2021-05-08, 00:19
Medlem
Buttson69s avatar
Men nu talar jag om hur man effektivast fångar fisk för sin överlevnad.
2021-05-08, 00:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Buttson69
Nog skulle Länta plättlätt kunna fånga sig en ren och reglera det senare med renägaren.

Men renkött är inte ätligt oavsett hur djävla hungrig man än är under den tiden Robinson spelas in.
Vad som däremot förvånar mig är hur illa deltagarna inte förstår är hur man icket förstår är hur man lägger ut fiskenätet.

Man lägger ut nätet löst från stranden utåt.Det är så man får fisken. Det som är grejen är att nätet får inte vara sträckt.

Varför är renkött inte ätligt? Är ju hur gott som helst.
2021-05-08, 00:40
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ranel
Tror du det är så man stavar hennes namn eller?

Jösses - gå och lägg dig petimeter! Fanns det inget att klanka på så nog 17 måste du anmärka på stavningen ... patetiskt.
2021-05-08, 00:41
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gudsfruktan
Handlar det om att vara Robinson i bemärkelsen ENSAM riktigt länge på en öde ö så;

1. Psykiskt klara av ensamhet & ovisshet
2. Kunna hitta (och äta) föda
3. Vara frisk

Är det mer som Tv-programmet så;

1. Vara schysst mot medtävlare
2. Hjälpa till med lägret
3. Prestera i tävlingar

Nej men - WOW! Alla goda ting är 3
2021-05-08, 00:43
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fraanki

Jag har ätit renkött - hur gott som helst. Fast de som tillagat det är inga klantarslen utan kan laga mat oavsett råvaror. Bäst är dock torkat renkött enligt mig.
2021-05-08, 00:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Jag har ätit renkött - hur gott som helst. Fast de som tillagat det är inga klantarslen utan kan laga mat oavsett råvaror. Bäst är dock torkat renkött enligt mig.

Torkat och saltat renskav är bland det bästa jag vet. Så sjukt gott!
2021-05-08, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zyxel04
Du citerade fel nu tror jag visst
2021-05-08, 00:54
Medlem
Buttson69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fraanki

Vad glad jag blir när du anser att renkött är hur gott som helst. Och jag håller med dig där. Men renenens föda under sommaren ger ett helt annan smak på köttet. Det blir blött och smakar inte särskilt bra. Det är därför man man har renslakt på förhösten med uppehåll för brunsten. Och återupptar slakten efter brunsten senare mot vintern.
2021-05-08, 01:04
Medlem
Citat:
I norra bottenviken är det förbjudet att lägga ut nät närmare än sex meter från strandkanten.

Har du en källa på det? Och är det möjligt att få dispens på en sådan regel?
2021-05-08, 01:06
Bannlyst
Citat:
Vad glad jag blir när du anser att renkött är hur gott som helst. Och jag håller med dig där. Men renenens föda under sommaren ger ett helt annan smak på köttet. Det blir blött och smakar inte särskilt bra. Det är därför man man har renslakt på förhösten med uppehåll för brunsten. Och återupptar slakten efter brunsten senare mot vintern.

Aha, okej, på så vis.
Man ser renar rätt ofta på ön i programmet. Hur transporteras de hem på våren? Det måste ju ske med båt då, eller är de filmade på annat håll?
2021-05-08, 01:13
Medlem
Citat:
Jösses - gå och lägg dig petimeter! Fanns det inget att klanka på så nog 17 måste du anmärka på stavningen ... patetiskt.
Nä det fanns inget annat att klanka på. Det var den konstigaste stavningen jag någonsin sett.
2021-05-08, 01:27
Medlem
farlings avatar
Citat:

Så otrevlig du är! Du som blir så jävla butthurt när någon skriver något till dig kanske ska tänka lite på tonen själv?
Puss!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in