Citat:
Ursprungligen postat av
ola-hammastrom
En del av Andreas artikeln:
"Spelet i Robinson går vidare och inför söndagens öråd återstår nu nio deltagare. Från gamla lag Nord handlar det om Andreas Alseryd, Johanna Thorén och Annki Nilsson. De senaste veckorna har varit tuffa för trion, som drabbats av en hel del näthat efter lag Nords utröstning av Alexander Chennaoui för en tid sedan. Något som även drabbat de tidigare medlemmarna i lag Nord, Ludvig Andersson och Tova-Sophia Aronsson.
– Det har varit extremt mycket näthat, jag är inte värst drabbad men vissa deltagare har fått stänga ner sina sociala medier och det kan bli polisanmälningar för en del av hoten. Framför allt har Johanna drabbats oerhört hårt och det är väldigt tråkigt, för hon är en av de mest begåvade 20-åringar jag träffat. Jag tror inte folk tänker på att hon är så ung när de skriver som de gör, säger Andreas Alseryd.
Han menar att tittarna inte får ta del av hela bilden kring vad som hände vid utröstningen av Alexander Chennaoui, då laget valde att skicka hem honom istället för Paul Michael Wrenkler, som tydligt visat att han ville hem.
– Vi i lag Nord framställs ju som riktiga svin. Vi visste att Wrenkler ville hem och vi försökte förmå produktionen att låta honom åka hem redan några dagar innan Ö-rådet då vi såg hur dåligt han mådde, men det gick de inte med på. Att vi valde att skicka hem Alexander berodde på att han var ett större hot och vi agerade helt strategiskt och tyvärr så hamnade Wrenkler i kläm, säger Andreas."
Tycker det är synd att övrig familj ska drabbas. Har inte sett så mycket hat på instagram utan mest kritik, men de kanske sker i privatmeddelanden.
Undrar om det kommer bli svårt för Ludde och Johanna att skaffa jobb efter det här, kanske något de borde tänkt på när de uttryckte sig i TV..
Förresten så förstår jag inte varför Dennis är så populär, han är ju snygg och bra på tävlingar men annars är han ju som Andreas. Dennis är väl inte den som skulle tala för sig själv, möjligtvis lite grann men isåfall bara för att han har Joanna och Annica som står bakom och stöttar. Dennis är ju som en yngre version av Andreas och Andreas är ju inte så populär. Han är dock den jag tycker bäst om i fempakten.