2021-05-08, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Gretha - allas vår miljökämpe ???

Eller någon av de gamla deltagarna som vunnit Robinson som oxå har lite pondus och ledarskap? Polisen Melin? Vilka fler finns det?
Citat:
Ursprungligen postat av Ranel
Tror du det är så man stavar hennes namn eller?

Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Jösses - gå och lägg dig petimeter! Fanns det inget att klanka på så nog 17 måste du anmärka på stavningen ... patetiskt.
Citat:
Ursprungligen postat av Ranel
Nä det fanns inget annat att klanka på. Det var den konstigaste stavningen jag någonsin sett.

Att stava korrekt är nog inte den starkaste sidan hos de flesta här på FB.
2021-05-08, 01:50
Medlem
Buttson69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fraanki
Aha, okej, på så vis.
Man ser renar rätt ofta på ön i programmet. Hur transporteras de hem på våren? Det måste ju ske med båt då, eller är de filmade på annat håll?

Nu kan jag inte säga hur de gör just där! Men renen är ju en utmärkt simmare så man fångar ledarrenen och låter den simma efter båten så följer de öfriga oftast med. Eller så hämtar man dem efter att isarna lagt sig och vallar dem med snöskotern och hundarna.
2021-05-08, 02:33
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Aha, okej, på så vis.
Man ser renar rätt ofta på ön i programmet. Hur transporteras de hem på våren? Det måste ju ske med båt då, eller är de filmade på annat håll?
Finns inget som säger att renarna är på ön. Troligare är att de filmats på annan plats och klipps in i programmet för att få folk att tro att de är på ön.
2021-05-08, 02:51
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buttson69
Nog skulle Länta plättlätt kunna fånga sig en ren och reglera det senare med renägaren.

Men renkött är inte ätligt oavsett hur djävla hungrig man än är under den tiden Robinson spelas in.
Vad som däremot förvånar mig är hur illa deltagarna inte förstår är hur man icket förstår är hur man lägger ut fiskenätet.

Man lägger ut nätet löst från stranden utåt.Det är så man får fisken. Det som är grejen är att nätet får inte vara sträckt.

Vad är det för trams!? Renkött sommartid är fullt ätligt. Jag har käkat mycket ren som betat färskt gräs hela sommaren och det är väldigt gott. Vintertid då renarna bara äter lav är det jävligt beskt.

Citat:
Bind fast nätet i strandriset och sätt ut det väldigt löst. Alltså är det ett trettio meters nät så kommer du ut kanske femton meter. Som exempel.

Problemet är att näten dom fått inte är mer än 4-5 meter och dom lägger näten helt fel.

Citat:
I norra bottenviken är det förbjudet att lägga ut nät närmare än sex meter från strandkanten.

Nu cyklar du på djupt vatten! Avståndet från land har inget med det att göra. Man får inte lägga nät innanför tremeterslinjen. Varför? Därför att lax och laxöring går ytligt nära land vissa tider och man försöker man skydda dom. Därför lägger Olle alltid näten från en udde och utåt. 3,6 meter djupa nät så ligger dom i ytan hela tiden och fångar bra med fisk.
2021-05-08, 02:54
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Aha, okej, på så vis.

Hur tog sig renarna ut till öarna? Is är svaret.
2021-05-08, 04:31
Medlem
Någon som sett programmet Ensam i vildmarken?
Snacka om Robinson där. Ensam, inga andra deltagare alls, man får fixa läger, eld och mat helt själv. Shit, vad tufft, både fysiskt och psykiskt.
Senast redigerad av Flashbackskonto 2021-05-08 kl. 04:49.
2021-05-08, 07:37
Medlem
Gv1875s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackskonto
Någon som sett programmet Ensam i vildmarken?
Snacka om Robinson där. Ensam, inga andra deltagare alls, man får fixa läger, eld och mat helt själv. Shit, vad tufft, både fysiskt och psykiskt.
Några minuter bara, tycker det är alldeles för tråkigt och långrandigt😑, om det inte är Bear Gryllz på äventyr då😀
Senast redigerad av Gv1875 2021-05-08 kl. 07:39.
2021-05-08, 08:25
Medlem
Vad tror ni händer på söndag? Kommer Joanna knipa maktens boning?
2021-05-08, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xbo89
Vad tror ni händer på söndag? Kommer Joanna knipa maktens boning?
Om hon gör, tror jag det lutar åt Johanna och William som ryker.
2021-05-08, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilmaWankie
Om hon gör, tror jag det lutar åt Johanna och William som ryker.

Fast William är ju imun även om han ej vinner maktens? Jag tror på Andy och Johanna. Eventuellt om de gör en höger vänster och kör ut Dennis? Men känns inte som att Joanna hade kunnat det.
2021-05-08, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Skulle inte klaga om det skedde igen:

Lag Kaos
Raymond
Nick
Victoria (Vicky Villain)
Lillemor
Alex
Wrenkler
Johanna
Tova-Sophia

Lag Obalans
Månsson
Jan Bonnevier
Rudd Stewert
Pascal
Carl Hamilton
Anki
Olivia
Elias
Ludvig
Så här hade jag velat ha det, ganska lika men med fler favoriter:

Lag Kaos
Adnilsson
Nick
Victoria (Vicky Villain)
Anna (från i år)
Alex
Wrenkler
Johanna
Tova-Sophia

Jokrar: Kristove och Jim (från 2018)

Lag Obalans
Månsson
Jan Bonnevier (får hemlig immunitet)
Pascal
Carl Hamilton
Anki
Psykologen
Jani
Wiktoria (måsar)

Jokrar: Elias och Rudd Stewert
2021-05-08, 09:31
Medlem
Reportage om Andreas i dagens VK tyvärr är artikeln låst.

https://www.vk.se/2021-05-07/robinson-andreas-vi-i-lag-nord-framstalls-som-svin

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in