2021-05-08, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ola-hammastrom
Till er som inte röstat än
https://www.strawpoll.me/45231698/r
Vet inte om det kommer ändra nått med kul att se vad alla tycker
Lite biased frågeställning.
2021-05-08, 12:31
Medlem
Citat:
det som är skillnaden är laget dom är med i, men också att Andreas styr men vill inte att det ska synas att han gör det. Men sånt märks av ändå och det är sånt som folk stör sig på. (även jag, men det är inte på liv och död)
Men som jag skrev förr: hade Dennis öppnat munnen lite mer så hade inte han heller varit en favorit det kan jag lova. Inte för att jag tror att han är elak eller dålig på nått sätt med bara för att han är en människa.

Så tråkigt med folk som går under radarn, men de behöver väl en mix för bra TV.
Hade Joanna och Annica/Olivia sagt, "jag tycker inte vinnarna ska ha någon mat" så hade nog inte Dennis kämpat emot. Han hade säkert kunnat säga som Andreas sa tidigare en annan gång "Det är rimligt."
2021-05-08, 12:34
Medlem
ola-hammastroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Det lutar åt att det kommer finnas två trådar nästa år: en där man kan diskutera programmet öppet utan spoilerfunktionen och en tråd som denna (med spoilertagg tills det visats på TV).
Jaha, det låter som en bra lösning.
2021-05-08, 12:36
Medlem
ola-hammastroms avatar
Citat:
Till er som inte röstat än
https://www.strawpoll.me/45231698/r
Vet inte om det kommer ändra nått med kul att se vad alla tycker

Citat:
Ursprungligen postat av Porkster
Lite biased frågeställning.

Ja jag försökte vara lite rolig där, men jag tror inte nån ändrar åsikt för det ..Eller?
man får självklart räkna ihop "nejen" Tycker bara att ena "nejet" inte är värt lika mycket som den andra
Senast redigerad av ola-hammastrom 2021-05-08 kl. 12:46.
2021-05-08, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Det lutar åt att det kommer finnas två trådar nästa år: en där man kan diskutera programmet öppet utan spoilerfunktionen och en tråd som denna (med spoilertagg tills det visats på TV).
Hahha, så jävla B. Bort med spolier taggar och censur. Det står ju överallt vad som händer när det släpps på nätet.
2021-05-08, 12:38
Medlem
Citat:
Alltså vad är det för retards som näthatar folk sådär, alltså jesus... Det är ett TV-program, som dessutom spelades in för skitlängesedan... Man kan tycka att vi på FB är aggressiva mouth breathers men vi har åtminstone vett att hålla det inom denna tråden. Sen är det jävligt lätt att hävda att man minsann hade agerat si och agerat så i olika situationer men TV-tittarna får se allt, deltagarna ser bara med sina egna ögon.

Med det sagt, visst kan man få kritisera osv, det gör jag själv en jävla massa. Jag undrar vad det är för klientel som näthatar. Är det den klassiska klicken, upper middle aged tanter? Kan inte tänka mig att de skulle stå upp för Wrenkler dock, med såna hemska och främmande åsikter såsom att mäns och kvinnors fysiologi skulle vara olika tex. Såna åsikter är ju snart förbjudna i Sverige om Morgan Johansson får som han vill.

De gånger jag varit på instagram och sett hat (vilket det oftast inte är utan mest kritik) så har jag kollat på profilen och människan har sett förståndshandikappad ut. Men det är nog bara runt 2 stycken jag sett, som sagt så är det väl mest hat i privatmeddelanden.
Senast redigerad av chaga 2021-05-08 kl. 12:40.
2021-05-08, 12:46
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bridge
Hahha, så jävla B. Bort med spolier taggar och censur. Det står ju överallt vad som händer när det släpps på nätet.

Äsch, jag tycker iaf att det är ett fullt rimligt förslag. Tror man ska vara tacksam för att admin faktiskt valt att lyssna på användarnas önskan. Att få precis som man vill är nog för mycket begärt. Här möts man halvvägs.

Jag kan tänka mig att tråden med spoilerfunktionen kommer dö ganska fort. Majoriteten av de som faktiskt skriver i Robinson-tråden kollar på programmet via internet och kommer därmed befinna sig i den andra tråden som pratar fritt om programmet. Så min teori är väl att det kommer mer eller mindre bara vara en tråd ändå.
Senast redigerad av peterZiipen 2021-05-08 kl. 12:48.
2021-05-08, 12:50
Medlem
Scilons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chaga
Undrar om det kommer bli svårt för Ludde och Johanna att skaffa jobb efter det här, kanske något de borde tänkt på när de uttryckte sig i TV..

Man kan ju alltid hoppas. Jag skulle personligen aldrig anställa nån av dessa PK NPCs.

Dessvärre finns det säkert nåt idiotiskt företag där ute som skulle älskar att dra nytta av deras 15 minuter i sina egna sociala mediekampanjer. Det finns så mycket korkade människor därute.
2021-05-08, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gv1875
Några minuter bara, tycker det är alldeles för tråkigt och långrandigt😑, om det inte är Bear Gryllz på äventyr då😀

Håller med dig, Bear är grym!
Det är ett riktigt tufft program, rekordet är tydligen en dansk 45-årig man som klarade 60 dagar (!!!) själv i skogen, och gick ner hela 25 kg. Helt imponerande att lyckas med det, vilken utmaning!

Tillbaka till Robinson, hoppas att någon värdig vinnare finns. Har inga direkta favoriter i år. William är väldigt duktig i tävlingar i alla fall och verkar vara en trevlig människa.
2021-05-08, 12:58
Medlem
ola-hammastroms avatar
Citat:
Alltså vad är det för retards som näthatar folk sådär, alltså jesus... Det är ett TV-program, som dessutom spelades in för skitlängesedan... Man kan tycka att vi på FB är aggressiva mouth breathers men vi har åtminstone vett att hålla det inom denna tråden. Sen är det jävligt lätt att hävda att man minsann hade agerat si och agerat så i olika situationer men TV-tittarna får se allt, deltagarna ser bara med sina egna ögon.

Med det sagt, visst kan man få kritisera osv, det gör jag själv en jävla massa. Jag undrar vad det är för klientel som näthatar. Är det den klassiska klicken, upper middle aged tanter? Kan inte tänka mig att de skulle stå upp för Wrenkler dock, med såna hemska och främmande åsikter såsom att mäns och kvinnors fysiologi skulle vara olika tex. Såna åsikter är ju snart förbjudna i Sverige om Morgan Johansson får som han vill.
Som jag har skrivit förr så tror jag det handlar om människor som är "drabbade" på olika sätt och vill peka finger och säga "jag är iallafall inte sådär".
Sen finns det kanske helt enkelt människor som vill att andra ska må dåligt och gillar tanken av makten att man har lyckas göra det mot nån. Söker man på "Joe Rogan on Trolls #922" på Y.T så finns det en bra klipp om det (även om han kanske är lite hård)
P.S Klippet 6:23 lång, så ni hittar rätt. verkar inte gå att länka här utan att det tas bort.
Senast redigerad av ola-hammastrom 2021-05-08 kl. 13:24.
2021-05-08, 13:03
Medlem
The.Swedes avatar
Citat:
En del av Andreas artikeln:
"Spelet i Robinson går vidare och inför söndagens öråd återstår nu nio deltagare. Från gamla lag Nord handlar det om Andreas Alseryd, Johanna Thorén och Annki Nilsson. De senaste veckorna har varit tuffa för trion, som drabbats av en hel del näthat efter lag Nords utröstning av Alexander Chennaoui för en tid sedan. Något som även drabbat de tidigare medlemmarna i lag Nord, Ludvig Andersson och Tova-Sophia Aronsson.

– Det har varit extremt mycket näthat, jag är inte värst drabbad men vissa deltagare har fått stänga ner sina sociala medier och det kan bli polisanmälningar för en del av hoten. Framför allt har Johanna drabbats oerhört hårt och det är väldigt tråkigt, för hon är en av de mest begåvade 20-åringar jag träffat. Jag tror inte folk tänker på att hon är så ung när de skriver som de gör, säger Andreas Alseryd.

Han menar att tittarna inte får ta del av hela bilden kring vad som hände vid utröstningen av Alexander Chennaoui, då laget valde att skicka hem honom istället för Paul Michael Wrenkler, som tydligt visat att han ville hem.

– Vi i lag Nord framställs ju som riktiga svin. Vi visste att Wrenkler ville hem och vi försökte förmå produktionen att låta honom åka hem redan några dagar innan Ö-rådet då vi såg hur dåligt han mådde, men det gick de inte med på. Att vi valde att skicka hem Alexander berodde på att han var ett större hot och vi agerade helt strategiskt och tyvärr så hamnade Wrenkler i kläm, säger Andreas."
Vafan... vadå inte gick med på? Hade han velat åka hem så kan innan så hade han ju fått det, liksom inte som dom kan tvinga någon att stanna kvar...
2021-05-08, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The.Swede
Vafan... vadå inte gick med på? Hade han velat åka hem så kan innan så hade han ju fått det, liksom inte som dom kan tvinga någon att stanna kvar...
Enligt Annica så kan man inte bara hoppa av hursomhelst, vilket låter rimligt. Wrenkler fick väl åka hem för att han tillslut mådde så dåligt, men innan dess försökte de hålla kvar honom. Wrenkler har ju sagt att produktionen sa till honom att han måste lämna i ett öråd.

Ser väl ut så i många TV program, serier och filmer.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in