2021-05-09, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Vi kan börja med skolplikten. Inte en enda grundskoleelev är ju i skolan frivilligt.

I någon slags larvigt teoretiskt resonemang kan man naturligtvis anföra att den som går till jobbet eller den som av något skäl inte enbart sitter hemma gör detta "frivilligt". Men jag föredrar att utgå från verkligheten som den ser ut och för de flesta ligger det inget frivilligt i att smittas av ett osynligt virus som kan finnas överallt och som varit i omlopp under lång tid om definitionen av att "smittas frivilligt" är att man handlar mat, går till jobbet o.s.v.

Inget västland har övergett mänskliga rättigheter.
FN håller inte med dig. Några exempel på mänskliga rättigheter:

- Rätten att röra sig fritt inom hela sitt land.
- Rätten att gå i skola.
- Mötesfrihet.
- Rätten att få arbeta.

Och den sista FN-artikeln är att ingen har rätt att ta ifrån dig någon av dessa rättigheter.

Du har fortfarande inte i ett ord berört det mycket större problemet. Att skiten inte funkar. Om det funkade, och man visste att det funkade, så hade det varit en helt annan sak.
Citera
2021-05-09, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masterblender
Vi blir aldrig av med viruset. Däremot kan vi bli av med ashål som dig, genom att exponera er agenda.
Dra åt helvete med dig...

Min ”agenda” är att så få människor skall dö eller bli långtidssjuka i detta kinesiska äckelvirus.
Enligt min mening är vaccinet den bästa medicinen.
Så, nu är min agenda exponerad..

Vad är din och dina kompisars agenda? Annat än att ni uppenbart är väldigt spruträdda..
För vems skull ”krigar” ni mot vaccin?
Citera
2021-05-09, 23:13
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Viruset är inte harmlöst men det är harmlöst för de flesta, speciellt yngre, och jag är långt mer rädd över hur makten försöker utnyttja situationen. Viruset i sig, är iallafall för mig en parantes och icke problem just nu. Försöken till kontroll och inskränkningar i grundlagen osv däremot ger mig kalla kårar. Om man inte ska bagatelisera viruset ska man ju inte bagatelisera myntets andra sida heller.

Jag vill inte leva i ett samhälle där jag måste bevisa att jag är frisk varje gång jag går till affären eller ska resa någonstans. Jag vill inte leva i ett samhälle där polisen jagar folk som inte bär mask och där ovaccinerade blir stämplade som pestråttor och får sparken. Kanske är jag benägen till att se worst case scenario framför mig men om det inte finns opposition så är ju dystopin nästan oundviklig.

Med "myntets andra sida", menar du då konsekvenserna av åtgärderna mot smittspridningen? I så fall håller jag med dig. Konsekvenserna ska inte bagatelliseras. Samtidigt så kan jag inte låta bli att tänka, att ifall man medvetet har släppt in ett virus i landet, så är man inte i en position att klaga på åtgärderna mot samma virus. Det är priset man får betala för sin egen dumhet. Och det är ett mycket högt pris att betala. Åtgärderna mot viruset är har naturligtvis skadliga effekter på både samhället och dess invånare.
Citera
2021-05-09, 23:27
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Kommer säkert nya coronavarianter från Kina varje år i framtiden så då får du smitta ner dig ofta. Den enes antikroppar hjälper inte mot den andre etc. Eller så kommer det ett gräsligt hönsinfluensa eller grisinfluensa. Då måste du smitta ner dig för att få skydd mot dessa.

Om de ser en svettig och hostig luffare på pendeltåget kanske du inte kan ta för givet att hen har nått av dina önskade virussmittor utan multiresistent TBC. Ett gott råd undvik hellre än att stresstesta ditt immunförsvar.

Har man blivit förkyld av ett Corona virus så är man immun mot alla kommande varianter.

Däremot så är vaccinet redan gammalt, den gör ingen som helst nytta nå mer eftersom de första Corona virusen försvann med förra året influensa.

Men du har väl redan tagit det onödiga, riskfyllda vaccinet?
Citera
2021-05-09, 23:34
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasse3344
Inget barn har väl dött av covid i Sverige hittills, så varför ta risken och chansa med massvaccinering?

Jo, barn har dött i Covid-19 i Sverige, men inte så väldigt många.

Jag tittar på sidan CovidStatistik.se, på åldersfördelning av dödsfall efter rapportvecka.

Dödsfall i ålderskategorin 0 - 9 år rapporteras veckorna 19, 39, 50, 51, (nytt år) 1, 2, 6, 18
Dödsfall i ålderskategorin 10 - 19 år rapporteras veckorna 48, 51, (nytt år) 1, 11, 12
Citera
2021-05-09, 23:42
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feministerna
Asyl, dvs förstöra Sverige går före allting annat.

Bara det att tillåta hundratusentals migranter att strömma in utan att nån regeringen bryr sig det minsta om coronariskerna visar väl bara att pandemin är ett enda stort skämt.

Jag skulle snarare säga, att det visar att regeringen tar vilka risker som helst med oss svenskar, bara de får leka fina och goda och stå där med gränsen öppen som mähän...
Citera
2021-05-10, 00:50
Medlem
ManOrAnimals avatar
Om man vaccinerar sig om man har covid,
kan vem som helst bli allvarligt sjuk då?
Jag tvekar för man kan nämligen ha det utan symptom.
Citera
2021-05-10, 05:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Här har du en källa över BigPharmas lobbyism och hur de påverkar ex EU för lagändringar i dess favör

https://lup.lub.lu.se/luur/download?func=downloadFile&recordOId=5425277&fileO Id=5425284

... kan du knipa igen nu?

Kniper definitivt inte igen om du hänvisar till en källa som inte har någonting att göra med det vi diskuterade.
Citera
2021-05-10, 06:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Men OS kommer fortfarande att bli av... oavsett vad du sitter och ljuger om.

De som befinner sig på OS kommer vara vaccinerade har jag ju sagt åt dig. Vad fattar du inte?

90% av smittspridningen försvinner med vaccinationerna. Alltså inte bara svårt sjuka och dödsfall. Mängder med forskning på detta. Du utsöndrar minimalt med virus som vaccinerad.

Så även här ljuger du.
Du vet inte ett skit, bara sitter och killgissar, sannolikheten för att personer som har vaccinerats ska föra smittan vidare är mellan 38 och 49 procent lägre, jämfört med ovaccinerade personer, så det är inte några 90% ,Japan har som jag nämnde väldigt få vaccinerade, sjukvården går redan på knäna, att då det ta in folk från världens alla hörn med risk för att få in mutationer, kommer inte hända. nej alla kommer inte vara vaccinerade, det står redan klart nu, flera världsnamn vägrar vaccin.
.
Os kommer bli inställt, sanna mina ord!

https://www.nyteknik.se/innovation/stor-brittisk-studie-covid-vaccin-halverar-risk-att-smittas-hemma-7014061
Citera
2021-05-10, 07:53
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Jag hoppas du inte är, eller aldrig kommer att bli, förälder. Sveriges vaccinprogram har räddat många barn från svåra sjukdomar och död sista 50-60 åren.

Du har inte funderat på varför Sverige har en av världen lägsta dödlighetssiffror bland barn?
Jag är förälder, och är inte antivaxx. Men denna gången är det annorlunda. Covid påverkar inte barn, influensan är farligare för dom. Dessutom är det inte ett vaccin egentligen, det förhindrar bara svåra symptom. Du kan fortfarande bli infekterad och infektera andra.

Det togs fram i all hast. Är en helt ny teknik. Vi vet inte långtidseffekterna. Och den har redan dödat långt fler än vad konventionella vaccin gör.

Så tack men nej tack. Jag och min familj klarar oss gott utan
Citera
2021-05-10, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feministerna
Jag hoppas inte att du är Svensk, för det du säger , att du vill genmodifiera och döda barn med giftiga sprutor som kallas vaccin är oförlåtligt.

När bluffen avslöjas så måste du stå till svars om du är svensk.
Jag känner ingen sympati med barnmördare som du.

Hur tänker du nu?
Är det att vara barnamördare att vaccinera sina barn?
I Sverige har många många tusen barns liv räddats genom vaccinationerna.
Citera
2021-05-10, 07:59
Medlem
Swan65s avatar
Varför skrivs det så lite om utveckling av mediciner mot covid månne? Vi kommer ju aldrig att bli av med skiten och ett evigt jävla vaccinerade är knappast alla sugna på. En karta typ Alvedon extra stark däremot mumsar ju medelsvensson gärna i sig. Här finns naturligtvis även miljarder att tjäna så varför tycks allt fokus vara på vacciner?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in