2021-05-08, 09:42
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll22
Reportage om Andreas i dagens VK tyvärr är artikeln låst.

https://www.vk.se/2021-05-07/robinson-andreas-vi-i-lag-nord-framstalls-som-svin
Vi i lag nord framställs som svin, det räcker ju med att se hur du agerat.
Minns när det var fika och Alex som redan då känner att han ligger illa till hos fempakten lite försynt frågar hur läget är. Andreas svarar och ljuger att han inte har en aning och inte har bestämt sig.
Senare i syncen så anser Andreas att Alex förstör stämning genom att börja pakta. Kommer från en som paktat i fempakten sen dag ett.
2021-05-08, 09:51
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Vi i lag nord framställs som svin, det räcker ju med att se hur du agerat.
Minns när det var fika och Alex som redan då känner att han ligger illa till hos fempakten lite försynt frågar hur läget är. Andreas svarar och ljuger att han inte har en aning och inte har bestämt sig.
Senare i syncen så anser Andreas att Alex förstör stämning genom att börja pakta. Kommer från en som paktat i fempakten sen dag ett.

Ja det minns jag oxå. Andreas gör allt han kan för att inte verka som att han vet någonting och är med och styr underground. En som är helt klar över Andreas murveljobb är Joanna och hon blev riktigt arg på att Annicka förde hans talan om fördelning av maten vid elden - när Joanna, Dennis och William kom tillbaka efter bastun. Efteråt så pratade Joanna med Annicka som erkände att det var på det viset och att hon (Annicka) skulle tänka sig för framöver. Andreas skjuter ju gärna andra framför sig och låter andra framföra hans åsikter och tror att andra inte fattar det.
2021-05-08, 09:56
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chaga
Så här hade jag velat ha det, ganska lika men med fler favoriter:

Lag Kaos
Adnilsson
Nick
Victoria (Vicky Villain)
Anna (från i år)
Alex
Wrenkler
Johanna
Tova-Sophia

Jokrar: Kristove och Jim (från 2018)

Lag Obalans
Månsson
Jan Bonnevier (får hemlig immunitet)
Pascal
Carl Hamilton
Anki
Psykologen
Jani
Wiktoria (måsar)

Jokrar: Elias och Rudd Stewert

Ahh, Anna och Jani glömde jag bort, klockrena förslag. Fyfan, testosteronhalten med Nick och Anna i samma lag!

Tror dock Raymond måste vara med på ett hörn, psykologens nemesis. Likt Nick och Vicky Villain - ärkefiender.
2021-05-08, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Ahh, Anna och Jani glömde jag bort, klockrena förslag. Fyfan, testosteronhalten med Nick och Anna i samma lag!

Tror dock Raymond måste vara med på ett hörn, psykologens nemesis. Likt Nick och Vicky Villain - ärkefiender.
Raymond och psykologen blev ju ändå sams tillslut, och så tycker jag att Raymond och Nick nästan är samma person så det räcker med en haha. Hade varit kul att höra psykologens synpunkter på deltagarna i synkarna.
Adnilsson är ju ett måste Det är mitt kök
Senast redigerad av chaga 2021-05-08 kl. 10:11.
2021-05-08, 10:22
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chaga
Raymond och psykologen blev ju ändå sams tillslut, och så tycker jag att Raymond och Nick nästan är samma person så det räcker med en haha.
Adnilsson är ju ett måste Det är mitt kök

Fair enough! Raymond är en personlig favorit från de senaste 4 åren, så är väl lite biased. Konflikterna, utbrotten, känslorna, bodshämnden när han kom tillbaka till sitt forna lag, de förnuftiga kommentarerna i synk, smackade på Nina i skogen, frälst i Gränslandet m.m. Klockren karaktär!

Konflikterna mellan Adnilson och Jim om köket har potential.

Frågan är om man ska slänga in Lillemor i lag Obalans. Hon trashtalkade alltid alla som hon upplevde var idioter i synk, kan bli underhållande. (När Månsson valde att kedja fast sig med henne var bland det roligaste som hänt de senaste åren).
2021-05-08, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Fair enough! Raymond är en personlig favorit från de senaste 4 åren, så är väl lite biased. Konflikterna, utbrotten, känslorna, bodshämnden när han kom tillbaka till sitt forna lag, de förnuftiga kommentarerna i synk, smackade på Nina i skogen, frälst i Gränslandet m.m. Klockren karaktär!

Konflikterna mellan Adnilson och Jim om köket har potential.

Frågan är om man ska slänga in Lillemor i lag Obalans. Hon trashtalkade alltid alla som hon upplevde var idioter i synk, kan bli underhållande. (När Månsson valde att kedja fast sig med henne var bland det roligaste som hänt de senaste åren).

Lillemor kanske kan komma in som joker där istället för Elias, han är ju egentligen inte så rolig.
Raymond var en karaktär som växte i mina ögon, men sen när han åkte ut kände iaf jag att hans tid var över. Han kanske får plats på något hörn.

Jan är min stora favorit. Tävlingen hann knappt börja innan han hade förlorat. Sen när han var med i motståndarlaget och vann och man fick se Pascals min.. Man skulle ju kunna göra en säsong fiende vs fiende, de kanske får extra krut i tävlingarna. Olivia och Wiktoria kanske inte är stora fiender, men det fattas lite tjejer så de får vara med.

Lag syd
Raymond
Vicky Villian
Jan
Lillemor
Carl Hamilton
Wrenkler
Alex
Jim

Jokrar: Kristove & Olivia

Lag nord
Psykologen
Nick
Pascal
Månsson
Adnilsson
Johanna
Ludvig
Carolina

Jokrar: Mattias & Wiktoria (måsar)
2021-05-08, 10:47
Medlem
Timodjin77s avatar
Men Suzana måste med i obalans!! Vilken kvinna, inte ett rätt och en fullständigt snedvriden självbild.
2021-05-08, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timodjin77
Men Suzana måste med i obalans!! Vilken kvinna, inte ett rätt och en fullständigt snedvriden självbild.
Juste hon
2021-05-08, 11:04
Medlem
ola-hammastroms avatar
En del av Andreas artikeln:
"Spelet i Robinson går vidare och inför söndagens öråd återstår nu nio deltagare. Från gamla lag Nord handlar det om Andreas Alseryd, Johanna Thorén och Annki Nilsson. De senaste veckorna har varit tuffa för trion, som drabbats av en hel del näthat efter lag Nords utröstning av Alexander Chennaoui för en tid sedan. Något som även drabbat de tidigare medlemmarna i lag Nord, Ludvig Andersson och Tova-Sophia Aronsson.

– Det har varit extremt mycket näthat, jag är inte värst drabbad men vissa deltagare har fått stänga ner sina sociala medier och det kan bli polisanmälningar för en del av hoten. Framför allt har Johanna drabbats oerhört hårt och det är väldigt tråkigt, för hon är en av de mest begåvade 20-åringar jag träffat. Jag tror inte folk tänker på att hon är så ung när de skriver som de gör, säger Andreas Alseryd.

Han menar att tittarna inte får ta del av hela bilden kring vad som hände vid utröstningen av Alexander Chennaoui, då laget valde att skicka hem honom istället för Paul Michael Wrenkler, som tydligt visat att han ville hem.

– Vi i lag Nord framställs ju som riktiga svin. Vi visste att Wrenkler ville hem och vi försökte förmå produktionen att låta honom åka hem redan några dagar innan Ö-rådet då vi såg hur dåligt han mådde, men det gick de inte med på. Att vi valde att skicka hem Alexander berodde på att han var ett större hot och vi agerade helt strategiskt och tyvärr så hamnade Wrenkler i kläm, säger Andreas."
2021-05-08, 11:13
Medlem
ola-hammastroms avatar
"Vilken kontakt har du haft med TV4 kring näthatet?

– Vi är flera deltagare som har pratat med Gustav Carlsson, som är ansvarig på TV4 flera gånger, men får bara höra att "det blåser snart över". Men det har det inte gjort. Jag tycker att TV4 gjort för alldeles lite för att stävja detta näthat och det tycker jag är oacceptabelt.

Hur har du själv drabbats?

– Jag har sett en del dumma kommentarer som att "hoppas dina barn blir mobbade i skolan" och sådant, men jag raderar bara kommentaren och lägger ingen större energi på det. Men det är jobbigt för mina barn. När det var som värst kom min 15-åriga son och berättade att han var orolig för att jag skulle ta livet av mig, och det kändes i hjärtat, berättar Andreas."
2021-05-08, 11:13
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ola-hammastrom
En del av Andreas artikeln:
"Spelet i Robinson går vidare och inför söndagens öråd återstår nu nio deltagare. Från gamla lag Nord handlar det om Andreas Alseryd, Johanna Thorén och Annki Nilsson. De senaste veckorna har varit tuffa för trion, som drabbats av en hel del näthat efter lag Nords utröstning av Alexander Chennaoui för en tid sedan. Något som även drabbat de tidigare medlemmarna i lag Nord, Ludvig Andersson och Tova-Sophia Aronsson.

– Det har varit extremt mycket näthat, jag är inte värst drabbad men vissa deltagare har fått stänga ner sina sociala medier och det kan bli polisanmälningar för en del av hoten. Framför allt har Johanna drabbats oerhört hårt och det är väldigt tråkigt, för hon är en av de mest begåvade 20-åringar jag träffat. Jag tror inte folk tänker på att hon är så ung när de skriver som de gör, säger Andreas Alseryd.

Han menar att tittarna inte får ta del av hela bilden kring vad som hände vid utröstningen av Alexander Chennaoui, då laget valde att skicka hem honom istället för Paul Michael Wrenkler, som tydligt visat att han ville hem.

– Vi i lag Nord framställs ju som riktiga svin. Vi visste att Wrenkler ville hem och vi försökte förmå produktionen att låta honom åka hem redan några dagar innan Ö-rådet då vi såg hur dåligt han mådde, men det gick de inte med på. Att vi valde att skicka hem Alexander berodde på att han var ett större hot och vi agerade helt strategiskt och tyvärr så hamnade Wrenkler i kläm, säger Andreas."

Man kan förstå att de valde den strategin men fult var det av BÅDE Laget och produktionen. Wrenkler mår väl bra nu iaf och idag med lite distans till äventyret tror jag inte att han vill vara utan det!

Att sitta och skriva näthat tycks vara svenska tittares stora nöje nu för tiden men det är INTE acceptabelt på något vis. De är människor de också - liksom vi är.
2021-05-08, 11:19
Medlem
ola-hammastroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Man kan förstå att de valde den strategin men fult var det av BÅDE Laget och produktionen. Wrenkler mår väl bra nu iaf och idag med lite distans till äventyret tror jag inte att han vill vara utan det!

Att sitta och skriva näthat tycks vara svenska tittares stora nöje nu för tiden men det är INTE acceptabelt på något vis. De är människor de också - liksom vi är.
"När det var som värst kom min 15-åriga son och berättade att han var orolig för att jag skulle ta livet av mig, och det kändes i hjärtat, berättar Andreas."
Den är rätt tung måste jag säga, var nära på att fälla tårar faktiskt

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in