det där extra!

>>>Läser inte tråden så förvänta er inget svar om ni citerar!!

Håller med. Gillar inte Ludde men han tillför i alla fall något. Han har en personlighet, till skillnad från Wilma som verkar väldigt färglös.
2021-05-10, 11:51
  #5451
Medlem
Tycker Robinson behöver förnyas. Det borde gå att göra programmet spännande utan att det ska vara så skevt och styrt.

Sammanslagningstävlingen hade ett bättre pris för den som kom tvåa än för den som vann. Jag menar visst det är bra med mat men chansen att få en hemlig immunitet är mycket bättre om man ser till spelet.

Det ligger för mycket makt i paktandet, gränslandet är så uttjatat att dom inte ens försöker hålla det hemligt längre. Kanske vore bättre om man får chansen att utmana någon i duell (ej immuna) liknande dom i gränslandet när man blir utröstad (dock bara en gång, andra gången ute).

"Utmanarna" som kommer in efter 20 dagar och inte behöver utmana någon förutom varandra. Som dessutom får makten att skicka ut någon direkt utan att dom kan göra något. Ingen immunitet, ingen tävling, ingenting bara ut.

Lite tankar bara. Istället för att kasta in random twist för att röra om i grytan, minska makten i paktandet något. Så man iaf har en liten chans även om den andra pakten är fler. Då kan det vända trots att andra pakten har övertaget.
2021-05-10, 11:51
  #5452
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MickeyAnonymouse
Fast om gamla lag nord inte hade varit ett gäng hycklare och idioter hade det inte varit några problem. Det bästa jag vet är när när personer som förtjänar det blir satta på plats. Älskar att Joanna och Olivia sitter på makten och ber den kappvändande ankan dra åt helvete.

Precis, jag förstår inte hur man kan ha problem med deras beteende. Det är fullt naturligt att de gottar sig i deras misslyckande eftersom det är helt självförvållat.

Sen är det ju inte konstigt att dom blir extra fnissiga när Annki kommer krypandes.

Jag hade kunnat förstå Annki om hon kände att hon har segervittring, men det har hon ju inte, så varför ens bemöda sig med att gå skam på torra land och skämma ut sig till den milda grad?
__________________
Senast redigerad av Kiplagat 2021-05-10 kl. 11:54.
2021-05-10, 12:07
  #5453
Medlem
hazard simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tombo88
Tycker Robinson behöver förnyas. Det borde gå att göra programmet spännande utan att det ska vara så skevt och styrt.

Sammanslagningstävlingen hade ett bättre pris för den som kom tvåa än för den som vann. Jag menar visst det är bra med mat men chansen att få en hemlig immunitet är mycket bättre om man ser till spelet.

Det ligger för mycket makt i paktandet, gränslandet är så uttjatat att dom inte ens försöker hålla det hemligt längre. Kanske vore bättre om man får chansen att utmana någon i duell (ej immuna) liknande dom i gränslandet när man blir utröstad (dock bara en gång, andra gången ute).

"Utmanarna" som kommer in efter 20 dagar och inte behöver utmana någon förutom varandra. Som dessutom får makten att skicka ut någon direkt utan att dom kan göra något. Ingen immunitet, ingen tävling, ingenting bara ut.

Lite tankar bara. Istället för att kasta in random twist för att röra om i grytan, minska makten i paktandet något. Så man iaf har en liten chans även om den andra pakten är fler. Då kan det vända trots att andra pakten har övertaget.
20 dagar är lite väl lång tid tycker jag för utmanarna
2021-05-10, 12:14
  #5454
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ola-hammastrom
Inte med Anki x-tra allt som krydda https://imgur.com/kkEchNp
Den bilden gjorde nog min dag. Det är fasen plågsamt att se Anki i dagsläget, hon försöker för hårt och nu blev man sugen på pizza igen också. Nu fick man även veta vem det var hon hade röstat på.

Gränslandet måndag.
__________________
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2021-05-10 kl. 12:50.
2021-05-10, 12:15
  #5455
Medlem
JohnClays avatar
Ser på Cmore att det är två veckoavsnitt kvar av Gränslandet. Det åker nog inte ut någon denna vecka eftersom diskningarna tunnade ut leden. Den som blir utröstad från Robinson på söndag blir väl sista deltagaren och en av de fyra får komma tillbaka.
Hoppas William blir utröstad på söndag och vinner Gränslandet.
2021-05-10, 12:16
  #5456
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiplagat
Precis, jag förstår inte hur man kan ha problem med deras beteende. Det är fullt naturligt att de gottar sig i deras misslyckande eftersom det är helt självförvållat.

Sen är det ju inte konstigt att dom blir extra fnissiga när Annki kommer krypandes.

Jag hade kunnat förstå Annki om hon kände att hon har segervittring, men det har hon ju inte, så varför ens bemöda sig med att gå skam på torra land och skämma ut sig till den milda grad?


Fast om man tycker någon beter sig illa ska man ju inte sänka sig till deras nivå tycker jag. Men många drivs nog av hatet som tv4 lagt upp för är min misstanke, därför är det ok. Olivia har ju tidigare sysslat med skitsnack om andra, drar sig inte för att öppet håna andra mm. Jag tror hon tycker det är roligt. Därför har jag lite svårt för henne.

Men tror som sagt många är färgade bara pga vem mottagaren är.

Annki är ingen favorit för mig men tycker inte det hon gjorde var helt knas. Det är ändå ett spel, dom kunde ju inte göra mkt annat. "Girl power" tas ju ofta upp i tävlingssammanhang så det var väl inte helt uteslutet att det tilltalar andra kvinnor. Sen tror jag inte det är därför hon fick stanna kvar (hon är inget hot). Det är väl inte helt uteslutet att Annki hade berättat för forna lag nord vad hon tänkte göra heller.

Överlag tycker jag folk ser allt för svart och vitt, vi mot dom. Du röstade på den sidan, därför är du fienden osv. Det är som vanligt.
2021-05-10, 12:21
  #5457
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tombo88
Fast om man tycker någon beter sig illa ska man ju inte sänka sig till deras nivå tycker jag.

Sänka sig till deras nivå? Det är en ganska lång bit dit. Känns som du har problem med proportionerna, de gottar sig lite i situationen de själva har satt sig i, varken mer eller mindre.

Hur kan det vara så otroligt bekymmersamt?
2021-05-10, 12:21
  #5458
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ola-hammastrom

Det är sant. Ludde är väldigt charmig och intelligent.
2021-05-10, 12:28
  #5459
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Stämmer, Ludde är smart.

Om nu William kniper immunitet efter immunitet och klarar sig till sista dagen med fyra kvar, så hade jag absolut sett honom som den mest värdiga vinnaren någonsin. Jag hade haft samma uppfattning även om jag varit med själv.

Om William hade varit med från början eller kommit in typ samtidigt som Joanna och Dennis kom in så hade jag sett honom som en värdig vinnare men han kom in jävligt sent så jag vet inte..
2021-05-10, 12:31
  #5460
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Det har klippts bort av produktionen. Wilma är mullvad i gränslandet nu.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in